دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

رفرنس نویسی

نویسنده: افشین نادری رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/4/16 ساعت 12:00:00 بازدید: 562 امتیاز 5 از 1 نظر

یکی از بخش های رایج در هر نوشته ای اعم از کتاب و مقاله و پایان نامه و... بخش رفرنس نویسی یا نوشتن منابع داخلی و خارجی یا پایانی آن می باشد. برای نگارش این بخش از مقاله ها یا کتب و پایان نامه ها می بایست دقت نظر بالایی داشت. شما می توانید بخش رفرنس نویسی تالیفات خود را به ایران تایپیست بفرستید تا روند کار خود را سریعتر پیش ببرید.

انواع رفرنس نویسی چیست؟

رفرنس نویسی خود انواع و اقسام مختلفی دارد که بهتر است با استفاده از ابزارهای مختلف انجام گیرد تا کمترین اشتباهی در حین نگارش آن در تالیفات و ترجمه های مختلف صورت گیرد. به طور کلی رفرنس نویسی شامل انواع مختلف: رفرنس نویسی خارج از متن و داخل متن می باشد. خارج از متن همان منبع نویسی است که در قسمت پایانی یعنی منابع کتب و مقالات درج می شود و داخل متن هم همان ارجاع نویسی است که نوع نگارش ارجاع های مستقیم و غیر مستقیم داخل متن با نوشتن منابع پایانی خارج از متن در قسمت پایانی کتب و مقالات متفاوت می باشد. اما آنچه در این جا حائز اهمیت می باشد؛ طریقه صحیح رفرنس نویسی داخلی و خارجی است که برای هر یک از آن ها می بایست قواعد خاص آن را رعایت نمود. ضمن اینکه بخش رفرنس در یک کتاب با یک مقاله، پایان نامه، مجله، جزوه دانشگاهی، فصل نامه و... متفاوت می باشد. بنابراین برای نگارش هر یک از این تالیفات و یا ترجمه کتب و مقالات و... می بایست قواعد و قوانین خاص مربوط به هر یک از آن ها را به درستی به پیش برد تا بتوان کار رفرنس نویسی را به درستی انجام داد.

چرا که در غیر این صورت ممکن است یک کتاب یا مقاله و پایان نامه و... از نظر ویراستاری به مرحله چاپ نهایی نرسد و نیازمند ویراستاری کاملا دقیق و اصولی آن باشد. بنابراین به طور کلی رفرنس نویسی برای هر نوع نگارشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و بایستی طبق اصول دقیق و استانداردی صورت گیرد تا نیاز به ویراستاری نداشته باشد. اما با توجه به این مسئله که ممکن است نوشتن رفرنس داخلی و خارجی از نویسنده و مترجم وقت زیادی را بگیرد و حتی در نهایت به درستی طبق اصول استاندارد نکات مربوط به آن رعایت نشده باشد؛ شما می توانید سفارش رفرنس نویسی کتب و مقالات خویش را به هلدینگ ایران تایپیست بسپارید که سال ها در این زمینه تجربه کسب کرده است و می تواند شما را در این زمینه یاری نماید. این شرکت خدمات خود را هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری به مشتریان خویش با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می دهد که بهتر است با آن ها در ارتباط باشید.

رفرنس نویسی

رفرنس نویسی

 

سفارش رفرنس نویسی پایان نامه

بخش رفرنس نویسی پایان نامه ها از بخش های مهم به شمار می آید که یک رساله دکتری یا پایان نامه کارشناسی ارشد می بایست تا پیش از دفاع از پایان نامه خود و فرستادن آن برای صحافی و چاپ نهایی به درستی این بخش را با رعایت تمامی اصول و قوانین خاص خود رعایت کند. برای همین منظور شما به جهت آنکه خیال خود را راحت و آسوده خاطر نمایید؛ می توانید سفارش رفرنس نویسی پایان نامه خود را در هلدینگ ایران تایپیست به ثبت برسانید تا مسئولین خبره و توانمند موجود در این شرکت بتوانند با دقت نظر بالا و با بهره گیری از تجربه و تخصص بالای خود به خوبی این بخش را برای شما به سرانجام برسانند. بنابراین اگر نیاز به رفرنس نویسی داخل متن یا همان رعایت اصول دقیق و استاندارد ارجاع دهی در داخل متن و یا رفرنس نویسی خارج از متن یا همان رعایت اصول دقیق و استاندارد بخش منابع پایانی پایان نامه ارشد و دکتری خود دارید؛ می توانید سفارش خود را در ایران تایپیست به صورت آنلاین در هر پاسی از شبانه روز به ثبت برسانید تا در کمترین فرصت ممکن به سفارش های شما رسیدگی شده و پایان نامه شما را با رعایت اصول دقیق و استاندارد رفرنس نویسی تحویل شما بدهند.

ثبت سفارش در این شرکت برای شما دارای مزایای بسیار زیادی است. از جمله این مزایا می توان به: آسوده خاطر بودن ذهن شما و نبود هیچ گونه مشکلی در این بخش، انجام درست و دقیق این بخش با سرعت بالا و تحویل آن به استاد راهنما در اسرع وقت، صرف هزینه های بسیار مقرون به صرفه و دریافت پایان نامه خود با کیفیت بالا، سپردن بخش رفرنس نویسی به افراد خبره و با تجربه در این زمینه با در نظر گرفتن تمامی نکات مربوط به آن و... اشاره کرد. شرکت ایران تایپیست سال هاست که در این زمینه خدمات شایان توجهی را به مشتریان خویش ارائه کرده است. شما نیز می توانید سفارش های خود را در این مرکز به ثبت رسانید تا از خدمات آن ها به خوبی بهره مند شوید.

رفرنس نویسی

ثبت سفارش رفرنس نویسی پایان نامه اینترنتی

 

هزینه سفارش رفرنس نویسی به چه عواملی بستگی دارد؟

در صورتی که درصدد ثبت سفارش رفرنس نویسی برای کتب، مقالات و پایان نامه های خود هستید و می خواهید سفارش خود را در یک مرکز بسیار معتبر و مطرح نظیر ایران تایپیست به ثبت برسانید؛ بهتر است تا پیش از ثبت سفارش نسبت به هزینه سفارش خود نیز آگاه باشید و سپس با در نظر گرفتن هزینه های اعمال شده برای سفارش خود و مقایسه قیمت ها با سایر جاهای دیگر اقدام به ثبت سفارش کنید. هر چند که قیمت های ارائه شده در ایران تایپیست نسبت به سایر مکان های دیگر به صرفه تر و ایده آل می باشد؛ اما با این وجود باید به این نکته حائز اهمیت هم توجه شود که هزینه رفرنس نویسی هر یک از کتب و مقالات مختلف بستگی به یک سری عوامل دارند و بایستی تمامی این نکات و عوامل دخیل در تعیین قیمت نهایی سفارش ها را در نظر گرفت.

به طور کلی هزینه نگارش رفرنس می تواند به عواملی همچون: تعداد رفرنس ها، نگارش رفرنس ها به زبان های مختلف فارسی، عربی، انگلیسی و...، انجام رفرنس داخل متن یا خارج از آن یا هر دو آن ها، رعایت کردن تمامی نکات و اصول نگارش رفرنس، رفرنس نویسی کتاب طبق اصول استاندارد آن یا مقاله و پایان نامه و مجله و... که هزینه هر یک از آن ها با توجه به اصول مربوط به هر یک از آن ها متفاوت است و نیز عوامل دیگری اشاره کرد که هنگام ثبت سفارش تمامی این عوامل مورد بررسی قرار می گیرند. بنابراین ممکن است هزینه سفارش رفرنس نویسی یک فرد با فرد دیگری متفاوت باشد و این بستگی به نیاز هر یک از مولفین و مترجمین دارد که فایل مورد نظر آن ها تا چه میزان نیاز به برطرف کردن نکات مربوط به نگارش رفرنس یا اصلاح و ویراستاری آن ها یا نگارش رفرنس داشته باشد. در هر صورت شما می توانید سفارش های خود را در هلدینگ ایران تایپیست به ثبت برسانید تا با بالاترین کیفیت ممکن بتوانند نیاز شما را برطرف نموده و خیلی سریع آن ها را به دست شما برسانند.

رفرنس نویسی

هزینه های به صرفه سفارش رفرنس نویسی

 

آیا رفرنس نویسی به صورت دستی ممکن است؟

هر چند که می توان رفرنس نویسی را با استفاده از ابزارهای مختلف انجام داد؛ اما با این توجه اجرای این فرآیند به صورت دستی نیز امکان پذیر می باشد. برای آنکه در هنگام نوشتن رفرنس چه برای نگارش ارجاع های درون متنی و چه برای نوشتن منابع به چه مشکلی برخورد نکنید و تمامی نکات مربوط به آن را به درستی و طبق استاندارد و ترتیب خاص خود به پیش ببرید؛ می توانید رفرنس نویسی را به صورت دستی هم نوشته و تمامی آن ها را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتد. چرا که در برخی موارد پیش می آید که عدم دقت و سهل انگاری در نوشتن بخش منابع و ارجاع های درون متنی و بیرون متنی خود به یکی از ایرادهایی تبدیل شده است که داوران یک مقاله و پایان نامه یا ویراستارهای یک کتاب از مولف آن می گیرند و همین خود باعث کسر امتیاز و نمره از فرد مولف می گردد.

به همین جهت هر مولفی برای آنکه متن خویش را به درستی و بدون کمترین کسر نمره به خوبی به پیش ببرد؛ نیازمند به ثبت سفارش رفرنس نویسی در یک مرکز بسیار معتبر و مطمئن می باشد که یا به صورت دستی و یا با استفاده از ابزارهای مختلف به صورت خودکار به این مهم اقدام ورزند. هلدینگ ایران تایپیست یکی از همین مراکز می باشد که با کوله باری از تجربه و تخصص در این زمینه سال هاست که نیاز طیف وسیعی از مشتریان خود را در این زمینه پاسخ گفته و توانسته اند با بالاترین بازدهی و کیفیت لازم نیاز آن ها را به خوبی برطرف نمایند. شما نیز می توانید درخواست سفارش خود را در این مرکز به ثبت برسانید تا کار خود را به بهترین نحو ممکن دریافت نمایید. بنابراین نگارش رفرنس هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار به هر دو صورت قابل انجام است. آنچه در این جا حائز اهمیت می باشد؛ رعایت کردن تمامی اصول مربوط به نگارش رفرنس می باشد که بایستی به درستی و با ظرافت خاصی صورت پذیرد اما به صورت کلی اگر رفرنس نویسی با نرم افزارهای مربوطه انجام شود امکان بروز خطا را به حداقل میرساند و در صورت اضافه کردن رفرنس جدید در ما بین متن، دردسرهای درست کردن دستی را حذف میکند و در وقت صرفه جویی میشود.

رفرنس نویسی

رفرنس نویسی به صورت دستی

 

رفرنس نویسی برای مقالات مختلف چگونه است؟

رفرنس نویسی محدود به نوشتن منابع کتاب ها و پایان نامه ها نیست؛ بلکه برای هر یک از مقالات نیز می بایست اصول دقیق و استاندارد رفرنس ها را در نظر گرفت. هر مقاله ای برای آنکه در یکی از مجله های معتبر به چاپ برسد؛ نیازمند رعایت اصول دقیق و استاندارد نگارش رفرنس است که بایستی به درستی طبق اصول استاندارد مجله های معتبر و طبق ترتیب بندی اصولی آن انجام شود. در نوشتن ارجاع های درون متنی که به ارجاع های مستقیم و غیر مستقیم دسته بندی می شوند و نیز در نوشتن بخش منابع که به منابع فارسی، عربی، انگلیسی و سایر زبان های دیگر دسته بندی می شوند؛ بایستی نکاتی را به درستی و طبق ترتیب و طبقه بندی مجله های علمی – پژوهشی رعایت کرد.

هر چند که ممکن است هر یک از مجله های مختلف، اصول مخصوص به خود را داشته باشند و دستورالعمل های نگارشی برای چاپ مقاله در مجله خود را به نویسندگان مقاله ارجاع دهند؛ اما آنچه واضح و مشخص است؛ ترتیب بندی و اصول استاندارد و کلی رفرنس نویسی است که می بایست در تک تک مجله های معتبر و حتی در همایش ها و مقاله های مختلف دیگر هم به درستی رعایت گردند. در نوشتن رفرنس ممکن است به عنوان مثال: کتابی در بخش منابع تاریخ نداشته باشد که در این صورت به جای درج تاریخ چاپ کتاب، عبارت «بیتا» یا بدون تاریخ باید درج گردد. بنابراین ممکن است یک کتاب تمامی موارد و اصول دقیق رفرنس نویسی در بخش منابع را نداشته باشد که در این صورت نیز در بخش استثنائات این گونه موارد را می بایست در نظر داشت. به طور کلی برای آنکه تمامی نکات مربوط به این بخش در مقالات به درستی رعایت گردند؛ شما می توانید سفارش خود را در هلدینگ ایران تایپیست به ثبت برسانید تا مسئولین با تجربه ایران تایپیست بتوانند در این زمینه با رعایت تمامی اصول دقیق و استاندارد، این بخش مقاله شما را به خوبی به پیش ببرند.

رفرنس نویسی

انجام فرآیند رفرنس نویسی برای مقالات مختلف

سوالات متداول

رفرنس نویسی به معنای نوشتن منابع پایانی یا داخلی متن های مختلف می باشد که می بایست طبق اصول استاندارد رعایت گردد.

بله؛ شما می توانید سفارش رفرنس نویسی پایان نامه های خود را به صورت اینترنتی به ایران تایپیست با کوله باری از تجربه بفرستید. 

بله؛ هزینه رفرنس نویسی هر محتوایی با سایر محتواهای دیگر طبق اصول استاندارد مربوط به هر یک از آن ها متفاوت می باشد. 

بله؛ هر چند که فرآیند رفرنس نویسی به صورت دستی نیازمند دقت نظر و ظرافت و همچنین وقت بیشتری است؛ اما چنین امری هم امکان پذیر است اما بهتر است توسط نرم افزارهای تخصصی اینکار انجام شود.


نویسنده: افشین نادری رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/4/16 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 562 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس نویسی آنلاین رفرنس نویسی فوری مرکز رفرنس نویسی بهترین سایت رفرنس نویسی رفرنس نویسی پایان نامه

دیدگاه کاربران

Honarmand.Mina | 1400-8-9 ساعت 09:11:20 امتیاز :

خوشحالم که رفرنس نویسیمو شما انجام دادین. اگه خودم انجام میدادم معلوم نبود چی میشه

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :