یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

معنی صفحه آرایی چیست؟

نویسنده: شیرین کرم خانی صفحه آرایی کتاب تاریخ انتشار: 1401/11/3 ساعت 09:00:00 بازدید: 516 امتیاز 0 از 0 نظر

معنی صفحه آرایی چیست؟ لیدر در معنی صفحه آرایی چیست؟ ترکیب بندی در معنی صفحه آرایی چیست؟ چه نیازی به صفحه آرایی داریم؟ اینها همگی سوالاتی هستند که تصمیم گرفته ایم در این مطلب به بررسی آنها بپردازیم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

صفحه آرایی به چه معناست؟

معنی صفحه آرایی چیست؟ بسیاری از مردم هنوز با معنا و مفهوم صفحه آرایی آشنا نیستند. البته، عدم آشنایی با پاسخ ِپرسش ِمعنی صفحه آرایی چیست؟ کاملا عادی و طبیعی است. زیرا آموزش های لازم در این زمینه (به طور عمومی) در جامعه ارائه نشده است.

بنابراین تنها کسانی به سوال معنی صفحه آرایی چیست، پاسخ دهند که یا در این رشته تحصیل کرده باشند. یا اینکه در این زمینه کسب درآمد داشته باشند. اما در اینجا قرار است در مورد پاسخ پرسش معنی صفحه آرایی چیست؟ و مفهوم آن با شما صحبت کنیم. سپس به شما بهترین مرکز صفحه آرایی را معرفی کنیم.

معنی صفحه آرایی چیست؟ صفحه آرایی به علم و دانش ِایجاد هماهنگی منطقی بین اجزای بصری یک محتوا گفته می شود. محتوا می تواند داخل کتاب، داخل مقاله، پایان نامه و ... وجود داشته باشد. هر چیزی اعم از متن، تصویر، نمودار، المان های گرافیکی، شماره صفحه، حاشیه ها، فاصله ها، و غیره اجزای بصری محتوا هستند. به این معنا که توسط مخاطب دیده می شوند و به طور احساسی درک می شوند. 

حال اگر بپرسیم که معنی صفحه آرایی چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ باید بگوییم که صفحه آرایی در تلاش است تا یک ارتباط حسی و عمیق بین اجزای بصری محتوا ایجاد کند. انجامِ این کار باعث می شود تا ما به صورت عادی و اتوماتیک مخاطب را نسبت به موضوعی سر ذوق بیاوریم. یا اینکه او را به تفکر عمیق وادار کنیم. اما به طور کلی، اولین هدف صفحه آرایی این است که مخاطب را به سمت محتوا جذب کنیم. هر شخصی از نظم و انضباط به طور غریزی لذت می برد. پس ما همیشه و تا به ابد به صفحه آرایی نیاز داریم. برای چه؟ برای اینکه بتوانم مخاطب را به ذوق آورده و او را راضی نگه داریم.

پس در پاسخ کلی به سوالِ «معنی صفحه آرایی چیست» می توان پاراگراف ارائه شده در بالا را توضیح داد. این معنا و مفهوم اساسی صفحه آرایی و اهداف ِپشت آن است. تعاریف دیگری هم برای پاسخ به پرسش معنی صفحه آرایی چیست؟ وجود دارند. اما به طور دقیق و ابتدایی، هدف صفحه آرایی همین است.

معنی صفحه آرایی چیست؟

صفحه بندی

معنی ترکیب بندی در صفحه آرایی چیست؟

حالا که می دانیم معنی صفحه آرایی چیست، فهمیدن معنای ترکیب بندی در صفحه آرایی کار چندان دشواری نیست. همانطور که در بالا اشاره شد، تک تک اجزای بصری یک محتوا باید در جای درست قرار بگیرند. تعیین مکان درست قرار گیری هریک از اجزای بصری در یک محتوای متنی (به همراه تصاویر) کار چندان آسانی نیست. کسی به راحتی نمی تواند تعیین کند که دو عنصر بر چه اساس و چه نسبتی در صفحه قرار بگیرند. این موضوع تا حد بسیار زیادی، وابسته به درک عمیق از نحوه ایجاد ساختاری قابل فهم است که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند. در طراحی و صفحه بندی سایت ها، ما اسم این درک عمیق را کاربر پسند بودن، می گذاریم. 

پس در طراحی و صفحه بندی کتاب ها، مقالات و مجلات اسم آن را می توان ترکیب بندی گذاشت. جهت درک بهتر نگاهی به تصویری که در ادامه قرار دارد بیندازید. در تصویر زیر ترکیب بندی های مختلف برای یک مجله نمایش داده شده اند. اینکه گرافیست یا صفحه بند کدام شکل ترکیب بندی را انتخاب کند، تا حد بسیار زیادی به علم و تجربه او وابسته است. موضوع و مضمون ِمحتوا، در تعیین نوع ترکیب بندی، نقشِ بسیار کلیدی دارد. از این رو، اگر پروژه ی صفحه بندی خود را به یک طراح و صفحه بندِ خلاق و با تجربه بسپارید، از نتیجه کار رضایت بسیار زیادی خواهید داشت.

حال که می دانید ترکیب بندی در معنی صفحه آرایی چیست، باید شما را از نکته مهمی آگاه کنیم. شما می توانید مانند بسیاری از افراد، شرکت ها یا سازمان ها که در ایران تایپیست سفارش صفحه آرایی یا صفحه بندی ثبت می کنند، کار صفحه بندی پروژه خود را به ما بسپارید. ما به بهترین و زیباترین شکل ممکن آن را برای شما انجام خواهیم داد. زیرا بیشتر از هزاران صفحه بند در مجموعه ی ایران تایپیست مشغول به کار هستند. همگی آنها با تجربه هستند. آنها می توانند مقالات، کتاب ها، پایان نامه ها و ... را طبق استاندارد های روز، صفحه آرایی کنند.

معنی صفحه آرایی چیست؟

ترکیب بندی در صفحه آرایی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

معنی گرید در صفحه آرایی چیست؟

بعد از اینکه متوجه شدیم ترکیب بندی و معنی صفحه آرایی چیست، باید با گرید بندی آشنا شوید. آشنایی با گرید در کنار درک اینکه معنی صفحه آرایی چیست و تنظیمات مرتبط با آن چه هستند به شما کمک می کند راحت تر درک کنید که چه تغییراتی روی اسناد و فایل های متنی تان اعمال می شود تا به زیباترین شکل ممکن درآید.

حال که می دانیم گرید در معنی صفحه آرایی چیست، باید ماهیت آن را بررسی کنیم. گرید به ایجاد چارچوب در یک محتوا اشاره دارد. اینکه هر محتوا به چه شکلی گرید بندی شود، کاملا وابسته به قالب آن است. برای مجله ها، گرید بندی جداگانه نسبت به بروشور یا کاتالوگ در نظر گرفته می شود. از این رو، صفحه بند براساس ماهیت و محتوای شما، گرید بندی را انجام خواهد داد. در صفحه آرایی گرید های مختلفی ایجاد می شود. ما گرید های تک ستونی، دو و چند ستونی، شبکه ای و ... داریم. مانند ترکیب بندی در صفحه آرایی، انتخاب گرید هم بر عهده صفحه آرا است.

اما کسی که شغل صفحه آرایی را انجام می دهد چگونه می تواند بهترین گرید بندی را برای یک پروژه انتخاب کند؟ همانطور که اشاره شد، صفحه بند باید دانش و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشد.

حتی آشنایی سطحی با اینکه بدانیم معنی صفحه آرایی چیست، گرید بندی در معنی صفحه آرایی چیست، یا اینکه ترکیب بندی در معنی صفحه آرایی چیست نمی تواند به ما این امکان را دهد تا صفحه بندی یک پروژه را به طور دقیق پیاده سازی کنیم. 

این کار فقط از عهده یک صفحه بند با تجربه و خبره بر می آید. پس پیشنهاد می کنیم تا سفارشات صفحه بندی خود را به ایران تایپیست برون سپاری کنید. زیرا ما با بهترین و برترین صفحه بندها در ایران همکاری می کنیم. سفارشاتی که از جانب شما مشتری گرامی به ایران تایپیست سپرده می شوند، با بالاترین کیفیت انجام خواهند شد.

معنی صفحه آرایی چیست؟

شغل صفحه آرایی

معنی لید در صفحه آرایی چیست؟

لید در معنی صفحه آرایی چیست؟ چه نقشی دارد؟ لید پاراگراف آغاز یک متن است که مهم ترین اطلاعات را به صورت مختصر و واضح به مخاطب می دهد و در عین حال باعث می شود که خواننده برای خواندن ادامه متن ترغیب شود. اما در مبحث روزنامه نگاری یا نوشتن کتاب و مقاله، در صفحه آرایی ما هیچ متنی را نمی نویسیم. بلکه تلاش می کنیم لید را جوری در مقابل چشم مخاطب قرار دهیم که او را ترغیب به خواندن ادامه متن کند.

بنابراین معمولا تلاش می شود که لید به صورت درشت تر (مثلا بولد شده) با یک فونت خاص و سایز بزرگتر نسبت به متن داخل محتوا قرار داده شود. برخی از صفحه  بند ها یک کادر کم رنگ و قابل دیدن برای لید انتخاب می کنند. لید متن می تواند به شکل های مختلفی بر اساس سلیقه صفحه بند صفحه آرایی شود. شایان ذکر است که نوع تنظیم و دیزاین لید تا حد بسیار زیادی وابسته به موضوع و مضمون متن است.

حالا که می دانیم معنی صفحه آرایی چیست و لید در آن چه نقشی دارد باید به یک نکته مهم در مورد صفحه بندی در ایران تایپیست اشاره کنیم. هزینه ای که بابت انجام سفارش صفحه آرایی از شما دریافت می شود بسیار ناچیز خواهد بود. خدمات ایران تایپیست در زمینه صفحه آرایی، به ارزان و مقرون به صرفه بودن، معروف هستند. پس بر این مبنا، شما هزینه ی مقرون به صرفه ای را برای ثبت سفارش در مجموعه ی ما پرداخت خواهید کرد. اگر هزینه و نرخ خدمات صفحه آرایی را در ایران تایپیست با سایر شرکت های مشابه مقایسه کنید خواهید دید که هزینه انجام خدمات صفحه آرایی در ایران تایپیست چقدر کمتر است. اما آیا این میزان کاهش هزینه صفحه آرایی به معنی این است که کیفیت انجام صفحه آرایی در ایران تایپیست پایین است؟ به هیچ وجه.

معنی صفحه آرایی چیست؟

معنی صفحه آرایی

معنی صفحه آرایی برای جذب مخاطب چیست؟

همانطورکه در مورد پاسخ به پرسش «معنی صفحه آرایی چیست» توضیح دادیم، صفحه آرایی در تلاش است تا رابطه ای منطقی بین اجزای بصری یک محتوای متنی به همراه تصاویر ایجاد کند. بنابراین هدف صفحه آرایی جذب هر چه بیشتر مخاطب به محتوا و موضوع است. این کاری است که صفحه بند باید به نحو احسن انجام دهد تا بتواند نظر مخاطب را جلب کند.

حالا که می دانیم معنی صفحه آرایی چیست باید به خوبی از نقش آن برای جذب مخاطب آگاه شویم.

عواملی مانند پاراگراف های منظم با فاصله های استاندارد یا ایجاد حاشیه ها برای صفحه آرایی ساده بسیار اهمیت دارند. چرا که این عوامل نقش بسیار مهمی در ظاهر و ترکیب بندی محتوای متنی و تصویری تان در هر قالبی ایفا می کنند. به همین خاطر برای یک سفارش صفحه آرایی، هزینه را به ازای هر صفحه در نظر می گیرند. شما می توانید به نمونه کارهای ما در این زمینه نگاه کنید تا بهتر متوجه این موضوع شوید.

اگر نگران میزان کیفیت خدمات صفحه آرایی ساده در ایران تایپیست هستید، اگر به تضمین قابل استناد نیاز دارید، ما آن را برای شما فراهم می کنیم. برای این منظور فقط کافی است که از ما درخواست نمونه کار در زمینه صفحه بندی کنید. نمونه کارهایی که به شما ارائه می شوند، قبلا توسط یک صفحه آرا (در تیم ایران تایپیست) به طور جدید، مدرن و کاملا دقیق صفحه بندی شده اند. هر نمونه کار (با هر موضوعی) که نیاز داشته باشید، می توانید از ما درخواست کنید. سپس آن را به شما ارائه خواهیم داد. دریافت نمونه کار به شما این اطمینان خاطر را می دهد که پروژه ها در ایران تایپیست با بهترین کیفیت انجام می شوند. شما می توانید پس از بررسی نمونه کارهای صفحه بندی در ایران تایپیست، جهت ثبت سفارش آنلاین در سایت ما اقدام کنید.

معنی صفحه آرایی چیست؟

ایران تایپیست


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه صفحه آراییصفحه آراییصفحه آرایی پایان نامهصفحه بندی کتاب در ایندزاین

سوالات متداول

 صفحه آرایی به معنای ایجاد ارتباط منطقی بین اجزای بصری یک محتوا است. به طوری که احساسات مخاطب تحریک شده و او را ترغیب می کند تا محتوا را مطالعه یا بررسی کند.

ایجاد حاشیه در معنی صفحه آرایی به روندی گفته می شود که در آن صفحه بند بین خطوط، پاراگراف ها، کلیه عناصر بصری و ... با لبه صفحه فاصله ایجاد می کند. ایجاد این فاصله وابسته به معیار ها و اصول صفحه آرایی است.

Layout در اصل واژه ای انگلیسی بوده و هم معنی با کلمه صفحه آرایی یا صفحه بندی است.

محاسبه ی هزینه، بر اساس حجم پروژه انجام می شود. 


نویسنده: شیرین کرم خانی صفحه آرایی کتاب تاریخ انتشار: 1401/11/3 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 516 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: معنی صفحه بندی معنا صفحه آرایی مفهوم صفحه آرایی شغل صفحه آرایی کار صفحه آرایی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :