پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری و مدیریت خبر نیاز به چه دانش و مهارتی دارد؟

نویسنده: سارا اخلاقی ویراستاری تاریخ انتشار: 1400/11/15 ساعت 09:00:00 بازدید: 308 امتیاز 0 از 0 نظر

برای آنکه بخواهید کار ویراستاری و مدیریت خبر را به خوبی به پیش ببرید؛ نیاز به مهارت ها و دانش بالایی در این زمینه دارید. چرا که به طور کلی بدون مهارت و استعداد و آگاهی و اطلاعات در این زمینه، نمی توان کار ویراستاری به همراه مدیریت خبر از تمامی جنبه های مختلف را به پیش برد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

به همین جهت است که همواره توصیه می شود این گونه از سفارش ها را به دست افراد و اقشاری سپرد که نسبت به حرفه و کار خویش تبحر خاصی دارند و می توانند با توجه به تجربه ای که کسب کرده اند؛ روند کار را به خوبی با کیفیت بالایی به پیش ببرند. یکی از مهارت هایی که هر یک از این افراد به عنوان ویراستارهای خبره و توانمند، می بایست از آن بهره مند باشند؛ دقت نظر بسیار بالا و سرعت عمل و نکته سنجی جالب توجه است. به این صورت که در عین تسریع در روند ویراستاری و مدیریت خبر، می بایست با دقت نظر خاصی، مطالب موجود در خبر را به خوبی ویراستاری نمود و آن ها را از هر گونه عیب و ایراد فنی و نگارشی و... مبرا کرد. آشنایی کلی با اصول ویراستاری خبر، از جمله: آشنایی با علائم نگارشی، دستور زبان فارسی، روان کردن جملات و عبارات و... از جمله مهارت هایی است که یک ویراستار می بایست از وجود آن ها بهره مند باشد و در کنار آن، هر خبری نیاز به ویراستاری تخصصی مربوط به خود دارد. به عنوان مثال: ویراستاری یک متن اقتصادی با یک متن ورزشی، می تواند متفاوت باشد و هر یک از آن ها نیاز به دانش و اطلاعات خاص در یک حیطه مشخصی دارند که تنها بر عهده ویراستارهایی برمی آید که در زمینه پیش رو اطلاعات داشته باشند. به طور کلی ویراستاری و مدیریت خبر کار ساده ای نیست و نیاز به اطلاعات کافی در عین مهارت بالای ویراستاری در کوتاه ترین زمان ممکن دارد.

ویراستاری و مدیریت خبر نیاز به چه دانش و مهارتی دارد؟

مهارت لازم برای ویراستاری و مدیریت خبر


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه ویراستاریویراستاریویرایش فنیهزینه ویرایش فنی

سوالات متداول

بله؛ بدون در نظر گرفتن اطلاعات و مهارت خاص در این زمینه، نمی توان اصول ویراستاری در کنار مدیریت خبر را به درستی به پیش برد. 

تسریع در روند ویراستاری در عین دقت نظر و نکته سنجی دقیق و کاملا سنجیده جزء مهمترین دانش ها و مهارت هایی است که یک ویراستار، می بایست از آن بهره مند باشد. 

بله؛ موسسه ایران تایپیست در این زمینه، افراد متخصصی را به کار گماشته است تا از وجود آن ها بتواند بیشترین بهره را در ویراستاری های دقیق و سنجیده برای مشتریان خود ببرد. 

اگر یک ویراستار، تجربه زیادی در این زمینه داشته باشد؛ به خوبی با کم و کیف ماجرا آگاه است و می تواند با سرعت بیشتری روند ویراستاری را به پیش ببرد.


نویسنده: سارا اخلاقی ویراستاری تاریخ انتشار: 1400/11/15 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 308 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری و مدیریت خبر تخصصی ویراستاری و مدیریت خبر علمی ویراستاری و مدیریت خبر پزشکی ویراستاری و مدیریت خبر استانی ویراستاری و مدیریت اخبار کشور

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :