شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

در کدامیک از روش های بازنویسی و بازگردانی اجازه شاخ و برگ دادن به متن را داریم؟

نویسنده: ندا احمدی فر بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/12 ساعت 20:00:00 بازدید: 1487 امتیاز 5 از 1 نظر

در میان موارد تفاوت بازنویسی و بازگردانی، شاخ و برگ دادن را نیز اضافه کنید. اما این مورد چگونه می‌تواند جز گزینه‌های تفاوت بازنویسی و بازگردانی باشد؟ شاخ و برگ دادن به متن در ادبیات بسیار رایج و معمول است. شاخ و برگ دادن وسیله ای برای تفسیر و توصیف می‌باشد. زمانی که بخواهیم متنی را با جزئیات بیشتری بیان کنیم به سراغ شاخ و برگ دادن می‌رویم. اغلب نویسندگان برای القای افکار شخصی و یا اضافه نمودن اطلاعات مضاعف نیز از این روش بهره می‌برند. در فن بازنویسی شاخ و برگ دادن از جمله تکنیک‌های رایج است. نویسنده متن را بازخوانی می‌کند و به کمک شاخ و برگ دادن می‌تواند متن را بازنویسی کند، به نحوی که به دور از اتهام سرقت ادبی باشد. شاخ و برگ دادن در بازگردانی بسیار منع شده است. چرا که بازگردانی در حوزه متون کهن به کار گرفته می‌شود و دخل و تصرف در این متون امری غیر اخلاقی و به دور از هنر است. شخص بازگرداننده می‌بایستی متن را همانطور که هست، بدون هیچ کم و کاستی بازگردانی کند.

در کدامیک از روش های بازنویسی و بازگردانی اجازه شاخ و برگ دادن به متن را داریم؟

تفاوت بازنویسی و بازگردانی

 

اگر به عنوان بند رجوع کنیم می‌توانیم این پاسخ را ارائه دهیم:

"در بازنویسی اجازه شاخ و برگ دادن به متن را داریم"

این مورد نیز پنجمین تفاوت بازنویسی و بازگردانی است. این مورد از سری موارد تفاوت بازنویسی و بازگردانی از بقیه ضعیف‌تر است و اغلب مطرح نمی‌شود. دلیل منع شاخ و برگ دادن در بازگردانی بسیار منطقی است. چرا که بازگرداننده تنها قرار است سخنان نویسنده منبع اصلی را به شیوه امروزی بازگردانی کند. پس چنین برمی‌آید که شاخ و برگ دادن در بازگردانی اساسا بی مورد است. ایران تایپیست متشکل از یک تیم قوی در زمینه بازنویسی و بازگردانی است. این تیم تمام موارد تفاوت بازنویسی و بازگردانی می‌شناسد و امکان ندارد این دو حوزه را با یکدیگر اشتباه بگیرد!

 

سوالات متداول

شاخ و برگ دادن جز اموری است که در بازنویسی تایید و در بازگردانی رد می‌شود. به عبارتی دیگر این مورد برای بازگردانی اصلا وجود ندارد.

شاخ و برگ دادن جز صنایعی است که در بازنویسی بسیار استفاده می‌شود. این مورد به دلیل حفظ اصالت اثر هنری در بازگردانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

شاخ و برگ دادن یکی از شاخه‌های اغراق کردن است. در این حالت نویسنده بخشی از متن را بر‌طبق افکار و نظریات خود نگارش می‌کند که این مورد در بازگردانی کاملا منع می‌شود.

خیر. تفاوت‌های بسیاری بین بازنویسی و بازگردانی وجود دارد که تمام آنها در سایت ایران تایپیست قابل مطالعه است.


نویسنده: ندا احمدی فر بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/12 ساعت 20:00:00 تعداد بازدید: 1487 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: اصول بازنویسی و بازگردانی روش بازنویسی و بازگردانی سفارش بازنویسی و بازگردانی بازنویسی و بازگردانی اینترنتی بازنویسی و بازگردانی متون

دیدگاه کاربران

فخر‌ی شهریاری | 1400-7-4 ساعت 15:54:58 امتیاز :

بازگردانی کتاب با این کیفیت کار هرکسی نیست. ممنون از شما و تیم کاربلدتون

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :