کد مترجم 700

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  700 ترجمه زمینه  تخصصی کامپیوتر را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 700 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها  

سخن مترجم:

یک مترجم زبده و حرفه ای، باید قابلیت واژه سازی برای لغاتی که معادلی برای آنها در زبان فارسی تعریف نشده است را داشته باشد. اصولاٌ باید برای یافتن معادل دقیقی از یک واژه، مترجم باید به دیکشنری تخصصی استناد کند. حال ممکن است مواردی وجود داشته باشد که معادل دقیقی برای یک واژه تعریف نباشد. در این شرایط مترجم موظف است تا با بررسی و تحقیق آن واژه در بین منابع لاتین، معادل دقیقی را برای آن واژه سازی کند؛ این امر، یکی از تکنیک های فوق العاده مهمی است که در علم کامپیوتر بسیار باید مد نظر قرار گیرد.

ترجمه از فارسی به انگلیسی:

زمینه: کامپیوتر

موضوع نمونه ترجمه:  خط تولید نرم افزار

متن اصلی به  فارسی : 

یک معماری نرم افزاری، حاصل سرمایه گذاری بر روی زمان و هزینه به میزان قابل ملاحظه ای میباشد، که این کار توسط افراد ارشد در زمینه ی این معماری صورت میگیرد. لذا طبیعی است که برای اینکه به بیشینه ای از  بازگشت سرمایه (زمان و هزینه) برسیم، باید این معماری را برای چندین سیستم، مورد استفاده ی مجدد قرار دهیم. سازمانهایی که از نظر معماری کامل میباشند، تمایل دارند تا با معماری های خود به عنوان یک دارائی با ارزش رفتار کنند و به دنبال روش هایی باشند که باعث میشود این معماری برای تولید درآمدهای بیشتر و ماهش هزینه، بهبود داده شود. این دو مورد، به وسیله ی استفاده ی مجدد از معماری، میسر میشود.خطوط تولید، چیز جدیدی برای سیستم تولید نمیباشند. بسیاری از مورخان، از این مفهوم برای استفاده در بخش های قابل تعویض برای ساخت اسلحه در اوایل سال 1800 میلادی استفاده کرده اند، ولی مثال های قدیمی تری نیز وجود دارد. امروزه، شرکت هایی نظیر بوئینگ، فورد، Dell و حتی مک دولند، این سیستم را اتخاذ کرده اند. هر شرکتی، از مشترکات به روش های گوناگونی بهره میبرد. برای مثال شرکت بوئینگ، دو نوع وسیله ی هوایی متفاوت  به تعداد 757 و 767 را توسعه داد که حدود 60% از ویژگی های این دو وسیله، مشترک بودند.خط تولید نرم افزار بر مبنای محصولاتی که دارای وجه مشترکی میباشند، یک مفهوم روبه رشد و نوآورانه ای در مهندسی نرم افزار میباشد. هر مشتری، دارای نیازمندی های خاص خود میباشد، که این نیازمند قابلیت انعطاف تولید کنندگان میباشد. خطوط تولید نرم افزار، ساخت سیستم ها را برای مشتریان خاص یا گروه هایی از مشتریان ساده میکند.

متن ترجمه شده به انگلیسی:

A software architecture represents a significant investment of time and effort, usually by senior talent. So it is natural to want to maximize the return on this investment by re-using an architecture across multiple systems. Architecturally mature organizations tend to treat their architectures as valuable intellectual property and look for ways in which that property can be leveraged to produce additional revenue and reduce costs. Both are possible with architecture re-use.Product lines are, of course, nothing new in manufacturing. Many historians trace the concept to Eli Whitney's use of interchangeable parts to build rifles in the early 1800s, but earlier examples also exist. Today, Boeing has one, as do Ford, Dell, and even McDonald's. Each company exploits commonality in different ways. Boeing, for example, developed the 757 and 767 transports in tandem, and the parts lists of these two very different aircraft overlap by about 60%.