شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

آیا هزینه‌ی ترجمه تخصصی متون و رشته‌های مختلف با هم متفاوت است؟

نویسنده: فرهاد محمدی قیمت ترجمه تاریخ انتشار: 1400/5/10 ساعت 09:00:00 بازدید: 290 امتیاز 5 از 1 نظر

همانطور که اشاره شد یک سری عوامل تعیین کننده وجود دارند، که بر هزینه‌ی ترجمه تخصصی متون تاثیر می‌گذارند. از جمله این عوامل می‌توان به موضوع متن تخصصی اشاره کرد. در واقع زیاد بودن هزینه‌ی ترجمه تخصصی متون مربوط به یک رشته‌ی خاص به نسبت رشته‌های دیگر، اهمیت بیشتر این رشته را به نسبت دیگر رشته‌ها نشان نمی‌دهد؛ اما با توجه به این که ممکن است بعضی از رشته‌های مفاهیمی مهم‌تر و تخصصی‌تر به نسبت دیگر رشته‌ها داشته باشند، هزینه‌ی ترجمه تخصصی متون مربوط به این رشته‌ها از سایر رشته‌ها بیشتر می‌شود. به عنوان مثال رشته‌های مختلف پزشکی، از جمله رشته‌های تخصصی محسوب می‌شوند که مترجمان برای ترجمه متون تخصصی مرتبط با این رشته‌ها لازم است با حساسیتی بالا و تسلط کافی عمل کنند تا بتوانند متن مورد نظر را با کیفیتی بالا ترجمه کنند.

این موضوع تنها مختص رشته‌های پزشکی نخواهد بود؛ هزینه‌ی ترجمه تخصصی متون مرتبط با رشته‌های تخصصی همچون مهندسی برق و مکانیک، مهندسی کامپیوتر، شیمی و... نیز مانند رشته‌های پزشکی به نسبت سایر متون تخصصی بیشتر است. نکته‌ای که وجود دارد این است که میزان افزایش هزینه‌ی ترجمه‌ تخصصی متون مرتبط با برخی رشته‌ها همچون رشته‌های فلسفی، بازرگانی و تجاری، مهندسی نفت و... به نسبت سایر رشته‌های تحصیلی بیشتر می‌باشد. مثلا اگر متنی تخصصی مرتبط با رشته‌ی مهندسی نفت را برای ترجمه تخصصی انتخاب کنید، ممکن است افزایش هزینه ترجمه این متن به نسبت متنی در حوزه رشته‌ای همچون هنر بیشتر باشد. به طور کل میزان افزایش هزینه ترجمه یک متن تخصصی به هنگامی که برای ترجمه‌ی آن سفارش ثبت می‌کنید، مشخص می‌شود. شما می‌توانید برای ترجمه تخصصی متون مربوط به اکثر رشته‌های دانشگاهی به 32 زبان زنده دنیا در هلدینگ معتبر ایران تایپیست، سفارش ثبت کنید. در هنگام ثبت درخواست برای ترجمه تخصصی متون، تمام اطلاعات در باب هزینه ترجمه تخصصی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

آیا هزینه‌ی ترجمه تخصصی متون و رشته‌های مختلف با هم متفاوت است؟

هزینه‌ی ترجمه تخصصی متون دانشگاهی در رشته‌های مختلف

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

لیست هزینه ترجمهترجمه مقاله ISIترجمه تخصصیترجمه نامه اداری

سوالات متداول

بله. با توجه به موضوع و میزان تخصصی بودن یک متن، هزینه ترجمه آن متفاوت است.

مفاهیم برخی از متون تخصصی به نسبت سایر متون پیچیده‌تر هستند و ترجمه آن‌ها دشوارتر است.

متون مرتبط با رشته‌های پزشکی، نفت، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و... .

بله. ترجمه متون به برخی زبان‌ها به نسبت دیگر زبان‌ها بیشتر است.


نویسنده: فرهاد محمدی قیمت ترجمه تاریخ انتشار: 1400/5/10 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 290 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: هزینه‌ی ترجمه تخصصی متون قیمت ترجمه تخصصی تعرفه ترجمه مقاله تخصصی هزینه ترجمه نامه تخصصی تعرفه ترجمه رشته تخصصی

دیدگاه کاربران

ثمینه طلوعی | 1400-7-25 ساعت 09:15:37 امتیاز :

نرخ سایت شما خیلی پایینتر از جاهای دیگه س. مرسی که اینقدر خوبین

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :