شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

آیا نوشتن کتاب با روش تلخیص و بازنویسی سرقت ادبی محسوب میشود؟

نویسنده: دنیا ذاکری بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/9/7 ساعت 18:00:00 بازدید: 498 امتیاز 0 از 0 نظر

تنها موردی که می‌توان متن نگارش‌شده را به سرقت ادبی متهم کند وجود کپی است. تلخیص و بازنویسی جز راهکار‌هایی است که متن را از بروز سرقت ادبی می‌رهاند. البته رفع سرقت ادبی راه‌های بسیاری دارد اما روشی که در این بند قصد معرفی آن را داریم ادغام تلخیص و بازنویسی به جهت کاهش اتهام سرقت ادبی است. پیش از بررسی این مورد قدری به بررسی تعریف سرقت ادبی می‌پردازیم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

سرقت ادبی چیست؟ سرقت ادبی حالتی است که در آن متن بازنویسی‌شده و یا خلاصه‌شده شباهت زیادی به متن اصلی دارد. به عبارتی دیگر متن اصلی و متن مبدا نباید هیچ شباهتی به یکدیگر داشته باشند. بهره‌گیری از متون ادبی و علمی برای نگارش مقاله تنها برای کسب بینش و یا اطلاعات مورد نظر است. کپی‌کردن متن اصلی در متن مبدا نه تنها جرم است بلکه از لحاظ اخلاقی نیز مجاز نیست. تلفیق تلخیص و بازنویسی روشی است که در آن کلمات را به نحوی در کنار یکدیگر می‌چینند که هیچ شباهتی به هیچ متن دیگر در دنیا نداشته باشد.همانطور که گفته شد بازنویسی و خلاصه نویسی به یکدیگر ارتباط دارند اما ارتباط آنها در راستای اهداف مشترک آنهاست. اهداف مشترک بازنویسی و خلاصه نویسی چیست؟ هدف مشترک آنها آماده‌سازی متنی است که بتواند به صورت عمومی ارائه شود، به نحوی که از بروز اتهام سرقت ادبی کاملا مبری باشد. هدف از طرح این مبحث این است که بازنویسی و خلاصه نویسی شباهتی به هم ندارند و تنها اهداف یکدیگر را تکمیل می‌کنند. حال که با تعریف بازنویسی، خلاصه نویسی و سرقت ادبی آشنا شدید نوبت آن است که دست به کار شوید و مقاله‌تان را خودتان آماده کنید. چنانچه مهارت و یا وقت کافی ندارید می‌توانید از بازنویسنده‌های ایران تایپیست کمک بخواهید. ایران تایپیست و بازنویسنده‌های آن اولین و آخرین راه برای آماده‌سازی مقالات با‌کیفیت برای شما هستند.

آیا نوشتن کتاب با روش تلخیص و بازنویسی سرقت ادبی محسوب میشود؟

تلخیص و بازنویسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

بازنویسیخلاصه نویسیهزینه خلاصه نویسیهزینه بازنویسی متن

سوالات متداول

روش‌های بسیاری به برای رفع سرقت ادبی وجود دارد که بهره‌مندی از تلخیص و بازنویسی یکی از آنهاست. بازنویسنده‌های مجرب ایران تایپیست نیز از روش تلخیص و بازنویسی بهره می‌برند.

اگر روش تلخیص و بازنویسی به خوبی روی متن پیاده شده باشد سرقت ادبی رفع می‌شود. در صورتی که باز‌نویسنده مهارت کافی در زمینه تلخیص و بازنویسی نداشته باشد نمی‌تواند متن را از سرقت ادبی برهاند.

هزینه رفع اتهام سرقت ادبی به کمک تلخیص و بازنویسی در ایران تایپیست به فاکتور‌های بسیاری بستگی دارد. از این فاکتور‌ها می‌توان به میزان وایرال‌بودن موضوع و یا میزان تشابهات اشاره کرد.

مدت زمانی که برای اعمال تلخیص و بازنویسی روی مقاله نیاز است به حجم مقاله بستگی دارد. پس از بررسی‌های اولیه مدت زمان اتمام پروژه تخمین زده می‌شود.


نویسنده: دنیا ذاکری بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/9/7 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 498 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تلخیص و بازنویسی کتاب نگارش کتاب با تلخیص و بازنویسی نوشتن کتاب با تلخیص و بازنویسی نویسندگی با تلخیص و بازنویسی بهترین روش تلخیص و بازنویسی کتاب

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :