یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تلخیص و بازنویسی

نویسنده: شیرین کرم خانی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/9/7 ساعت 12:00:00 بازدید: 6112 امتیاز 0 از 0 نظر

در میان هزاران تکنیکی که برای آماده سازی مقاله و پایان نامه وجود دارد تلخیص و بازنویسی بهترین آن هاست. چرا که اهداف تلخیص و بازنویسی در یک راستا قرار دارند و هر دو برای تغییر تلاش می کنند. اما شیوه هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است. اما چه می شود که اگر کارکرد بازنویسی و خلاصه نویسی را با یکدیگر تلفیق کنیم؟


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آیا بین خلاصه نویسی و بازنویسی فرقی وجود دارد؟

اگر قرار است تلخیص و بازنویسی هیچ فرقی با یکدیگر نداشته باشند باید به جای هر دو آنها از یک کلمه استفاده می‌شد. از این رو می‌توان چنین ادعا نمود که این سوال یک سوال اشتباه است و یک جواب قطعی دارد: بله! تفاوت تلخیص و بازنویسی زیاد است و نمی‌توان آنها را به یکدیگر ربط دارد. اما دلیل به اشتباه انداختن تلخیص و بازنویسی با یکدیگر چیست؟ در ابتدا بهتر است به بررسی تعریف هر یک از آنها بپردازیم. پس از بررسی تعاریف آنها می‌توانیم با روش‌های مقایسه‌ای به نقاط تفاوت و یا شباهت آنها دست پیدا کنیم. تلخیص عبارت است از عملی که روی متن پیاده می‌شود تا آن را با همان مفهوم خلاصه کند. در این روش متن خلاصه‌شده نسبت به متن اصلی بسیار کوتاه‌تر است. به عبارت دیگر در خلاصه نویسی متن کش پیدا نمی‌کند و بلند‌تر نمی‌شود. اما بازنویسی حالت‌های مختلفی دارد.

یعنی در بازنویسی متن بازنویسی‌شده هم متن بسط پیدا کند و هم می‌تواند کوتاه‌تر شود. در بازنویسی قانون خاصی برای مقدار متن بازنویسی شده وجود ندارد. اما نقاط شباهت این دو مبحث چه می‌تواند باشد؟ شباهت آنها جزئی است اما نمی‌توان آنها را انکار کرد. مهم‌ترین شباهت تلخیص و بازنویسی مربوط‌بودن آنها به حوزه نگارش است. هر دو آنها زیر شاخه نگارش هستند. دومین شباهت آنها انتقال مفهوم متن اصلی است. یعنی هم در بازنویسی و هم در خلاصه نویسی مفهوم متن اصلی به متن مبدا منتقل می‌شود. برای درک بهتر تفاوت تلخیص و بازنویسی می‌توانید به گوگل سری بزنید. البته لازم به ذکر است که تلخیص و بازنویسی می‌تواند مکمل هم باشند و در آماده‌سازی متنی خاص به یکدیگر کمک کنند. ایران تایپیست نیز در مسیر تلخیص و بازنویسی در کنار مشتریان عزیز است. این مرکز از تمام توان مالی و فردی خود بهره می‌برد تا متون خاص به مشتری ارائه دهد.

تلخیص و بازنویسی

تلخیص و بازنویسی

نوشتن مقاله با استفاده از تلخیص و بازنویسی متون

تلخیص و بازنویسی تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند اما می‌توان مانند پیچ و مهره مکمل یکدیگر باشند. مهره بدون وجود پیچ بی مصرف می‌شود و پیچ بدون مهره نمی‌تواند در محل مناسب خود بچرخد. این مثال تشبیهی ملموس از مکمل‌بودن تلخیص و بازنویسی است. زمانی که پای آماده‌سازی متون با‌کیفیت در میان باشد می‌بایستی از روش‌های مختلفی برای نگارش آن بهره گرفت. برای مثال برای نگارش مقاله پایان‌نامه تنها نمی‌توان به بازنویسی بسنده کرد. باید از انواع روش‌هایی مثل تلخیص و بازنویسی برای آماده‌سازی آن بهره برد. اما چگونه می‌توان از تلخیص و بازنویسی در کنار یکدیگر استفاده کرد؟ چه چیزی تلخیص و بازنویسی را به یکدیگر مربوط می‌کند؟ همانطور که در خط‌های ابتدایی به آن اشاره شد تلخیص و بازنویسی با یکدیگر تفاوت دارند اما می‌توانند مکمل هم باشند. برای مثال همان نگارش مقاله پایان‌نامه را در نظر بگیرید. در نگارش چنین مقالاتی از منابع بسیاری بهره گرفته می‌شود. شما با جمع‌آوری انواع منابع مکتوب و یا الکترونیکی اقدام به آماده‌سازی پایان‌نامه می‌کنید. در چنین شرایطی شما مطالبی را که اهمیت بسیاری برای مقاله‌تان دارد بازنویسی می‌کنید و ممکن است آنها را بسط دهید.

در مقابل مطالب کلی و یا کم اهمیت‌تر را خلاصه نویسی می‌کنید تا به نحوی آنها را مقاله جای دهید. برخی اوقات در چنین شرایطی بازنویسی می‌تواند کار خلاصه نویسی را انجام دهد اما خلاصه نویسی نمی‌تواند امور مربوط به بازنویسی را در دست بگیرد. می‌توان چنین ادعا نمود که بازنویسی نسبت به خلاصه نویسی ارجحیت دارد اما این جمله دال بر بی‌اهمیت‌بودن خلاصه نویسی نیست. استفاده مساوی و برابر از تلخیص و بازنویسی همان چیزی است که برای نگارش یک مقاله ایده‌آل لازم دارید. چنانچه سوالات و اشکالات بسیاری در باب تلخیص و بازنویسی و نحوه استفاده از آنها دارید می‌توانید با ایران تایپیست تماس بگیرید و از خدمات شگفت‌انگیز این مجموعه بهره‌مند شوید.

تلخیص و بازنویسی

تلخیص و بازنویسی

آیا نوشتن کتاب با روش تلخیص و بازنویسی سرقت ادبی محسوب میشود؟

تنها موردی که می‌توان متن نگارش‌شده را به سرقت ادبی متهم کند وجود کپی است. تلخیص و بازنویسی جز راهکار‌هایی است که متن را از بروز سرقت ادبی می‌رهاند. البته رفع سرقت ادبی راه‌های بسیاری دارد اما روشی که در این بند قصد معرفی آن را داریم ادغام تلخیص و بازنویسی به جهت کاهش اتهام سرقت ادبی است. پیش از بررسی این مورد قدری به بررسی تعریف سرقت ادبی می‌پردازیم. سرقت ادبی چیست؟ سرقت ادبی حالتی است که در آن متن بازنویسی‌شده و یا خلاصه‌شده شباهت زیادی به متن اصلی دارد. به عبارتی دیگر متن اصلی و متن مبدا نباید هیچ شباهتی به یکدیگر داشته باشند. بهره‌گیری از متون ادبی و علمی برای نگارش مقاله تنها برای کسب بینش و یا اطلاعات مورد نظر است. کپی‌کردن متن اصلی در متن مبدا نه تنها جرم است بلکه از لحاظ اخلاقی نیز مجاز نیست. تلفیق تلخیص و بازنویسی روشی است که در آن کلمات را به نحوی در کنار یکدیگر می‌چینند که هیچ شباهتی به هیچ متن دیگر در دنیا نداشته باشد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

همانطور که گفته شد بازنویسی و خلاصه نویسی به یکدیگر ارتباط دارند اما ارتباط آنها در راستای اهداف مشترک آنهاست. اهداف مشترک بازنویسی و خلاصه نویسی چیست؟ هدف مشترک آنها آماده‌سازی متنی است که بتواند به صورت عمومی ارائه شود، به نحوی که از بروز اتهام سرقت ادبی کاملا مبری باشد. هدف از طرح این مبحث این است که بازنویسی و خلاصه نویسی شباهتی به هم ندارند و تنها اهداف یکدیگر را تکمیل می‌کنند. حال که با تعریف بازنویسی، خلاصه نویسی و سرقت ادبی آشنا شدید نوبت آن است که دست به کار شوید و مقاله‌تان را خودتان آماده کنید. چنانچه مهارت و یا وقت کافی ندارید می‌توانید از بازنویسنده‌های ایران تایپیست کمک بخواهید. ایران تایپیست و بازنویسنده‌های آن اولین و آخرین راه برای آماده‌سازی مقالات با‌کیفیت برای شما هستند.

تلخیص و بازنویسی

تلخیص و بازنویسی

استفاده از تلخیص و بازنویسی برای انجام پروژه های دانشجویی

بهره مندی از قدرت تلخیص و بازنویسی جز جدایی ناپذیر برای آماده‌سازی پروژه‌های دانشجویی مانند پایان‌نامه است. اکثر پروژه‌های تئوریک و اغلب پروژه‌های عملی دانشجویی به هر نحوی با فن بازنویسی و خلاصه نویسی در ارتباط هستند. در چنین شرایطی پروژه ارائه‌شده باید به نحوی باشد که بتواند استاد یا مسئول مربوطه را راضی کند علاوه بر این نبود کپی در مقاله و عدم بروز اتهام سرقت ادبی نیز اصلی مهم است. اما به افراد دانشجو این نوید داده می‌شود که نگارش مقاله‌های باکیفیت و بدون کپی با استفاده بازنویسی و خلاصه نویسی میسر است. بازنویسی به بسط‌دادن و یا کوتاه‌کردن مطلب کمک می‌کند و خلاصه نویسی مطالب مورد نظر را به صورت خلاصه در می‌آورد. اما در این بین مطلبی وجود دارد می‌بایستی به آن توجهی ویژه داشت. عدم تسلط به مهارت بازنویسی و خلاصه نویسی پروژه نگارش مقالات دانشجویی را با شکست مواجه می‌کند. با چه روشی می‌توان مهارت خلاصه نویسی و بازنویسی را تقویت کرد؟ تنها راهی که به تقویت چنین مهارت‌هایی کمک می‌کند تمرین است.

چنانچه به اصول بازنویسی و خلاصه نویسی آشنا باشید و آنها را تکراراً روی مقالات مختلف پیاده کنید به مهارت تلخیص و بازنویسی دست پیدا خواهید کرد. اما در این مسیر دشواری‌هایی وجود دارد که ممکن است شما را از نگارش مقالات باکیفیت باز دارد و آن وجود کپی در متن است. چنانچه به بازنویسی واقف نباشید نمی‌توانید متن را از بروز اتهام سرقت ادبی مبری کنید. تنها یک راه برای تخمین درصد کپی متن وجود دارد و آن هم استفاده از ابزار‌ها و برنامه‌های مختلف است. دستیابی به چنین برنامه‌هایی قدری دشوار است و نیازمند هزینه‌های گزاف است. از این رو ما یک راه بهتر برای شما سراغ داریم و آن هم رجوع به ایران تایپیست است. ایران تایپیست تمام منابع، ابزار‌ها و مهارت‌های لازم برای نگارش پروژه‌های دانشجویی را داراست.

تلخیص و بازنویسی

تلخیص و بازنویسی

سامان دهی مطالب پایان نامه با کمک روش تلخیص و بازنویسی در ایران تایپیست

در نگارش پایان‌نامه از روش‌های بسیاری استفاده می‌شود که یکی از این روش‌ها تلخیص و بازنویسی است. در این روش از تلفیق بازنویسی و خلاصه نویسی برای نگارش مقاله بهره گرفته می‌شود. زمانی که پای اموری مانند پایان‌نامه در میان باشد نباید از هیچ روشی برای آماده‌سازی صحیح آن دریغ کرد. پایان‌نامه جز غیرقابل انکار تحصیلات تکمیلی است. اما چگونه تلخیص و بازنویسی به نگارش مقالات پایان‌نامه کمک می‌کند؟ چه می‌شود اگر از بازنویسی و خلاصه نویسی برای نگارش مقاله پایان‌نامه بهره نگیریم؟ همانطور که می‌دانید پایان نامه مقاله‌ای است که تمامی مطالب آن از مقالات دیگر وام گرفته شده است. زمانی که شما مطالعه بسیاری در یک زمینه خاص نداشته باشید ناچاراً می‌بایستی به منابع دیگر مراجعه کنید. در چنین شرایطی که پای اتهام ادبی در میان باشد بازنویسی و خلاصه نویسی وارد قضیه می‌شوند. شخص بازنویسنده متن را می‌خواند و به کمک تکنیک‌های بازنویسی و خلاصه نویسی اقدام به آماده‌سازی مقاله می‌کند.

از آنجایی که متن منبع از مطالب مختلفی تشکیل شده است، برخی از قسمت‌های آن بازنویسی شده و برخی دیگر از آنها با خلاصه نویسی درگیر می‌شوند. به عبارتی دیگر بازنویسی و خلاصه نویسی هر دو جایگاه خود را دارند و نمی‌توانند به جای یکدیگر مورد استفاده قرار بگیرند. اما دلیل اصرار ما به تلفیق خلاصه نویسی و بازنویسی چیست؟ زمانی که از هر دو آنها برای آماده‌سازی مقاله پایان‌نامه بهره ببرید می‌توانید احتمال سرقت ادبی مقاله را حتی تا 1 درصد نیز کاهش دهید! قدرت بازنویسی و خلاصه نویسی در نگارش مقاله پایان‌نامه زیاد است و می‌توانند هر متنی را به متنی کاملا مجزا تبدیل کنند. در چنین شرایطی کار شما نیز برای تهیه پایان‌نامه نیز راحت خواهد شد. ایران تایپیست از سری مجموعه‌های نامی و پیشتاز برای تهیه پایان‌نامه‌های مختلف به کمک بازنویسی و خلاصه نویسی است. آیا با این مجموعه قبلا همکاری داشته‌اید؟

تلخیص و بازنویسی

تلخیص و بازنویسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

بازنویسیخلاصه نویسیهزینه خلاصه نویسیهزینه بازنویسی متن

سوالات متداول

بله با شناخت دقیق روش تلخیص و بازنویسی و فهم کامل منابع موجود می‌توان از این روش نیز برای نگارش پایان‌نامه استفاده کرد.

هزینه انجام پروژه‌های دانشجویی با استفاده از تلخیص و بازنویسی در ایران تایپیست به نوع پروژه بستگی دارد.

روش‌های بسیاری به برای رفع سرقت ادبی وجود دارد که بهره‌مندی از تلخیص و بازنویسی یکی از آنهاست. بازنویسنده‌های مجرب ایران تایپیست نیز از روش تلخیص و بازنویسی بهره می‌برند.

در نوشتن مقاله به کمک تلخیص و بازنویسی برخی از قسمت‌های آن به کمک خلاصه نویسی و برخی از بخش‌های آن به کمک بازنویسی آماده می‌شود. انتخاب روش مورد نظر و یا نوع تلفیق آنها سلیقه‌ای است.


نویسنده: شیرین کرم خانی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/9/7 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 6112 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تلخیص و بازنویسی چیست تلخیص و بازنویسی یعنی چه معنی تلخیص و بازنویسی تلخیص و بازنویسی داستان اصول تلخیص و بازنویسی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :