سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

شیوه رفرنس نویسی

نویسنده: شیما وارسته رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/6/23 ساعت 12:00:00 بازدید: 763 امتیاز 5 از 1 نظر

شیوه رفرنس نویسی در پایان نامه و مقالات مختلف بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که در صورت رعایت اصول درست و استاندارد رفرنس نویسی و ارجاع دهی می توان به ارزش بالای یک مقاله یا پایان نامه پی برد. هلدینگ ایران تایپیست از جمله موسساتی است که شما می توانید درخواست رفرنس دهی را در آن به ثبت رسانید.

روش رفرنس نویسی در پایان نامه

شیوه رفرنس نویسی در پایان نامه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بسیار حائز اهمیت می باشد. دانشجویانی که در پایان نامه یا رساله های خود به درستی شیوه رفرنس نویسی را به درستی رعایت نکنند؛ پایان نامه های آن ها چندان قابل دفاع نبوده و در جلسه دفاعیه با هجمه های وسیعی از ایرادهای نگارشی توسط داوران موجود در سالن دفاعیه مواجهه می شوند. به همین جهت است که می بایست هر یک از آن ها تا پیش از تحویل پایان نامه خود به دست اساتید راهنما و مشاور و نیز داوران داخلی و خارجی خود، تمامی ایرادهای نگارشی آن را به درستی طبق اصول استاندارد نگارش پایان نامه تصحیح نمایند تا در جلسه دفاع با مشکل مواجه نشوند.

جدا از بحث های علمی و رعایت اصول نگارشی در پایان نامه ها، در نظر گرفتن اصول مربوط به رفرنس نویسی مطابق با استاندارد تمامی دانشگاه ها به ویژه دستورالعمل نگارشی دانشگاه مربوطه الزام آور می باشد. شیوه رفرنس نویسی در پایان نامه ها نیز به مانند مقالات علمی – پژوهشی می باشد که بهتر است هم روش ارجاع دهی درون متنی و هم شیوه نگارش منابع پایانی پایان نامه به درستی و طبق ترتیب بندی صحیح و اصولی آن رعایت گردد تا یک پژوهشگر بتواند با رعایت این نکات پایان نامه خود را بدون کمترین ایراد نگارشی به رشته نگارش درآورد. ضمن اینکه ابزارهای خودکاری برای تسریع در روند نگارش منابع پایان نامه ها وجود دارند تا بدین ترتیب با استناد به هر یک از آن ها بتوانید سریع تر و با کمترین ایراد ممکن منابع پایانی پایان نامه های خود را به نگارش درآورید. هلدینگ ایران تایپیست از جمله موسسه هایی به شمار می آید که شما می توانید درخواست رفرنس نویسی خود را با آن ها در میان بگذارید تا در کمترین فرصت با بالاترین کیفیت ممکن، سفارش شما را تحویلتان دهند. در این شرکت افراد متخصصی وجود دارند که می توانند با توجه به تجربه و تخصص بالای خود به بهترین روش رفرنس نویسی و نکات مربوط به آن را برای شما به سرانجام رسانند.

شیوه رفرنس نویسی

شیوه رفرنس نویسی در پایان نامه و مقالات مختلف

 

طریقه رفرنس دهی و رفرنس نویسی با نرم افزارهای تخصصی

هر چند که شیوه رفرنس نویسی به صورت دستی نیز قابل انجام می باشد و می توان با استفاده از شیوه های رفرنس نویسی به صورت دستی نیز این بخش از مقالات و پایان نامه ها را به درستی به سرانجام رساند. اما با این وجود طریقه یا شیوه رفرنس نویسی و رفرنس دهی با استفاده از نرم افزارهای تخصصی رایج در این خصوص نیز صورت می گیرد که این گونه از برنامه ها کار را برای هر پژوهشگری راحت تر کرده است. بنابراین در صورتی که می خواهید روند کاری خود را با سرعت و سهولت بیشتری به پیش ببرید؛ می توانید از نرم افزارهای تخصصی تعبیه شده در این خصوص به خوبی بهره مند شوید. هر چند که کار کردن با استفاده از هر یک از این نرم افزارها مهارت خاص خود را می طلبد و باید کار را به کاردان آن سپرد. به همین جهت شما می توانید سفارش رفرنس نویسی را برای کتاب، مقاله یا پایان نامه های خود به هلدینگ ایران تایپیست بسپارید تا آن ها خود با توجه به استخدام افراد متخصص در این خصوص بتوانند با در نظر گرفتن بهترین شیوه رفرنس نویسی با استفاده از ابزارهای تخصصی خاص این موضوع، نیاز شما را به خوبی پاسخ دهند.

بنابراین در صورتی که درصدد رعایت شیوه رفرنس نویسی و رفرنس دهی برای هر یک از تالیفات خود هستید و می خواهید با استفاده از نرم افزارهای مختلف در این راستا از آن ها به خوبی بهره گرفته و رفرنس دهی را به صورت استاندارد و اصولی به پیش ببرید؛ می توانید شیوه رفرنس نویسی و رفرنس دهی هر یک از تالیفات خود را به شرکت ایران تایپیست بسپارید تا متخصصین موجود در این شرکت بتواند نیاز شما را برطرف ساخته و این بخش از پایان نامه یا مقالات و کتاب های شما را به درستی طبق اصول استاندارد آن برای شما صورت بخشند.

شیوه رفرنس نویسی

طریقه رفرنس دهی و رفرنس نویسی

 

نحوه رفرنس نویسی مقاله انگلیسی چگونه است؟

شیوه رفرنس نویسی در مقالات انگلیسی نیز قواعد خاص خود را دارد. به این صورت که هر از مجله های بین المللی در دانشگاه های مختلف، نحوه استاندارد و صحیحی را برای مجله مورد نظر خود در نظر گرفته اند. بنابراین پژوهشگرانی که قصد چاپ مقاله خود در یکی از این مجله های بین المللی را دارند؛ می بایست با توجه به مجله بین المللی مدنظر خود، اصول رفرنس نویسی را به درستی رعایت سازند. در مقالات انگلیسی یا مقالاتی که به زبان انگلیسی نگاشته می شوند؛ شیوه های مختلفی برای رفرنس نویسی وجود دارد که این بستگی به دستورالعمل یا شیوه رفرنس نویسی صحیح و استانداردی دارد که هر یک از دانشگاه های مختلف برای مجله خویش در نظر گرفته اند. روش هاروارد، apa، شیوه رفرنس نویسی به صورت درج آن در پاورقی و روش ونکوور از جمله رایج ترین روش های رفرنس نویسی برای مقاله های انگلیسی هستند. البته امروزه کمتر از شیوه رفرنس نویسی یا ارجاع دهی درون متنی در پاورقی استفاده می شود و به جای درج در پاورقی بیشتر به صورت ارجاع دهی درون متنی با استفاده از پرانتز و گیومه برای ارجاع های غیر مستقیم و مستقیم استفاده می شود که شیوه رایج و متداول تری به شمار می آید.

بنابراین به طور کلی در نظر داشته باشید که نحوه رفرنس نویسی برای ارجاع های درون متنی دقیقا در دل متن با بکارگیری علائم پرانتز و گیومه صورت می پذیرد و نحوه نگارش منابع پایانی نیز ترتیب بندی خاص خود را دارد که ممکن است در هر یک از مجله های مختلف با سایر مجله های دیگر متفاوت باشد. در هر صورت مهم است که شما می خواهید مقاله انگلیسی نگاشته شده خود را در کدام یک از مجله ها به انتشار بگذارید تا متناسب با اصول رفرنس نویسی همان مجله، شیوه رفرنس نویسی را رعایت کنید. هلدینگ ایران تایپیست از جمله شرکت های پیشرو در این زمینه است که شما می توانید سفارش رفرنس نویسی های خود را به این مرکز بسپارید.

شیوه رفرنس نویسی

رفرنس نویسی مقاله انگلیسی

 

آیا نتیجه رفرنس نویسی به شیوه endnote  و mendeley متفاوت است؟

با توجه به این مسئله که امروزه دیگر شیوه رفرنس نویسی به صورت دستی مرسوم نبوده و به جای آن از نرم افزارهای گوناگون در این خصوص استفاده می شود؛ بهتر است به جهت خطای کمتر و کیفیت بالاتر رفرنس نویسی از نرم افزارهای موجود در این خصوص استفاده کرد. نرم افزارهای تخصصی بسیار زیادی در زمینه رعایت شیوه رفرنس نویسی ساخته و طراحی شده اند که کار با هر یک از آن ها نسبت به سایر نرم افزارهای دیگر متفاوت می باشد. اما به طور کلی این نرم افزارها کار رفرنس نویسی را برای شما با فشردن چند کلیک ساده، تسهیل بخشیده اند. نرم افزار mendeley یکی از این نرم افزارهاست که از جمله نرم افزارهای بسیار دقیق و کاربردی است که با توجه به رایگان بودن آن به یکی از برنامه های محبوب تبدیل شده است.

این نرم افزار را شما می توانید با سیستم عامل های مختلف ویندوز، مک، اندروید و آی او اس روی لب تاب، تبلت یا حتی گوشی موبایل خود نصب کنید. نرم افزار endnote نیز از دیگر برنامه های موجود در زمینه شیوه رفرنس نویسی می باشد که از جمله نرم افزارهای قدیمی به شمار می آید که شما می توانید با اعمال هزینه از وجود قابلیت های این نرم افزار به خوبی بهره مند شوید. این نرم افزار نسبت به نرم افزار مندلی از قدمت بیشتری برخوردار بوده و جامع تر از آن می باشد. شیوه رفرنس نویسی با نرم افزار اندنوت کار را برای دانشجویان بسیار تسهیل بخشیده و روند کاری آن ها را نیز با سرعت بیشتری همراه ساخته است. بنابراین به طور کلی هر چند که این دو نرم افزار در جهت رعایت شیوه رفرنس نویسی طراحی شده اند؛ اما با همدیگر تفاوت هایی هم می کنند که تفاوت آن ها در نحوه رفرنس نویسی و رفرنس دهی آن ها می باشد. ولی در نهایت خروجی و نتیجه هر دو نرم افزار یکی است. در هر صورت شما می توانید پس از ثبت درخواست رعایت شیوه رفرنس نویسی در ایران تایپیست – به عنوان یکی از موسسه های پیشرو در این زمینه- از خدمات هر یک از این نرم افزارها بهره مند گردید. 

شیوه رفرنس نویسی

رفرنس نویسی به شیوه های مختلف

 

آیا شیوه رفرنس نویسی برای ژورنال های مختلف متفاوت است؟

همان طور که می دانید؛ برای چاپ هر مقاله ای می بایست به درستی شیوه رفرنس نویسی در آن رعایت گردد. هر پژوهشگری می بایست اصول و قوانین خاص و شیوه رفرنس نویسی را به درستی بداند و نکات مربوط به ارجاع دهی درون متنی و نگارش منابع پایانی را طبق اصول استاندارد آن به خوبی رعایت کند. حال در این جا می توان این پرسش مهم را مطرح کرد که آیا شیوه رفرنس نویسی برای تمامی ژورنال ها و مجله های مختلف با یکدیگر یکسان می باشد یا تفاوت هایی با همدیگر دارند؟ در پاسخ می توان به این مسئله اذعان داشت که شیوه رفرنس نویسی برای ژورنال ها و مجله های مختلف، با اندکی تغییر نسبت برای هر پژوهشگری الزام آور است.

به این صورت که هر یک از مجله های مختلف، اصول و قوانین خاص خود را دارند و می بایست هر پژوهشگری طبق شیوه رفرنس نویسی مورد نظر آن ها اصول رفرنس نویسی را در مقاله های خود رعایت سازند. هر چند که به طور کلی تفاوت های محسوسی میان شیوه رفرنس نویسی در هیچ یک از مجله ها و ژورنال های مختلف وجود ندارد. اما با این حال بهتر است تا پیش از ارسال مقالات خود به هر یک از ژورنال ها و مجله های مختلف در ابتدای امر دستورالعمل خاص آن مجله مورد نظر را به درستی مورد مطالعه قرار دهید تا تغییرات احتمالی خاص آن مجله را در خصوص شیوه رفرنس نویسی در مقاله خود پیاده سازی کنید و سپس مقاله نگاشته شده خود را به مجله نامبرده شده ارسال کنید. پس می توان قاطعانه به این پرسش، پاسخ مثبت داد و اذعان داشت که شیوه رفرنس نویسی در هر یک از مجله های مختلف می تواند با اندکی تغییر نسبت به همدیگر متفاوت باشد تا هر پژوهشگر متناسب با مجله های مختلف، شیوه رفرنس نویسی مدنظر آن مجله را در مقاله خود پیاده سازی نماید. شما می توانید برای تحقق این امر سفارش رفرنس نویسی خود را در ایران تایپیست به ثبت رسانید تا متناسب با هر مجله ای، اصول رفرنس نویسی را برای مقاله شما رعایت سازند.

شیوه رفرنس نویسی

شیوه رفرنس نویسی متناسب با مجله های مختلف

سوالات متداول

شیوه رفرنس نویسی پایان نامه در هر دانشگاه نیز به مانند مقاله های هر ژورنال متفاوت است.

خیر؛ نه تنها شیوه رفرنس نویسی به صورت استاندارد و صحیح را می توان به صورت دستی انجام داد؛ بلکه با استفاده از نرم افزارهای تخصصی نیز انجام می گیرد.

شیوه رفرنس نویسی یا نحوه رعایت اصول مربوط به آن تقریبا مشابه مقاله های فارسی است با این تفاوت که هر مجله اصول خاص خود را دارد.

بله؛ هر چند که کاربرد هر یک از نرم افزارهای endnote  و mendeley    یکسان می باشد؛ ولی شیوه رفرنس نویسی در هر یک از آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. 


نویسنده: شیما وارسته رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/6/23 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 763 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: روش رفرنس نویسی اصول رفرنس نویسی رفرنس نویسی حرفه ای استایل در رفرنس نویسی متد رفرنس نویسی

دیدگاه کاربران

جمال هادی پور | 1400-6-30 ساعت 08:35:48 امتیاز :

با کمک تیم حرفه ایتون یه مقاله درجه یک با یه رفرنس نویسی عالی آماده شد. مرسی

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :