پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

رفرنس نویسی چیست؟

نویسنده: سیما خورشیدی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/5/12 ساعت 12:00:00 بازدید: 6867 امتیاز 5 از 1 نظر

اگر نمی دانید رفرنس نویسی چیست؟ و به چه منظوری در کتاب ها و مقالات مختلف از آن استفاده می کنند و یا اینکه می دانید رفرنس نویسی چیست؟ یا به چه معنایی است؛ اما طریقه نوشتن آن را نمی دانید؛ با ما همراه باشید تا شما را در این زمینه یاری کنیم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

 

رفرنس نویسی به چه معناست؟

در این بخش می خواهیم به پرسش «رفرنس نویسی چیست؟» بپردازیم. رفرنس واژه ای انگلیسی به معنای منبع می باشد و رفرنس نویسی به معنا نوشتن منابع می باشد. اما علاوه بر نوشتن منابع پایانی، در کتاب ها، مقالات و پایان نامه ها امروزه از ارجاع دهی درون متنی هم استفاده می شود. شیوه ارجاع دهی مستقیم و غیر مستقیم منابع که یک نویسنده در حین نویسنده کتاب، مقاله یا پایان نامه خود از آن ها استفاده می کند؛ با شیوه نوشتن منابع متفاوت می باشد. به این صورت که در نوشتن ارجاع های درون متنی تنها از نام خانوادگی نویسنده کتابی که نقل قول مستقیم یا غیر مستقیم از آن در متن شما استفاده شده است؛ علاوه بر شماره صفحه و سال چاپ کتاب استفاده می شود و سایر اطلاعات دیگر از جمله نام نویسنده، نام کتاب و سایر اطلاعات دیگر در بخش منابع نوشته می شود. بنابراین به طور کلی رفرنس نویسی برای نگارش کتب، مقالات و پایان نامه ها لازم و ضروری است و می بایست به درستی طبق تعاریف ارائه شده برای هر یک از تالیفات مختلف به درستی صورت گیرد.

با توجه به الزامی بودن رفرنس نویسی، در صورتی که نمی دانید رفرنس نویسی چیست؟ و یا چه نکاتی را در این زمینه باید رعایت کرد؛ بهتر است سفارش های خود را در این زمینه به دست کسانی بسپارید که تجربه و تخصص لازم را دارند. هلدینگ ایران تایپیست یکی از همین مراکز می باشد که شما می توانید در هر پاسی از شبانه روز و در هر مکانی که هستید؛ سفارش خویش را به صورت اینترنتی و آنلاین در ایران تایپیست به ثبت برسانید. در این شرکت افراد بسیار برجسته و متخصصی وجود دارند که توانایی بالایی در این امر دارند و می توانند نیاز شما را به خوبی پاسخ دهند. پس به جهت رعایت تمامی نکات اصولی در زمینه رفرنس نویسی، با مسئولین این شرکت در تماس و ارتباط باشید تا شما را به خوبی ضمن پاسخ به رفرنس نویسی چیست؟ شما را در این زمینه راهنمایی کرده و بخش رفرنس نویسی کتب و مقالات شما را با رعایت تمامی نکات مربوط به آن به شما تحویل دهند.

رفرنس نویسی چیست

رفرنس نویسی به صورت دستی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

 

شیوه رفرنس نویسی پایان نامه چیست؟

حال که به پاسخ رفرنس نویسی چیست؟ دست یافتیم؛ بهتر است با سایر نکات دیگر در این زمینه آشنا شویم. نحوه رفرنس نویسی پایان نامه – که یکی از دغدغه های دانشجویان کارشناسی ارشد و یا حتی دکتری است- بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که هیچ پایان نامه ای جزء با رعایت این اصول و قوانین قابل دفاع نیست. به همین جهت بهتر است با شیوه های مختلف رفرنس نویسی آشنا شد. بنابراین در اینجا این سوال پیش می آید که شیوه رفرنس نویسی چیست؟ و از چه طریقی می توان اقدام به نوشتن رفرنس کرد؟ برای نگارش بخش منابع یا همان رفرنس پایانی یک پایان نامه، هم می توان از روش نگارش رفرنس به صورت دستی استفاده کرد و هم می توان رفرنس را به صورت خودکار با استفاده از ابزارهای مختلفی در این راستا انجام داد.

آنچه در این جا حائز اهمیت است؛ ذکر این مسئله است که در هر یک از شیوه های مختلف رفرنس نویسی حتما باید رفرنس ها کاملا دقیق و اصولی و طبق ترتیب بندی خاص و اصولی آن اقدام به نوشتن بخش منابع کرد. به طور کلی رفرنس را می توان به روش های مختلفی از جمله: روش ونکوور، روش apa، هاروارد، شیکاگو و... انجام داد که هر یک از این روش های رفرنس نویسی نیاز به تخصص و آشنایی با این گونه از ابزارها دارد. بنابراین در صورتی که شما هر یک از این روش های مختلف را برای رفرنس نویسی بدانید؛ می توانید با سرعت و سهولت بیشتری روند رفرنس نویسی کتاب، مقاله یا پایان نامه های خود را به پیش ببرید. هلدینگ ایران تایپیست یکی از بهترین مراکزی است که خدمات خود را هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری به مشتریان خود ارائه می دهد. بنابراین اگر نمی دانید شیوه نگارش رفرنس نویسی چیست؟ و از چه روش هایی می توان رفرنس تالیفات مختلف را به رشته نگارش درآورد؛ می توانید سفارش خود را در این شرکت به ثبت رسانید تا از خدمات دانشجویی آن بهره مند شوید.

رفرنس نویسی چیست

رفرنس نویسی پایان نامه

 

نحوه رفرنس نویسی مقاله چیست؟

در این بخش با این پرسش رو به رو خواهیم بود که نحوه رفرنس نویسی چیست؟ به واقع در صورتی که درصدد نوشتن یک مقاله هستید؛ برای آنکه مقاله شما در یکی از مجله های علمی – پژوهشی به چاپ برسد؛ بایستی به درستی تمامی اصول رفرنس نویسی در مقاله مذکور رعایت گردد. بنابراین در صورتی که نمی دانید رفرنس نویسی چیست؟ و برای نوشتن آن باید به چه اموری مبادرت ورزید؟ در نوشتن رفرنس یا منابع پایانی می بایست آدرس دقیق تمامی کتاب ها، مجله ها، نشریه ها، پایان نامه ها، حتی سایت های اینترنتی و کلیه منابعی که یک پژوهشگر در اثنای نگارش خود به آن ها اشاره کرده است؛ به درستی و طبق ترتیب بندی خاص خود نوشته شود. چگونگی رفرنس نویسی بدین ترتیب است که در نوشتن ارجاع های درون متنی تنها به نام خانوادگی و شماره صفحه و سال چاپ کتاب و منبع مورد نظر نوشته می شود. حال آنکه نحوه نوشتن منابع پایانی بدین ترتیب است که ابتدا نام خانوادگی و سپس نام نویسنده منبع مورد نظر نوشته می شود و پس از آن به ترتیب نام کتاب یا مقاله نوشته می شود که البته در صورت چند جلدی بودن به صورت (ج 1 یا ج 2 ) نوشته می شود که به معنای جلد اول و دوم است و پس از آن اطلاعات دیگر از جمله محل نشر کتاب، سال انتشار آن بایستی به ترتیب نوشته شود.

هر چند که ممکن است هر مجله ای دستورالعمل خاص خود را داشته باشد. به این صورت که ممکن است سال انتشار بلافاصله پس از اسم کتاب باشد. بنابراین بهتر است به مجله مورد نظر برای چاپ توجه شود و متناسب با آن تمامی اطلاعات منابع استخراج شده در کتب و مقالات خود را در قسمت منابع درج کنید. اما ممکن است نوشتن منابع وقت گیر بوده و ضمن اینکه زمان زیادی را از شما می گیرد؛ نیازمند دقت نظر و ظرافت کاری بالایی باشد. به همین جهت است که به جای نوشتن رفرنس به صورت دستی، بهتر است نوشتن رفرنس را به دست افرادی سپرد که می توانند با استفاده از شیوه های مختلف با سرعت و سهولت بیشتری بدون کمترین عیب و ایرادی آن را به رشته نگارش درآورند. افراد متخصص موجود در ایران تایپیست از این مزیت بهره مند هستند و می توانند شما را در این زمینه یاری نمایند.

رفرنس نویسی چیست

رفرنس نویسی مقاله


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

 

رفرنس نویسی و ارجاع دهی برای چیست؟

هر پژوهشگر حرفه ای به خوبی می داند که رفرنس نویسی چیست؟ و به چه منظوری از رفرنس و ارجاع دهی برای تالیفات و ترجمه های خود از آن ها استفاده می کند. اما در صورتی شما پژوهشگری تازه واردی هستید و نمی دانید رفرنس نویسی چیست؟ و به چه منظوری می بایست اصول دقیق و استاندارد آن را رعایت کرد؟ بهتر است در نظر داشته باشید که رفرنس نویسی و ارجاع دهی بیشتر به جهت اصل وفاداری در نوشتن و جلوگیری از سرقت ادبی است. منظور از سرقت ادبی این است که هر پژوهشگری در حین نوشتن و تالیف هر کتاب، مقاله یا پایان نامه ای، در صورتی که از منابع مختلفی استفاده می کند؛ می بایست به درستی و کامل، مطلب استخراج شده را به منبع اصلی آن ارجاع دهد تا مطلب گرفته شده از کتب دیگر را به مطالب خود منتقل نسازد و مرتکب سرقت ادبی نگردد.

بنابراین حتی اگر یک جمله کوتاه هم از یک منبع دیگری استفاده کرده است؛ می بایست به متن خود سندیت بخشیده و آن را با ذکر دقیق منبع و آدرس کامل آن در کتاب یا پایان نامه و مقاله خویش بیاورد تا ضمن قوی تر کردن مطالب نوشته شده بتواند کاملا نسبت به متن نوشته خود متعهد بوده و اصول وفاداری را در این خصوص رعایت کند. به همین جهت است که رفرنس نویسی و ارجاع دهی در هر مطلبی از اهمیت بسزایی برخوردار است و بایستی در هر نوشته ای به خوبی انجام شود. شما می توانید درخواست رفرنس نویسی خود را به هلدینگ ایران تایپیست بسپارید تا مسئولین این شرکت بتوانند با توجه به نیاز شما اصول رفرنس نویسی را در متن شما پیاده سازی کرده تا در نهایت کتاب یا مقاله و پایان نامه شما را به مراحل نهایی چاپ برسانند. ایران تایپیست در این زمینه متخصصان بسیار زیاد و حرفه ای را به کار گرفته است که با استفاده از آن ها توانسته است نیاز طیف وسیعی از مشتریان خود را پاسخ گوید.

رفرنس نویسی چیست

جلوگیری از سرقت ادبی با رفرنس نویسی

 

اشتباهات رایج در رفرنس نویسی چیست؟

پس از آنکه با تعریف «رفرنس نویسی چیست؟» آشنا شدید؛ در این بخش به جهت شناخت بیشتر شما با این گونه از مسائل شما را با برخی از اشتباهات رایج در رفرنس نویسی آشنا خواهیم ساخت. بنابراین در صورتی که نمی دانید اشتباهات رایج رفرنس نویسی چیست؟ بدانید که در نوشتن رفرنس یا منابع پایانی و ارجاع دهی باید دقت زیادی داشته باشید تا هیچ گونه مشکلی در روند نوشتن رفرنس در کتب تالیفی شما به وجود نیاید. از جمله این امور می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تفکیک ارجاع دهی مستقیم و غیر مستقیم و استفاده از : علامت «» برای قراردهی ارجاع های مستقیم
  • نوشتن منابع طبق ترتیب حروف الفبا با ذکر تمامی نکات و اطلاع کامل بخش منابع
  • نوشتن اسامی کامل نویسندگان. به این صورت که ممکن است نویسنده یکی از کتاب های منابع بیش از یک فرد باشد. در این صورت اگر دو نویسنده داشته باشد؛ باید نام خانوادگی هر دو در کنار همدیگر نوشته شود. به این صورت که (موسوی و احمدی) اما در صورتی که تعداد نویسندگان بیش از دو نفر باشند؛ باید به این صورت نوشته شود: احمدی و دیگران یا احمدی و همکاران که این گونه عبارات نشان دهنده تعداد نویسندگان بیش از دو نفر است.
  • ممکن است یک مطلب در چندین کتاب باشد که شما می بایست به مطلب اصلی به عنوان مهمترین و معروفترین آن اشاره کنید.
  • در صورتی که یک تعریف در چند کتاب باشد؛ می توانید نام چند منبع را در کنار یکدیگر بنویسید.
  • اگر از شیوه ارجاع دهی غیر مستقیم استفاده می کنید؛ می بایست این گونه بنویسید: ر. ک یعنی رجوع شود به فلان کتاب و در قسمت نوشتن منابع اسم دقیق کتاب را با آدرس دقیق آن بنویسید.
  • در صورتی که از منابعی به زبان های مختلف استفاده می کنید؛ می توانید در فهرست منابع چند منبع به زبان های مختلف داشته باشید. به این صورت که بخشی برای منابع فارسی و بخشی برای نوشتن منابع انگلیسی و عربی و بهتر است از نوشتن همه آن ها به صورت درهم برهم اجتناب کنید.
  • برای ارجاع دهی دیگر نباید از پاورقی استفاده کنید؛ بلکه ارجاع دهی را باید دقیقا در دل متن داخل پرانتز نوشت.
  • بهتر است بیشتر به جای نوشتن ارجاع دهی مستقیم، از ارجاع های غیر مستقیم استفاده شود.
  • و...

ایران تایپیست بهترین منبع برای برطرف کردن این اشتباهات و رعایت نکات مربوط به آن است.

رفرنس نویسی چیست

رعایت نکات اصولی رفرنس نویسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

رفرنس نویسیخدمات دانشجوییصفحه بندی کتاب در wordصفحه آرایی پایان نامه

سوالات متداول

در نظر داشته باشید که رفرنس نویسی یکی از بخش های مهم کتب، مقالات و پایان نامه ها می باشد که بایستی تمامی ارجاعات و منابع مورد استفاده در آن اشاره شود و نکات مربوط به آن رعایت شود.

رفرنس نویسی را می توان به دو شیوه رایج دستی و با استفاده از ابزارها و نرم افزارهای مختلف انجام داد. 

بهترین نحوه رفرنس نویسی با استفاده از ابزار و نرم افزارهای مختلف است که کار رفرنس نویسی را راحت تر و سریع تر کرده است. 

هلدینگ ایران تایپیست را می توان بهترین مرکز رفرنس نویسی دانست.


نویسنده: سیما خورشیدی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/5/12 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 6867 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس نویسی مقاله رفرنس نویسی پایان نامه رفرنس نویسی آنلاین مرکز رفرنس نویسی رفرنس نویسی کتاب

دیدگاه کاربران

سهیلا مرتضوی | 1400-7-24 ساعت 09:46:26 امتیاز :

رفرنس نویسی مقالم خیلی عالی و بی نقص بود. ممنون از دست اندرکاراتون

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :