شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تقریر و بازنویسی

نویسنده: سارا اخلاقی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/9/6 ساعت 16:00:00 بازدید: 1562 امتیاز 0 از 0 نظر

تقریر را با تحریر اشتباه نگیرید و آگاه باشید که تقریر و بازنویسی دو قطب مخالف هم‌اند. چرا که تقریر به اظهار‌کردن و بیان‌نمودن اشاره می‌کند. اما بازنویسی حالتی از اطلاعات است که در قالب متن ارائه می‌شود. اما چگونه می‌توان تقریر و فن بازنویسی را به یکدیگر مرتبط کرد؟ در ادامه همین مطلب حوزه‌های مختلف بازنویسی و تقریر و ارتباط آنها با یکدیگر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

بهترین مرکز در ارائه خدمات تقریر و بازنویسی کدام است؟

از ابتدایی روش‌هایی که انسان متفکر برای نگارش مطلبی از آن کمک گرفته است فن تقریر و بازنویسی است. در این فن دو وجه وجود دارد که به یکدیگر مرتبط‌اند: تقریر و تحریر. یعنی با توجه به منبعی که به حالت تقریر است متنی را به حالت تحریر در می‌آوریم. بهتر است این موضوع را بسیار ساده‌تر توضیح دهیم. همه ما زمانی که در کلاس درس به سخنان استاد گوش می‌دهیم جهت نکته‌برداری سخنان وی را یادداشت می‌کنیم. در عمل به این کار جزوه‌برداری گفته می‌شود.

اما بیایید همین عمل را در ابعاد بزرگ‌تر، رسمی‌تر و کاربردی‌تر مورد بررسی قرار دهیم. زمانی که برای نگارش مطلب یا مقاله‌ای منابع متنی بسیاری در دسترس نباشد منابع تقریری پا به میان می‌گذارند. شخص می‌تواند به فایل‌های صوتی و یا تصویری گوش دهد و آن را به رشته تحریر در آورد. اما از فنون تقریر و بازنویسی اطلاعی دارید؟ از روش‌های مختلف تقریر و بازنویسی چه می‌دانید؟ تقریر و بازنویسی بر خلاف تصورات ما امری سخت است و از پس از هر کسی برنمی‌آید. چرا که شخص می‌بایستی بینش موردنظر، مهارت کافی و تخصص لازم برای تقریر و بازنویسی را داشته باشد. از بهترین مراکز در ایران که می‌توان پروژه‌های تقریر و بازنویسی را به آنها سپرد مجموعه ایران تایپیست است. این مجموعه از بازنویسنده‌های متخصص و متعهد برای تقریر و بازنویسی بهره می‌برد. زمانی که مجموعه‌ای از چنین قدرتی برخوردار باشد در هر زمینه‌ای پیشتاز خواهد بود. اما روش‌های ایران تایپیست برای تقریر و بازنویسی چیست؟ تقریر و بازنویسی تنها یک روش دارد. در این روش مراحل و گام نهفته است.

گام‌های تقریر و بازنویسی به شیوه تخصصی به این شرح‌اند:

  • گوش‌دادن به فایل صوتی یا تصویری و نگارش مطالبی که اهمیت بالایی دارند
  • تشخیص رئوس مطالب و یادداشت‌کردن آنها
  • مشروح‌کردن موضوع مطلب به نحوی که بتوان مفهوم کلی مطلب را رساند

تقریر و بازنویسی

تقریر و بازنویسی

اهمیت استفاده از روشهای تقریر و بازنویسی در نوشتن مقاله isi

اگر بگوییم شما می‌توانید برای نگارش مقاله isi از فن تقریر و بازنویسی استفاده کنید شوکه خواهید شد. تقریر و بازنویسی از سری روش‌های علمی، تخصصی و فنی است که می‌تواند برای نگارش مقاله isi به کمک‌تان بیاید. در نگارش چنین مقالاتی یافتن منابع پربار آنقدر سخت است که از هیچ فرصتی نباید چشم پوشید. برای مثال شما برای نگارش مقاله isi به سایت‌هایی مانند YouTube مراجعه می‌کنید و منابع تصویری بسیاری در زمینه موضوع مقاله‌تان پیدا می‌کنید. به آنها نگاه می‌کنید و به یافته‌های جالبی دست پیدا می‌کنید. اما چگونه می‌توان آنها را وارد مقاله isi کرد؟ آیا می‌توان از روش تقریر و بازنویسی برای استخراج مطالب تصویری بهره برد؟ بله می‌توان از بازنویسی و تقریر در این جهت استفاده نمود. اما اولین نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد یافتن منابع دست اول است.

منابعی که از تاریخ انتشار‌شان مدت زمان زیادی گذشته باشد نمی‌تواند منبع خوبی برای تقریر و بازنویسی باشد. مطلب دوم یافتن منابع معتبر و علمی است. در سایت‌هایی مانند YouTube ویدیو‌های سوگیرانه بسیاری وجود دارد که می‌تواند شما را گمراه کند. نکته سوم و آخر داشتن مهارت تقریر و بازنویسی است. زمانی که شخصی نداند چگونه قرار است این کار را انجام دهد عملا شکست می‌خورد و تنها زمان بسیاری از تایم طلایی‌اش را تلف می‌کند.

اهمیت بهره‌مندی از بازنویسی و تقریر برای نگارش مقالات isi در دو جنبه مورد بررسی قرار می‌گیرد:

  • یافتن مطالب بیشمار و دست اول متناسب با موضوع مقاله
  • کمک به افزایش درجه علمی مقاله

زمانی که چنین مباحثی مطرح باشد نمی‌توان اهمیت این روش را نادیده گرفته و به راحتی از کنار آن رد شد. ایران تایپیست از بزرگ‌ترین مجموعه‌های موفق در زمینه بازنویسی و تقریر است. از این رو بهتر است بجای آنکه خودتان به صورت ناشیانه اقدام به بازنویسی و تقریر کنید از تیم قدرتمند ما کمک بخواهید.

تقریر و بازنویسی

تقریر و بازنویسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

کاربرد تقریر و بازنویسی در تولید محتوای وبسایت چیست؟

یکی از زمینه‌هایی که می‌توان تا حدی برای تولید محتوا وبسایت کمک‌کننده باشد تقریر و بازنویسی است. در مواردی که نمی‌توان منابع متنی مناسب و جالبی برای نگارش محتوا وبسایت پیدا کرد می‌توان از این شیوه نیز بهره برد. اما همانطور که می‌دانید کاربرد چنین روشی برای آماده‌سازی محتوا سئو‌شده بسیار نادر است. اما برخی از بازنویسنده‌ها به دلیل حساسیت بالایی که در نگارش محتوا با‌کیفیت دارند دست به نگارش محتوا وبسایت به کمک تقریر و بازنویسی می‌زنند. اما اهمیت این روش برای نگارش محتوا سئو‌شده چیست؟ چرا گاهی باید از بازنویسی و تقریر برای نگارش محتوا وبسایت کمک بگیریم؟ اهمیت بهره‌مندی از بازنویسی و تقریر برای آماده‌سازی محتوا وبسایت یافتن مطالبی است که قبلا در هیچ دیتابیسی ثبت نشده است. زمانی که شخصی برای اولین بار منبع تقریری را به تحریر در می‌آورد محتوا بدون کپی و دست اول آماده می‌کند. داشتن چنین محتوا‌هایی آرزو افرادی است که فعالیت شغلی‌شان تا حد بسیاری به وبسایت‌شان بستگی دارد.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که داشتن محتوا بدون کپی بر روی سایت برایتان بسیار مهم است بهتر است قدرت بازنویسی و تقریر را دست کم نگیرید. اما نگارش محتوا سئو‌شده برای وبسایت تنها به داشتن مهارت تقریر و بازنویسی ختم نمی‌شود. شخص بازنویسنده می‌بایستی مهارت لازم و دانش مورد نیاز برای رعایت اصول سئو نیز داشته باشد. همچنانکه توضیحات بیشتری در باب بازنویسی و تقریر و چگونگی آن مطرح می‌شود اضطراب شما نیز ممکن است افزایش پیدا کند. چگونه می‌توان محتوا مورد نظر را به کمک بازنویسی و تقریر آماده کرد؟ آماده کردن چنین محتوایی برای افرادی که آشنایی کامل و دقیقی با بازنویسی و اصول سئو ندارند قطعاً سخت است. اما بهتر است تمام استرس‌ها را از خود دور کنید. چرا که مجموعه ایران تایپیست همیشه در کنار شماست و شما را در این مسیر همراهی می‌کند.

تقریر و بازنویسی

تقریر و بازنویسی

استفاده از تقریر و بازنویسی در نوشتن پایان نامه های تحصیلات تکمیلی

نگارش پایان‌نامه جز آخرین مراحلی است که تحصیلات را تکمیل می‌کند. در این بین تقریر و بازنویسی می‌تواند تا حد بسیار زیادی برای نگارش چنین مقالاتی مفید و مثمر‌ثمر باشد. پایان‌نامه نوع خاصی از مقاله است که باید 100% علمی باشد و تمام مطالبی که در آن درج می‌شود از حیث صحت ثابت شده باشند. به عبارتی دیگر نمی‌توان نظرات شخصی و یا انواع شایعات علمی پخش‌شده در شبکه‌های مجازی را در نگارش پایان‌نامه پیاده کرد. مهم‌ترین اصل تقریر و بازنویسی در نوشتن پایان‌نامه یافتن منابع مناسب است. منابع می‌بایستی کاملا علمی بوده و در جهت افزایش نمره مقاله‌تان باشند. زمانی که نتوان منبع مناسبی پیدا کرد نمی‌توان آن را در نگارش پایان‌نامه دخالت داد. اما چگونه می‌توان منبع تقریری مناسبی برای نوشتن پایان‌نامه به کمک تقریر و بازنویسی پیدا نمود؟ بهترین مرجع برای یافتن چنین منابعی موتور جستجوگر گوگل و سایت‌های آپلود فیلم مانند آپارات و یوتیوب است.

همچنین می‌توان از انواع پادکست‌هایی که توسط اشخاص بزرگ و عالم گردآوری شده‌اند نیز بهره جست. پس از یافتن منابع مناسب نوبت به بازنویسی منبع تقریری می‌رسد. آیا بازنویسی منابع تقریری نیازمند دانش و تخصص است؟ بله. به صورت 100 درصد می‌توان ادعا نمود که بدون تخصص کافی نمی‌توان از پس بازنویسی منابع تقریری برای نگارش پایان‌نامه بر آمد. تنها راهی که می‌توان از پس چنین امری برآمد کمک گرفتن از افراد و اشخاص متخصص است. افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند و بارها به بازنویسی چنین منابعی پرداخته‌اند. برای یافتن چنین افرادی کافیست با ایران تایپیست آشنا شوید. سایتی که هم اکنون در حال مطالعه آن هستید متعلق به مجموعه بزرگ ایران تایپیست است. این موسسه با گردآوری افراد متخصص و متعهد در زمینه بازنویسی می‌تواند در به تحریر درآوردن منابع تقریری کمک‌تان کند. قدم برداشتن در چنین امری گویای تعهد مجموعه ایران تایپیست به حوزه علم است.

تقریر و بازنویسی

تقریر و بازنویسی

تقریر و بازنویسی کتاب یعنی چه؟

همچنان که تقریر و بازنویسی وارد حوزه‌های بسیاری شده است، نمی‌توان انتظار داشت که وارد حوزه چاپ و نشر کتاب نشود. نگارش و نشر کتاب از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که می‌توان آن را به تقریر و بازنویسی ربط داد. به تحریر درآوردن منابع تقریری آن در هم حوزه چاپ و نشر کتاب علاوه بر اهمیت بالا از حساسیت بسیاری نیز برخوردار است. عدم بازنویسی صحیح منابع تقریری می‌تواند بر کیفیت کتاب بسیار آسیب زننده باشد. آسیبی که می‌تواند در چنین مواردی اتفاق بیفتد عدم جمله‌بندی‌های صحیح و یا عدم فهم کامل منبع تقریری است. زمانی که بازنویسنده به منبع تقریری و روش‌های تقریر و بازنویسی تسلط کافی نداشته باشد نمی‌تواند بازنویسی را باکیفیت پیش ببرد. در نتیجه بازنویسی منابع تقریری با شکست مواجه می‌شود. اما مراحل بازنویسی منابع تقریری در حوزه کتاب به این شرح‌اند:

  • مرحله اول: یافتن منابع تقریری و متنی مختلف و معتبر

اولین مرحله‌ای که می‌تواند برای نشر کتاب مفید باشد یافتن منابع معتبر است. شما می‌بایستی نسبت به موضوع خود دست به یافتن منابع تقریری و متنی مختلف بزنید. تنها با بسنده‌کردن به منابع تقریری و یا متنی نمی‌توان انتظار چاپ کتابی موفق داشت.

  • مرحله دوم: اقدام به بازنویسی منابع تقریری و متنی

مرحله بعدی شروع به انجام کار است. شما باید منابع موجود را به خوبی مطالعه کنید و در صدد فهم آنها برآیید. پس از آنکه به فهم عمیق آنها رسیدید می‌توانید بازنویسی را کلید بزنید. بازنویسی منابع تقریری از بازنویسی منابع متنی قدری سخت‌تر است. چرا که شخص بازنویسنده خود باید در پی جمله‌بندی‌های مورد نظر باشد.

چنانکه از چنین مواردی اطلاعات کافی و یا مهارت لازم را ندارید می‌توانید به راحتی با ایران تایپیست تماس بگیرید. ایران تایپیست از فعال‌ترین حوزه‌های ایرانی در جهت بازنویسی منابع مختلف است. اگر چنین بازنویسی‌هایی به چاپ کتاب منجر شود اشتیاق ایران تایپیست بیشتر خواهد بود.

تقریر و بازنویسی

تقریر و بازنویسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

بازنویسیهزینه بازنویسی متنخدمات مقالهویراستاری

سوالات متداول

بله در مواردی استفاده از تقریر و بازنویسی می‌تواند تا حد بسیاری برای تکمیل کتاب مفید باشد.

خیر، ایران تایپیست در محاسبه هزینه مقالات پایان‌نامه و دانشجویی بسیار منصف است و شرایط دانشجو را درک می‌کند.

نگارش مقالات تخصصی مانند مقالات isi نیازمند بکارگیری تکنیک‌های بسیاری است که تقریر و بازنویسی از آنها مستثنی نیست. به کمک تقریر و بازنویسی می‌توان مقالات بهتری نوشت.

مدت زمانی که برای نگارش و آماده‌سازی پروژه تقریر و بازنویسی نیاز است به خود پروژه بستگی دارد. حجم پروژه, موضوع و نحوه انجام آن همه و همه در مدت زمانی که برای انجام پروژه نیاز است دخیل‌اند.


نویسنده: سارا اخلاقی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/9/6 ساعت 16:00:00 تعداد بازدید: 1562 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تقریر و بازنویسی چیست معنی تقریر و بازنویسی تقریر و بازنویسی یعنی چه مفهوم تقریر و بازنویسی تقریر و بازنویسی متون

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :