جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

قوانین و قواعد رفرنس نویسی

نویسنده: مرتضی صمدی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1401/10/13 ساعت 09:00:00 بازدید: 841 امتیاز 0 از 0 نظر

برای هر کاری قوانینی وضع شده است. قوانین و قواعد رفرنس نویسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این صورت که هر نشریه و مجله ای یا هر انتشاراتی و هر دانشگاهی برای مقالات، کتب و پایان نامه های درج شده در خود ملزم به رعایت قوانین و قواعد رفرنس نویسی می باشد که دانشجویان و پژوهشگران باید در تألیفات خویش به آن توجه داشته باشند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

قوانین و قواعد رفرنس نویسی برای پایان نامه چیست؟

هر دانشگاهی قوانین و قواعد رفرنس نویسی خاصی را برای پایان نامه های نگارش شده پیش روی دانشجویان در آیین و دستورالعمل های نگارشی قرار می دهد تا بدین ترتیب دانشجویان رشته های مختلف خود را ملزم به رعایت سازی اصول آن کند. هر چند که به طور کلی قوانین و قواعد رفرنس نویسی تقریباً در تمامی دانشگاه ها یکسان است. اما باز هم در برخی از دانشگاه ها با تغییرات ریز و درشتی همراه است. به این صورت که به عنوان مثال: ممکن است در برخی از دستورالعمل های نگارشی دانشگاه های مختلف سال چاپ منبع بلافاصله پس از نام نویسنده درج شود و در برخی از دستورالعمل های نگارشی دانشگاه های دیگر این عدد در پایان آدرس کامل منبع استخراج شده قید گردیده باشد.

اما آنچه در این راستا مهم و حائز اهمیت است؛ ذکر این مسئله است که دانشجویان هر دانشگاه، می بایست پایان نامه های خود را درست طبق دستورالعمل های نگارشی دانشگاه های خود تهیه و تنظیم نمایند تا تمامی پایان نامه های دفاع شده در آن دانشگاه، به صورت یک دست و کاملا مرتب طبق استانداردهای رایج در آن دانشگاه دفاع و صحافی گردند. به طور کلی دانشجویان هر دانشگاه با توجه به قوانین و شیوه رفرنس نویسی، بایستی نسبت به تمامی اصول استاندارد متعهد و پای بند باشند تا بتوانند بدون هیچ گونه دردسری از پایان نامه های خود دفاع کنند و نمره قابل قبولی را در نهایت أخذ نمایند. چرا که در غیر این صورت هر گونه تخطی از خط مشی ها و قوانین و قواعد رفرنس نویسی در پایان نامه های دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه مورد نظر، به منزله یک ایراد نگارشی به شمار آمده و ممکن است روی نظر داوران داخلی و خارجی پایان نامه مذکور تأثیر منفی بگذارند. در هر صورت شما می توانید سفارش های خود را با توجه به قوانین و قواعد رفرنس نویسی رایج در دانشگاه خود به موسسه ایران تایپیست با سابقه دیرینه و تجربه بالا در این زمینه بسپارید تا از اجرای فرآیند رفرنس نویسی در پایان نامه های خود حصول اطمینان کنید.

قوانین و قواعد رفرنس نویسی

سفارش آنلاین رفرنس نویسی

سفارش آنلاین رفرنس نویسی مطابق قوانین و قواعد دانشگاه

با توجه به این مسئله که قوانین و قواعد رفرنس نویسی در هر دانشگاهی با همدیگر متفاوت بوده و هر یک از دانشگاه های مختلف، شیوه نامه یا دستورالعمل های نگارشی مربوط به خود را در این زمینه دارند؛ بهتر است همواره نسبت به رعایت سازی اصول رفرنس نویسی در دانشگاه محل تحصیل خود متعهد و پای بند باشید. در خصوص رعایت سازی اصول رفرنس نویسی امروزه مراکز و موسسه های بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید سفارش های خود را در هر یک از این مراکز به ثبت برسانید. از جمله این مراکز، موسسه ایران تایپیست می باشد که از جمله مراکز و موسسه هایی به شمار می آید که در کنار خدمت رسانی حضوری به مشتریان خویش، خدمات خود را به صورت آنلاین نیز به مشتریان خویش ارائه می دهد.

بنابراین در صورتی که بخواهید قوانین و قواعد رفرنس نویسی پایان نامه یا مقالات و کتب خویش را به مرکز آنلاین و اینترنتی بسیار معتبر و مطرح بسپارید؛ می توانید این مهم را به موسسه ایران تایپیست با سابقه دیرینه در ارائه خدمات بسپارید. تجربه سال ها خدمت رسانی نسبت به افراد متخصص و مسلط به قوانین و قواعد رفرنس نویسی موجود در موسسه ایران تایپیست ثابت کرده است که این دسته از افراد نسبت به دستورالعمل های نگارشی هر یک از دانشگاه های مختلف اطلاعات کامل دارند و می توانند متناسب با دستورالعمل های نگارشی همان دانشگاه، نیاز شما را به خوبی پاسخ گویند. با در نظر گرفتن این نکات شما می توانید با خیال راحت سفارش های خود را در بستر اینترنت در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید. ثبت سفارش های آنلاین و اینترنتی قوانین و قواعد رفرنس نویسی در موسسه ایران تایپیست درست مطابق با دستورالعمل های نگارشی دانشگاه مورد نظر مشتری، این مزیت را نیز برای آن ها در پی دارد که می توانند بدون کمترین وقت و انرژی می توانند به هدف مورد نظر خویش دست یابند.

قوانین و قواعد رفرنس نویسی

قوانین و قواعد رفرنس نویسی در ژورنال های خارجی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

اهمیت قوانین و قواعد رفرنس نویسی در ژورنال های خارجی

ژورنال های خارجی تأکید و تکیه بسیار بیشتری روی قوانین و قواعد رفرنس نویسی کلیه مقالات دانشجویان دارند. چرا که این گونه از نشریه های علمی، رزومه به مراتب بهتر و دارای مزایای بیشتری برای دانشجویان به حساب می آید و به همین جهت هر یک از دانشجویان دانشگاه های مختلف در رشته های گوناگون سعی می کنند تا مقاله های حرفه ای تری را به نام خود به چاپ برسانند تا بتوانند رزومه خود را روز به روز بیشتر تقویت کنند. اما هر مقاله ای به راحتی در ژورنال های خارجی قابل چاپ نیستند و بسیاری از مقالات دانشجویان در همان مرحله نخست رد می شوند.

به همین جهت است که دانشجویان سعی می کنند تا حساسیت بیشتری روی اعمال قوانین و قواعد رفرنس نویسی مقالات خود داشته باشند تا با رعایت سازی هر یک از آن ها بتوانند شانس مقاله خود را نسب به سایر مقاله های دیگر بیشتر و بیشتر سازند. در همین راستا موسسه ها و مراکز بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید سفارش های خود را در آن دسته از مراکز به ثبت برسانید تا بتوانید با خیال راحت تری بدون دغدغه سفارش های خود را به ژورنال های مطرح خارجی به منظور چاپ مقاله در نشریه های آن ها بفرستید. از جمله این مراکز می توان به موسسه صاحب نام و آوازه ایران تایپیست اشاره کرد که یکی از بهترین و مطرح ترین شرکت های پیش رو در زمینه اعمال قوانین و قواعد رفرنس نویسی به شمار می آید. هر چند که به طور کلی رعایت کردن قوانین و قواعد رفرنس نویسی برای تمامی مقالات از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. ولی باید در نظر داشت که یک مقاله همایشی داخلی با یک مقاله علمی – پژوهشی و تخصصی در ژورنال های خارجی بسیار متفاوت است. با این اوصاف با توجه به اینکه دلیل اهمیت رعایت سازی اصول و قوانین رفرنس دهی در ژورنال های خارجی بیش از پیش می باشد؛ بهتر است سفارش های خود را به مراکز معتبر از جمله موسسه ایران تایپیست بسپارید.

قوانین و قواعد رفرنس نویسی

قوانین و قواعد رفرنس نویسی کتاب

قوانین و قواعد رفرنس نویسی کتاب

قوانین و قواعد رفرنس نویسی در خصوص کتب، مقالات و پایان نامه های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین اگر کتابی را به رشته نگارش درآورده اید و یا کتابی را ترجمه و ویراستاری کرده اید؛ به طور طبع می بایست با توجه به قوانین و قواعد رفرنس نویسی مربوط به کتاب های مختلف و ترتیب بندی هر یک از آن ها هم در زمینه ارجاع دهی درون متنی و هم در خصوص نوشتن منابع پایانی، شما نیز این اصول را به خوبی در کتاب های خود پیاده سازی کنید. رفرنس نویسی کتاب های قدیم در زمینه ارجاع دهی آن ها بیشتر بدین ترتیب بود که پژوهشگر می بایست در پاورقی به منبع استخراج شده خود اشاره می کرد؛ ولی امروزه این روش ها کاربرد کمتری به خود گرفته است و در اکثر کتاب ها سعی بر آن شده است تا رفرنس نویسی کتاب ها نیز همانند مقالات و پایان نامه ها به صورت ارجاع دهی درون متنی داخل پرانتز در دل متن نوشته شود. علاوه بر این مورد در خصوص نوشتن منابع پایانی نیز هر یک از منابع به زبان های مختلف می بایست از همدیگر تفکیک شوند.

به این صورت که به عنوان مثال: بخشی برای منابع فارسی و به ترتیب حروف الفبا تمامی منابع فارسی درج شود و بخشی برای منابع انگلیسی یا عربی در صورت وجود قید شود که هر یک از آن ها نیز می بایست طبق ترتیب بندی حروف الفبای عربی و انگلیسی رعایت شود. قوانین و قواعد رفرنس نویسی کتاب نیز با توجه به وجود ناشر و محل انتشار هر کتاب که در منابع مقاله و پایان نامه وجود ندارد؛ می بایست طبق استانداردهای رفرنس نویسی کتاب و ترتیب بندی هر یک از آن ها به خوبی قید گردد. در هر صورت شما می توانید به منظور رعایت سازی اصول و قوانین رفرنس نویسی، سفارش های خود را در زمینه اعمال قوانین و قواعد رفرنس نویسی به موسسه ایران تایپیست بسپارید تا از ارائه خدمات در این موسسه نهایت بهره را برده باشید.

قوانین و قواعد رفرنس نویسی

مشاوره رایگان قوانین و قواعد رفرنس نویسی

مشاوره رایگان قوانین و قواعد رفرنس نویسی

در صورتی که نیاز به قوانین و قواعد رفرنس نویسی داشته باشید و بخواهید کلیه قوانین و قواعد مربوطه را در هر یک از سفارش های خود پیاده سازی کنید؛ شما می توانید سفارش های خود را به مراکز و موسسه های معتبر در این زمینه بسپارید. تا پیش از ثبت سفارش های خود در صورتی که با هر گونه سوال و ابهام مواجه شده باشید؛ می توانید از مراکز مطرح و به نام در این زمینه مشاوره دریافت کنید. مشاوره تلفنی رایگان در موسسه ایران تایپیست یکی از راهکارهایی است که شما می توانید از آن به خوبی استفاده بهینه ای داشته باشید. به این صورت که در حین سفارش یا تا پیش از ثبت سفارش های خود شما می توانید در صورت مواجه شدن با هر گونه چالش، سوال و ابهام، از وجود مشاورین متخصص و برجسته ایران تایپیست به صورت کاملا رایگان بهره مند شوید تا ابهامات خود را در هر یک از زمینه های پیش رو برطرف سازید.

قرار دادن چنین امکانی پیش از ثبت سفارش در اختیار تمامی پژوهشگران و دانشجویان باعث شده است تا هر یک از مشتریان قدیمی و جدید ایران تایپیست با آرامش خاطر بیشتری رو به ثبت سفارش های خود در این موسسه بیاورند. بنابراین در صورتی که شما نیز نیاز به پیاده سازی قوانین و قواعد رفرنس نویسی دارید و می خواهید تمامی اصول استاندارد مربوط به رفرنس نویسی را در مقالات، پایان نامه ها و کتب خویش پیاده سازی کنید؛ می توانید سفارش های خود را در این زمینه در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید. در صورت بروز هر گونه مشکل یا ابهام نیز می توانید از مشاوره تلفنی رایگان این موسسه نهایت بهره را برده تا با خیالی راحت تر بتوانید سفارش های قوانین و قواعد رفرنس نویسی خود را به صورت حضوری و غیر حضوری در یکی از بهترین مراکز رفرنس نویسی به ثبت برسانید.

قوانین و قواعد رفرنس نویسی

رفرنس نویسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

رفرنس نویسیخدمات دانشجوییتایپ کتابهزینه رفرنس نویسی

سوالات متداول

بله؛ در صورتی که شما سفارش های خود را به موسسه ایران تایپیست بسپارید؛ با توجه به تجربه این موسسه، چنین امکانی برای شما تحقق پذیر است. 

چرا که امتیاز این گونه از سفارش ها بیشتر است و سختگیری های بیشتری روی مقالات در این نشریه ها اعمال می گردد. 

بله؛ با توجه به وجود ناشر برای کتاب که در مقالات و پایان نامه ها نیست؛ قوانین مربوط به کتاب ها متفاوت است. 

بله؛ با توجه به مشاوره تلفنی رایگان شما می توانید نسبت به کلیه ابهامات موجود در ذهن خویش مطلع گردید. 


نویسنده: مرتضی صمدی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1401/10/13 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 841 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: قوانین رفرنس نویسی قواعد رفرنس نویسی قوانین رفرنس دهی قواعد رفرنس دهی اصول رفرنس نویسی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :