دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری و صفحه بندی

نویسنده: ساره هدایتی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/18 ساعت 13:56:50 بازدید: 769 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری و صفحه بندی دو فرایند مهم پیش از چاپ کتاب هستند. درست است که در کنار هم اغلب مورد استفاده قرار می گیرند، اما ربطی به هم ندارند. ویرایش کتاب را ویراستار بر عهده می گیرد. صفحه آرایی کتاب را هم صفحه بند و طراح دست می گیرد. می توانید سفارش ویرایش و صفحه آرایی کتاب خود را در دو مرحله در وب سایت ایران تایپیست ثبت کنید.

ویراستاری و صفحه آرایی

ویراستاری و صفحه بندی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

اهمیت ویراستاری و صفحه بندی برای کتاب در چیست؟

ویراستاری و صفحه بندی دو مرحله مختلف هستند. برای صفحه بندی کتاب لازم است که اندازه کتاب مشخص شود. پیش از این که طراح و صفحه آرا کار خودش را شروع کند باید قطع کتاب را بداند. بعد از آن است که می تواند به سراغ چیدمان صفحات برود. صفحه بندی کتاب اهمیت بسیار زیادی دارد. یک صفحه بند می تواند عناصر هر صفحه را طوری در کنار هم بچیند که مخاطب به آسانی بتواند با کتاب ارتباط برقرار کند. انتخاب نوع فونت ها و فاصله بین خط ها می توانند طوری انتخاب شوند که خواننده از سر و کار داشتن با آنها خسته نشود. برای داشتن یک صفحه بندی عالی می توانید از طراحان ایران تایپیست کمک بگیرید.

ویراستاری و صفحه بندی را می توان به یک نفر واگذار کرد. البته فقط در صورتی می توان این کار را انجام داد که او هر دو تخصص را داشته باشد. صفحه آرایی را به طور معمول گرافیست ها انجام می دهند که اصول طراحی را می دانند. ویرایش هم کار ویراستار است که با قواعد این کار کاملاً آشنا است. به ندرت ممکن است فردی باشد که بتواند هر دو این کارها را برای خدمات پیش از چاپ کتاب انجام دهد.

ویراستاری و صفحه بندی برای کتاب ضروری هستند. کتاب بدون این دو معنایی ندارد. صفحه آرایی شکل و شمایل کتاب را جان می بخشد و ویراستاری حروف کتاب را روان می کند. یک صفحه آرا می داند که ظاهر کتاب را چطور می تواند برای مخاطب جذاب تر کند. ویراستار هم با دانش خود می داند که چطور متن را برای مخاطب قابل فهم تر کند تا بتواند به سادگی با آن ارتباط برقرار کند.  

ویراستاری و صفحه بندی از امور مهم پیش از چاپ کتاب در انتشارات هستند. ناشران با سابقه برای هر دو آنها به طور مجزا زمان می گذارند و می دانند که با سرمایه گذاری در این بخش می توانند محصول بهتری را خلق کنند. ویراستار با سر و سامان دادن و رفع ابهامات و اشکالات متن همه تلاشش را می کند که کتاب با کمترین غلط به چاپ برسد.   

ویراستاری و صفحه آرایی

اهمیت ویراستاری و صفحه بندی

ویراستاری و صفحه بندی متن را چه کسی انجام می دهد؟

ویراستاری و صفحه بندی را می توانید به ایران تایپیست واگذار کنید. این مجموعه سال ها است که در زمینه خدمات پیش از چاپ کتاب فعالیت دارد. به همین دلیل هم افراد حرفه ای و کاربلد بسیاری از همه کشور با این مجموعه همکاری دارند. افرادی که با فراز و نشیب ها و اهمیت چاپ کتاب به خوبی آشنایی دارند. در تشخیص این که ابتدا باید صفحه بندی انجام شود یا ویراستاری می توانید از مشاوران کمک بگیرید.  

ویراستاری و صفحه بندی هر دو کارهای زمانبری هستند. در مواقعی ناشران تشخیص می دادند که اول بهتر است صفحه بندی روی کتاب انجام شود و بعد ویرایش شروع شود. گاهی هم تشخیص این است که ابتدا ویرایش انجام و بعد از تشخیص همه حذف و اضافه ها صفحه بند روی متن کتاب کار کند. هر کدام از این روندها که پیش از چاپ کتاب انجام گیرد با مزایا و معایبی همراه است. زمانی که صفحه بندی زودتر از ویرایش انجام شود، ویراستار می تواند به طور دقیق ایراداتی را که بعد از صفحه بندی در کار پیدا می شوند تشخیص دهد. مثلاً درباره شماره صفحات و پانوشت ها و سرصفحه ها نظر بدهد.

ویراستاری و صفحه بندی هیچ کدام بر دیگری اولویت ندارد. وقتی ویراستاری زودتر انجام شود صفحه بند بعد از آن مشکلات کم و زیاد شدن صفحات را ندارد. در واقع، از دوباره کار در کار صفحه آرایی جلوگیری خواهد شد. اما به این ترتیب ممکن است اشکالاتی بعد از صفحه بندی در متن ایجاد شود که بهتر است ویراستار آن را ببیند تا کتاب با کمترین اشکال به چاپ برسد.

ویراستاری و صفحه بندی باید به افراد حرفه ای واگذار شوند. افرادی که در این کارها سابقه و تجربه دارند. سپردن کار به افراد غیر حرفه ای ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. تغییرات و اصلاحات نابجا نه تنها متن را بهتر نمی کند، بلکه ممکن است مخاطب را در فهم متن دچار مشکل کند. انتخاب افراد حرفه ای برای این کار اهمیت بسیار زیادی دارد که نباید از آن غافل ماند.

ویراستاری و صفحه آرایی

ویراستاری و صفحه بندی متن


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

هزینه ویراستاری و صفحه بندی بر چه اساسی محاسبه می شود؟

هزینه ویراستاری و صفحه بندی در ایران تایپیست بر اساس چند عامل تعیین می شود. یکی از مهم ترین مسائلی که تعیین کننده هزینه است، حجم متن و تعداد کلمات آن است. هر چه تعداد کلمات بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر می شود. تعداد کلمات کمتر با هزینه کمتر انجام می شود. تعداد صفحات را نمی توان ملاک قرار داد. به دلیل این که گاهی تعداد صفحات زیاد هستند، اما با عکس و تصویر و جدول و نمودار پر شده اند. به همین دلیل هم ملاک اصلی تعداد کلمات متن است.

ویراستاری و صفحه بندی برای تعیین هزینه به زمانی که برای آنها صرف می شود نیز وابسته هستند. ممکن است تعداد کلمات متن کتاب کم باشد، اما برای ویرایش آن ویراستار مجبور باشد زمان زیادی را صرف کند. به خصوص در ویرایش محتوایی و علمی این احتمال هست که او تغییرات را بر اساس تحقیقات خود انجام دهد. به همین دلیل هم می توان زمانی را که ویراستار و صفحه بند برای کتاب صرف می کنند در هزینه اثرگذار دانست.

ویراستاری و صفحه بندی برای کتاب هایی که به زبانی غیر از فارسی هستند هزینه ای متفاوت دارد. در ویرایش متن های انگلیسی نیاز است که فرد زمان زیادی را برای درست کردن جملات بگذارد. ضمن این که باید به زبان متن نیز مسلط باشد. صفحه آرایی متن ها به زبان انگلیسی نیز با زبان فارسی متفاوت است. برای متن کتاب ها به زبان غیر فارسی به دقت نظر بیشتری نیاز است.

ویراستاری و صفحه بندی در مجموعه ایران تایپیست با کمترین هزینه انجام می شوند. تمام خدماتی که در این مجموعه ارائه می شوند، در مقایسه با رقبا دارای قیمت کمتری هستند. قیمت های کم به هیچ وجه به معنای کیفیت پایین نیست. کاربرانی که پیش از این سفارشی را در وب سایت ثبت کرده باشند به خوبی می دانند که با پرداخت قیمت کم می توانند کتابی با کیفیت عالی تحویل بگیرند.

ویراستاری و صفحه آرایی

هزینه ویراستاری و صفحه بندی

آیا ویراستاری و صفحه بندی خدمات جداگانه ای هستند؟

ویراستاری و صفحه بندی در ایران تایپیست خدماتی جداگانه محسوب می شوند. برای ثبت سفارش در این مجموعه ابتدا باید در وب سایت ثبت نام کنید. ثبت نام در وب سایت به زمان زیادی نیاز ندارد. بعد از آن باید برای ثبت سفارش اقدام کنید. در زمان ثبت سفارش بهتر است اطلاعات دقیق کار وارد شود. به این ترتیب کمک می کنید که قیمت استعلامی دقیق تر باشد. 

ویراستاری و صفحه بندی کتاب هر دو در این مجموعه با بهترین کیفیت انجام می گیرند. ممکن است ندانید که در زمان ثبت سفارش اول کدام یک را ثبت کنید. می توانید در این باره با مشاورها صحبت کنید. آنها به شما خواهند گفت که بهتر است کار را از کجا شروع کنید. در مواردی شاید به نفع شما باشد که کتاب را اول به ویراستار بدهید. در مواردی نیز این مسئله می تواند مشکل ساز باشد. مثلاً در کتاب های ترجمه شده بهتر است ابتدا صفحه بندی انجام گیرد. به این ترتیب ویراستار راحت تر می تواند کار مقابله با متن اصلی را پیش ببرد.

ویراستاری و صفحه بندی هم زمان قابل انجام نیستند. یعنی نمی توان این دو کار را هم زمان با هم جلو برد. زیرا فایل متن کتاب یا باید دست ویراستار و یا دست صفحه آرا باشد. یک فایل نمی تواند در یک زمان دست هر دو نفر باشد. مگر زمانی که فرد ویراستار خودش با کار طراحی آشنایی داشته باشد. در این صورت او می تواند هم زمان هر دو کار را با هم انجام دهد. این مسئله کمتر پیش می آید به همین دلیل هم باید پیش از ثبت سفارش در این باره تصمیم گرفته شود.

ویراستاری و صفحه بندی در این مجموعه با تعامل با ویراستار و صفحه آرا انجام می شود. بعد از ثبت سفارش امکان این که سفارش دهنده بتواند با ویراستار و صفحه بند صحبت کند در پنل وجود دارد. او می تواند همه پیشنهادها و نظرهای خود را به آنها ارائه دهد. هر کدام از این کارها بعد از ارسال نمونه رایگان انجام می شوند. بعد از تأیید نمونه ویرایش و صفحه آرایی کار کتاب ادامه می یابد.

ویراستاری و صفحه آرایی

ویراستاری و صفحه بندی کتاب

ویراستاری و صفحه بندی پایان نامه دانشجویی

ویراستاری و صفحه بندی پایان نامه های دانشجویی در ایران تایپیست با کیفیت عالی و هزینه کم انجام می شود. این مجموعه سال های متمادی است که به دانشجویان در هر رشته و هر سطحی انواع خدمات ارائه می دهد. افراد پیش از این که همکاری خود را با این مجموعه آغاز کنند باید آزمون های سختی را پشت سر بگذارند. به همین دلیل هم هر فردی نمی تواند به عنوان صفحه آرا یا ویراستار در این مجموعه مشغول فعالیت شود.

ویراستاری و صفحه بندی هر پایان نامه ای مطابق با اولویت هایی که دارد انجام می شود. زمان در کارهای مربوط به پایان نامه اهمیت بسیار زیادی دارد. پایان نامه به دلیل حساسیت هایی که دارد باید حتماً به افراد حرفه ای واگذار شود. شاید بهتر باشد که ابتدا برای صفحه بندی آن زمان گذاشته شود. بعد از اتمام صفحه بندی کار ویرایش آغاز شود. ویراستار به این ترتیب می تواند همه عناصر صفحه را از نظر بگذارند. هیچ چیز جا نخواهد ماند.   

ویراستاری و صفحه بندی پایان نامه های دانشجویی نیز دارای اصول خودشان هستند. برای ویرایش متن تخصصی یک پایان نامه افرادی در نظر گرفته می شوند که در همان رشته در دانشگاه تحصیل کرده باشند. آنها با همه پیچ و خم های پایان نامه در آن رشته تحصیلی آشنایی کامل دارند و می توانند بهترین اصلاحات را روی متن اعمال کنند. ویرایش فنی روی پایان نامه به اصلاح غلط های املایی و تایپی و پاراگراف بندی و نشانه گذاری محدود می شود. ضمن این که جدول ها و تصاویر و نمودارها نیز باید شماره گذاری شوند.  

ویراستاری و صفحه آرایی پایان نامه نیاز به ثبت جداگانه دارند. نمی توان این دو سفارش را هم زمان ثبت کرد. اول نیاز است که یک کار روی متن انجام شود. بعد از پایان یافتن است که کار بعدی شروع می شود. پایان نامه ها برای دانشجوها اهمیت حیاتی دارند. داشتن اشتباه در متن هر پایان نامه ای می تواند موجب کم شدن نمره دانشجو شود. برای این که مطمئن باشید که کار بر اساس قواعد خاص پیش خواهد رفت باید آن را به مراکز حرفه ای و افراد با تجربه بسپارید.  


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریویرایش فنیهزینه ویراستاریویراستاری قرارداد با انتشارات

سوالات متداول

بله. هر دو این کارها به صورت کاملاً حرفه ای در این مجموعه انجام می شوند.

بله. این دو کار باید به شکل جدا ثبت شوند و هزینه جداگانه باید بابت آنها پرداخت شود.

هر دو از فرایندهای مهم پیش از چاپ کتاب هستند. ممکن است برای یک کتاب صفحه بندی و برای یک کتاب دیگر ویراستاری در اولویت باشد.

بله. امکان ثبت هر دو این خدمات در این وب سایت فراهم شده است.


نویسنده: ساره هدایتی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/18 ساعت 13:56:50 تعداد بازدید: 769 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری صفحه آرایی هزینه ویراستاری و صفحه بندی صفحه آرایی و ویراستاری سفارش صفحه آرایی و ویراستاری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :