یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

چه زمانی تفاوت بازنویسی با بازآفرینی اهمیت پیدا میکند؟

نویسنده: امیررضا قاسمی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/3 ساعت 09:00:00 بازدید: 804 امتیاز 5 از 1 نظر

تفاوت بازنویسی با بازآفرینی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که مبحث اهداف هر‌یک از آنها مطرح می‌شود. بازنویسی و بازآفرینی هر دو اهداف همسو و در عین حال متفاوت دارند. همانطور که در بند قبل به آن اشاره شد، در بازآفرینی، بازنویسنده اثر جدیدی را می‌آفریند. بازآفرینی می‌بایستی خلاقانه‌تر و درخشان‌تر باشد و مخاطب را وجد آورد. تفاوت بازنویسی با بازآفرینی نیز دقیقا همین نقطه است. بازنویسی اغلب در مواردی استفاده می‌شود که قرار است متن را به گونه‌ای دیگر بنویسیم و همچنان آن را از اتهام سرقت‌ادبی دور کنیم. اما بازآفرینی تنها به ساده‌سازی و بازی با کلمات مترادف ختم نمی‌شود. تمام هم‌و‌غم نویسنده در بازآفرینی، آفرینش متنی است که نتوان لنگه آن را در هفت آسمان پیدا کرد! پس طرح چنین استدلال‌هایی در باب تفاوت بازنویسی با بازآفرینی، همچنان به تفاوت بازنویسی با بازآفرینی ایمان نمی‌آورید؟!

چه زمانی تفاوت بازنویسی با بازآفرینی اهمیت پیدا میکند؟

تفاوت بازنویسی با بازآفرینی

 

اما دلیل طرح تفاوت بازنویسی با بازآفرینی چیست؟ بحث بر تفاوت بازنویسی با بازآفرینی چه اهمیتی دارد؟ زمانی که شخصی نداند چه موقع قرار است از بازنویسی و چه موقع باید از بازآفرینی استفاده کند، مبحث اهمیت تفاوت بازنویسی با بازآفرینی مطرح می‌شود. که این اهمیت را می‌توان در تعاریف و توضیحاتی که بر هریک از این زمینه‌ها حاکم است جستجو کرد. از برترین و بارزترین نمونه‌های بازآفرینی می‌توان به داستان‌های " هزار و یک شب " و قصه زیبای "شازده کوچولو " اشاره کرد.

ختم کلام:

" زمانی که قرار است متنی مستقل و جدید خلق کنیم به سراغ بازآفرینی می‌رویم، در غیر این صورت بازنویسی را پیش می‌گیریم".

مجموعه ایران تایپیست از مجرب‌ترین و متخصص‌ترین بازنویسنده‌ها و مشاورین ادبی در زمینه بازآفرینی و بازنویسی کمک میگیرد تا بتواند به نحو احسنت در خدمت مشتری باشد. زمانی که مشتری برای سفارش متن بازآفرینی و یا بازنویسی به ایران تایپیست مراجعه می‌کند، تمامی مشاوره‌های لازم برای انتخاب بهترین راه را دریافت خواهد کرد.

سوالات متداول

زمانی که شما در انتخاب روشی مناسب برای نگارش متن مورد نظرتان سردرگم هستید، شناخت تفاوت‌های موجود بین بازنویسی با بازآفرینی اهمیت پیدا می‌کند.

در ابتدا شما میبایستی هدف آماده سازی متن مورد نظرتان را بدانید. زمانی که به این مهم دست یافتید مسیر صحیح پیش روی شما خواهد بود.

زمانی که شخصی بتواند تفاوت بازنویسی با بازآفرینی را تشخیص دهد به راحتی می‌تواند امور و اعمال فرهنگی‌اش را پیش ببرد. بدون توجه به تفاوت هر دو حوزه‌ها نمی‌توان راهی از پیش برد.

تفاوت بازنویسی با بازآفرینی در زمینه انتخاب موضوع، نوع نگارش، نحوه نگارش و اهداف آماده‌سازی هر‌یک از آنها مشهود است. توجه به تمامی این نکات در سفارش بازنویسی و یا بازآفرینی بسیار مهم است.


نویسنده: امیررضا قاسمی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/3 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 804 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: بازنویسی یعنی چه بازآفرینی یعنی چه معنی بازنویسی معنی بازآفرینی بازنویسی چیست

دیدگاه کاربران

سهیل بهرامیان | 1400-7-10 ساعت 10:20:06 امتیاز :

تفاوتشونو خیلی عالی توضیح دادین. مرسی

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :