جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

اصول خلاصه نویسی

نویسنده: امیررضا قاسمی خلاصه نویسی تاریخ انتشار: 1401/6/21 ساعت 11:59:48 بازدید: 2746 امتیاز 5 از 1 نظر

اصول خلاصه نویسی که متخصصین ایران تایپیست استفاده می نمایند متون را در حجم و کیفیتی در اختیار افراد قرار می دهد که بتوانند در یادگیری بهترین عملکرد خود را تجربه کنند؛ زیرا در حقیقت هدف اجرای خلاصه نویسی افزایش تمرکز به وسیله پر رنگ تر کردن نکات طلایی و حذف توضیحات اضافه است.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش خلاصه نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

همه چیز در مورد اصول خلاصه نویسی بر مبنای سئو

اصول خلاصه نویسی و رعایت تمامی استانداردهای این روش موثر کمک آموزشی، توسط متخصصین ایران تایپیست،  به پررنگ تر شدن  نکات مهم و کلیدی منتهی می گردد، به گونه ای که از طریق افزایش  تمرکز، یادگیری کاملی اتفاق افتد.

افزایش یادگیری یکی از مزایای استفاده از خلاصه نویسی می باشد؛ این روش این روزها بارها و بارها کاربرد دارد؛ زیرا سایتهای اینترنتی میزبان خلاصه مقالات و کتب گوناگونی هستند. در صفحات اینترنتی مجال توضیحات اضافه و بیان مطالب به صورت طولانی نیست، در این صفحات خواننده دنبال چکیده مطالب است و می خواهد  به سرعت موضوعی که جستجو نموده  را یافته و بخواند.

اصول خلاصه نویسی

 بررسی اصول خلاصه نویسی

اگر مقالات و کتابها به صورت کامل در سایت درج شوند، افراد کمی برای مطالعه زمان صرف می کنند؛ اما خلاصه ها معمولا خوانندگان بیشتری دارند. بسیاری  از توضیحات اضافه در اینترنت خوانده نمی شوند و خواننده بر روی نکات کلیدی که پاسخ سوالات او هستند، تمرکز می نماید، لذا کاملا طبیعی است پرداختن به تهیه چکیده اصل است.

اما در هنگام تولید محتوا برای درج در صفحات اینترنت به نکاتی نیز باید توجه نمود و اصول خلاصه نویسی به درستی رعایت شوند. سئو و آوردن مطلب به صفحه اول جستجو و قرار دادن آن در ابتدای صفحه، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا اغلب خواننده ها تنها به مطالعه مطالب صدر لیست جستجو اکتفا می نمایند و به سراغ صفحات بعدی نمی روند.

مطالب حتی اگر در صفحات بعدی مفیدتر باشند؛ بازهم بدون رعایت سئو نمی توانند در مقابل دیدگان خواننده قرار گیرند، لذا در یک خلاصه نویسی اصولی در عین اینکه مطالب خلاصه می شوند و توضیحات اضافه حذف شده اند و همچنین بر روی مسائل کلیدی تمرکز شده است، باید جملات به گونه ای نوشته شوند که مسائل سئو رعایت شده و محتوا حاوی کلمات پرجستجویی باشد که کاربران به دنبال آن هستند. بنابراین جملات در چنین خلاصه نویسی سلیس، روان و جذاب هستند و سئو رعایت شده است. در همین راستا ایران تایپیست حساسیت ویژه ای داشت و کار خلاصه نویسی که سئو باید در آن رعایت شود به افراد باتجربه  ارجاع میدهد.

اصول خلاصه نویسی به روش نموداری چیست؟

اصول خلاصه نویسی به روش نموداری را باید به جرات یکی از بهترین روش های  موثر و درست یادگیری نامید؛ روشی که همواره با قدرت نشان داده است می تواند کمک کند هرکسی که به دنبال موفقیت و یادگیری عمیق است خلاصه نویسی نموداری بهترین گزینه پیش روی او می تواند باشد.

خلاصه نویسی به روش نموداری در ایران تایپیست توسط افرادی انجام می شود که میشود گفت متخصص در این زمینه می باشند.  ایران تایپیست سعی دارد با کمک افراد  با تجربه در حوزه خلاصه نویسی رشته های مختلف، نشان دهد با روش نموداری می توان هر مطلبی را به بهترین شکل ممکن به افراد مختلف آموزش داد. انسان آموزش پذیر است.

اصول خلاصه نویسی

سفارش اصول خلاصه نویسی

در خلاصه نویسی نموداری که روشی اصولی در چکیده نویسی می باشد، متخصص ایران تایپیست محتوای مورد نظر را در هر فرمتی که می باشد،  ابتدا به دقت مطالعه می کند. در این مجموعه برای هر محتوایی بنا به موضوع آن، به  فردی با دانش بالا در آن زمینه ارجاع می شود؛ زیرا فردی که در حوزه مورد نظر دانش بالایی دارد به راحتی محتوا را مطالعه نموده و درک می کند.

 باید توجه نمود باتوجه به اینکه شخص پیش زمینه لازم را دارد به سرعت به مطالب مسلط می گردد و قادر است کار خلاصه نویسی را به خوبی  انجام دهد. وقتی محتوا برای خلاصه نویسی مطالعه می گردد؛ نکات مهم یادداشت می شوند، علت و معلول ها شناسایی می گردند، مجموعه ها و زیر مجموعه ها  شناسایی شده و برجسته می شوند؛ بدین ترتیب تمام نکات مهم برای رعایت  اصول خلاصه نویسی به روش نموداری دستچین می گردند و در ادامه در چکیده، به راحتی بدون توضیحات اضافه؛ اما با رعایت ارتباط و پیوستگی مطالب و علت و معلول درج می گردند.

در خلاصه نویسی نموداری شخص با همان نگاه اول در می یابد علت هر واقعه چیست و یا هر مجموعه به چه زیرمجموعه هایی تقسیم می شود، در نتیجه یادگیری با سرعت معناداری اتفاق می افتد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش خلاصه نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آیا خلاصه نویسی برای کنکور و آزمون اصول خاصی دارد؟

اصول خلاصه نویسی برای کنکور و آزمون با خلاصه نویسی محتوا برای سایت و همایش و .... متفاوت است. مقالات و کتب و جزوات و انواع فایلهای صوتی و تصویری در حجم های مختلف به طور مداوم  افراد را در آموزش سریع دچار مشکل میکنند، آزمونها و امتحانات زیادی سالانه در سراسر کشور برگزار می شوند و در بسیاری از اوقات سرنوشت افراد را تغییر می دهند.

سالانه آزمون های شغلی برگزار می گردد که برای داوطلبان از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. موفقیت در این آزمونها سبب شده افراد زیادی مسیر موفقیت شغلی را رو به بالا طی نمایند، همین طور در سالهایی که تمام دانشگاه ها با آزمون ورودی درگیر بودند، پسرهای زیادی که به علت عدم موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه، راه سربازی را در پیش گرفتند و سرنوشت کاملا متفاوتی پیدا کردند، بسیار دیده شدند.

اکنون نیز آزمون ورودی به دانشگاه ها و برای رشته های خاصی در مقاطع تحصیلی مختلف، چون سدی وجود دارد و  مانع داوطلبین هستند و مسیر زندگیشان را تغییر می دهند.

امتحان دانشگاه و مدارس نیز خود موقعیت هایی می باشند که به علت کثرت کتب درسی نیاز دارند تا خلاصه شوند و مانع پیشرفت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان نشوند. در تمامی این موارد، خلاصه نویسی استفاده می شود؛ تا یادگیری به خوبی اتفاق بیفتند.

اصول خلاصه نویسی

 خلاصه نویسی

در سوی دیگر افراد جهت حضور در جلسات تخصصی و همایشها و کنفرانسها نیز نیاز دارند به خوبی مطالب را یاد گرفته و ارائه دهند، لذا آنان نیز همانند داوطلبین امتحانات و آزمونها به خلاصه نویسی ایران تایپیست نیاز دارند.

ایران تایپیست با توجه به اهمیت کنکور و  آزمونها در زندگی افراد، همواره سعی میکند از حضور کسانی بهره ببرد که به خوبی با آزمون ها آشنا می باشند و میدانند چه نکاتی مورد سوال قرار می گیرند، لذا با توجه این سوابق، نکات طلایی را در خلاصه نویسی ذکر می کنند. بدین ترتیب شانس موفقیت فرد به طور قابل  ملاحظه ای افزایش می یابد.

اصول خلاصه نویسی در چکیده پایان نامه

اصول خلاصه نویسی در چکیده پایان نامه با روش خلاصه نویسی برای بسیاری از متون تفاوت دارد. چکیده پایان نامه تعداد کلمات محدودی دارد و بسیار تخصصی می باشد. در یک چکیده محدود، بدون اضافه گویی و بدون پراکنده گویی از پیشینه تحقیق باید شروع کرده و به نتیجه رسید. این چکیده به عنوان کارت ویزیت یک پایان نامه می باشد و باید خلاصه و عصاره یک پایان نامه تخصصی با صفحات زیاد بوده و اصل مطلب را به اطلاع خواننده برساند.

در چکیده پایان نامه باید طوری مطالب مهم ذکر شود که هم پاسخ سوالات خواننده به سرعت و به صورت شفافی ارائه گردد و هم به  خواننده این پیام را بدهد که جواب سوالات او به صورت مفصل، دقیق و روان  در درون پایان نامه ارائه شده است،  لذا تهیه چکیده پایان نامه متخصصانی لازم دارد که در زمینه موضوع پایان نامه تخصص لازم را داشته باشند.

 این موضوع مخصوصا زمانی که اصطلاحات تخصصی فراوان می باشند، بیشتر خود را نشان می دهد؛ زیرا هرچقدر پایان نامه پر از نکات تخصصی و فنی باشد، مطالعه آن برای افراد با دانش پایین دشوارتر می شود و نیاز به مطالعه چند باره و پایان نامه و خواندن مطالب بیشتر جهت درک موضوع ضروری می گردد؛ بنابراین باید بپذیریم در چنین مواردی هم  سرعت چکیده نویسی کاهش می یابد و هم باز کیفیت چندان بالایی نخواهد داشت، در حالی که پایان نامه تاثیر بسیار زیادی در معدل و رزومه شخص دارد.

اصول خلاصه نویسی

بهترین اصول خلاصه نویسی

به همین دلیل مجموعه  ایران تایپیست جهت ارجاع کار خلاصه نویسی برای پایان نامه، حساسیت زیادی به خرج داده و تنها از متخصصین کمک گرفته است. یعنی کسی که در زمینه موضوع پایان نامه دانش کافی دارد و  به خوبی با نکات مهم و فنی آشناست. چنین کسی درک درستی از اصطلاحات داشته و با مطالعه اول نیز می داند چه باید بنویسد، لذا هم سرعت کار افزایش می یابد و هم کیفیت چکیده بالا است.

در همین راستا ایران تایپیست به تجربه شخص در چکیده نویسی پایان نامه نیز توجه ویژه ای دارد؛ زیرا نوشتن  چکیده پایان نامه اصول خاص خود را دارد که شخص باتجربه میتواند یک کار عالی ارائه دهد.

اصول خلاصه نویسی و یادداشت برداری برای باز مطالعه

اصول خلاصه نویسی که متخصصین ایران تایپیست رعایت نموده اند همواره  کمک کرده است افراد مختلف در آموزش و یادگیری عملکرد عالی نشان دهند. بنابر تجربه، کتب و متون بسیاری که  در ایران تایپیست توسط متخصصین حوزه خلاصه نویسی خلاصه شده اند توانسته اند افراد مختلفی را در موقعیتهای گوناگون  بسیار یاری رسانند، به طوری که خلاصه کتابهایی که منابع آزمون های شغلی بوده اند  تحت عنوان یک جزوه کامل، نکات طلایی مورد سوال را در اختیار داوطلب قرار داده است و افراد با مطالعه دقیق چکیده و یادداشت برداری های انجام شده، توانسته اند در آزمون مورد نظر موفق باشند.

باید پذیرفت نمیتوان تمام محتویات کتابها را مجدد در شبی مانند شب امتحان مطالعه کرد، برای باز مطالعه نیاز به چکیده است. این کتابها و جزوات حجیم پر از توضیحات اضافی هستند که نوشته شده اند تا مطالب بهتر یاد گرفته شوند و وقتی شخص مطلب را آموخت، برای تسلط کامل به نکات مهم دیگر نیازی به مطالعه کل محتوا نیست؛  نکات مهم و اصلی معمولا در میان حجم کلمات گم می شوند و تمرکز نیز کاهش می یابد، لذا بهترین گزینه برای باز مطالعه، خلاصه نویسی است.

ایران تایپیست با کمک متخصصین خود به یادداشت برداری و خلاصه نمودن انواع محتوا پرداخته است تا چیزی در اختیار افراد قرار گیرد که با حذف توضیحات اضافی،  از حجم مطالب کاسته  شده و برای مطالعه فرصت بیشتری در نتیجه در اختیار آنان قرار گرفته است. همچنین برای داشتن بهترین باز مطالعه، کسی که کار خلاصه نویسی را انجام می دهد  باید تمام نکات مهم متن  را از درون آن استخراج و در یادداشت برداری خود ذکر نماید. قابل ذکر است.

اصول خلاصه نویسی

اصول خلاصه نویسی

از سوی دیگر نحوه چیدمان این مسائل نیز خود در میزان یادگیری نیز تاثیر بسیاری دارد. زیرا اگر مطالب بدون رعایت پیوستگی نوشته شوند و علت و معلول به دنبال هم نباشند، همچنان پراکندگی از تمرکز شخص خواهد کاشت. البته جملات نیز باید روان و سلیس باشند تا فهم آن برای خواننده تسهیل گردد.

به کارگیری اصول خلاصه نویسی چه تاثیری در یادگیری دانش آموزان دارد؟

به طور کلی اصول خلاصه نویسی اگر در یادداشت برداری‌ها رعایت شود، می‌‌تواند در فرایند یادگیری و حفظ کردن اصولی مطالب موثر واقع شود‌ و تاثیر چشمگیری داشته باشد. غفلت از روش‌ های خلاصه نویسی منجر به تلف کردن زمان می ‌شود. زیرا شما مجبور خواهید بود از اول متن تا پایان آن را با دقت بخوانید. زمانی که فرصت کافی در اختیار نداشته باشید، اهمیت خلاصه برداری بیش از پیش نمایان خواهد شد و از بروز استرس جلوگیری خواهد کرد. در خلاصه نویسی اصولی و درست، باید به این نکته توجه کنید که کلمات و عبارت ‌های مهم را یادداشت کنید. زمانی مرور خلاصه ‌ها و یادداشت‌هایتان می‌تواند مثمر به ثمر واقع شود که، شما درس و کتاب را خوب خوانده باشید و برای آنکه آن را به حافظه بلند مدت خود بسپارید، از خلاصه نویسی کمک بگیرید.

در واقع مرور اولیه مطلب یکی از مهم ‌ترین گام ‌هایی است که خلاصه نویسی بر آن استوار است. همانطور که قبلا هم گفته شد، اصول خلاصه نویسی می‌تواند مبنی بر چند روش اجرا شود‌. هیچ کدام از این روش‌ ها مانند روش ‌های درختی و نموداری بر یکدیگر برتری ندارند. اما باید در نظر داشته باشید که هر کدام در جایگاه مناسب به کار گرفته شوند. هر کدام که بتواند نقشه کشی ذهنی بهتری را برای کاربر و خواننده ترسیم کند، می‌ تواند روشی مناسب برای او باشد. جالب است بدانید که در افراد مختلف، روش‌ های متفاوتی پاسخ داده است.  در واقع می‌ توان گفت که افراد مختلف طرز یادگیری متفاوتی از یکدیگر دارند و برای همگان نمی‌توان یک نسخه را پیچید.

همانطور که گفته شد، پیش خوانی از مهم ترین نکاتی است که باید در استفاده از خلاصه هایتان به آن توجه کنید. بدون پیش خوانی، شما قطعا گمراه خواهید شد و حتی یک خلاصه نویسی عالی نیز نمی‌تواند به شما کمک کند. با پیش خوانی مطالب، یک دید کلی در ارتباط با متن و دروس پیدا خواهید کرد و سپس با مرور چند باره خلاصه‌ ها و یادداشت‌هایتان برای تثبیت آن قدم برمیدارید.

اصول خلاصه نویسی

خلاصه نویسی

تکنیک های اصلی خلاصه برداری

برای آنکه بتوانید خلاصه نویسی درست و کاملی را در اختیار داشته باشید، باید از زیاده گویی بپرهیزید و از کم گویی و اشاره های دور نیز جلوگیری کنید. بنابراین علاوه بر رعایت اصول خلاصه نویسی، باید تکنیک ‌های آن را بشناسید تا بتوانید یادداشت برداری را شروع کنید و منابعی کامل را برای خود فراهم نمایید. از مهم‌ترین تکنیک ‌های خلاصه نویسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سر فصل نویسی: مهم ترین کلمات کلیدی یک مطلب را بیابید و عبارات مرتبط با آن را یادداشت کنید.
  • یادداشت برداری کرنل: این روش شامل جزئیات و نظرات شخصی شما در مورد مطالب خواهد بود.
  • ترسیم نمودار و تصاویر: برای دسته بندی کردن و یکجا نوشتن مطالب مربوط به یکدیگر استفاده می ‌شود.
  • نقشه کشی ذهنی: شاخه دهی به یک موضوع و اضافه کردن مطالب مربوط به هر شاخه از مهم ترین ویژگی این روش محسوب می‌شود.
  • جمع بندی در قالب جدول: این روش به شما کمک می‌کند تا موارد مختلف را با استفاده از ترفند مقایسه بیاموزید و مطالب را به راحتی از یکدیگر تفکیک کنید.

تمامی این روش ‌ها می تواند به شما کمک کند تا ضمن رعایت اصول خلاصه نویسی، منابعی کامل را در اختیار داشته باشید و در زمان مقرر، از آن، بهترین استفاده را ببرید. در واقع، داشتن یادداشت به شما کمک می‌ کند تا در وقت و زمان خود صرفه جویی کرده و به دور از هرگونه استرس، به تثبیت مطالب در ذهن خود کمک کنید. خلاصه نویسی درست و اصولی به شما کمک می‌کند تا فرآیند یادگیری را برای خود آسان و لذت بخش نمایید. همچنین از خستگی ذهنی نیز جلوگیری کنید. زمانی که شما از خلاصه نویسی خود مطمئن باشید، دچار استرس نخواهید شد و با یادآوری مطالب، آن را به راحتی مرور کرده و یاد خواهید گرفت.

 خلاصه نویسی نه تنها برای حفظ کردن دروس به شما کمک می ‌کند، بلکه حتی برای سخنرانانی که قرار است در مجامع مختلف سخنرانی کنند نیز، بسیار حائز اهمیت است. خلاصه نویسی صحیح می‌تواند با جمع بندی ‌های درست و اصولی، ارائه ‌ای حرفه ‌ای را به نمایش بگذارد.

اصول خلاصه نویسی

تکنیک خلاصه نویسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش خلاصه نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه خلاصه نویسیخلاصه نویسیبازنویسیخدمات دانشجویی

سوالات متداول

رعایت اصول خلاصه نویسی حرفه ای بر مبنای سئو  کمک می کند خلاصه تهیه شده در صدر لیست جستجو قرار گرفته و پربازدید باشد.

بله اصول خلاصه نویسی به روش نموداری کمک می کند چکیده مطالب تمامی دروس  پیوستگی منطقی داشته باشند و یادگیری تسهیل گردد.

اصول خلاصه نویسی برای  دروس کنکور در ایران تایپیست  توسط متخصصین رشته های مختلف انتخاب می شود؛ اما در صورت عدم رضایت، وجه عودت داده می شود.

کیفیت خلاصه نویسی  با توجه به اینکه پايان نامه ها براساس زمینه ای که دارند تنها به دانش آموختگان آن رشته ارجاع می شوند، تضمین می گردد.


نویسنده: امیررضا قاسمی خلاصه نویسی تاریخ انتشار: 1401/6/21 ساعت 11:59:48 تعداد بازدید: 2746 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: قوانین خلاصه نویسی خلاصه نویسی اصولی خلاصه نویسی دقیق خلاصه نویسی صحیح خلاصه نویسی متون

دیدگاه کاربران

مرجان محمدپور | 1400-7-8 ساعت 14:52:54 امتیاز :

ممنون از خلاصه نویسی تخصصی و اصولی شما. موفق باشین همیشه

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :