شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ترجمه مقاله در ویکی پدیا

نویسنده: امیررضا قاسمی ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1400/5/13 ساعت 15:28:52 بازدید: 1882 امتیاز 0 از 0 نظر

ترجمه مقاله در ویکی پدیا یک روش ترجمه مقالات انگلیسی یا سایر زبان ها به زبان فارسی یا برعکس، از زبان فارسی یا دیگر زبان ها به انگلیسی و غیره مثل عربی، فرانسوی، اسپانیولی، چینی و غیره است که امکان توسعه دسترسی سایر کاربر بومی زبان را به مطالب علمی، مستند و دقیق فراهم می کند. بسیاری از مقالات موجود در ویکی پدیا هستند که طبق همیشه شیوه ترجمه شده اند و در دسترس همگان قرار دارند. برخی ترجمه های دیگر هم هستند که چندان دقیق و روان نیستند و به همین جهت  باید یک ترجمه جدید و کاملا بومی سازی شده از آنها به وجود آورد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ترجمه مقاله در ویکی پدیا

ترجمه مقاله در ویکی پدیا

 

آیا ترجمه مقاله در ویکی پدیا انجام می شود؟

در ویکی پدیا امکان ترجمه مقاله وجود دارد. ترجمه مقاله در ویکی پدیا براساس توضیحات این مرجع اطلاعاتی بسیار آسان است و تنها با ویرایش و درج ترجمه مقاله از منبع زبان مبدا، می توانید این کار را انجام دهید و به نوعی در انجام ترجمه و بهبود مطالب آن کمک کنید. این یکی از روش های ترجمه مقاله، برای کمک به ویکی پدیای فارسی نیز به شمار می رود و ابزار های لازم برای کمک به ترجمه را نیز در اختیار مترجمین قرار می دهد. به این واسطه می توان از ترجمه مطالب دیگر ویکی پدیا فارسی استفاده کرده و برای انجام ترجمه اقدام کرد. اما در هر صورت بسیاری از ترجمه های درج شده در ویکی پدیا فارسی دارای منابع مستقل هستند و این منابع دیگر هستند که به آنها معنا و اعتبار می بخشند.

ویکی پدیا ابزاری برای مترجمین جهت ترجمه مقاله

ابزار های در دسترس برای ترجمه مقاله بسیارند اما به میزان همین تعدد، کارایی همه آنها پیشرفته و عالی نیست. بنابراین نمی توان به همه ی آنها اعتماد کرد. این در شرایطی است که ابزار در دسترس ویکی پدیا برای ترجمه مقاله بسیار کمک کننده و راهگشا است؛ با اینکه یک ابزار کامل و جامع برای انجام ترجمه مقاله در ویکی پدیا به حساب نمی آید. چون طبعا هر ابزاری نقص و کاستی های خاص خود را دارا می باشد.

این ابزار کمک می کند تا بسیاری از مراحل مورد نیاز برای کپی کردن متن و نیاز به بررسی کلمات را به صورت غیر دستی انجام دهید. البته ابزار ترجمه مقاله در ویکی پدیا کاملاً ابتدایی است و نمی توان به کمک آن به یک ترجمه جامع و سریع و کامل داشت. بنابراین برای انجام این نوع ترجمه به مترجمی نیاز است که غیر ماشینی بوده و تسلط کامل  و  بی حد و حصر به موضوع مورد نظر دارد. به همین دلیل متن هایی که توسط مترجمان ترجمه می شود قابل استناد تر از ترجمه ها به کمک ابزارهای ماشینی است.

ترجمه مقاله در ویکی پدیا

ترجمه


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آیا ترجمه مقاله انجام شده توسط ویکی پدیا دارای  معیار استاندارد علمی می باشد؟

ترجمه مقاله در ویکی پدیا هیچ یک از معیار های علمی را ساپورت نمی کند. در حقیقت هر کدام از ترجمه هایی که به صورت ماشینی انجام می شوند دارای پذیرش کاربردی نیستند و نمی توان به آنها استناد کرد؛ به این دلیل که بسیاری از آنها می توانند حاوی غلط های گرامری یا نگارشی باشند. هر مقاله ای که بررسی های فنی و ویراستاری را از سر نگذرانده باشد، معیار و منبع خوبی برای ارجاع نیست.

مهم ترین منابعی که امروزه در دسترس کاربران اینترنتی هستند، همین مطالب موجود در ویکی پدیا به زبان های مختلف هستند. اگر بخواهیم از آنها برای نگارش یک مقاله یا ترجمه جهت درج در همین منبع اطلاعاتی استفاده کنیم، باید بسیاری از فاکتور های مهم مورد بحث در زمینه ترجمه را در اولویت قرار دهیم. در صورت وجود حتی یک غلط یا اشتباه در نوع بیان در ترجمه، کل محتوای آن زیر سوال خواهد رفت. به همین دلیل ترجمه مقاله در ویکی پدیا باید مانند یک ترجمه مقاله عادی و معمول دارای فرم و استاندارد های لازم باشد.

آیا ویرایش ترجمه مقاله ای که در ویکی پدیا انجام شده توسط ایران تایپیست انجام می گردد؟

شما می توانید ترجمه مقاله در ویکی پدیا یا ویرایش آن را به مترجمان و ویراستاران ایران تایپیست بسپارید. این کار، کمک می کند تا نتیجه درج مقاله در منابع دیگر یا حتی در ویکی پدیا به مراتب با استناد و اعتبار بیشتری همراه باشد. علم ترجمه در اختیار مترجمان این فرصت را به شما می دهد تا برای ثبت یک مقاله علمی اقدام کنید.

شما می توانید پروژه ترجمه مقاله در ویکی پدیا فارسی را از صفر تا صد به مترجمان ایران تایپیست بسپارید. کلیه موضوعات موجود در این مقاله توسط مترجمان ایران تایپیست براساس رشته و گرایشی که دارند پوشش داده می شوند و محدودیتی از این نظر برای شما وجود ندارد. حتی می توانید از این مقالات برای منابع و موارد پژوهشی دیگر نیز بهره ببرید.

کاربرد ویکی پدیا برای ترجمه اصطلاحات تخصصی در ترجمه مقاله 

بسیاری از اصطلاحات تخصصی و جملات بلند بدون معنای دقیق، دارای محتوای اطلاعاتی در ویکی پدیا و سایت های مشابه هستند. از این منابع می توان برای ترجمه به طور همزمان استفاده نمود. البته، دایره آنها به گستردگی اطلاعات موجود در دیکشنری های فرهنگ لغت و دیکشنری های ترجمه اصطلاحات عمومی/ تخصصی نیست، اما تا حد بالایی راهگشا می باشد.

شما می توانید برای ترجمه مقاله در ویکی پدیا فارسی به بیش از هزاران مترجم فعال در ایران تایپیست اعتماد کنید. هر ساعت از شبانه روز حتی روز های تعطیل هم امکان پاسخ دهی به شما مشتری گرامی برای شروع پروژه های مخصوص ترجمه تخصصی وجود دارد. در صورت وجود سوال یا نیاز به مشاوره، مشاوران ایران تایپیست در خدمت تان هستند.

ترجمه مقاله در ویکی پدیا

ترجمه مقاله


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ترجمه مقالهترجمه وب سایتترجمه دانشجوییلیست هزینه ترجمه

سوالات متداول

امکان درخواست به صورت نامحدود در مقوله ی حیطه زبانی انجام می گیرد. شما تنها کافیست توضیحات پروژه ترجمه را ثبت کنید و منتظر دریافت نتیجه بمانید.

خیر، نرخ ترجمه مقاله های عمومی/ تخصصی بر اساس کلمات و زمانبندی پروژه محاسبه می گردد.

بله، البته قیمت ترجمه در ایران تایپیست به طور کاملا ارزان و با در نظر گرفتن رضایت مشتریان محاسبه می شود.

شما برای ترجمه مقاله در ویکی پدیا از طریق صفحه نخست سایت می توانید برای ثبت پروژه اقدام کنید.


نویسنده: امیررضا قاسمی ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1400/5/13 ساعت 15:28:52 تعداد بازدید: 1882 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: سفارش ترجمه مقاله در ویکی پدیا ترجمه آنلاین مقاله در ویکی پدیا ترجمه فوری مقاله در ویکی پدیا ترجمه ارزان مقاله در ویکی پدیا ترجمه مقالات ویکی پدیا

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :