یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تضمین کیفیت در ترجمه مقاله

نویسنده: پوریا عرب ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1400/6/21 ساعت 11:56:35 بازدید: 688 امتیاز 0 از 0 نظر

تضمین کیفیت در ترجمه مقاله از جمله مسائلی است که اصولا در طی مراحل ترجمه، نیاز به اثبات شدن دارد. بیشتر افرادی که ترجمه خود را برون سپاری می کنند، به دنبال دریافت مقاله ای با کیفیت هستند و هر مترجمی نمی تواند در تضمین کیفیت در ترجمه مقاله، موفق باشد. این مسئله به دلیل دشواری های پیش روی مترجم، موضوعی بسیار چالش برانگیز به حساب می آید.

تضمین کیفیت در ترجمه مقاله

ترجمه


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

روشهای استاندارد در تضمین کیفیت در ترجمه مقاله

روش های استاندارد متعددی برای تضمین کیفیت در ترجمه مقاله وجود دارند که کمک می‌کنند تا ترجمه با بالاترین کیفیت ارائه شود. برخی مترجمان به اصول یک پروژه پایبند نیستند و باعث افت میزان اعتماد به ترجمه توسط بسیاری از مشتریان می شود.

روشهای استاندارد تضمین کیفیت در ترجمه مقاله به شما به عنوان مشتری این ضمانت را می دهد که زمانتان را صرف ترجمه غیر اصولی نمی کنید، ریسک ها را به صفر می رسانید و فرآیند بهتری برای ترجمه تان پیدا می کنید.

  1. قبل از شروع ترجمه باید به وی این اطمینان داده شود که مترجم مورد نظر در امور مثلا حقوقی، پزشکی و موارد مشابه توانایی و تسلط بر اصطلاحات را دارد و حتی می تواند برای اصطلاحات غیر رایج معادل مناسب پیدا کند.
  2. توضیح اینکه سبک، لحن، نقطه گذاری، توجه به ساختار جمله، تاریخ و زمان و غیره مترجم در روشهای استاندارد در تضمین کیفیت در ترجمه مقاله در نظر گرفته می شود. برای این امر می توان یک نمونه ترجمه به وی ارائه نمود.
  3. تضمین اینکه در زمان درخواست شده، ترجمه به دست مشتری خواهد رسید.
  4. ارتباط بین مترجم و مشتری برای بیان سوالات و ایجاد درکی درست از شرایط نرمال ترجمه مقالات.

ده نکته کاربردی در رویه موجود برای تضمین کیفیت در ترجمه مقاله

جهت تضمین کیفیت در ترجمه مقاله راه های زیادی وجود دارد که در سایت ایران تایپیست برای رفع ابهامات کلیه درخواست های مشتری انجام میگردد تا کمک کند که شروع و پایان یک پذیرش سفارش پروژه ترجمه، بدون مشکل سپری شود.

  •     ارائه نمونه ترجمه قبلی مشابه، یا رزومه کاری به مشتری برای کسب اعتماد
  •     ارائه زمانبندی به مشتری و ارائه توضیحات در هر بازه زمانی
  •     ارائه معیار ها و استراتژی های مورد استفاده در ترجمه
  •     انجام یک پروژه کوچک آزمایشی
  •     پرسش از مشتری برای آگاهی از معیار های وی جهت ترجمه با کیفیت
  •     استفاده از مترجم هم رشته با موضوع مقاله
  •     استفاده از مترجم مسلط بر ادبیات زبان مبدا و مقصد
  •     انجام یک یا دو صفحه از پروژه اصلی و تحویل آن قبل از شروع جدی پروژه
  •     کمک گرفتن از یک همیار در کنار مترجم جهت کنترل کیفیت
  •     انجام بازبینی نهایی توسط ایران تایپیست جهت ارائه کامل پروژه

تضمین کیفیت در ترجمه مقاله

ترجمه مقاله

بررسی رزومه مترجم چه تضمینی در ترجمه مقاله دارد ؟

یکی از راه های تضمین کیفیت در ترجمه مقاله (همانطور که اشاره کردیم) ایجاد اطمینان و ذهنیتی قوی از مترجم  و روند ترجمه برای مشتری است؛ که این موضوع به واسطه ارائه توضیحات و توانایی های مترجم برای ترجمه مقاله مورد نظر میسر می شود. از این رو، یکی از راه های ایجاد چنین ارتباط قوی و ذهنیت پایداری برای تضمین کیفیت در ترجمه مقاله ارائه رزومه مترجم است.

اصولا مترجم های زبده، رزومه ترجمه پربار تر و قوی تری دارند. یکی از ملاک های مشتریان برای انتخاب مترجم می تواند این امر باشد، اما نباید فراموش کرد که رشته ی تحصیلی مترجم در پیشبرد بهتر و اصولی تر فرآیند ترجمه، موثر است. در واقع هر مترجم براساس رشته تحصیلی و توانایی خود در ترجمه به علاوه در اختیار داشتن مدرک مترجمی می تواند ترجمه متون شما را به نحو احسن پیش ببرد. رزومه در واقع مثل یک شناسنامه کاری است که نمی توان قبل از هر تصمیم گیری نسبت به بررسی گذرا یا دقیق آن، بی تفاوت بود؛ البته به عنوان مشتری.

در ایران تایپیست، رزومه مترجم در اختیار شما قرار داده می شود تا برای انتخاب مترجم مورد نظرتان راحت تصمیم گیری کنید و کیفیت ترجمه مقاله به تضمین برسد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مفهوم انتخاب مترجم توسط مشتری برای تضمین کیفیت در ترجمه مقاله

هنگامی که رزومه مترجم توسط مشتری بررسی شد، انتخاب مترجم صورت می گیرد. در واقع براساس موضوع و حوزه تخصصی مقاله ای که قصد ترجمه آن را دارید می توانید مترجم مورد نظر را برای آن انتخاب کنید. گاهی این انتخاب به واسطه ارائه مشاوره های لازم توسط مشاوران ایران تایپیست انجام می شود و گاهی هم شما بر اساس تجربه قبلی از همکاری با ایران تایپیست می توانید مترجم مورد نظرتان را انتخاب کنید. تضمین کیفیت در ترجمه مقاله به این موضوع نیز وابسته است و هیچگاه انتخاب مترجم به صورت رندوم و تصادفی انجام نخواهد شد.

مفهوم ترجمه بخش به بخش و ارایه آن به  مشتری در تضمین کیفیت در ترجمه مقاله 

مورد بعدی که در تضمین کیفیت در ترجمه مقاله اهمیت داشت، و در نکات مرتبط با آن به این مسئله اشاره کردیم ارائه ترجمه در فواصل زمانی به صورت بخش به بخش به مشتری بود. این کار کمک می کند تا هم مترجم در پیشبرد مسیر ترجمه موفق عمل کند و هم مشتری با خط مشی و استراتژی های ترجمه وی آگاه شود. و هم اینکه مسیر پروژه در چارچوبی مشخص و شفاف به نتیجه برسد. این روند در ایران تایپیست توسط مترجمان صورت می گیرد تا تضمین کیفیت در ترجمه مقاله به امری حتمی مبدل شود.

ایران تایپیست با حضور 14000 مترجم در حوزه های مختلف تخصصی، به شما در روند ترجمه مقالات و ویرایش آنها کمک خواهد کرد. ترجمه مقاله برای تقویت رزومه، درج مقالات در ژورنال های علمی و معتبر و کاهش پرداخت هزینه توسط ایران تایپیست میسر خواهد شد.

تضمین کیفیت در ترجمه مقاله

تضمین کیفیت در ترجمه مقاله


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ترجمه تخصصیترجمه مقالهترجمه مقاله ISIلیست هزینه ترجمه

سوالات متداول

خیر. در حقیقت موضوع محاسبه هزینه نهایی برای پرداخت حق الزحمه ترجمه به راه هایی که به واسطه آنها کیفیت مقاله تضمین می شوند مرتبط نیست. اصول کیفی در راس اهداف ایران تایپیست است.

همواره حق با مشتری است. به طور کلی درخواست های مشتریان برای تضمین کیفیت در ترجمه مقاله انجام می شود، تا هیچگونه ابهامی در انجام پروژه وجود نداشته باشد.

درخواست شما ثبت شده و تا لحظه ای که رضایت حاصل شود، پیگیری ها ادامه خواهد یافت.

برای ثبت سفارش از صفحه اصلی سایت و گزینه ثبت سفارش می توانید اقدام کنید. همچنین برای دریافت مشاوره، می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید.


نویسنده: پوریا عرب ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1400/6/21 ساعت 11:56:35 تعداد بازدید: 688 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تضمین کیفیت ترجمه مقاله ضمانت ترجمه مقاله ترجمه مقاله با کیفیت تضمینی تضمین کیفیت ترجمه علمی مقاله ضمانت کیفیت ترجمه مقالات

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :