یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

هزینه های ترجمه متون تخصصی چه فرقی با متون عادی دارد؟

نویسنده: زهرا خلف زاده قیمت ترجمه تاریخ انتشار: 1400/8/12 ساعت 15:13:48 بازدید: 374 امتیاز 0 از 0 نظر

استفاده از ترجمه‌ی تخصصی در مقابل ترجمه عمومی و عادی یک نیاز ضروری نیست. در اصل قرار نیست تا به نام تخصصی بودن شما گمان کنید که کیفیت ترجمه تخصصی بیشتر و بهتر از ترجمه ی عادی است. ابدا داستان به این شکل نیست. وقتی هزینه ترجمه متون عادی از شما دریافت می شود، قرار نیست کیفیت آن پایین تر از هزینه ترجمه متون تخصصی باشد.

متون تخصصی به طور خاص در مورد یک مبحث مربوط به یک رشته یا زمینه ی ویژه هستند؛ در آنها ما اصطلاحات، جملات و کلمات یا حتی فرمول ها و نمودار هایی داریم که تنها برای افراد تحصیل کرده در آن زمینه قابل فهم است و به طبع یک شخص که در آن زمینه کار یا تحصیل نکرده است نمی تواند به طور 100 درصدی منظور مقاله یا کتاب یا یک متن تخصصی را متوجه شود که در حوزه ی تخصصی اش نیست. وقتی که یک مترجم روی متون تخصصی میگذارد و از دانش آکادمیک خود برای برگرداندن متن به محتوایی قابل فهم استفاده می کند، یک اولویت دارد و استفاده از آن دانش هم اولویت بعدی.

تعرفه قیمت و هزینه ترجمه متون تخصصی نیز با هزینه ترجمه متون عمومی و عادی متفاوت هستند. این تفاوت های بسیار مهم که شاید در نگاه اول چندان چشمگیر نباشند، روی هزینه ترجمه متون تاثیر گذار هستند. در ایران تایپیست یک حالت سوم هم وجود دارد که از آن به عنوان ترجمه تخصصی ویژه یاد می کنیم. در این نوع ترجمه ها علاوه بر در نظر گرفتن و استفاده از دانش تخصصی توسط مترجم، دقت، وقت، بازخوانی و ویرایش سخت گیرانه تری از حالت رایج برای متن در نظر گرفته می شود. بنابراین اگر به دنبال ترجمه تخصصی، عمومی، تخصصی ویژه هستید می توانید کار را به ما بسپارید. هزینه ترجمه متون در هر سه این حالات نیز باز با در نظر گرفتن نیاز و رفاه حالِ مشتریان است.

هزینه ترجمه متون تخصصی چه فرقی با متون عادی دارد؟

ترجمه متون

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

لیست هزینه ترجمههزینه ترجمه فارسی به انگلیسیارزانترین ترجمه ایرانهزینه ترجمه صوتی، تصویری

سوالات متداول

بله، کار به سه مترجم مختلف داده می شود.

کلیه رشته ها در ایران تایپیست ترجمه شده و محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

خیر، هر دو یکسان هستند.

می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.


نویسنده: زهرا خلف زاده قیمت ترجمه تاریخ انتشار: 1400/8/12 ساعت 15:13:48 تعداد بازدید: 374 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: هزینه ترجمه متون تخصصی قیمت ترجمه متون تخصصی نرخ ترجمه متون تخصصی تعرفه ترجمه متون تخصصی رشته ها هزینه ترجمه متون مقالات

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :