پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری با ورد

نویسنده: سارا اخلاقی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/14 ساعت 18:00:00 بازدید: 693 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری با ورد از امکاناتی است که بعد از کامپیوتری شدن صنعت چاپ و نشر در اختیار ویراستاران قرار داده شد. ورد یک نرم افزار متنی است که با آن می توان کارهای زیادی روی متن انجام داد. حتی برای صفحه بندی هم می توان از آن استفاده کرد. این نرم افزار برای متون فارسی امکانات بسیاری خوبی را در خود دارد. برای ویرایش هر نوع متنی در ورد می توانید از ویراستاران ایران تایپیست کمک بگیرید.

ویراستاری با ورد

ویراستاری با ورد


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری کتاب با ورد قبل از چاپ

ویراستاری با ورد پیش از چاپ کتاب را می توانید از ایران تایپیست بخواهید. ویرایش در ورد با وجود امکانات زیادی که دارد موجب شده است که سرعت کار ویرایش بیشتر شود. انتخاب متن و اصلاح آن در ورد ساده است و امکانات خوبی برای جا به جا کردن متن انتخاب شده و جایگزین کردن آن با متن جدید دارد. برای پیدا کردن کلمات و جایگزین کردن آنها با کلمات جدید می توان از ابزار Find & Replace استفاده کرد. این کار یکی یکی یا به طور یکجا با یک فرمان انجام می شود.

ویراستاری با ورد چند سالی است که مورد استفاده قرار می گیرد. سال ها ویراستارها ویرایش را روی کاغذ انجام  می دادند. یعنی زمان زیادی را صرف خواندن متن و اصلاح آن روی کاغذ می کردند. برای اعمال اصلاحات روی متن کتاب از علائم و نشانه هایی استفاده می کردند که علاوه بر ویراستارها افرادی که قرار بود این اصلاحات را روی متن اصلی اعمال کنند نیز از آنها سر در می آوردند. گاهی در حین پیاده سازی این اصلاحات اشتباهاتی هم صورت می گرفت. به همین دلیل هم نیاز بود که ویراستار متن را دوباره از این نظر بازبینی کند.

ویراستاری با ورد برای کتاب موجب شده است که روند اصلاحات پیش از چاپ کتاب سریع تر پیش برود. دیگر مرحله پیاده سازی اصلاحات حذف شده است. ویراستار خود اصلاحات را مستقیم روی فایل انجام می دهد و از اشتباهات احتمالی هم پیشگیری می شود. نیاز است که ویراستار بر نرم افزار ورد مسلط باشد. این امر به او کمک می کند که بتواند کار ویرایش فایل را ساده تر انجام دهد. اما در نهایت مانند ویرایش روی کاغذ جمله به جمله را می خواند و سعی می کند بهترین تغییرات را در متن ایجاد کند.  

ویراستاری با ورد دارای قواعد و اصولی است که ویراستار بهتر است آنها را بلد باشد. ضمن این که ویراستار باید با قواعد کلی ویرایش نیز آشنایی کامل داشته باشد. او باید بتواند هنر ویرایش را با استفاده از ابزارهای کارآمد ورد روی متن پیاده کند. کار ویرایش با ورد ممکن است ساده تر باشد، اما برای کسانی که ویراستاری را می دانند، نه برای افرادی که از ویرایش چیزی نمی دانند.  

ویراستاری با ورد

ویراستاری کتاب با ورد

ویراستاری پایان نامه های کارشناسی با ورد

ویراستاری با ورد برای پایان نامه ها در مقاطع مختلف تحصیلی و رشته های مختلف را می توانید به ایران تایپیست بسپرید. ویراستارهایی که بر ویرایش انواع پایان نامه تسلط دارند. می دانند که چه چیزهایی در ویرایش این متون در اولویت است و به چه اصلاحاتی لازم است که روی آنها صورت گیرد. ویرایش پایان نامه ها به طور معمول به افرادی داده می شود که خودشان در رشته مورد نظر تحصیل کرده اند و با پیچ و خم های آن آشنایی کامل دارند. دانشجویانی که خودشان نیز در همان رشته پایان نامه نوشته اند و با اصلاحات تخصصی آن غریبه نیستند.

ویراستاری با ورد برای پایان نامه ها موجب شده است که در زمان دانشجویان صرفه جویی شود. وقتی هنوز از این نرم افزار برای ویرایش استفاده نمی شد، روند کار سرعت کندتری داشت. حتی خیلی از دانشجوها ممکن بود به دلیل نداشتن وقت از خیر ویرایش بگذرند. این کار ممکن بود به قیمت کم شدن نمره شان نیز تمام شود. اما از وقتی از نرم افزار ورد برای ویرایش استفاده می شود، کار ویرایش با سرعت بیشتری انجام می گیرد. ویرایش در این نرم افزار ورد موجب شده است که دانشجوها به علت اشتباهات تایپی و زبانی نمره از دست ندهند.  

ویراستاری با ورد کار ساده ای نیست. ممکن است در نظر دانشجویان این طور باشد که خودشان می توانند این کار را انجام دهند. ولی ویرایش در ورد در حین سادگی دشوار هم هست. زیرا به سادگی ممکن است یک پاراگراف حذف شود، بدون این که متوجه حذف آن شود. یا تغییرات به درستی در متن اعمال نشود. در واقع، یک فرد غیر حرفه ای می تواند به جای درست کردن متن بدتر آن را دچار آشفتگی و به هم ریختگی کند. به خصوص اگر فرد با نرم افزار ورد آشنایی کامل نداشته باشد.   

ویراستاری با ورد شامل اصلاح جدول ها و نمودارها و فرمول ها و تصاویر هم می شود. یک ویراستار حرفه ای با همه این موارد به خوبی پیش از این دست و پنجه نرم کرده است و می داند که چطور باید آنها را بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن اصلاح کند. اصلاح هر کدام از آنها نیاز به آموزش و تخصص دارد و بی تجربگی در آنها ممکن است دانشجو را دچار مشکل کند.

ویراستاری با ورد

سفارش ویراستاری با ورد


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

سفارش ویراستاری با ورد به صورت آنلاین

ویراستاری با ورد و سفارش آن در ایران تایپیست به صورت آنلاین امکان پذیر است. برای ثبت سفارش آنلاین ابتدا باید در وب سایت این مرکز ثبت نام شود. ثبت نام در این وب سایت نیازی به وارد کرد اطلاعات زیادی ندارد. در زمانی کم و با وارد کردن چند اطلاعات ساده ثبت نام انجام می شود. بعد از آن یک پنل کاربری در اختیار او قرار می گیرد که می تواند هر نوع سفارشی را ثبت کند.

ویراستاری با ورد و ثبت سفارش در آن وب سایت ایران تایپیست در بخش مربوط به آن انجام می شود. هر سفارشی را باید در بخش مخصوص خودش ثبت کرد. وارد کردن اطلاعات به شکل دقیق کمک می کند که هزینه آن به صورت دقیق اعلام شود. در قسمت توضیحات نیز کاربر می تواند هر آنچه مد نظر دارد اضافه کند. در صورت داشتن سؤال و کمک می تواند با مشاوران مجموعه تماس بگیرد.  

ویراستاری با ورد به محض تأیید پیش فاکتور ارسالی برای سفارش دهنده آغاز می شود. اگر کاربر چند سفارش دارد بهتر است آنها را به صورت جدا ثبت کند. به خصوص اگر سفارش ها دارای ویژگی های مختلف هستند و درخواست سفارش دهنده برای هر کدام متفاوت است، بهتر است هر کدام به صورت یک سفارش مجزا ثبت شوند.

ویراستاری با ورد در ایران تایپیست را افرادی انجام می دهند که بر نرم افزار ورد مسلط هستند. مسلط بودن به ابزارهای این نرم افزار کمک می کند که فایل در زمان کمتری اصلاح شود. حتی ممکن است جلوی اشتباهات احتمالی گرفته شود. نرم افزار ورد از نظر گرافیست ها یک نرم افزار ناقص است و آنها نرم افزارهای طراحی خیلی از ورد بهتر می دانند. اما این نرم افزار تمام ابزار لازم برای اصلاحات روی متن را دارد. در واقع هر آنچه یک ویراستار نیاز دارد در این نرم افزار تعبیه شده است.

ویراستاری با ورد

ویرایش و ویراستاری با ورد

ویرایش و ویراستاری با ورد چقدر هزینه دارد؟

ویراستاری با ورد در ایران تایپیست و تعیین هزینه آن بر اساس چند عامل مختلف انجام می گیرد. اولین عامل مهم حجم فایل است. منظور از حجم تعداد کلمات متن است. در ورد جایی وجود دارد که امکان شمارش دقیق تعداد کلمات متن را ممکن کرده است. با توجه به همین کلمه شمار قیمت کار تعیین می شود. هر چه تعداد کلمه های بیشتری در متن وجود داشته باشد، هزینه آن هم بالاتر می رود. تعداد کلمات کمتر هم هزینه را پایین می آورد. از روی تعداد کلمات می توان به طور حدودی قیمت را اعلام کرد.  

اما برای تعیین هزینه ویراستاری با ورد به طور دقیق اطلاعات دیگری هم لازم است. معمولاً ویراستارها بدون دیدن فایل نمی توانند قیمت دقیق آن را اعلام کنند. یکی دیگر از عوامل اثرگذار روی قیمت را می توان زمانی که برای ویرایش در نظر گرفته می شود دانست. اگر متن به ویرایش سطحی در حد فنی نیاز داشته باشد زمان لازم برای آن نیز کمتر خواهد بود. اما ویراستار باید برای ویرایش های عمیق محتوایی زمان بیشتری را صرف می کند. هر ویرایشی در هر سطحی زمان خاص خودش را می طلبد.  

ویراستاری با ورد و تعیین هزینه ویرایش هر متنی با توجه زبان متن هم اعلام می شود. یک متن نوشته شده به زبان فارسی هزینه کمتری برای ویرایش آن در نظر گرفته می شود. اما متن های نوشته شده به زبان های غیر فارسی از آنجا که زمان بیشتری را نیاز دارند مبلغ بیشتری نیز باید بابت آنها پرداخت شود. افراد متخصصی که بتوانند متن غیر فارسی را ویرایش کنند از متن فارسی کمتر هستند.

ویراستاری با ورد در ایران تایپیست با هزینه کم انجام می شود. مبلغ خدمات در این مرکز با رقبا قابل مقایسه نیست. ضمن این که امکان پرداخت به صورت قسطی هم مهیا شده است. قسمت ابتدایی در شروع کار و قسمت دوم در پایان کار دریافت می شود. اگر قرار باشد ویرایش در زمانی فوری انجام شود باید در زمان ثبت سفارش به آن اشاره شود. برای سفارش های فوری هزینه بیشتری محاسبه خواهد شد.

ویراستاری با ورد

ویراستاری با ورد برای متون خارجی

ویراستاری با ورد برای متون خارجی در کمترین زمان

ویراستاری با ورد روی متن هایی که به زبان های خارجی و غیر فارسی هستند هم انجام می شود. چنین افراد متخصصی را که بتوانند روی متون تخصصی به زبان های دیگر کار کنند می توانید در ایران تایپیست بیابید. هزینه ویرایش برای متن های غیر فارسی بیشتر از متن فارسی است. کسی می تواند متن به زبان های دیگر را ویرایش کند که به طور کامل بر آن تسلط داشته باشد.

ویراستاری با ورد برای هر متن خارجی در قالبی باشد انجام پذیر است. متن کتاب و مقاله و پایان نامه و مجله به زبان های انگلیسی و فرانسوی و آلمانی و اسپانیایی یا هر زبان دیگری نوشته شده باشد در ایرای تایپیست ویرایش می شود. اگر متن از یک زبان دیگر به یک زبان دیگر ترجمه شده باشد، قضیه متفاوت می شود. در این صورت نیاز است که ویراستار هر دو زبان را بداند. یعنی اگر متن یک پایان نامه از انگلیسی به فرانسوی ترجمه شده باشد، برای ویرایش این متن نیاز است که ویراستار هر دو زبان را بداند.

ویراستاری با ورد در ایران تایپیست به زبان های دیگر روی متون تخصصی را افراد متخصص انجام می دهند. افرادی که هم با نرم افزار ورد آشنایی دارند، هم با موضوع و محتوای متن آشنا هستند و هم این که بر زبان متن مسلط اند. افرادی توانمند که شاید اگر بخشی از این مجموعه نبودند دست پیدا کردن به آنها ساده نبود. هزینه هر زبانی برای ترجمه و ویرایش مطابق با آن زبان دریافت می شود.

ویراستاری با ورد بهتر است بعد از صفحه بندی انجام شود. اما گاهی ویرایش را پیش از صفحه بندی هم انجام می دهند. البته ویرایش و حذف و اضافه در حین کار می تواند اندازه متن را کامل تغییر دهد و صفحه بندی را به هم بریزد. به همین دلیل هم مانعی می شود برای این که ویرایش بعد از صفحه بندی انجام گیرد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریهزینه ویراستاریویرایش فنیهزینه ویرایش علمی

سوالات متداول

زمان ویرایش را سفارش دهنده تعیین می کند. هر زمانی که در پنل ثبت شود، ویراستار موظف است در همان تاریخ فایل را تحویل دهد.

هزینه ویرایش با توجه به تعداد کلمات پایان نامه و زمانی که برای آن گذاشته می شود تعیین می شود.

به موقعیت فایل بستگی دارد. بهتر است ویرایش بعد از صفحه بندی انجام شود. اما در مواردی نیز ممکن است نویسنده یا مترجم متن صلاح ببیند که ویرایش پیش از صفحه آرایی انجام شود.

بله. در زمان ثبت سفارش فوری بودن زمان باید قید شود. برای سفارش های فوری هزینه بیشتری دریافت می شود


نویسنده: سارا اخلاقی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/14 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 693 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: سفارش ویراستاری با ورد هزینه ویراستاری با ورد خدمات ویراستاری با ورد ویراستاری کتاب با ورد ویراستاری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :