شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

فرق بین بازنویسی و بازگردانی در ادبیات کهن

نویسنده: مینا رسولی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/12 ساعت 12:00:00 بازدید: 1602 امتیاز 4 از 1 نظر

ادبیات کهن شیوه‌ نگارش متن در ایام قدیم است. ادبیات کهن و آثاری که به دوران قدیم باز می‌گردد محبوبیت بسیاری در جوامع انسانی دارد. ادبیات کهن می‌تواند مرز‌های گفتگو را بدرد و مفهوم خاصی را چنان شیرین بیان کند که تماما بر جان و دل بنشیند. اما بهره‌مندی از ادبیات کهن و درک مفهوم کلی و اصلی آن ممکن است برای برخی از افراد مشکل باشد. اگر شخصی نتواند متون کهن را درک کند پس نباید از آنها بهره ببرد؟ در اینجاست که بازنویسی و یا بازگردانی قدم پیش می‌گذارد و به کمک انسان می‌آید.

فرق بین بازنویسی و بازگردانی در ادبیات کهن

تفاوت بازنویسی و بازگردانی

 

 تفاوت بازنویسی و بازگردانی در حوزه ادبیات کهن چیست؟ موارد تفاوت بازنویسی و بازگردانی در متون کهن کدامند؟ چگونه می‌‌توان از تفاوت بازنویسی و بازگردانی به نفع ادبیات استفاده کرد؟ زمانی که بحث از درک متون کهن پیش می‌آید، متن می‌بایستی ساده شود. حوزه زبانی که به ساده سازی متون ادبی کمک می‌کند بازگردانی است. با استفاده از شیوه‌های مختلف بازگردانی می‌توان انواع متون کهن را با زبانی ساده‌تر بیان نمود. اما در همین مبحث، زمانی که سخن از خلاصه سازی به میان می‌آید، گزینه بازنویسی روی میز است. بازنویسی متون کهن سبب می‌شود متن‌ها خلاصه‌تر و در عین حال با بیانی دیگر داشته باشیم. درک و فهم تفاوت بازنویسی و بازگردانی کمک می‌کند تا در لحظه شیوه تغییر متن کهن به متنی دیگر را تشخیص دهیم و بهترین راه را برای بیان مفهوم متن انتخاب کنیم. اما شناخت این تفاوت‌ها و پیاده‌سازی آنها روی متن تنها زمانی میسر می‌شود که موارد تفاوت بازنویسی و بازگردانی را مطالعه و آنها را تمرین کنید. اگر از این کار بازماندید می‌توانید با ایران تایپیست و تیم مجرب آن همراه شوید. تیم ایران تایپیست از قدرتمند گروه‌هایی است که متون کهن و موارد تفاوت بازنویسی و بازگردانی را به خوبی می‌شناسد و در این مسیر کنارتان است.

سوالات متداول

ادبیات کهن از جمله حوزه‌های محبوب برای بازنویسی و بازگردانی است. در بازنویسی متون کهن متن کاملا نمی‌شکند ولی در بازگردانی متن کلا دگرگون شده و به زبان امروزی نگارش می‌شود.

بله. زمانی که بتوان از راه و روش‌های متعددی برای بیان و یا نگارش یک نوشته استفاده کرد می‌توان آثار بیشماری خلق نمود و به صنعت ادبیات کمک کرد.

بله مواردی متعدد بسیاری مبنی بر تفاوت بازنویسی و بازگردانی وجود دارد به نحوی که می‌توان هریک از آنها را دو دنیای کاملا متفاوت دانست.

هم در بازنویسی و هم در بازگردانی متون کهن ساده‌سازی و خلاصه صورت می‌گیرد اما این مورد همیشه در مورد بازنویسی صدق نمی کند. زیرا ممکن است در شرایط خاصی پس بازنویسی متن کهن، متن بازنویسی شده خلاصه و یا ساده نشده باشد.


نویسنده: مینا رسولی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/12 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 1602 امتیاز 4 از 1 نظر

کلمات کلیدی: تفاوت بازنویسی و بازگردانی ادبیات فرق بازنویسی و بازگردانی متن ادبی بازنویسی و بازگردانی ادبیات کهن بازنویسی و بازگردانی چیست بازنویسی و بازگردانی مفاهیم ادبی

دیدگاه کاربران

موسوی | 1400-7-4 ساعت 15:59:55 امتیاز :

مرسی بابت توضیحاتتون. توی سفارشمم همه نکات ریز لحاظ شده بود?

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :