یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

هزینه های ترجمه متون

نویسنده: سارا اخلاقی قیمت ترجمه تاریخ انتشار: 1400/8/12 ساعت 15:11:04 بازدید: 499 امتیاز 0 از 0 نظر

در دنیا بیشتر از تعداد انگشتان دست زبان وجود دارد، که برای برقراری ارتباط با مردم و مخاطبان مسلط به آن زبان جهت انتقال دانش یا برقراری روابط تجاری، خارجی، اجتماعی جهت رشد و پیشرفت می بایست به آن زبان صحبت کرد، یا مطلب نوشت و ارائه نمود. اما اگر به آن زبان مسلط نباشیم چه؟ هزینه ترجمه متون مختلف با هم متفاوت هستند. اگر تا به حال ثبت سفارش ترجمه نکرده اید یا از قوانین مرتبط با آن آگاه نیستید باید به خوبی بدانید که ترجمه ی هر متن بر اساس زبان، تعداد کلمات، تخصصی بودن یا عمومی بودن، در هزینه نهایی آن تاثیر بسزایی می گذارد. 

چرا هزینه ترجمه متون با زبانهای مختلف متفاوت است؟ 

قبل از آنکه از هزینه ترجمه متون صحبت کنیم، باید بگوییم در دنیا بیشتر از تعداد انگشتان دست زبان وجود دارد، که برای برقراری ارتباط با مردم و مخاطبان مسلط به آن زبان جهت انتقال دانش یا برقراری روابط تجاری، خارجی، اجتماعی جهت رشد و پیشرفت می بایست به آن زبان صحبت کرد، یا مطلب نوشت و ارائه نمود. اما اگر به آن زبان مسلط نباشیم چه؟ آیا همه می توانند مقاله بنویسند و ترجمه کنند و آن را به شخص، ارگان یا سازمان مربوطه ارائه کنند؟ قطعا این طور نیست.

زبان های مختلف ویژگی های متفاوت دارند که آنها را به جز ظاهر، و نحوه بیان حروف و کلمات، ادبیات و فرهنگ و غیره از هم متمایز می کند. یکی از این ویژگی ها کاربرد روزمره ی آنها است. ما به قدری که به عنوان مثال از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با شرکت ها و دانشگاه ها یا سازمان های خارجی استفاده می کنیم از زبان چینی یا آلمانی استفاده نمی کنیم. در این شرایط حتی برای برقراری ارتباط رسمی و اداری با شرکت ها و سازمان های خارجی باید از زبان بین المللی که همان انگلیسی است، استفاده کرد. بنابراین کاربرد بیشتر یک زبان نیاز افراد را برای ترجمه تعیین می کند. وقتی تقاضا برای ترجمه به یک زبان یا از از یک زبان خاص به زبان دیگر افزایش یابد، به طبع هزینه ترجمه کاهش میابد. در ایران تایپیست نیز روند این چنین است.

ما با علم به پر درخواست بودن یا پر تقاضا بودنِ نیاز به ترجمه ی زبان هایی مثل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و غیره، هزینه ترجمه متون را کاهش داده ایم تا به رضایت مشتریان کمک کنیم. از سویی دیگر با در نظر گرفتن معیار های دیگری، سعی کرده ایم هزینه ترجمه برای زبان هایی که درخواست ترجمه شان کمتر از سایرین است، را پایین بیاوریم. یکی از این های ویژه، تخفیف حجمی است. 

هزینه ترجمه متون

هزینه ترجمه

هزینه ترجمه متون تخصصی چه فرقی با متون عادی دارد؟

استفاده از ترجمه‌ی تخصصی در مقابل ترجمه عمومی و عادی یک نیاز ضروری نیست. در اصل قرار نیست تا به نام تخصصی بودن شما گمان کنید که کیفیت ترجمه تخصصی بیشتر و بهتر از ترجمه ی عادی است. ابدا داستان به این شکل نیست. وقتی هزینه ترجمه متون عادی از شما دریافت می شود، قرار نیست کیفیت آن پایین تر از هزینه ترجمه متون تخصصی باشد.

متون تخصصی به طور خاص در مورد یک مبحث مربوط به یک رشته یا زمینه ی ویژه هستند؛ در آنها ما اصطلاحات، جملات و کلمات یا حتی فرمول ها و نمودار هایی داریم که تنها برای افراد تحصیل کرده در آن زمینه قابل فهم است و به طبع یک شخص که در آن زمینه کار یا تحصیل نکرده است نمی تواند به طور 100 درصدی منظور مقاله یا کتاب یا یک متن تخصصی را متوجه شود که در حوزه ی تخصصی اش نیست. وقتی که یک مترجم روی متون تخصصی میگذارد و از دانش آکادمیک خود برای برگرداندن متن به محتوایی قابل فهم استفاده می کند، یک اولویت دارد و استفاده از آن دانش هم اولویت بعدی.

تعرفه قیمت و هزینه ترجمه متون تخصصی نیز با هزینه ترجمه متون عمومی و عادی متفاوت هستند. این تفاوت های بسیار مهم که شاید در نگاه اول چندان چشمگیر نباشند، روی هزینه ترجمه متون تاثیر گذار هستند. در ایران تایپیست یک حالت سوم هم وجود دارد که از آن به عنوان ترجمه تخصصی ویژه یاد می کنیم. در این نوع ترجمه ها علاوه بر در نظر گرفتن و استفاده از دانش تخصصی توسط مترجم، دقت، وقت، بازخوانی و ویرایش سخت گیرانه تری از حالت رایج برای متن در نظر گرفته می شود. بنابراین اگر به دنبال ترجمه تخصصی، عمومی، تخصصی ویژه هستید می توانید کار را به ما بسپارید. هزینه ترجمه متون در هر سه این حالات نیز باز با در نظر گرفتن نیاز و رفاه حالِ مشتریان است.

هزینه ترجمه متون

ترجمه متون

چند درصد از هزینه ترجمه متون را در زمان ثبت سفارش باید پرداخت کرد؟

حالا که به خوبی می دانید که تخصصی بودن ِترجمه لزومی بر بهتر ترجمه شدن آن نیست و ابدا به معنای کم بودن کیفیت ترجمه متون عادی ندارد، بهتر می توانید برای ثبت سفارش و پرداخت هزینه ترجمه متون در ایران تایپیست تصمیم بگیرید. وقتی در مورد هزینه ترجمه متون در ایران تایپیست صحبت میکنیم، منظور مان ریز هزینه های شفاف و دارای اعتبار است.

هنگامی که در سایت ما ثبت نام میکنید و درخواست ثبت ترجمه یک متن تخصصی یا عمومی را می دهید، اطلاعات درخواست شده را وارد میکنید و متن مورد نظر را آپلود می کنید (یا اگر تمامی این مراحل را به صورت حضوری طی می کنید) یک فاکتور برای شما ارسال می شود. شما ملزم هستید که در حالت عادی، بخشی از آن را در ابتدای کار بپردازید تا کار ترجمه شما پیگیری شود و بخشی از آن را باید در پایان کار بپردازید. توجه داشته باشید که انجام این روند در ایران تایپیست جهت پرداخت هزینه متون همواره به نفع مشتریان بوده و هست.

پرداخت کل هزینه ترجمه متون اگرچه برای متن های کوچک در حد ده صفحه یا بیست صفحه ممکن است بسیار چشمگیر نباشد و نیاز به پیش پرداخت و پرداخت نهایی نداشته باشد؛ اما برای سفارشات حجیمی که تعداد صفحات بالای هزار مورد است، (یا حتی صد صفحه)، این خدمت به مشتریان کمک ویژه ای می کند. ما در ایران تایپیست این پلن را برای رفاه حال شما جهت پرداخت هزینه ترجمه متون در نظر گرفته ایم. در شرایطی که این روش پرداخت هم برایتان مقدور نباشد، می توانیم آن را قسط بندی کنیم. فقط کافیست با ما تماس بگیرید و اعلام کنید که قصد دارید این هزینه ترجمه متون را به صورت قسطی پرداخت کنید. با در نظر گرفتن شرایط متن، ما این کار را برایتان انجام می دهیم.

هزینه ترجمه متون

محاسبه هزینه ترجمه

محاسبه آنلاین هزینه ترجمه متون

محاسبه آنلاین هزینه ترجمه متون اکثرا برای کلیه سفارشات در ایران تایپیست انجام می شود. چون برخلاف گذشته امکان پرداخت آنلاین، به مراتب بهتر است و نیاز به مراجعه حضوری را به صفر می رساند. به علاوه اینکه ممکن است شما در شهر دیگری سکونت داشته باشید و امکان پرداخت حضوری را نداشته باشید. در گذشته به دلیل مشکلاتی که در این رابطه وجود داشت، امکان ارائه خدمات غیر بومی وجود نداشت.

اما امروزه شما چه به صورت پرداخت اینترنتی، چه به صورت واریز وجه هزینه ترجمه متون به حساب ایران تایپیست و چه به صورت کارت به کارت می توانید هزینه را به ما منتقل کنید تا کار ترجمه برای شما پیگیری شود. اگر نیاز به دریافت شماره حساب و شماره کارت ایران تایپیست داشتید، در پایین صفحه یک لیست به عنوان "شماره حساب موسسه" وجود دارد که در آن شماره کارت درج شده است. می توانید بعد از انجام واریز وجه، اطلاعات واریز را در بخش پنل کاربری خود درج کنید تا ما از پرداخت توسط شما آگاه شویم. اگر سوالی در این رابطه داشته باشید، کارشناسان ما به شما به طور دقیق و کامل پاسخ خواهند داد. پرداخت هزینه ترجمه متون به صورت حضوری نیز به صورت نقد یا به صورت کارت به کارت قابل انجام است.

ارائه خدمات منعطف در ایران تایپیست به این چند شیوه، دست شما را برای شروع همکاری با ما باز می گذارد. بسیاری از مشتریان به واسطه این شیوه های پرداخت هزینه ترجمه، امکان همکاری پویا و چندین ساله را با ما دارند. اگر به هر دلیلی موفق به پرداخت نشدید، می توانید آن را به ما اطلاع دهید تا مشکل را بررسی و حل کنیم. پس از پرداخت هزینه ترجمه متون و پیگیری سفارش در صورتی که رضایت تان از کار جلب نشده باشد، می توانید آن را با ما مطرح کنید تا پیگیری های لازم را انجام دهیم.

هزینه ترجمه متون

هزینه ترجمه متون 

هزینه ترجمه متون انگلیسی فوری

خدمات منعطف ما در ایران تایپیست همواره پاسخگوی نیاز های مشتریان در هر کجای دنیا و با هر سرعتی بوده است. مبحث "زمان"، یکی از مهم ترین فاکتور ها و معیار ها برای محاسیه هزینه ترجمه متون و انجام ِکار ترجمه است. در بسیاری از موارد پیش می آید که مشتری به ترجمه فوری نیاز دارد؛ به هر دلیل. ترجمه شما هر چه که باشد، باید برای تحویل آن زمانی تعیین شود. در حالت عادی، و بنا به حجم و شرایط ترجمه ما یک زمان خاص در نظر میگیریم. به عنوان مثال برای ترجمه ده صفحه از یک متن ِ بلند، به نهایتا 4 یا 5 روز زمان نیاز است.

البته این مورد متغیر است و بسته به زبان انتخابی ِ شما برای مبدا و مقصد متغیر است. با این حال در همین رده ی زمانی، ترجمه به شما تحویل داده خواهد شد. به هر دلیلی اگر نیاز فوری و سریعتر از این زمان به ترجمه داشتید می توانید آن را اعلام کنید تا ما بر اساس فوری یا نیمه فوری بودن، هزینه ترجمه متون شما را تعیین کنیم. مثلا برای همین مثال ِ متن 10 صفحه ای اگر نیاز داشته باشید تا در عرض دو یا 1 روز آن را تحویل بگیرید، ملزم هستید تا به همان نسبت یک هزینه دو برابری بپردازید. این مسئله کاملا واضح و مشخص است.

به دلیل افزایش کار و فشار بیشتر روی روند فعالیتی که مترجم باید انجام دهد، هزینه ترجمه متون هم بالاتر خواهد رفت. در کنار این مسئله، اگر متن شما تخصصی یا تخصصی ویژه نیز باشد، هزینه کمی افزایش خواهد داشت (که در مورد آن در ابتدا مطلب به تفصیل توضیح دادیم). با این حال، بسته به حجم ترجمه شما هزینه ترجمه متون در حالت فوری بیشتر خواهد بود. برای افزایش بازدهی و افزایش رضایت مشتریان نیز ما تخفیف حجمی را در نظر خواهیم گرفت.

هزینه ترجمه متون

هزینه ترجمه

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

لیست هزینه ترجمههزینه ترجمه فرانسویهزینه ترجمه صوتی، تصویریهزینه اعزام مترجم به محل

سوالات متداول

خیر، باید حتما مبلغی را پرداخت کنید.

این مورد بسته به نوع سفارش شما تعیین می شود.

بله، کار به سه مترجم مختلف داده می شود.

به دلیل وجود بیشترین تعداد مترجم در ایران تایپیست.


نویسنده: سارا اخلاقی قیمت ترجمه تاریخ انتشار: 1400/8/12 ساعت 15:11:04 تعداد بازدید: 499 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: قیمت ترجمه متون نرخ ترجمه متون محاسبه هزینه ترجمه متون برآورد هزینه ترجمه متون تخمین قیمت ترجمه متون

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :