پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

خلاصه نویسی یعنی چه؟

نویسنده: ندا احمدی فر خلاصه نویسی تاریخ انتشار: 1400/9/4 ساعت 11:22:49 بازدید: 1356 امتیاز 5 از 1 نظر

خلاصه نویسی همواره برای کسانی که به یادگیری مطالب و به خاطر سپردن آنها اهمیت میدهند از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ زیرا خلاصه نویسی روشی است که به کمک آن مهمترین نکات درج شده در متن در قالب یک نقشه ذهنی ترسیم شده و در اختیار مخاطب قرار می گیرند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش خلاصه نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

نقشه ذهنی یک درخت است که چکیده مطالب  در قسمتهای مختلف این درخت از ریشه تا برگ ها قرار میگیرد تا در کوتاه ترین زمان، یادگیری اتفاق افتد. اگر مدادی برداشته و یک درخت بکشید و از ریشه شروع به جایگذاری نکات مهم متن خود کنید کاملا به تاثر این نقشه ذهنی و خلاصه نمودن مطالب در یادگیری پی می برید.

خلاصه نویسی یعنی چه؟

خلاصه نویسی

همگان این حقیقت را پذیرفته اند که گاهی حجم زیاد مطلب از یادگیری نکات مهم مانع می شود، خواننده سعی میکند به سرعت مطالب پیش رو را به اتمام برساند، لذا در این میان در بسیاری از مواقع، کیفیت خواندن قربانی سرعت مطالعه میشود.

افراد بارها مجبور می شوند آخرین صفحات را سریع بخوانند و یا گاهی حتی وقت کم می آوردند و نمی رسند همه صفحات را مطالعه نمایند. در بعضی از زمان ها حتی دیده می شود فصلی از یک کتاب آنقدر پر حجم است که خواننده نمی تواند مفهوم کلی و سخن اصلی کتاب را حتی درک کند، یعنی ذهن بدون اجرای درست روش خلاصه نویسی قادر نیست نمودار و چارتی را  تجسم کند و مطالب را در آن قالب آن نمودار جمع بندی و خلاصه نماید، لذا باید در این مواقع پذیرفت دلایل و ابزار و روش ها و...  به خوبی درک نمی شوند.

 بدین ترتیب با توجه به چنین استدلال هایی میتوان گفت چکیده مطالب غذای آماده ای است که در اختیار ذهن خواننده قرار می گیرد؛ بنابراین کسی که مطالب را خلاصه می کند برای ارائه یک چکیده مفید و درست، باید خود در درجه اول به مطالب تسلط یافته و سپس چکیده مطالب را در قالب نقشه ذهنی تصور نموده و بر روی کاغذ پیاده کند.

در همین راستا ایران تایپیست خدمت خلاصه نویسی انواع محتوا را توسط افرادی با دانش در زمینه محتوا مورد نظر و توانایی لازم برای انجام  این کار را به خدمات خود اضافه نموده است.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش خلاصه نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه خلاصه نویسیخلاصه‌سازی کتاب و چاپ آنتایپ از دستنویسبازنویسی

سوالات متداول

خلاصه نویسی مقالات علمی با توجه به اهمیتی که ایران تایپیست به کیفیت کار می دهد توسط متخصصین همان رشته انجام می شود.

خیر ایران تایپیست به کیفیت کار تمام مشتریان خود اهمیت ویژه ای می دهد و سعی می کند در کنار رعایت نکات خلاصه نویسی، مطالب با رعایت امانت داری خلاصه شوند.

ایران تایپیست از بهترین افراد فعال در این زمینه خلاصه نویسی کتاب دعوت به همکاری نموده تا هر کسی که اقدام به خلاصه کردن مطالب می کند بهترین کار خود را ارائه دهد.

خلاصه نویسی کتاب در ایران تایپیست توسط کسانی انجام می شود که در کنار رعایت نکات فنی و انتقال درست مطالب، به روانی و جذابیت نوشته ها هم دقت می کنند.


نویسنده: ندا احمدی فر خلاصه نویسی تاریخ انتشار: 1400/9/4 ساعت 11:22:49 تعداد بازدید: 1356 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: خلاصه نویسی اینترنتی خلاصه نویسی چیست معنی خلاصه نویسی خلاصه نویسی دروس خلاصه نویسی مقاله

دیدگاه کاربران

بهاره دلیجانی | 1400-8-27 ساعت 09:59:56 امتیاز :

نمودارایی که تو خلاصه میذارین واقعا بهم کمک میکنه

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :