جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

رفرنس نویسی در مقاله

نویسنده: سارا اخلاقی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/11/19 ساعت 22:00:00 بازدید: 1000 امتیاز 0 از 0 نظر

دانشجویان بسیار زیادی هستند که نیاز به رعایت کردن اصول رفرنس نویسی در مقاله دارند. این دسته از افراد برای تقویت رزومه خویش چه در مقاطع کارشناسی ارشد و چه در مقطع دکتری می بایست از خود مقالات علمی – پژوهشی بسیار زیادی را به رشته نگارش درآورند که رعایت کردن اصول رفرنس نویسی در مقاله های آنان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

اهمیت رفرنس نویسی در مقاله در چیست؟

همان طور که گفته شد؛ رعایت کردن تمامی اصول رفرنس نویسی در مقاله ها برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. اما به واقع دلیل این اهمیت چیست؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است مسئله را از این زاویه مورد بررسی قرار دهیم که اگر شما به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد مقاله ای را به رشته نگارش درآورده اید و می خواهید آن را در یک مجله علمی – پژوهشی به چاپ برسانید؛ طبیعتا با توجه به وجود مقالات ارسالی بسیار زیاد به آن مجله یا نشریه مورد نظر، مقاله ای در آن مجله به چاپ می رسد که از همه نظر علمی، ادبی، ویراستاری و رعایت کردن اصول مربوط به رفرنس نویسی به صورت استاندارد، در سطح بالایی قرار داشته باشد و از پذیرش مقالاتی که این اصول و قوانین را رعایت نکرده اند؛ معذور خواهند ماند. بنابراین شما برای اینکه بتوانید مقاله خود را در آن نشریه به چاپ برسانید و مقاله شما جزء مقاله های رد شده در آن نشریه نباشد؛ بهتر است اصول رفرنس نویسی در مقاله خود را به خوبی رعایت کنید. اینجاست که می توان پی به اهمیت بسیار بالای رفرنس نویسی در مقاله برد. به طور کلی رفرنس نویسی در هر یک از مقاله های مختلف یک سری اصول، قواعد و قوانینی دارد که بهتر است هر فردی به عنوان دانشجو یا پژوهشگر به این اصول پای بند باشد. چرا که در غیر این صورت مقاله آن ها شانسی برای پذیرش نخواهد داشت و داور مقاله آن را در همان نگاه اول رد خواهد کرد. برای آنکه خیال خود را تا پیش از ارسال مقاله خود به هر یک از نشریه ها و مجله های معتبر راحت و آسوده خاطر کنید؛ می توانید مقاله خود را به صورت ثبت سفارش حضوری یا غیر حضوری به دست متخصصین موجود در موسسه ایران تایپیست بسپارید تا تمامی اصول رفرنس نویسی را در مقاله شما پیاده سازی کنند.

رفرنس نویسی در مقاله

رفرنس نویسی در مقاله

بهترین روش رفرنس نویسی در مقاله

روش های مختلفی برای اعمال رفرنس نویسی در مقاله وجود دارد. شما می توانید با استفاده از هر یک از این روش های مرسوم اقدام به رفرنس نویسی کنید. شاید یکی از متداول ترین و پیش پا افتاده ترین روش های رایج در زمینه رفرنس نویسی در مقاله ها را بتوان به روش دستی و سنتی رفرنس نویسی اختصاص داد. در این روش پژوهشگر یا دانشجو می بایست به صورت دستی تمامی اصول مربوط به رفرنس نویسی را در مقاله خود پیاده سازی نماید. برای رعایت کردن هر یک از این موارد وی می بایست تمامی منابع استخراج شده در مقاله خود را به صورت دستی وارد نماید که ممکن است زمان زیادی را از وی بستاند. در حالی که امروزه روش های پیشرفته تری نیز برای رعایت کردن اصول رفرنس نویسی در مقاله پیش روی پژوهشگران و دانشجویان قرار گرفته است که به عنوان بهترین روش رفرنس نویسی در مقاله شناخته شده اند. چرا که در این گونه از روش ها، می توان به جای دستی وارد کردن منابع، از طریق نرم افزارهای گوناگونی همچون: اندنوت و مندلی و... اصول رفرنس نویسی را به صورت خودکار انجام داد تا از وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید. این نرم افزارها سرعت عمل و دقت نظر رفرنس نویسی را به مراتب بالاتر برده اند تا بدین ترتیب نویسنده و پژوهشگر مورد نظر بتواند با سرعت و سهولت بیشتری روند رفرنس نویسی را در مقاله خویش پیاده سازی نماید. بنابراین در صورتی که می خواهید با استفاده از بهترین روش های مرسوم رفرنس نویسی، اصول استاندارد مربوط به آن را در مقاله خود اعمال سازید؛ می بایست کار با این نرم افزارها را فراگرفته تا با استفاده از آن ها بتوانید اصول رفرنس نویسی را پیاده کنید و یا در غیر این صورت می توانید با اعمال هزینه های به صرفه، سفارش های خود را در زمینه رفرنس نویسی در مقاله به صورت حضوری یا غیر حضوری و آنلاین در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید.

رفرنس نویسی در مقاله

بهترین روش رفرنس نویسی در مقاله


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

رفرنس نویسی و رفرنس دهی سایت در مقاله

اگر می خواهید تمامی اصول رفرنس نویسی در مقاله شما به خوبی پیاده سازی شود؛ می بایست تغییرات اعمال شده مربوط به رفرنس نویسی مقالات، پایان نامه ها، کتاب ها و حتی وب سایت ها معتبر داخلی و خارجی را بدانید و اصول هر یک از آن ها را به خوبی در مقاله خویش اعمال کنید. هر چند که قالب کلی رفرنس نویسی برای هر یک از موارد فوق یکسان است؛ اما با این حال هر یک از آن ها با همدیگر تفاوت هایی هم می کنند. چرا که به عنوان مثال: یک کتاب در انتشاراتی خاصی به چاپ می رسد و یک مقاله در نشریه مختلف و یک پایان نامه در یک دانشگاه خاص چاپ می شود. بنابراین می بایست هر یک از این موارد مربوط به آن ها را به عنوان آدرس کلی منبع استخراج شده در قسمت رفرنس نویسی در مقاله خود بیاورید. گاهی اوقات به جای هر یک از این دسته از منابع، از وب سایت های داخلی و خارجی معتبری در مقاله ها استفاده می شود. به این صورت که یک پژوهشگر در اثنای نگارش مقاله خود، مطلبی را از یک سایت داخلی یا خارجی می آورد. حتی در این گونه موارد نیز پژوهشگر مورد نظر می بایست اخلاق حرفه ای را در نگارش مقاله خود حفظ کرده و آدرس دقیق سایت مورد نظر را در قسمت پایانی مربوط به منابع مقاله خود بیاورد. برای این منظور می بایست طبق ترتیب بندی زیر عمل کند:

  • درج نام خانوادگی و سپس نام صاحب سایت یا وبلاگ یا در صورتی که فاقد نام بود؛ درج نهاد یا سازمان مربوط به آن سایت
  • سال درج مطلب مورد نظر در سایت
  • عنوان صفحه مورد نظر در اینترنت به طور دقیق
  • وارد کردن لینک صفحه اینترنتی مورد نظر به طور کامل

بنابراین بدین ترتیب می توان به این سایت در مقاله خود رفرنس دهید تا حق مطلب را در خصوص آن سایت و فردی که زحمت به تحقیق و پژوهش در خصوص درج مطلب مورد نظر کرده است؛ به خوبی ادا گردد.

رفرنس نویسی در مقاله

رفرنس نویسی به سایت

رفرنس نویسی در مقاله فارسی به صورت آنلاین

برای رعایت کردن اصول رفرنس نویسی در مقاله های خود دیگر نیازی نیست که حتما به مراکز مختلف رهسپار شوید و درخواست خود را به صورت حضوری به ثبت برسانید؛ بلکه برای این منظور شما می توانید در هر شهر و دیاری که هستید؛ درخواست خود را اینترنتی به ثبت برسانید. درخواست اینترنتی سفارش های شما محدود به زمان و مکان خاصی نیست. به این صورت که شما می توانید در هر پاسی از شبانه روز و در هر هفت روز هفته حتی روزهای تعطیل سفارش های خود را اینترنتی و آنلاین در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید. این روزها به علت پیشرفت های محسوس تکنولوژی در عصر ارتباطات، موسسه ایران تایپیست چنین بستری را پیش روی شما قرار داده است تا شما بتوانید به صورت اینترنتی وارد وب سایت اینترنتی مربوطه شده و درخواست خود را آنلاین به ثبت برسانید تا بدین ترتیب از وقت و انرژی خود نهایت صرفه جویی را داشته باشید. هر چند که شهروندان تهرانی می توانند با ورود به موسسه ایران تایپیست به صورت حضوری واقع در خیابان انقلاب تهران، درخواست های خود را به صورت حضوری نیز ارائه بدهند؛ اما با این حال با توجه به مزایای ثبت سفارش غیر حضوری و آنلاین بهتر است در هر یک از موتورهای جستجوگر اینترنتی، عبارت ایران تایپیست را جستجو نموده تا با ورود به آن در هر زمان و مکانی سفارش های مربوط به رفرنس نویسی در مقاله های خود را اینترنتی و آنلاین به ثبت برسانند. متخصصانی که سفارش های رفرنس نویسی شما را بر عهده می گیرند؛ به خوبی با اصول رفرنس نویسی در مقاله آشنا هستند و می توانند تمامی قوانین استاندارد مربوط به آن را در مقاله یا مقاله های شما پیاده سازی نمایند. پس با توجه به تجربه بالای ارائه خدمات در این موسسه، شما نیز می توانید به مشتریان این شرکت بزرگ و مطرح پیوسته و درخواست های خود را آنلاین ثبت کنید.

رفرنس نویسی در مقاله

رفرنس نویسی در مقاله به صورت آنلاین

بهترین رفرنس نویسی در مقاله isi

امتیاز مقاله های isi نسبت به سایر مقاله ها بیشتر است. پس بایستی رفرنس نویسی در مقاله ها با دقت نظر بیشتری صورت گیرد. چرا که هر فرد دانشجو و پژوهشگری برای آنکه بخواهد رزومه خویش را تقویت کند؛ بهتر است به جای نوشتن مقالات همایشی یا علمی – تخصصی، اقدام به نوشتن مقالات علمی – پژوهشی کند تا امتیاز بیشتری را از آن خود کند. برای رعایت کردن اصول رفرنس نویسی در مقاله های isi می بایست این دسته از مقالات خود را به دست افراد متخصص و کاربلدی بسپارید که به خوبی نسبت به اصول استاندارد رفرنس نویسی در مقاله ها آشنایی کامل دارند. یکی از بهترین موسسه هایی که می توانید سفارش های خود را در آن به ثبت برسانید؛ موسسه ایران تایپیست می باشد. موسسه مورد نظر سالیان سال است که سفارش های بسیار زیادی را در زمینه های مختلف رفرنس نویسی در مقاله و پایان نامه و کتب مختلف به مشتریان خویش ارائه نموده است و الحق و الانصاف توانسته است در بسیاری از سفارش های پذیرش شده خود نهایت دقت نظر را به کار ببرد تا سفارش های مشتریان خویش را با کیفیت بیشتری به دست آن ها برساند. بنابراین برای تقویت رزومه خویش بهتر است در صورت نگارش مقاله های isi به منظور رعایت کردن اصول استاندارد رفرنس نویسی در مقاله، سفارش های خود را به این موسسه بسپارید تا از ارائه خدمات در این موسسه اطمینان کاملی حاصل نمایید. البته نه تنها رعایت کردن اصول رفرنس نویسی در مقاله های isi بلکه در سایر مقاله های دیگر می بایست هر نویسنده و پژوهشگری به این اصول به طور کامل پای بند باشد. اما با توجه به درجه بندی مقالات و امتیازدهی هر یک از آن ها، اگر درصدد نگارش مقاله ای در سطح بالا هستید؛ بایستی حتما اصول رفرنس نویسی در مقاله شما نیز در سطح isi باشد. پس هم ارجاع دهی درون متنی و هم منابع پایانی مقاله شما بهتر است به درستی طبق اصول و دستورالعمل های نگارشی همان نشریه و مجله مورد نظر رعایت گردد تا شانس به چاپ رسیدن مقاله شما نسبت به سایر مقاله های دیگر افزایش یابد.

رفرنس نویسی در مقاله

رفرنس نویسی مقاله های isi


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه رفرنس نویسیرفرنس نویسیصفحه آرایی مقاله فارسیویرایش گرامری مقاله انگلیسی

سوالات متداول

رفرنس نویسی در هر یک از مقالات از آنجایی حائز اهمیت می باشد که در صورت عدم رعایت اصول مربوط به آن ممکن است شما نتوانید مقاله خود را به چاپ برسانید.

بله؛ در صورتی که از روش های بهتری برای رفرنس نویسی استفاده شود؛ طبیعتا با سرعت و کیفیت بیشتری سفارش های شما به پیش می رود.

بله؛ اگر از سایتی در مقاله خود استفاده کرده اید؛ در بخش منابع می بایست طبق ترتیب بندی مربوط به منابع سایت های داخلی و خارجی، اقدام به رفرنس نویسی کنید. 

بله؛ شما می توانید سفارش های خود را در این زمینه به صورت آنلاین و اینترنتی هم به ثبت برسانید. 


نویسنده: سارا اخلاقی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/11/19 ساعت 22:00:00 تعداد بازدید: 1000 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس نویسی مقاله رفرنس نویسی فارسی مقاله رفرنس نویسی انگلیسی مقاله رفرنس دهی در مقاله رفرنس نویسی فوری مقالات

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :