یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

آموزش بازنویسی شعر به صورت حرفه ای

نویسنده: دنیا ذاکری بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1401/2/18 ساعت 09:00:00 بازدید: 1413 امتیاز 0 از 0 نظر

با آموزش بازنویسی شعر بار بزرگی از دوش جامعه فرهنگی کشور بردارید. امروزه بازنویسی شعر اهمیت بالایی پیدا کرده است. چرا که جامعه فرهنگی ایران سعی دارد که شعر فارسی را زنده نگه دارد و آن را اشاعه دهد. با مطالعه دقیق و آموزش بازنویسی شعر می‌توان در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری داشت.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آیا با آموزش بازنویسی شعر میتوانم کتاب شعر جدیدی چاپ کنم؟

آموزش بازنویسی شعر به صورت حرفه ای

آموزش بازنویسی شعر

یکی از اهداف آموزش بازنویسی شعر چاپ کتاب جدید است. افراد بسیاری قادرند با آموزش بازنویسی شعر در صدد چاپ و تالیف کتاب جدید باشند. چاپ کتاب جدید در زمینه شعر یکی از گام‌های فرهنگی ارزشمند است. چرا که شما با بازنویسی شعر قادر خواهید بود مطالبی ارزشمند به دنیای شعر و فرهنگ ارائه دهید. چنانچه دستی در شعر دارید می‌توانید با آموزش بازنویسی شعر به تالیف کتاب‌های شعر جدید نیز فکر کنید. اما در حالت کلی از فراگیری بازنویسی شعر و بازنویسی شعر چه میدانید؟ بازنویسی شعر با سایر بازنویسی‌ها متفاوت است. اگر وارد آموزش بازنویسی شعر شده باشید خواهید دانست که بازنویسی چنین متونی با بازنویسی نثر بسیار متفاوت است. در بازنویسی متن تنها به تغییر جمله‌بندی های متن می‌پردازید. در چنین شرایطی تنها نگارش جملاتی که معنا و مفهوم داشته باشند کفایت می‌کند.

اما در آموزش بازنویسی شعر موارد بسیاری وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. یکی از این موارد توجه به وزن و قافیه است. چنانچه به آموزش بازنویسی شعر می‌پردازید، باید شخصی صاحب نظر در زمینه وزن و قافیه شعر باشید. توصیه ما به شما این است که در بازنویسی شعر تمرین‌های بسیاری انجام دهید. تنها تمرین است که می‌تواند شما را به سطح دلخواهتان در زمینه بازنویسی شعر برساند. بازنویسی را از اشعار کوتاه و چهار بیتی ها شروع کنید. کم کم و پس از گذشت چندین ماه و یا چندین سال می‌توانید شخصی خبره در زمینه بازنویسی شعر باشید. بهتر است در انتخاب اشعار، به سراغ شاعران مورد علاقه‌تان بروید.

اگر در زمینه چاپ کتاب شعر عجله دارید، بازنویسی شعر را به ایران تایپیست واگذار کنید. در این مرکز بازنویسنده‌هایی فعالیت دارند که تخصص آنها در زمینه بازنویسی انواع شعر است. با سفارش بازنویسی شعر در عرض چندین هفته می‌توانید کتاب شعر مورد نظرتان را با نام خودتان به چاپ برسانید.

آموزش بازنویسی شعرهای کهن فارسی به زبانهای خارجی

آموزش بازنویسی شعر به صورت حرفه ای

آموزش بازنویسی شعر

یکی از حوزه‌هایی که در آموزش بازنویسی شعر به آن پرداخته می‌شود، بازنویسی شعرهای کهن به زبانهای خارجی است. امروزه با گسترش صنعت چاپ و تالیف کتاب، نوبت به بازنویسی اشعار کهن به زبانهای خارجی رسیده است. یکی از پرطرفدارترین زبانهای مبدا که اشعار کهن به آن زبان بازنویسی می‌شوند، زبان انگلیسی است. افراد بسیاری در سرتاسر دنیا وجود دارند که در صدد مطالعه اشعار کهن ایرانی به زبان انگلیسی هستند. حتی با بازنویسی اشعار کهن ایرانی به زبان انگلیسی می‌توان به فکر چاپ کتاب نیز بود.

اما آموزش بازنویسی شعر کهن به زبانهای خارجی از جمله زبان انگلیسی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. گذر از این پیچیدگی‌ها تنها یک راه دارد. و آن راه نیز تسلط کامل شخص بازنویسنده به زبان انگلیسی و ترجمه متون ادبی است. ترجمه متون ادبی یکی از حوزه‌های دشوار در رشته مترجمی زبان است. تنها افراد خبره در زمینه مترجمی زبان قادر خواهند بود در زمینه بازنویسی شعر کهن به زبانهای خارجی موفق باشند. در ادامه می‌خواهیم مثالی ملموس از پیچیدگی بازنویسی شعرهای کهن فارسی به زبانهای خارجی برایتان شرح دهیم. به این دو بیت از مولانا توجه کنید:

به نام خداوند جان و خرد    ***    کز این برتر اندیشه بر نگذرد

خداوند نام و خداوند جای    *** خداوند روزی ده رهنمای

بازنویسی این دو بیت از مولانا به زبان انگلیسی چنین است:

Great Lord of Life and Wisdom! In Thy Name

Witch to transcend no flight of thought may claim,

The Lord of honour, and of place and pride,

Who gives our daily bread and is our guide,

همانطور که مشاهده می‌کنید بازنویسی شعر به زبانهای خارجی امری دشوار است.

در ایران تایپیست افرادی فعالیت دارند که در زمینه بازنویسی شعر صاحب نظر هستند. با برقراری تماس با ایران تایپیست می‌توانید اطلاعات بیشتری در زمینه بازنویسی اشعار کهن به زبانهای خارجی کسب کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

بازنویسی شعر به چه آموزش هایی نیاز دارد؟

آموزش بازنویسی شعر به صورت حرفه ای

آموزش بازنویسی شعر

در آموزش بازنویسی شعر ابتدا باید دانش کافی داشته باشید. این دانش باید در زمینه ادبیات باشد. شخصی که در صدد آموزش بازنویسی شعر در ابتدا باید به حوزه شعر و ادبیات تسلط پیدا کند. برای مثال افرادی که رشته دانشگاهی شان ادبیات است می‌توانند از بهترین افرادی باشند که قادرند بازنویسی شعر را به صورت حرفه‌ای آموزش ببیند. چنانچه به شعر و ادبیات علاقه نداشته و همچنین سر رشته‌ای ندارید، بهتر است بیخیال بازنویسی شعر شوید. بازنویسی شعر تنها زمانی اتفاق می‌افتد که شما با دنیای شعر و ادبیات درگیر هستید. اشخاصی که در این زمینه مطالعات بسیاری دارند می‌توانند بازنویسنده‌های موفقی باشند. چنانچه شرایط شما برای آموزش بازنویسی شعر فراهم است، باید به سراغ مرحله بعدی بروید. چه نکاتی را باید در بازنویسی شعر در نظر گرفت؟

نکاتی و تکنیک‌هایی که برای شروع بازنویسی شعر باید آنها را در نظر داشته باشید:

  • به سراغ شاعرهای مورد علاقه‌تان بروید. انتخاب اشعار شاعرهای مورد علاقه‌تان کمک بسیاری به تقویت فن بازنویسی در حوزه شعر می‌کند
  • بازنویسی شعر را کم کم شروع کنید
  • به محض اینکه اشعار مناسبی به ذهنتان رسید آنها را یادداشت کنید
  • یک عدد دفترچه یادداشت کوچک همراه‌تان داشته باشید. چرا که ممکن است اشعار ناگهانی وارد ذهنتان شود.
  • خود را در محیطی شعر و شاعری قرار دهید. به محفل‌هایی مراجعه کنید که در آنها جلسات شعرخوانی برگذار می‌شود
  • از افراد متخصص و مناسب در زمینه بازنویسی شعر مشورت بگیرید

همانطور که گفته شد تنها با گذراندن چند جلسه در زمینه آموزش بازنویسی شعر نمی‌توان دست به بازنویسی شعر زد. چنین امری نیازمند مهارت بالایی است. به عبارتی دیگری نیازمند شخصی است که با دنیای شعر و شاعری درگیر باشد.

در ایران تایپیست افرادی وجود دارند که قادرند در زمینه بازنویسی شعر قدم به قدم همراه شما باشند. جهت سفارش بازنویسی شعر با ایران تایپیست در تماس باشید.

آموزش بازنویسی به صورت شعر نو

آموزش بازنویسی شعر به صورت حرفه ای

آموزش بازنویسی شعر

شاید در نگاه اول بازنویسی شعر نو بسیار ساده به نظر برسد. اما چنین تفکری اشتباه است. در زمینه آموزش بازنویسی شعر توجه ویژه‌ای به بازنویسی شعر نو می‌شود. چرا که شعر نو مانند تمامی اشعار دیگر دارای قافیه و وزن است و با متون که به صورت نثر نگارش می‌شوند، بسیار متفاوت است. شناخت و تشخیص وزن و قافیه‌های شعر نو بسیار سخت‌تر از شعرهای کهن است. از این رو بازنویسی چنین اشعاری نیز دشواری‌های خاص خود را دارد. قبل از واردشدن به بازنویسی شعر نو بهتر است بدانید که شعر نو چیست. و به چه نوع اشعاری شعر نو گفته می‌شود. به یک نمونه از شعر نو توجه کنید:

ای ستمدیدگان، ای اسیران!

وقت آزادی ما رسید

مژدگانی دهید، ای فقیران!

در جهان صبح شادی دمید...

هر ستمگارِ دون، خرّم و شاد

سال‌ها جام عشرت چشید

در شب تیره جور و بیداد

هر ستمدیده محنت کشید...

این شعر یک نمونه از شعرهای نیمایی است. در نگاه شاید این شعر به صورت متن به نظر برسد. اما با بررسی‌های دقیق می‌توان فهمید که این شعر نیز دارای وزن است و برخی از ویژگی‌های شعر را به ارث برده است. چنانچه به شعرهای نو علاقه داشته و مطالعه‌های بسیاری در این زمینه دارید می‌توانید در بازنویسی چنین اشعاری نیز موفق باشید. چرا که بازنویسی اشعار نو نیازمند دیدگاهی دقیق و تخصصی نسبت به آنهاست. از گفته‌های فوق چنین برمی‌آید که کار هر کسی نیست خرمن کوفتن، گاو نر می‌خواهد و مرد کهن!

اما اگر همچنان برای بازنویسی شعر نو مسر هستید می‌توانید پروژه بازنویسی شعر نو را به بازنویسنده‌های ایران تایپیست واگذار کنید. ایران تایپیست تا به الان پروژه‌های بسیاری در زمینه بازنویسی شعر نو به اتمام رسانده است. در این مجموعه بازنویسنده‌های متخصص در زمینه شعر نو به بازنویسی چنین پروژه‌هایی می‌پردازند. کدام شعر نو را میخواهید بازنویسی کنید؟

اهمیت آموزش بازنویسی شعر برای دانش آموزان

آموزش بازنویسی شعر به صورت حرفه ای

آموزش بازنویسی شعر

با آموزش بازنویسی شعر می‌توان درب‌های نوینی را به روی دانش آموزان باز کرد. همانطور که می‌دانید دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلفی به تحصیل می‌پردازند. مقاطع تحصیلی دانش آموزان از پیش دبستانی شروع می‌شود و تا بالاترین مقاطع دبیرستان و سپس دانشگاه ادامه پیدا می‌کند. یکی از مهمترین ماده‌های درسی در تمامی مقاطع تحصیلی ادبیات است. ادبیات فارسی نیز در حالت کلی به دو بخش شعر و نثر تقسیم می‌شود. اما آیا می‌توان مطلبی را که در مقطع دهم تدریس می‌شود در کتاب درسی سوم دبستان قرار داد؟ مشخصا مطالبی که در کلاس سوم آموزش داده می‌شوند باید ساده‌تر و راحت‌تر باشند. از این رو می‌توان به اهمیت آموزش بازنویسی شعر پی برد.

به کمک بازنویسی شعر می‌توان اشعار ساده‌تر و قابل فهم‌تری در کتاب فارسی کودکان و نوجوانان قرار داد. شاید چنین به نظر برسد که بازنویسی شعر برای دانش آموزان و نوجوانان راحت است. اما چنین نیست. درگیر شدن با بازنویسی شعر برای کودکان و دانش آموزان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. از این پیچیدگی‌ها می‌توان به انتخاب کلمات مناسب اشاره نمود. کلماتی که در بازنویسی شعر برای دانش آموزان انتخاب می‌شود باید با مقطع تحصیلی و سطح دانش آموزان تناسب داشته باشد. چنانچه شخصی به چنین مواردی آشنایی نداشته باشد نمی‌تواند در زمینه آموزش بازنویسی شعر برای دانش آموزان نیز موفق باشد. علاوه بر انتخاب کلمات مناسب در بازنویسی، باید نحوه بازنویسی شعر نیز توجه کنید. چرا که شخص دانش آموز باید بتواند به خوبی با شعر بازنویسی‌شده ارتباط برقرار کند. در غیر این صورت نمی‌توان ادعا نمود که شعر بازنویسی‌شده کیفیت لازم را دارد.

برای بازنویسی شعر مختص دانش آموزان، پروژه‌های بازنویسی شعر را با ایران تایپیست در میان بگذارید. این مرکز می‌تواند یکی از مهمترین عاملها در زمینه بازنویسی اشعار باکیفیت باشد. ما مفتخریم که می‌توانیم در چنین زمینه‌هایی با شما همکاری داشته باشیم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

بازنویسیهزینه بازنویسی متنخلاصه نویسیچاپ و نشر کتاب

سوالات متداول

مراحل آموزش بازنویسی شعر بسیار پیچیده و گسترده است. یادگیری و فراگیری صحیح آنها تنها از پس افراد اهل سخن برمی‌آید. یکی از این مراحل آموزش بازنویسی شعر آشنایی با انواع شعرها و ویژگی‌های آنهاست.

بله. تمامی بازنویسنده‌های ایران تایپیست که در زمینه بازنویسی انواع شعر فعالیت دارند، دوره‌های خاصی را مبنی بر فراگیری بازنویسی شعر می‌گذرانند.

خیر. در ایران تایپیست هیچ دوره‌ای مبنی بر آموزش بازنویسی شعر نو برگزار نمی‌شود. البته این مجموعه برای بازنویسنده‌هایی که در این سایت فعالیت دارند دوره‌های آموزشی خاصی برگزار می‌کند

بله. چنانچه که پس از گذراندن دوره های آموزش بازنویسی شعر به این مبحث اشراف کامل داشته باشید می‌توانید در صدد چاپ کتاب برای دانش آموزان برآیید.


نویسنده: دنیا ذاکری بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1401/2/18 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 1413 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: آموزش بازنویسی شعر کهن آموزش بازنویسی شعر کودکانه آموزش بازنویسی کتاب شعر آموزش بازنویسی اشعار آموزش بازنویسی شعر خارجی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :