شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

صفحه آرایی وزیری

نویسنده: مهدی فاضلی صفحه آرایی کتاب تاریخ انتشار: 1401/5/18 ساعت 09:00:00 بازدید: 944 امتیاز 0 از 0 نظر

صفحه آرایی وزیری، صفحه آرایی رحلی، صفحه آرایی جیبی و غیره همگی به آراستن یا تنظیم چیدمان صفحه طبق معیار های استاندارد مربوط به هر قطع – یا سایز – اشاره دارند. قطع هر کتاب تا 99 درصد، تعیین کننده‌ی محتوای آن است و قطع وزیری چه؟ اغلب برای کتاب های دانشگاهی یا علمی، پایان نامه ها و هرچه در این دسته بندی جای می گیرد مربوط می شود. البته نمی توان به طور سفت و سخت اظهار کرد که این قطع لزوما برای این گروه از کتاب ها استفاده می شود اما عمومیت ِ استفاده از آن، باعث شده است تا وقتی نام صفحه آرایی وزیری یا قطع وزیری به گوش یک فرد می خورد، ناخودآگاه به یاد کتاب های دانشگاهی یا کتاب های حاوی محتوای علمی و آموزشی بیفتد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

اما موضوع صحبت ما به طور دقیق و کامل مربوط به قطع وزیری نیست، بلکه مربوط به صفحه آرایی کتاب هایی است که چنین سایزی دارند یا طبق این اندازه تنظیم می شوند. همانطور که شما  برای چاپ یک کتاب یا ویراستاری ِآن به طور شخصی اقدام نمی کنید – چون علم و تخصص ِآن را ندارید – برای صفحه آرایی وزیری یک کتاب نیز اقدام نخواهید کرد. ایران تایپیست در این مطلب به اهمیت صفحه آرایی این گروه از کتاب ها و ارائه اطلاعات بیشتر برای ثبت سفارش صفحه آرایی کتاب های دارای قطع وزیری پرداخته است. با ما همراه باشید زیرا خوانش ِاین مطلب تنها ده دقیقه از وقت ارزشمند شما را نیاز دارد.

منظور از صفحه آرایی وزیری چیست؟

قطع صفحات کتاب ها اصولا مدل های مختلفی دارد که با عنوان وزیری، رقعی، رحلی، جیبی، خشتی و غیره شناخته می شود. قطع هر کتاب، سایز آن را تعیین می کند. وزیری یکی از استاندارد ترین قطع های کتاب به حساب می آید. کاربرد این قطع به امروز و دیروز مربوط نیست و از این قطع در زمان های گذشته در صنعت چاپ بسیار استفاده می شده است. بنابراین کاربرد آن به زمان خاصی محدود نیست. امروزه از این قطع برای نشر کتاب های علمی و دانشگاهی استفاده می شود.

بنابراین اگر شخصی علاقه مند به نشر یک کتاب علمی یا آموزشی یا دارای محتوای دانشگاهی باشد، باید از صفحه آرایی وزیری استفاده کند. بسیاری از مردم اندازه قطع وزیری – و چه بسا قطع های دیگر استاندارد و مرسوم کتاب ها را – نمی دانند و به همین علت کار تنظیمِ آن را به یک فرد یا یک مجموعه زُبده می سپارند تا در نهایت در مرحله چاپ به مشکل خاصی برخورد نکنند. از این رو، سفارش صفحه آرایی وزیری در ایران تایپیست بسیار زیاد است و اگر بخواهیم تعداد سفارشات به ثبت رسیده در این دسته را برای شما بشماریم، امکان پذیر نخواهد بود. صفحه آرایی وزیری با توجه به ایجاد حاشیه، طبق اندازه کاغذ تعیین می شود. اگر اطلاعاتی در رابطه با ماهیت و اهمیت صفحه آرایی ندارید، باید خدمت‌تان عرض کنیم که:

صفحه آرایی یعنی هنر تنظیم چیدمان کلمات درون صفحه، رنگ ها، فاصله بین کلمات، خطوط، پاراگراف ها، ایجاد حاشیه، تعیین محل قرارگیری عکس و المان های گرافیکی، زیبا سازی و هر آنچه که شما می بینید و برایتان دلنشین است. بنابراین چاپ یک کتاب فقط نوشتن محتوا و سپس ویراستاری ِآن نیست. بعد از آن، نیاز به صفحه آرایی کتاب پیدا می کنید که ما در ایران تایپیست با هزینه مناسب و در مدت زمان دلخواه‌ِ شما آن را برایتان به انجام خواهیم رساند.

صفحه آرایی وزیری

صفحه آرایی کتاب

صفحه آرایی کتاب در  قطع وزیری چقدر هزینه دارد؟

تعیین هزینه برای صفحه آرایی وزیری به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما آنچه که در ایران تایپیست اهمیت دارد کاهش هزینه برای صفحه آرایی وزیری است. ما براساس نرخ ِتعیین شده برای صفحه آرایی کتاب ها، مجلات، روزنامه ها و کلیه قالب های چاپیِ محتوایی سعی در کاهش هزینه ها داشته ایم. همچنین به هیچ وجه اقدام به ارائه هزینه‌ی از پیش تعیین شده برای سفارشات مربوط به صفحه آرایی نکرده ایم. زیرا به خوبی می دانیم که هزینه هر سفارش باید به طور جداگانه و براساس شرایط ِآن سفارش تعیین شود. به عنوان مثال وقتی یک مشتری اقدام به ثبت سفارش صفحه آرایی وزیری می کند، آن هم برای یک کتاب بسیار حجیم مثلا در حد هزار صفحه با کسی که اقدام به ثبت سفارش صفحه آرایی وزیری اما با 500 صفحه در دو روز می کند، باید هزینه متفاوتی بپردازد. در برخی از شرکت ها ارائه این گروه خدمات به واسطه‌ی پلن هایی انجام می شود که بر اساس کیفیت انجام کار برای آن سفارش تعیین شده اند و توجه به جزئیات برای هر سفارش در آنها کاملا بی معنی است.

این در حالی است که در ایران تایپیست کیفیت همواره در بالاترین میزانِ اولویت قرار دارد و تعیین هزینه بر اساس سایر ملاک ها و معیار های تعیین کننده‌ی ماهیت ِآن پروژه در نظر گرفته می شود. یکی از این ملاک ها برای صفحه آرایی قطع ِآن است. صفحه آرایی وزیری دارای هزینه متفاوتی نسبت به سایر قطع های استاندارد است. پس از آن سایر معیار ها مانند مرتب کردن متن، فهرست نویسی، جایگذاری فرمول ها و غیره نرخ های دیگری دارند که به ازای هر صفحه استاندارد در نظر گرفته می شوند. به همین خاطر است که حجم و تعداد صفحات در تعیین هزینه صفحه آرایی بسیار اهمیت دارد. برای بررسی هزینه صفحه آرایی وزیری به صورت آنلاین و کاملا به روز، می توانید به بخش هزینه و زمان تحویل و سپس هزینه صفحه آرایی کتاب مراجعه نمایید که در سایت ما به صورت مشخص و کاملا شفاف لیست شده است.

صفحه آرایی وزیری

قطع وزیری


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

دریافت نمونه فایل ورد صفحه آرایی وزیری

صفحه آرایی وزیری برای کتاب های علمی، آموزشی و به طور کلی «دانشگاهی» معمولا در اندازه 23.5 در 16.5 سانتی متر در نظر گرفته می شود. شما می توانید اعداد اعلام شده را کمی کمتر یا بیشتر هم در نظر بگیرید. مثلا اندازه‌ی 17 در 24. بیشتر از این میزان، مجاز نیست و کمتر از 16.5 در 23.5 نیز آرایش صفحه را به هم می زند و آن را در مرحله چاپ دچار مشکل می کند. اندازه کتابی که با قطع وزیری صفحه آرایی شده است معمولا به این صورت است و اغلب مردم قالب های آماده را برای آن در نظر می گیرند. یعنی اقدام به دانلود قالب های آماده قطع وزیری می کنند و متن خود را در آن قرار می دهند و برای چاپ ارسال می کنند. درست است که این کار کمتر زمانبر بوده و شما را سریعتر به مرحله نشر کتاب مورد نظر می رساند اما توصیه نمی شود. هر کتاب علمی – فارغ از موضوعی که دارد – باید به صورت جداگانه صفحه آرایی شود تا بتواند نظر مخاطب را به سمت خود جلب کند. گاهی حتی اندازه ها در این قالب های آماده چندان استاندارد نیست و ممکن است با جابجایی کاملا به هم بریزد. 

اگر در مورد کیفیت انجام پروژه های صفحه آرایی وزیری در ایران تایپیست مطمئن نیستید، ما راه های متفاوتی پیش رویتان قرار می دهیم تا به اطمینان برسید که برون سپاری این دست سفارشات به ایران تایپیست موجب پشیمانی ِشما بعد از دریافت فایل نهایی نخواهد شد. اما به چه صورت؟ بدین شکل که می توانید قبل از ثبت سفارش، از کارشناسان ِما نمونه کار های قبلی ِ صفحه آرایی وزیری را درخواست کنید. بررسی این نمونه کارها کیفیت کار صفحه آرایان و طراحان ِایران تایپیست را به شما به طور دقیق و مشخص روشن می کند. در نتیجه شما می توانید با اطمینان خاطر بیشتری کار صفحه آرایی وزیری کتاب ِدانشگاهی یا پایان نامه در ورد خود را به ما بسپارید.

صفحه آرایی وزیری

ایران تایپیست

اندازه فونت استاندارد برای صفحه آرایی وزیری چیست؟

اندازه فونت ها معمولا به نوع فونت بستگی دارند. اولویت اکثریت افراد در ثبت سفارشات مربوط به صفحه آرایی وزیری این است که فونت بی نازنین – B Nazanin انتخاب شود. دلیل انتخاب این فونت این است که خوانا بوده و هر شخصی می تواند بدون مشکل از روی آن بخواند. استاندارد بودن این فونت نیز دلیل دیگری است که آن را بسیار کاربردی می کند. اما اینکه چه اندازه فونتی باید برای متن در صفحه آرایی انتخاب شود تا حدی به اولویت های مشتری مربوط می شود. اغلب مشتریان ترجیح می دهند تا فونت به اندازه ای بزرگ باشد که خواندن از روی متن چندان سخت نباشد و از طرفی آنقدر بزرگ نباشد که تعداد صفحات بیشتر شود و به دنبال ِآن، حجم کتاب بی خود و بی جهت زیاد شود؛ زیرا همانطور که میدانید حجیم شدن کتاب و استفاده از کاغذ ِبیشتر باعث می شود که قیمت آن افزایش یابد و خرید ِکتاب برای گروه خاصی دشوار و سخت شود.

همانطور که ملاحظه می کنید تمامی این موارد دومینو وار و پیوسته به هم مرتبط هستند. بنابراین اهمیت اندازه فونت انتخابی برای صفحه آرایی وزیری یک کتاب دانشگاهی، یا یک کتاب علمی را نمی توان نادیده گرفت. علاوه بر موارد گفته شده، صفحه بندی یک کتاب به قطع وزیری باید با توجه به اندازه فونت طوری تنظیم شود که فاصله خطوط و کلمات از یکدیگر زیاد نباشد و به زیبا شدن ِکتاب خدشه ای وارد نشود. همچنین داشتن خوانایی در کنار زیباییِ آن در اولویت است. با توجه به حجم متن، تعیین سایز برای کتاب خود را به ما در ایران تایپیست بسپارید تا اولاً از دور ریختن کاغذ و اسراف ِ آن جلوگیری به عمل آورید و دوم اینکه کتابی را به چاپ رسانید که برای اکثریت افراد خوانا باشد – یعنی مثلا اندازه فونت آنقدر کوچک نباشد که به بهانه کاهش اسراف کاغذ، چشم مخاطب آزار ببیند.

صفحه آرایی وزیری

صفحه آرایی وزیری

حاشیه مناسب برای صفحه آرایی وزیری چقدر است؟

تنها کاربرد صفحه آرایی وزیری برای صفحه بندی کتاب های دانشگاهی یا آموزشی و علمی نیست و این تنها یکی از چند کاربردِ این سایز است. تعیین اندازه استاندارد وزیری قبل از چاپ یک کتاب برای تک تک صفحات ِآن نیازمند تعیین حاشیه متن نیز هست. اگر نگاهی به اغلب کاغذ های مربوط به یک کتاب که در قطع وزیری به چاپ رسیده است بیندازید به خوبی متوجه می شوید که یک حاشیه مشخص به آرایش ِآنها شکل داده است. همچنین این حاشیه به جز ایجاد ظاهر زیبا به منسجم شدن متن و تصاویر ( و کلیه نوشته ها ) کمک ویژه ای کرده است، زیرا نمی توان از گوشه‌ی کاغذ و به طور مستقیم اقدام به درج نوشته ها نمود – در هیچ قطعی چنین کاری انجام نمی شود و بدیهی است که برای قطع وزیری نیز چنین باشد. حاشیه ای که به طور معمول برای کاغذهای یک کتاب با قطع وزیری در صفحه آرایی در نظر گرفته می شود، از بالا 30 میلی متر و از طرفین 25 میلی متر است. البته به جز حاشیه باید میزان برش را نیز در نظر گرفت که معمولا 5 میلی متر است. انجام این تنطیمات نه تنها در ورد بلکه در نرم افزار ایندیزاین نیز انجام می شود. به همین ترتیب می توان اندازه مناسب برای بین خطوط و بین پاراگراف ها را نیز در نظر گرفت. این اندازه معمولا 12 تا 13 pt در نظر گرفته می شود.

همانطور که ملاحظه می کنید در نظر گرفتن این فاصله ها و تعیین حاشیه در صفحه آرایی وزیری باید توسط یک متخصص انجام شود زیرا یک فرد حرفه ای می تواند به درستی تعیین کند که فاصله ها در صفحات یک کتاب با قطع وزیری به چه میزانی می توانند از ساختار و شکل ِظاهری ِیک متن، یک چارچوب زیبا و شکیل تولید کنند. درست است که این اعداد و ارقام و اندازه ها به نوعی از پیش تعیین شده هستند. یا به بیانی دیگر، این اعداد و ارقام کاملا قراردادی هستند و کسی برای تغییر ِآنها اقدامی نمی کند اما یک فرد کاربلد و حرفه ای در زمینه صفحه آرایی وزیری می تواند در شرایط خاصی به پشتوانه تجربه و تبحر ِ خود تغییراتی را در این اندازه ها – حتی در حد میلیمتر – ایجاد کند.

صفحه آرایی وزیری

صفحه آرایی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

صفحه آراییصفحه بندی کتاب در wordصفحه بندی کتاب در ایندزاینهزینه صفحه آرایی

سوالات متداول

شما می توانید به صفحه اول سایت ایران تایپیست مراجعه کنید و ثبت سفارش خود را شروع کنید.

بله، حتی علاوه بر مهارت نیاز است تا صفحه آرا تجربه کافی داشته باشد تا بتواند بر اساس شناخت از مخاطب، صفحه آرایی  را انجام دهد.

زمان تحویل هر سفارش با توجه به حجم هر سفارش تعیین می شود.

بله، می توانید به عنوان مثال هر فصل از کتاب را جداگانه دریافت کنید.


نویسنده: مهدی فاضلی صفحه آرایی کتاب تاریخ انتشار: 1401/5/18 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 944 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: صفحه آرایی وزیری چیست صفحه بندی وزیری صفحه آرایی قطع وزیری اصول صفحه آرایی وزیری صفحه آرایی وزیری کتاب

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :