چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ترجمه تخصصی علوم دامی

نویسنده: شیرین کرم خانی ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1401/3/22 ساعت 16:37:00 بازدید: 1697 امتیاز 5 از 1 نظر

ترجمه تخصصی علوم دامی به عنوان یکی از زیر شاخه های رشته کشاورزی توسط مترجمین متخصص، مدت هاست که در  ایران تایپیست انجام می شود. تمامی مترجمین افرادی هستند که با توجه به نیاز دانشجویان و فعالان این رشته به آخرین نتایج تحقیقات حوزه دامپروری، همواره سعی می کنند ترجمه ای درست، دقیق و سلیس ارائه دهند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ترجمه تخصصی مقالات علوم دامی و طیور

ترجمه تخصصی علوم دامی در ایران تایپیست در راستای دستیابی به آخرین پیشرفت های درج شده در مقالات به روز و معتبر علوم دامی همواره مورد نیاز فعالین، دانش آموختگان و دانشجویان رشته علوم دامی است. علوم دامی رشته میدانی است؛ رشته ای که نتایج تحقیقات آن در کتابخانه ها و دفاتر کار یک شهر شلوغ رقم نمیخورد، نتایج میدانی است؛ در دامداری ها و مراکز تحقیقات به دست می آیند، متخصصان و کارشناسان علوم دامی روزها در این دامداری ها و مراکز تحقیقاتی بر روی دام زنده کار می کنند و دستاوردهایی که بعد از مدت طولانی به دست می آورند در مقالات درج می نمایند.

ترجمه تخصصی علوم دامی

ترجمه تخصصی علوم دامی

 لذا مقالاتی که در سایت های معتبر و مجلات تخصصی منتشر می شوند اطلاعات تخصصی و کاربردی هستند که نیاز به یک ترجمه دقیق، درست و سلیس دارند. این مقالات ترجمه می شوند تا وارد دامداری ها شده و جهت افزایش بهره وری و تولید مواد غذایی پروتئینی و همچنین کاهش هزینه و تلفات مورد استفاده قرار گیرند. در مقالات علوم دامی اصطلاحات تخصصی و نکات فنی فراوانی استفاده می شوند که مترجم بدون داشتن دانش کافی در این زمینه ترجمه درستی را نمی تواند ارائه دهد.

به همین دلیل می بینیم وقتی افراد از نرم افزار برای ترجمه تخصص علوم دامی استفاده می کنند مقالات نه تنها سلیس و روان نیستند، بلکه اشتباهات ترجمه ای به وفور در آن ها دیده می شود یا حتی وقتی کار به مترجم غیر متخصص سپرده می شود در کنار طولانی شدن زمان ترجمه، اشتباهات فراوانی وجود دارد. زیرا این اصطلاحات هرکدام چندین معنا دارد و کسی که دانش تخصصی دارد می داند در هر موقعیت و در هر کاربرد کدام معنای اصطلاح را به کار ببرد؛ بنابراین کاملا طبیعی است تنها با در اختیار  داشتن یک دیکشنری تخصصی علوم دامی نمی توان نکات علمی و تخصصی را درست ترجمه نمود.

ترجمه تخصصی کتب علوم دامی

ترجمه تخصصی علوم دامی و کتب علوم دامی به عنوان منابعی که دانشجویان و فعالان دامپروری برای افزایش دانش خود  و یا پایه تحقیقات بعدی استفاده می کنند اهمیت خاصی دارد. این اطلاعات برای افزایش بهره وری در صنعت  دامپروری به کار میروند، لذا ترجمه کتب علوم دامی به صورت درست و روان همیشه مورد توجه می باشد. علوم دامی رشته ای با اصطلاحات تخصصی فراوانی است؛ به صورتی که می بینیم دروس این رشته تلفیقی از دروس ارائه شده در رشته های دامپزشکی، علوم تغذیه و سایر رشته های کشاورزی هستند. کسی که علوم دامی میخواند باید با بیماریهای دامی و داروهای آن آشنا باشد همچنین با اصول تغذیه و هضم و جذب آشنا شود.

ترجمه تخصصی علوم دامی

زمان ترجمه تخصصی علوم دامی

 بدین ترتیب کتب علوم دامی به طبع خالی از اصطلاحات  حوزه دامپزشکی و سایر حوزه های مرتبط نیستند. همچنین قابل ذکر است علوم دامی رشته است که به پرورش موجودات زنده می پردازد؛ بنابراین تمام نکات درج شده در کتب علوم دامی حول محور بدن موجودات زنده و پرورش و رشد آنها و بیماری هایی که در گیرشان  می کند  می باشد، لذا با توجه به چنین نکاتی ترجمه تخصصی این کتب حساسیت زیادی را می طلبد.

از یک سو اصطلاحات به کار رفته در کتاب ها در دیکشنری عمومی معنای متفاوتی با حالت تخصصی علوم دارند و از سوی دیگر در دیکشنری تخصصی اغلب چند معنا دارند، لذا ترجمه درست از این اصطلاحات نیازمند تسلط به این دانش است. ترجمه با نرم افزار و یا افراد غیر متخصص در بسیاری از موارد سبب می شود اصطلاحات  در معنای عام به کار برده شوند که تفاوت بسیاری با معنای تخصصی دارد. اگرچه ترجمه کتب علوم دامی توسط مترجم متخصص با دانش و یا تجربه کم نیز اثر پر اشکالی معمولا می باشد؛ زیرا عدم به روز رسانی دانش و یا عدم مطالعه زیاد سبب می شود در ترجمه نکات علمی و تحقیقی جدید مترجم چندان موفق نباشد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

کاربرد مهم ترجمه تخصصی علوم دامی در صنعت

ترجمه تخصصی علوم دامی کمک می کند دامپروری کشور از حالت سنتی به سمت صنعتی پیش برود. پرورش دام در طویله ها و چراگاه های کوچک محلی و روستایی دیگر همانند گذشته کفاف هزینه ها را نمی دهد، قیمت نهاده های دامی به علت واردات قسمت اعظم این خوراک از خارج از کشور و بالابودن نرخ ارز به صورت سرسام آوری  بالا رفته است  و این افزایش قیمت نهاده ها  سبب افزایش هزینه خوراک دام است. قابل ذکر است خوراك قسمت اعظم هزینه هر دامداری را تشکیل می دهد، بدین ترتیب ترجمه مقالات تخصصی علوم دامی که نتایج تحقیقات کارشناسان این رشته برروی دام می باشد باید به گونه ای انجام شود که سبب افزایش بهره وری دامپروری گردد.

ترجمه تخصصی علوم دامی

سفارش ترجمه تخصصی علوم دامی

در این صورت دامپروری به عنوان یک صنعت شناخته می شود و می تواند پروتئین حیوانی کشور را تامین نموده و حتی ارز آوری فراوانی برای کشور داشته باشد. ما باید بپذیریم در کنار نیاز صنعت دامپروری به روزترین و معتبرترین مقالات تخصصی دامپروری، صنایع غذایی نیز نیاز دارند به مقالات این رشته دسترسی داشته باشند.

علوم دامی منابع غذایی مانند گوشت و شیر و محصولات لبنی تولید می کند که در محصولات غذایی به کار برده می شوند، لذا سلامت آنها و میزان تولید، بر رونق و سلامت تولیدات صنایع غذایی تاثیرات بسیار زیادی دارد، بدین ترتیب ارائه خدمات در زمینه ترجمه تخصصی علوم دامی  ضروری می باشد. در همین راستا ایران تایپیست جهت ارائه بهترین ترجمه از مقالات برای استفاده صنایع، برخلاف بسیاری از سایت ها از نرم افزار ها برای ترجمه تخصصی علوم دامی استفاده نمی کند تا مشتریان ترجمه ای در اختیار داشته باشد که در آن اصطلاحات در معنای درست خود به کار برده شده اند و جملات روان و سلیس هستند. باید بتوان بر نکات فنی درج شده در آنان اتکا نموده و همچنین به عنوان پایه ای برای تحقیقات بدی استفاده نمود.

ترجمه تخصصی پژوهش های علوم دامی به فارسی

ترجمه تخصصی علوم دامی از زبانهای زنده دنیا به فارسی در ایران تایپیست همواره کمک می کند پژوهشهای علوم دامی به راحتی در اختیار فعالین و دانشجویان این رشته قرار گیرد. دامپروری به علت نقش مهمی که در تامین مواد غذایی برای انسان ها دارد در تمامی کشورها مورد توجه می باشد، لذا می بینیم در کشورهای زیادی این علم به صورت مداوم توسط فعالین و محققین به روز می گردد؛ بنابراین کاملا طبیعی است که شاهد تولید علم به زبان های گوناگون باشیم.

ترجمه تخصصی علوم دامی

هزینه ترجمه تخصصی علوم دامی

اما در این میان نکته ای که باید توجه داشت ترجمه اغلب این مقالات به زبان انگلیسی است، به همین دلیل ترجمه از زبان انگلیسی به فارسی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ اما ایران تایپیست به علت توجه ویژه ای که به نیاز و درخواست فعالین و دانش آموختگان این رشته دارد در کنار ارائه ترجمه ای درست و روان از مقالات انگلیسی به فارسی با جذب مترجمین متخصص این رشته از سراسر کشور به صورت دورکاری امکان ترجمه از سایر زبان ها را نیز به فارسی فراهم نموده است. مترجمین همگی کسانی هستند که با واژگان تخصصی آشنایی لازم را داشته و قادرند ترجمه ای درست ارائه دهند.

تا چندین سال قبل که امکان سفارش آنلاین ترجمه تخصصی علوم دامی اینقدر رایج نبود و افراد در شهرهای دوردست دسترسی به مترجمین متخصص و باتجربه نداشتند، همواره ترجمه مقالات این رشته از زبان های دیگر با دشواری ها و اشکالاتی همراه بود. افراد مجبور بودند از مترجمینی استفاد کنند که تخصص لازم را نداشتند، لذا در ترجمه یا دچار اشتباه می شدند و یا به علت ترجمه لغت به لغت متن سلیسی ارائه نمی داند. همچنین به علت عدم دسترسی به مترجمینی که به زبان هایی مانند آلمانی یا روسی و...  تسلط دارند در بسیاری از وقت ها کار ترجمه به خوبی پیش نمی رفت و نتیجه رضایت بخش نبود.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ترجمه تخصصی متون علمی برای نوشتن مقاله در مجلات علوم دامی ایران

ترجمه تخصصی علوم دامی برای کسانی که به فکر درج مقاله در مجلات تخصصی و معتبر در ایران هستند و ارزش رزومه قوی را به خوبی می دانند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در بسیاری از مواقع دیده می شود دانش آموختگان این رشته قادر هستند تا حدودی خود به ترجمه مقالات بپردازند؛ اما از یک سو برای نوشتن مقاله ای تازه و انجام تحقیقات معتبر نیاز به رفرنس هایی دارند که ترجمه ای درست از آن ها در اختیار داشته باشند؛ زیرا هر اشتباهی می تواند روند تحقیقات را تغییر دهد و یا سبب درج نکته ای نادرست در مقاله شود و اعتبار آن را زیر سوال ببرد؛ بنابراین کاملا طبیعی است افراد نسبت به ترجمه متون علمی به عنوان منبع، حساسیت ویژه ای داشته باشند.

ترجمه تخصصی علوم دامی

بررسی ترجمه تخصصی علوم دامی

از سوی دیگر زمانی است که صرف ترجمه می شود؛ هرچه قدر مترجم حرفه ای با تجربه باشد به طبع به صورت سریع تری یک ترجمه درست ارائه می دهد، لذا اگر شخصی خود تسلط کافی به زبان مبدا و مقصد ندارد با وجود اینکه دانش این رشته را داشته باشد به علت زمانبر بودن ترجمه با مشکلاتی مواجه می شود. اما در این میان ایران تایپیست در کنار ارائه ترجمه از مقالات برای افرادی  که خود می خواهند مقاله بنویسند،  برای کسانی که میخواهند مقاله ای برای آنها نوشته شود تا در مجلات علوم دامی منتشر شود، نیز خدمات ارائه می شود. تمام کارهای ترجمه و مقاله نویسی ایران تایپیست توسط کسانی انجام می گیرد که دانش کافی در حوزه علوم دامی  را دارند تا قادر باشند متونی که پر از اصطلاحات تخصصی هستند را به خوبی ترجمه نموده و در مقالات به کار برند. به همین دلیل خدمات ترجمه تخصصی ایران تایپیست توانسته است در میان دانشجویان رشته علوم دامی جایگاه ویژه ای را بیابد به گونه ای حجم سفارشات بسیار بالا می باشد.

دستیابی به منابع اصلی و استاندارد علوم دامی

معمولا منابع بیس رشته های مختلف، به زبان انگلیسی است. ترجمه تخصصی علوم دامی برای دانشجویان و علاقه مندان به این رشته دانشگاهی، از این جهت الزام آور است. چرا که خواه ناخواه آن ها به منظور نگارش مقالات و پایان نامه های مرتبط با رشته تحصیلی خویش، نیاز به ترجمه دارند. ترجمه این دسته از منابع انگلیسی مربوط به رشته علوم دامی و طیور را ترجمه تخصصی می گویند. این دسته از ترجمه ها نسبت به ترجمه های عادی، بسیار متفاوت هستند. به این صورت که سطح کیفی آن ها بسیار بالاتر و برای مترجم هم زمان بر و سخت تر می باشند. بدیهی است که هزینه ترجمه تخصصی علوم دامی و سایر رشته های تخصصی دیگر هم نسبت به ترجمه متون ساده و عمومی، بیشتر هستند. اما به طور کلی برای دستیابی به منابع اصلی و استاندارد رشته علوم دامی و طیور، به یک مترجم هم نیاز دارید. مترجمی که می تواند این متون را به صورت تخصصی و دقیق، ترجمه کند.

ترجمه تخصصی علوم دامی مربوط به متون مختلف

ترجمه تخصصی علوم دامی برای هر یک از متون مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که هم دانشجویان مقطع کارشناسی برای تحقیقات ساده دانشجویی خود به ترجمه تخصصی نیاز دارند. هم سایر دانشجویان مقاطع تحصیلی بالاتر، به ترجمه تخصصی مقالات و پایان نامه ها، نیاز خواهند داشت. در هر صورت شما می توانید به منظور ترجمه تخصصی علوم دامی متون مربوط به خویش، درخواست خود را نزد یک مترجم زبده و کارکشته به ثبت برسانید. آن ها معمولا دانش آموختگان همین رشته هستند. چرا که می بایست به طور کلی با اصطلاحات و واژگان تخصصی مربوط به این رشته آگاه باشند. بدین ترتیب است که می توانند متون شما را به بهترین شکل ممکن و به صورت کاملا دقیق، ترجمه نمایند. برای این منظور می توانید به جای سپردن متون خود به افراد تازه کار، سفارش ترجمه تخصصی علوم دامی خود را به ایران تایپیست، بسپارید. مترجمان موجود در این موسسه، به خوبی با تعابیر و اصطلاحات علوم دامی و طیور، آشنا هستند.

ترجمه تخصصی علوم دامی

ترجمه تخصصی متون مختلف

ترجمه تخصصی علوم دامی را به افراد متخصص بسپارید

زبان آموزان بسیاری هستند که نمی توانند از عهده ترجمه تخصصی علوم دامی بربیایند. چرا که آن ها هر چند که نسبت به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری هم مسلط باشند؛ اما ممکن است نتوانند متون علوم دامی را ترجمه کنند. یا دست کم نمی توانند از پس ترجمه واژگان، تعابیر و اصطلاحات این رشته بربیایند. چرا که این دسته از واژگان، فقط مربوط به رشته علوم دامی هستند و در سایر متون دیگر، کاربرد ندارند. به همین جهت می بایست حتما شناختی نسبت به آن ها داشت تا بتوان به ترجمه تخصصی علوم دامی مبادرت ورزید. بنابراین حتی اگر مترجم مورد نظر، دانش آموخته رشته علوم دامی هم نباشد؛ باید حتما نسبت به این رشته و کلمات کاربردی آن، شناخت دقیق و کاملی داشته باشد. در غیر این صورت حتی اگر هم بتوان آن متن تخصصی را ترجمه کرد؛ ترجمه نهایی سرشار از عیوب نگارشی و مفهومی خواهد بود. پس بهتر است ترجمه تخصصی علوم دامی را به افراد متخصص در همین حوزه بسپارید.

ترجمه تخصصی علوم دامی

ثبت سفارش ترجمه تخصصی

ترجمه تخصصی علوم دامی از انگلیسی به فارسی و از فارسی به انگلیسی

هزینه ترجمه تخصصی علوم دامی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. یکی از مهمترین آن ها ترجمه از زبان انگلیسی به فارسی یا از فارسی به انگلیسی است. به این صورت که اگر یک مترجم، در کار و حرفه خود، مهارت و توانایی بالایی داشته باشد؛ می تواند هر متنی را از فارسی به انگلیسی برگردان نماید. ترجمه متن انگلیسی به فارسی، راحت تر می باشد و هزینه آن ها هم به مراتب کمتر می باشد. بنابراین مترجمانی که ترجمه تخصصی علوم دامی را از زبان فارسی به زبان های خارجی، ترجمه می کنند؛ مهارت بسیار بالاتری دارند. اما به طور کلی در هر صورت می توانید این نوع از سفارش های ترجمه تخصصی خود را در هر زبانی به سایر زبان های دیگر، به مراکز معتبر بسپارید. ایران تایپیست، می تواند گزینه خوبی برای ثبت سفارش های ترجمه تخصصی علوم دامی شما باشد. چرا که در این موسسه، می توان مترجمین توانمند و سطح بالایی را یافت که در ترجمه انگلیسی به فارسی و برعکس، خبره هستند.

چگونه سفارش های ترجمه خود را به صورت تخصصی، ثبت کنیم؟

به طور کلی دو روش برای ثبت سفارش ترجمه تخصصی علوم دامی، وجود دارد. یا می توانید به صورت حضوری، به دفتر مرکزی مراکز معتبر از جمله: موسسه ایران تایپیست واقع در تهران مراجعه کنید. یا می توانید به صورت غیر حضوری از طریق وب سایت اینترنتی این موسسه، سفارش های خود را آنلاین و اینترنتی به ثبت برسانید. در هر صورت، شما می توانید ایران تایپیست را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنید. چرا که ترجمه تخصصی علوم دامی ارائه شده در این موسسه، هم با کیفیت بهتر و هم با قیمت های به صرفه تری به شما ارائه می گردد. پس در صورت نیاز به ترجمه متون خود، می توانید به صورت حضوری و غیر حضوری با ایران تایپیست، در ارتباط باشید. هر چند که ثبت سفارش غیر حضوری یا آنلاین در این موسسه، می تواند برای مشتری، صرفه اقتصادی داشته باشد. چرا که دیگر نیازی به هزینه رفت و آمد در دل شهر نیست. ضمن اینکه از وقت وی نیز صرفه جویی می شود.

معادل یابی اصطلاحات و واژگان تخصصی مربوط به رشته علوم دامی

در زمینه ترجمه تخصصی علوم دامی، یک مترجم می بایست نسبت به معادل یابی اصطلاحات و واژگان این رشته، مهارت داشته باشد. مترجمانی که خود در این رشته مشغول به تحصیل بوده اند؛ بهترین گزینه برای ثبت سفارش های شما به حساب می آیند. آن ها سال ها با این دست از واژگان و اصطلاحات آشنایی داشته اند. البته اگر بخواهید ترجمه تخصصی علوم دامی را به صورت معادل یابی دقیق انجام دهید؛ بهتر است به یک فرهنگ لغت اصطلاحی مربوط به این رشته هم مراجعه کنید. در این صورت می توانید با اطمینان خاطر بیشتری، سفارش های مشتریان خود را به درستی انجام دهید. کاری که مترجمین ایران تایپیست نسبت به ترجمه تخصصی علوم دامی مشتریان خود، صورت می بخشند.

ترجمه تخصصی علوم دامی

ترجمه تخصصی علوم دامی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

لیست هزینه ترجمهترجمه دانشجوییترجمه مقالهترجمه تخصصی

سوالات متداول

بله، امکان برآورد هزینه ترجمه تخصصی علوم دامی در سایت به صورت آنلاین وجود دارد؛ اما این برآورد تقریبی است.

بله در  ایران تایپیست به علت همکاری مترجمین متخصص دورکار  ترجمه تخصصی علوم دامی به صورت فوری انجام می شود.

بله ترجمه تخصصی علوم دامی  در ایران تایپیست به صورت کاملا رایگان تایپ شده و در قالب ورد ارائه می گردد.

بله در صورتی که  از ترجمه تخصصی علوم دامی، با وجود ویرایش به صورت فوری راضی نباشید، هزینه عودت داده می شود.


نویسنده: شیرین کرم خانی ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1401/3/22 ساعت 16:37:00 تعداد بازدید: 1697 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: ترجمه تخصصی متون علوم دامی ترجمه تخصصی پژوهشهای علوم دامی ترجمه تخصصی مقالات علوم دامی ترجمه تخصصی علوم دامی آنلاین ترجمه تخصصی فوری علوم دامی

دیدگاه کاربران

مهسا موسی نژاد | 1400-9-27 ساعت 08:09:34 امتیاز :

نحوه ترجمتون واقعا حیرت انگیزه. آفرین به شما و خسته نباشید

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :