چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

اصول تایپ کتاب

نویسنده: شکیلا رحمانی تایپ متن تاریخ انتشار: 1400/6/17 ساعت 14:22:28 بازدید: 3465 امتیاز 0 از 0 نظر

اصول تایپ کتاب با تایپ های معمولی در تحقیقات دانش آموزی و دانشجویی و سایر تایپ های دیگر متفاوت می باشد. بنابراین با توجه به این مسئله که در تایپ کتاب می بایست یک سری اصول و قوانین رعایت شود تا با استناد به آن ها بتوان یک کتابی را به رشته تحریر درآورد و در تایپ آن تمامی اصول و قوانین درست نویسی به خوبی در آن پیاده شده باشد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ کتاب خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

اصول تایپ کتاب

تایپ کردن کتاب به صورت اصولی

بهتر است کلیه مراحل تایپ کتاب را به دست افرادی کاربلد و البته مطمئن و معتبر سپرد تا بتوان بدین ترتیب یک کتاب استاندارد را از نظر نگارشی و مسائل ریز و درشت مرتبط به آن به درستی تایپ نمود.

برای تایپ کتاب پاراگراف بندی آن چطور تنظیم می شود؟

اصول تایپ کتاب برای چاپ شدن  و در اختیار گذاشتن آن در دسترس عموم افراد می بایست به درستی صورت پذیرد تا با رعایت تمامی نکات مربوط به آن بتوان از نظر نگارشی نیز توأم با مسائل علمی – آموزشی یک کتاب را در رده های بالا قرار داد. توجه به اصول پاراگراف بندی در تایپ کتاب از جمله این نکات مورد توجه می باشد. کسانی که به عنوان تایپیست، با توجه به اصول تایپ کتاب، کلیه مراحل تایپ کتاب اعم از تایپ متون نگاشته شده در آن را بر عهده می گیرند؛ بایستی نکات ویرایشی و نحوه پاراگراف بندی آن را نیز در نظر داشته باشند. در برنامه ورد، بخشی به عنوان  Paragraph وجود دارد که در این بخش می توان تورفتگی پاراگراف ها را مشخص کرد و علاوه بر نکات ریز و درشت دیگری را در خصوص چپ چین و راست چین و سایر نکات دیگر در زمینه پاراگراف بندی متن ها را با دقت و ظرافت نظر بالایی به درستی رعایت نمود.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ کتاب خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

نرم افزار کاربردی برای تایپ کتاب؟

با توجه به اصول تایپ کتاب و نکات مربوط به آن در صورتی که امکانات و قابلیت های برنامه ورد پاسخگوی تمامی نیازهای یک تایپیست برای تایپ متون نگاشته شده با رعایت اصول تایپ کتاب نباشد؛ بهتر است در این راستا با یاری جستن از نرم افزارهای کاربردی برای تایپ کتاب، اصول و قواعد درست نویسی تایپ کتاب را از نظر نگارشی به خوبی رعایت نمود تا با کمترین خبط و اشتباهی، متن تایپ شده را به دست ویراستار سپرد. خوشبختانه امروزه شاهد تعداد زیادی از این نرم افزارها هستیم که با کمک آن ها می توان به یک نویسنده یا تایپیست حرفه ای تبدیل شد و تمامی اصول تایپ کتاب و قوانین مربوط به آن را به درستی در قالب آن برنامه ها رعایت نمود.

اصول تایپ کتاب

اصول تایپ کتاب

چرا رعایت قواعد و قوانین تایپ فارسی کتاب مهم می باشد؟

اصول تایپ کتاب از اهمیت بسزا و ویژه ای برخوردار است. چرا که هر کتابی پیش از رسیدن به مرحله چاپ می بایست آن را به دست ویراستاری سپرد که تمامی موارد و مسائل قابل توجه در اصول نگارشی کتاب را زیر نظر می گیرد تا کتاب مورد نظر بدون هیچ گونه اشتباهی به مرحله تأیید نهایی رسیده و چاپ و در بازار عرضه شود. بنابراین با توجه به این مسئله که نام شما به عنوان نویسنده روی جلد کتاب درج خواهد شد و این کتاب تا سال ها در میان جوامع بشری به یادگار خواهد ماند؛ بهتر است در همان ابتدا با در نظر گرفتن اصول تایپ کتاب ریزترین و ظریف ترین نکات را در این راستا مورد توجه قرار داد تا نام خود را به عنوان یک نویسنده مطرح جاودانه کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ کتاب خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مفهوم فاصله مجازی در تایپ کتاب

از جمله اصول تایپ کتاب که بهتر است در هر کتابی به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد؛ رعایت نیم فاصله یا فاصله مجازی است. شاید یک تایپیست معمولی به منظور تایپ نمودن متون مختلف در وب سایت های گوناگون چندان توجهی به رعایت نیم فاصله نداشته باشد. ولی رعایت نیم فاصله یا فاصله مجازی از جمله اصول تایپ کتاب به شمار می آید که بهتر است به این موضوع به هنگام تایپ نمودن کتاب توجه و دقت کافی را داشته باشید. بنابراین به منظور مجزا نمودن کلمات و جملات از همدیگر، گاهی فقط فاصله با Space پاسخ گو نیست و بهتر است به جای فاصله معمولی از نیم فاصله یا فاصله مجازی استفاده کرد که جزء اصول تایپ کتاب به شمار می آید. به عنوان مثال: نیم فاصله در کلمات مرکب، کلماتی همچون «می شود؛ می رود» و در موارد دیگر می بایست به درستی رعایت شود که این رعایت نمودن فاصله مجازی یا نیم فاصله خود یکی از دلایل زیباشناسی و زیبانویسی نوشته شما می شود و خواننده حرفه ای می تواند بهتر با آن اخت پیدا کند.

اصول تایپ کتاب

هزینه تایپ کتاب

آیا رعایت اصول تایپ کتاب در هزینه تایپ آن تاثیر دارد؟

رعایت اصول تایپ کتاب با توجه به این مسئله نیازمند دقت نظر بیشتری است و از آنجایی که وقت بیشتری را از تایپیست می گیرد؛ دربردارنده هزینه بیشتری است و هر یک از مشتریان می بایست با اعمال هزینه بیشتر، متون تایپ شده خود را با توجه به اصول تایپ کتاب به طور دقیق و ریزبینانه دریافت نمایند. بنابراین در همان ابتدا باید مشخص گردد که متن نوشته شده به منظور چاپ کتاب می بایست به درستی و بر اساس اصول تایپ کتاب، نگاشته شود که همین مسئله خود تأثیری – البته نه چندان با اختلاف فاحش و قابل توجه – روی قیمت و تعرفه تایپ مدنظر شما دارد. بنابراین در صورتی که شما می خواهید کتابی را به رشته تحریر درآورید و فرصت کافی برای تایپ کتاب ندارید؛ می توانید کلیه مراحل نوشتن کتاب را با تمامی ویژگی ها و اصول تایپ کتاب به دست افرادی بسپارید که در این زمینه تبحر لازم را دارند و می توانند کار تایپ کتاب شما را نظام مند و قانون مند به پیش ببرند.

هلدینگ ایران تایپیست با داشتن تایپیست های حرفه ای و کاربلد در این زمینه توانایی لازم را در تایپ متون مختلف دارند و می توانند با رعایت اصول تایپ کتاب، کتاب مورد نظر شما را با حفظ نکات ویرایشی و دستورالعمل های لازم در زمینه تایپ اصولی و استاندارد کتاب تایپ نموده و در موعد مقرر شده آن را به شما تحویل دهند. بنابراین به طور کلی خدمات این موسسه بسیار شایان توجه است.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ کتاب خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

تایپ کتابلیست هزینه تایپ تایپ از دستنویسهزینه تایپ فارسی

سوالات متداول

اصول تایپ کتاب به منظور رعایت نمودن قوانین و اصول نگارشی کتاب صورت می گیرد.

هلدینگ ایران تایپیست بهترین موسسه برای رعایت نمودن اصول تایپ کتاب می باشد.

بله از جمله اصول تایپ کتاب، رعایت فاصله مجازی یا نیم فاصله است.

بله رعایت تمامی اصول تایپ کتاب به طور کلی زمان بر است.


نویسنده: شکیلا رحمانی تایپ متن تاریخ انتشار: 1400/6/17 ساعت 14:22:28 تعداد بازدید: 3465 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تایپ کتاب تایپ استاندارد کتاب تایپ اصولی کتاب استانداردهای تایپ کتاب سایت تایپ کتاب

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :