پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

رفرنس نویسی مقاله

نویسنده: سورنا احمدخانی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1401/12/9 ساعت 09:00:00 بازدید: 612 امتیاز 0 از 0 نظر

اصول رفرنس نویسی مقاله برای دانشجویان و پژوهشگران به یک چالش تبدیل شده است. چرا که در کنار مطالب علمی که در مقالات مختلف باید به درستی قید گردد؛ باید حتما به اصول رفرنس نویسی مقاله هم توجه داشت. در غیر این صورت ممکن است مقاله مورد نظر در نشریه و مجله مورد نظر تأیید نشود. پس بهتر است سفارش های خود را در این راستا به موسسه باسابقه ایران تایپیست بسپارید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

نحوه رفرنس نویسی مقاله انگلیسی چگونه است؟

رفرنس نویسی مقاله های فارسی و انگلیسی با توجه به تفاوت زبان های مختلف با همدیگر تفاوت هایی دارند. بنابراین در صورتی که شما مقاله خود را به زبان فارسی به نگارش درآورده اید با زمانی که مقاله ای را به زبان انگلیسی به رشته نگارش درآورده اید؛ می بایست طبق اصول استاندارد رفرنس نویسی هر یک از زبان های مختلف، رفرنس نویسی مقاله خود را رعایت کنید. به فرض نگارش مقاله انگلیسی، شیوه رعایت سازی اصول رفرنس نویسی در مقاله انگلیسی شما می بایست طبق ترتیب بندی زیر باشد:

ابتدا بایستی نام خانوادگی نویسنده درج شود و پس از آن فاصله گذاشته شود و سپس تنها حرف نخست نام کوچک نویسنده به جای درج کامل نام آن باید آورده شود و پس از آن علامت نقطه درج گردد. پس از آن داخل پرانتز، سال انتشار مقاله انگلیسی می آید و بعد از پرانتز نقطه درج می گردد. عنوان مقاله پس از آن می آید و باری دیگر علامت نقطه باید گذاشته شود. نام نشریه یا مقاله انگلیسی با حروف ایتالیک پس از آن می آید و بعد از آن علامت کاما درج می شود. شماره جلد با خط فاصله، شماره مجله داخل پرانتز و سپس کاما می آید و در پایان شماره صفحه و نقطه باید ذکر گردد.

بنابراین به طور کلی در صورتی که شما مقاله ای را به زبان انگلیسی به رشته نگارش درآورده اید؛ می بایست طبق ترتیب بندی بالا و اصول و قوانین آن به ویژه علائم نگارشی بهتر است اصول رفرنس نویسی مقاله انگلیسی خود را به درستی و به شکل استانداردی به پیش ببرید. شما می توانید به جهت رعایت سازی دقیق و استاندارد رفرنس نویسی مقاله، مقالات خود را به موسسه ایران تایپیست در قالب ثبت سفارش بفرستید تا پس از درخواست رعایت سازی اصول رفرنس نویسی در آن، در موعد مقرر شده مقاله خود را با رعایت سازی تمامی نکات لازم در زمینه رفرنس نویسی به صورت کاملا استاندارد تحویل بگیرید.

رفرنس نویسی مقاله

رفرنس نویسی به سایت در مقاله

چگونگی رفرنس نویسی و رفرنس دهی به سایت در مقاله

ممکن است شما به عنوان یک پژوهشگر یا دانشجو در حین اعمال رفرنس نویسی مقاله های خود، نیاز به رفرنس نویسی یا رفرنس دهی به سایت هم در مقاله های خود داشته باشید. به این صورت که اگر در حین نگارش مقاله های خود به سایت های داخلی و خارجی هم اشاره کرده باشید؛ می بایست هم در ارجاع دهی درون متنی و هم در نوشتن منابع پایانی، رفرنس نویسی به سایت ها را هم در مقاله های خود پیاده سازی کنید. با توجه به اهمیت رفرنس نویسی مقاله در هر یک از ژورنال های داخلی و خارجی بر هر یک از دانشجویان و پژوهشگران واجب است که این اصول را رعایت کنند. رفرنس نویسی از سایت در مقاله در قسمت منابع پایانی مقاله به این ترتیب است که اگر سایت مورد نظر شخصی بود و نام وی درج شده بود؛ می بایست همانند مقالات و کتب، ابتدا نام خانوادگی و سپس نام وی درج گردد. اما در غیر این صورت اگر نام نویسنده درج نشده بود؛ می بایست نام شرکت یا موسسه صاحب وب سایت مربوطه به جای نام نویسنده درج شود.

سال انتشار مطلب مورد نظر نیز در وب سایت ها هم عینا درج می شود و پس از آن عنوان سایت و لینک آن صفحه اینترنتی باید درج شود تا رفرنس نویسی مقاله شما طبق استانداردها و ترتیب بندی رفرنس نویسی به سایت ها به خوبی رعایت شده باشد. در زمینه ارجاع دهی درون متنی نیز باز روال به این ترتیب است که در صورت مشخص بودن نام صاحب سایت، نام خانوادگی وی به همراه سال انتشار مطلب مورد نظر در سایت داخل پرانتز باید درج شود و در غیر این صورت نام شرکت به همراه سال انتشار باید ذکر شود. در هر صورت شما می توانید در صورت نیاز به رفرنس نویسی مقاله، سفارش های رفرنس نویسی یا رفرنس دهی به سایت و سایر منابع دیگر استخراج شده در مقاله های خود را به موسسه معتبر و مطرح ایران تایپیست بسپارید تا روند رفرنس نویسی در مقاله های شما را به بهترین نحو ممکن برایتان رقم بزنند.

رفرنس نویسی مقاله

رفرنس نویسی مقاله


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

رفرنس نویسی مقاله مطابق فرمت ژورنال

با توجه به این مسئله که رفرنس نویسی مقاله در هر یک از ژورنال های مختلف می تواند با یکدیگر متفاوت باشد؛ هر یک از دانشجویانی که قصد داشته باشند مقالات خود را به ژورنال ها و نشریه های مختلف جهت چاپ مقاله بفرستند؛ می بایست حتما اصول رفرنس نویسی را در مقاله های خویش مطابق با فرمت ژورنال و نشریه مورد نظر تغییر دهند تا تمامی مقالات درج شده در آن مجله و نشریه کاملا یک دست شده و همگی از یک اصول و قوانین یکسانی تبعیت کرده باشند. بنابراین در صورتی که حتی شما اصول رفرنس نویسی مقاله های خود را به روش ها و شیوه های مختلفی تهیه و تنظیم کرده باشید؛ می بایست در صورت ارسال مقاله خود به یکی از ژورنال های داخلی و خارجی معتبر، مطابق با فرمت آن ژورنال، اصول رفرنس نویسی را در مقالات خود تغییر دهید. برای این منظور در صورت ضیق وقت یا هر دلیل دیگری می توانید سفارش های خود را در این راستا در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید تا در این موسسه باسابقه شما بتوانید خیلی سریع به هدف مورد نظر خود دست یافته و اصول رفرنس نویسی را به خوبی طبق ژورنال یا آن نشریه ای مرتب سازی نمایید که قرار است مقالات خود را در آن به چاپ برسانید.

توجه داشته باشید که تنها مقالاتی شانس چاپ در ژورنال و نشریه مورد نظر را دارند که ضمن رعایت کردن نکات علمی و اصول نگارشی، به مسائل ریز و درشت دیگری از جمله رعایت سازی اصول رفرنس نویسی مقاله مطابق با فرمت ژورنال و مجله مورد نظر توجه داشته اند. به جهت همین اهمیت بالای رفرنس نویسی است که می بایست حتما تا پیش از ارسال مقاله های خود به هر یک از مجله ها و نشریه های مختلف، اصول رفرنس نویسی را در مقاله های خود به درستی و طبق استانداردهای تعریف شده اعمال کنید تا شانس مقاله خود را در آن مجله معتبر داخلی و خارجی به مراتب افزایش دهید.

رفرنس نویسی مقاله

ایران تایپیست سایت رفرنس نویسی مقاله

بهترین سایت رفرنس نویسی مقاله کدام است؟

امروزه در کنار مراکز و موسسه های مختلف برای ثبت سفارش های رفرنس نویسی مقاله، وب سایت های مختلفی هم وجود دارند که شما می توانید سفارش های خود را در این زمینه در هر یک از آن ها به صورت اینترنتی و آنلاین به ثبت برسانید. به این صورت که این گونه از مراکز و موسسه ها که خدمات خود را در دفاتر و موسسه های خویش به صورت حضوری به مشتریان خویش ارائه می دهند؛ وب سایتی را نیز برای کارهای خود طراحی نموده اند تا مشتریان آن ها بتوانند بدون محدودیت زمانی و مکانی در هر نقطه از این سرزمین و در هر ساعتی از شبانه روز، با ورود به وب سایت طراحی شده، بتوانند سفارش های خود را از جمله رفرنس نویسی مقاله های علمی – پژوهشی یا تخصصی خود را در این گونه از وب سایت های معتبر آنلاین و اینترنتی به ثبت برسانند.

اما هر وب سایتی معتبر نیست یا به تعبیری دیگر می توان گفت: نمی توان به کیفیت هر یک از این وب سایت ها اطمینان حاصل کرد. به همین جهت بهتر است سفارش های خود را در این زمینه تنها در وب سایت های معتبر به ثبت برسانید تا از ارائه خدمات منحصر به فرد در این گونه از سفارش ها بتوانید به خوبی بهره مند گردید. یکی از بهترین این وب سایت ها که خدمات رفرنس نویسی مقاله های شما را می توان هم با قیمت های به صرفه و هم با کیفیت های به مراتب بالا و قابل توجهی انجام داده و در أسرع وقت آن ها را به دست شما برساند؛ موسسه باسابقه ایران تایپیست می باشد. این موسسه سالیان سال است که توانسته است مشتریان خود را از خدمات قابل توجه اینترنتی و آنلاین خویش بهره مند سازد. بنابراین در صورتی که نیاز به پیاده سازی اصول رفرنس نویسی مقاله های خود دارید؛ با توجه به تجربه و تخصص بالای این موسسه در ارائه خدمات، می توانید وارد وب سایت اینترنتی ایران تایپیست شوید و درخواست خود را به صورت اینترنتی در این موسسه به ثبت برسانید.

رفرنس نویسی مقاله

اصول رفرنس نویسی مقاله

اصول رفرنس نویسی مقاله چیست؟

اصول و قوانین رفرنس نویسی مقاله با اصول رفرنس نویسی در کتاب ها و پایان نامه ها متفاوت می باشد. به همین جهت دانشجویانی که می خواهند مقالاتی را به اسم های خود در هر یک از مجله ها و نشریه های مختلف به چاپ برسانند؛ می بایست حتما با اصول و قوانین رفرنس نویسی مقاله آشنایی کامل را داشته باشند. در همین راستا توجه داشته باشید که ترتیب بندی رفرنس نویسی مقاله به شرح زیر می باشد:

ابتدای امر نام خانوادگی و نام نویسنده قید می شود و پس از آن سال انتشار مقاله مورد نظر ذکر می شود که البته ممکن است در برخی از روش های رفرنس نویسی، سال انتشار مقاله در پایان قید شود. پس از آن عنوان مقاله، نام مجله و نشریه درج شده مقاله در آن، شماره مجله و محل نشر آن نیز در پایان آدرس مقاله می آید.

بنابراین نمی توان به طور دقیق اصول رفرنس نویسی مقاله را ذکر کرد. اما ترتیب بندی مقالات معمولا به شرح فوق می باشد. حال ممکن است در برخی از روش های رایج رفرنس نویسی مقاله، تغییراتی در آن اعمال گردد که مخصوص آن نشریه یا دانشگاه و ناشر خاص می باشد. در هر صورت شما ملزم به رعایت سازی اصول رفرنس نویسی در نشریه ها، دانشگاه ها یا ناشرهای خاصی هستید تا به ترتیب مقالات، پایان نامه ها  و کتب خویش را در آن ها به چاپ برسانید. ضمن اینکه باید یادآور شود که ارجاعی دهی درون متنی مقالات نیز بدین ترتیب است که معمولا داخل پرانتز، نام خانوادگی مولف به همراه سال انتشار و شماره صفحه به ترتیب قید می گردد. به جهت رعایت سازی اصول رفرنس نویسی مقاله طبق ترتیب بندی هر یک از شیوه نامه ها و دستورالعمل های رایج در این خصوص می بایست ملزم و پای بند به آن ها بوده تا پروسه چاپ هر یک از آثار تألیفی خود را برای خویش تسهیل بخشید.

رفرنس نویسی مقاله

 رفرنس نویسی مقاله


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه رفرنس نویسیرفرنس نویسیخدمات دانشجوییخدمات مقاله

سوالات متداول

بله؛ در صورت استفاده از وب سایت های مختلف در مقاله خود می بایست اصول رفرنس نویسی مربوط به آن را در مقالات خود پیاده کنید. 

بله؛ شما می توانید با سپردن مقاله خود به مرکز ایران تایپیست پیاده سازی اصول رفرنس نویسی را مطابق فرمت ژورنال به دست متخصص این حوزه بسپارید.

بله؛ هر چند که اصول رفرنس نویسی تقریبا یکسان است؛ اما در برخی از نشریه ها و دانشگاه ها ممکن است با تغییراتی همراه شود. 

بله؛ با توجه به تجربه این موسسه در ارائه خدمات، می توان انتظار بالایی از کیفیت را در این زمینه در موسسه ایران تایپیست داشت. 


نویسنده: سورنا احمدخانی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1401/12/9 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 612 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس نویسی مقاله داخلی رفرنس نویسی مقاله کنفرانسی رفرنس نویسی مقاله isi رفرنس نویسی مقاله علمی رفرنس نویسی مقاله دانشجویی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :