جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ترجمه تخصصی نجوم

نویسنده: ندا احمدی فر ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1401/3/30 ساعت 17:23:17 بازدید: 1329 امتیاز 0 از 0 نظر

ترجمه تخصصی نجوم  در ایران تایپیست در زمانی که همه مردم دنیا چشم به سیارات و کهکشانهای دیگر دارند تا شاید موجوداتی به غیر از انسان ها را در جهان هستی ببینند و باور قدیمیشان که ما در جهان تنها نیستم به حقیقت بپیوندد،  را در دسترس همگان قرار می دهد و با همراهی بهترین مترجمین متخصص این رشته در کنار شماست.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ترجمه تخصصی متون نجوم و ستاره شناسی

ترجمه تخصصی نجوم را شاید بتوانیم ادعا کنیم برخلاف بسیاری از رشته های تخصصی، تنها مورد توجه متخصصین این رشته نیست. این نوع ترجمه برخلاف سایر رشته ها محبوبیت عمومی دارند؛ زیرا باید قبول کنیم نجوم و آشنایی با دنیای ستارگان و آسمان تنها محبوب متخصصین نیست و برای تمام مردم دنیا به طور عموم محبوب میباشد.

 ما همگی در هنگام تماشای اخبار، بخش مربوط به فرستادن فضاپیماها به آسمان و مریخ نوردی و کشف ستارگان و سیارات جدید را با علاقه گوش می کنیم، در سایت ها با علاقه، فارغ از دین و تحصیلات و سن، مطالب و اخبار کوتاه مربوط به کهکشان و احتمال وجود حیات را می خوانیم. سایت های نجوم را باید یکی از سایت های محبوب همگانی دانست.

بازی های مربوط به حضور موجودات فضایی را تنها کودکان با اشتیاق بازی نمیکنند، بزرگترها هم لذت می برند، سریال های تخیلی فضایی همیشه تماشاگران خاص خود را دارند که اتفاقا زیاد نیز هستند. کتابهای نجوم در بین دانش آموزان کشش های بسیاری دارند، مقالات نجوم خوانندگان بسیاری را به خود جذب می کند.

خانواده های زیادی برای فرزندان خود تلسکوپ می خرند، آنان را به کلاس های نجوم و ستاره شناسی می فرستند و کتاب های ساده ای در این زمینه برای آنها تهیه می کنند. تماشاگران برنامه های نجوم نیز در تلویزیون با علاقه به این برنامه ها توجه می نمایند، بدین ترتیب ترجمه تخصصی نجوم همیشه ضروری تلقی شده و مورد توجه قرار می گیرد.

از سوی دیگر علم در دنیا معمولا به زبان انگلیسی منتشر می شود و جدیدترین اخبار و مطالب علمی در این زمینه در کشورهایی است که فارسی زبان نیستند، در نتیجه همه این موارد دست به دست هم می دهند تا برای افزایش دانش عمومی، در ایران تایپیست مقالات و اخبار، مطالب و پادکست و ویدیوهای بسیاری برای ترجمه تخصصی نجوم  ثبت سفارش شوند.

ترجمه تخصصی نجوم

ترجمه تخصصی نجوم

ترجمه تخصصی مقالات فیزیک نجومی

ترجمه تخصصی نجوم برای کسانی که در زمینه ستاره شناسی و نجوم به صورت تخصصی فعالیت می کنند، ارزش خاصی دارد؛ زیرا تولید علم در دنیا در زمینه ستاره شناسی جلوتر از ایران است و هر کسی که در این زمینه در کشور  کار می کند نیاز دارند جهت اطلاع از آخرین دستاوردهای علمی همواره به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

 در همین راستا در ایران تایپیست  در خدمات ترجمه تخصصی نجوم، ترجمه تخصصی مقالات فیزیک نجومی اهمیت ویژه ای دارد. فیزیک نجومی رشته ای است که به فیزیک ستارگان می پردازد، لذا در مقالات تخصصی این رشته که سراسر علمی است هر جمله ای می تواند سرشار از اصطلاحات تخصصی باشد؛ بنابراین هر مترجمی نمیتواند ترجمه درست و سلیسی را ارائه دهد.

 ما در مقالات تخصصی این رشته می بینیم تاریخ تولد و زوال و.. درباره ستارگان درج می شود، فضای بین ستارگان و.. ذکر می گردد؛ به همین دلیل همانطور که گفتیم مقالات تخصصی نجوم مطالبی نیستند که ترجمه آنها برای مترجمین غیر متخصص به راحتی امکان پذیر باشد؛

 اشتباهاتی که در ترجمه ها دیده می شوند، نکات علمی که به علت برداشتهای اشتباه حقایق را نقص می کنند و اعتبار ترجمه را زیر سوال میبرند، عدم روان بودن متنها که باعث از دست دادن جذابیت محتوا می گردد، همگی مواردی هستند که در این نوع ترجمه ها به وفور مشاهده می شود.

 در نتیجه در ایران تایپیست ترجمه تخصصی مقالات فیزیک نجومی به متخصصین رشته نجوم سپرده میشود تا ترجمه های ارائه شده بری از این مشکلات باشد و کاربر با خیال آسوده به آنها تکیه نموده و در تحقیقات خود استفاده نماید.

ترجمه تخصصی نجوم

سفارش ترجمه تخصصی نجوم

دانشجویان رشته فیزیک نجومی بر اساس این ترجمه تخصصی نجوم، مقالات و پایان نامه های خود را می نویسند یا رساله های دکتری خود را پایه ریزی می نمایند، لذا ترجمه های نادرست می تواند تمام زحمات آن ها را از اعتبار ساقط کند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ترجمه تخصصی جهت تحقیقات دانش آموزی در مورد نجوم

ترجمه تخصصی نجوم برای دانش آموزان نسبت به متخصصین و دانشجویان و فعالان این رشته، باید قبول کرد کمی دشوار تر است؛ زیرا ما در دنیای این علم با اصطلاحات تخصصی فراوانی روبرو هستیم، دانش نجوم سرشار از نکات فنی است و به صورت مداوم به روز می گردد.

 هر روز اخبار جدیدی در نتیجه تحقیقات و کاوشها در جهان منتشر میشود، کشورهای دنیا با هم در زمینه های علوم ستارگان و اخترشناسی رقابت می کنند، هر روز کاوشگری اطلاعات جدیدی را ارسال می نماید، دنیا جهت تسخیر فضا در تکاپو می باشد، لذا نجوم و اخترشناسی دانشی است که اگر بخواهیم مقالات آن را همانطور که برای متخصصان ترجمه می شود برای دانش آموزان ترجمه کنیم بسیار مطالب پیچیده خواهد بود.

 باید ترجمه تخصصی جهت تحقیقات دانش آموزی در مورد نجوم در عین اینکه درست و دقیق می باشد،  اصطلاحات و نکات فنی را به سادگی و به زبان قابل درک بر اساس سن و دانش، دانش آموزان ترجمه شود و این هنری نیست که هر مترجمی داشته باشد.

ترجمه تخصصی نجوم

هزینه ترجمه تخصصی نجوم

 بیان نکات علمی و تخصصی در قالب زبان ساده و سلیس از یک سو، اشراف کامل مترجم به اخترشناسی را می طلبد و از سوی دیگر تسلط کامل به زبان مبدا و مقصد را نیاز دارد.

 آشنایی کامل به دستور زبان و آیین نگارش در کنار توانایی مترجم در نویسندگی، به یک ترجمه ساده و سلیس اما تخصصی منتهی می گردد. مترجمی که مطالب لازم را برای تحقیقات دانش آموزی ترجمه می نماید باید قدرت نویسندگی بالایی نیز داشته باشد، او مخاطبی دارد که مطالب جذاب و ساده در عین حال پر محتوا نیاز دارد،.

مترجم باید آنقدر دانش داشته باشد که اصطلاحات را به طور عامیانه معنا کند، به گونه ای که یک دانش آموز 13 یا 14 ساله بتواند آن را درک نموده و به ذهن بسپارد.

و این نتیجه ترکیب هنر و دانش مترجم است که ایران تایپیست از مترجمین خود انتظار دارد بتوانند اعمال نمایند.

ترجمه تخصصی مقاله نجوم و اختر فیزیک توسط چه کسانی انجام میشود؟

ترجمه تخصصی نجوم در ایران تایپیست تنها به مترجمین متخصص با دانش و تجربه بالا سپرده می شود. این جمله خلاصه تمام معیارهایی است که در این مجموعه جزو اولین معیارها برای انتخاب مترجمین است.

در این مجموعه به علت اهمیت بالای کیفیت کار و افزایش سرعت ترجمه، در انتخاب مترجم و روش ترجمه حساسیت بسیار بالا می باشد. در بسیاری از سایت ها کار ترجمه به نرم افزارها سپرده میشود و حتی چنین روندی در مورد رشته بسیار تخصصی نجوم که پر از اصطلاحات و نکات تخصصی می باشد نیز صدق می کند.

 این روند کار اگرچه در ظاهر سرعت ترجمه را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد؛ اما با یک ترجمه قابل اتکا روبرو نیستیم، جملات در همان نگاه اول صریح، رسا و شیوا نیستند، مطالب جذابیت لازم را جهت ترغیب خواننده به ادامه مطالعه ندارند؛ اما این تنها ظاهر متون است.

 وقتی به مطالعه اقدام شود میبینم اصطلاحات مقاله نجوم و اختر فیزیک ترجمه درستی ندارد، ترجمه لغت به لغت است؛ در نتیجه به صورتی  ترجمه شده اند که معنای کاملا متفاوتی با مفهوم اصلاحات در رشته نجوم دارد، نکات فنی نیز در پیرو آن اشتباه ترجمه شده اند، در نتیجه متخصصان اخترشناسی ترجمه را به دست خواهد آورند که اعتبار آن زیر سوال رفته است.

ترجمه تخصصی نجوم

بهترین ترجمه تخصصی نجوم

 در حالی که اساتید بر اساس آن به دانشجویان خود درس می دهند، دانشجویان به آن اتکا می کنند و محققین بر اساس آنها تحقیقات خود را پیش می برند. در سوی دیگر ماجرا، مترجمین در بعضی از سایتها مترجمینی شروع به ترجمه می کنند که دانش کافی ندارند در زمینه اختر شناسی تخصص ندارند و یا اطلاعات آنان کم است. در نتیجه ترجمه آنان نیز دقیق و درست نیست؛ زیرا دانش کم در عین اینکه از سرعت کار می کاهد، مانع ترجمه درست و سلیس نیز می شود. دانش و تجربه توانایی های اولیه برای ترجمه تخصصی نجوم  است

آیا امکان ترجمه تخصصی برنامه های ویدیویی نجومی وجود دارد؟

ترجمه تخصصی نجوم در ایران تایپیست خدمتی نیست که تنها ترجمه متون را مدنظر قرار دهد؛ در این مجموعه با برقراری همکاری عالی با مترجمین متخصص و باتجربه امکان ترجمه در هر زمینه ای در رشته نجوم فراهم شده است. به همین دلیل می بینیم روزانه نه تنها متون و مقالات تخصصی اخترشناسی ترجمه نمی شوند، بلکه ویدیوها و پادکستهای فراوانی نیز ترجمه می گردند.

باید پذیرفت تنها نوشته ها نمی توانند در انتقال مفاهیم علمی و اخبار در روزگاری که شبکه های اجتماعی پر از ویدیو هستند، موفق عمل نماید. افراد اکنون جلب فیلم ها و پادکست می شوند، شاید افراد دیگر فرصت و زمان قبل را در اختیار ندارند و یا با توجه به ظهور شبکه های اجتماعی و ورود اینترنت در منازل همه سلایق تغییر نموده است.

 به هر حال حتی با توجه به آنلاین شدن تدریس و کلاسها، دیگر جزوه و کتب نیز در این زمینه نیز پاسخگو نیستند اکنون دانشجویان با ویدیوها بیشتر می توانند ارتباط برقرار کنند و مطالب را بیاموزند؛ بنابراین تهیه و ترجمه ویدئوهای تخصصی هم برای عوام و هم برای متخصصین و دانشجویان اخترشناسی و نجوم توجه خاصی را می طلبد. با عقب ماندن از روشهای نوین آموزش نجوم که علمی زنده و پویاست و همه دنیا به آن علاقه مند هستند در کشورمان مهجور خواهد شد، لذا در ایران تایپیست ترجمه تخصصی برنامه های ویدیویی نجومی جایگاه ویژه ای دارد.

ترجمه تخصصی نجوم

مزیت ترجمه تخصصی نجوم در ایران تایپیست

مترجمین ایران تایپیست از یک سو متخصص نجوم هستند و از سوی دیگر به زبان مبدا و مقصد تسلط کافی دارند تا هم ویدئوهای آموزشی نجوم به خوبی و درستی ترجمه گردند و  هم به جذابیت محتوا وفادار بمانند و همچنین با توجه به تسلط به زبان، سرعت کار بالا باشد. لازم به ذکر است حتی ویدیوهایی که اخبار هستند نیز با حساسیت بالایی ترجمه میشوند تا مخاطب عام و خاص به ان علاقه مند شده و به تماشا ادامه دهند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ارائه ترجمه تخصصی نجوم با کیفیت شایان توجه

انجام ترجمه تخصصی نجوم، بایستی به دست مترجمین بسیار مجرب و کارکشته صورت بخشد. چرا که اطلاعات مربوط به رشته نجوم و سیر و سیاحت در عالم کهکشان ها، با دقت نظر بسیار زیادی نگاشته شده اند. به همین علت می بایست در ترجمه آن ها نیز نهایت دقت را مبذول داشت تا مبادا مطلبی را به اشتباه به مخاطب فارسی زبان، منتقل کرد. واژگان و جملاتی که در یک مطلب کاملا تخصصی مربوط به علم نجوم، مورد استفاده قرار می گیرند؛ ممکن است کمتر در سایر متون دیگر استفاده شوند. بنابراین مترجمانی که سفارش های ترجمه تخصصی نجوم را بر عهده می گیرند؛ بایستی حتما نسبت به متون مربوط به این علم ماورایی آشنایی کاملی داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است نتوان شاهد کیفیت بالایی از ترجمه متون مربوط به علم نجوم بود. بنابراین به جهت دستیابی به بالاترین سطح کیفی ترجمه تخصصی نجوم، بهتر است سفارش های خود را به یک منبع آشنا و با تجربه بسپارید. ایران تایپیست، می تواند بهترین گزینه باشد.

ترجمه تخصصی نجوم به هر یک از زبان های زنده دنیا

با توجه به منابع غیر فارسی، ترجمه تخصصی نجوم به هر یک از زبان های زنده دنیا، بایستی نزد مترجم آن زبان انجام شود. البته بیشتر منابع اصلی این علم، به زبان انگلیسی می باشد. چون انگلیسی، یک زبان بین المللی است که به عنوان زبان دوم در هر یک از کشورهای مختلف دنیا، آموزش داده می شود. به همین جهت معمولا در سراسر این گیتی، کتاب های علمی را به زبان انگلیسی، مورد نگارش قرار می دهند. اما باز هم ممکن است برخی از منابع باشند که نویسنده آن منابع، آن ها را به زبان مادری خویش، به رشته نگارش درآورد. منابعی که به زبان های آلمانی، فرانسوی، عربی و... نوشته شده اند. ترجمه تخصصی نجوم مربوط به هر یک از این زبان ها، می بایست توسط مترجمین همان زبان با دقت نظر بالایی صورت بخشد. در همین راستا موسسه ها و مراکز فعال در زمینه ترجمه تخصصی، مترجمان بسیار زیاد مسلط به تمامی زبان های زنده دنیا را در خود جای می دهند.

ترجمه تخصصی نجوم

ترجمه تخصصی کتاب

ترجمه تخصصی کتاب های مربوط به علم نجوم

ترجمه تخصصی نجوم مربوط به کتاب های اصلی مربوط به شاخه های مختلف، یکی از ضروریات پژوهشگران این علم به شمار می آید. چرا که به منظور نوشتن انواع مقالات و پایان نامه های تخصصی مربوط به دانشجویان رشته های نجوم و رشته های مرتبط با آن، نیاز به ترجمه تخصصی کتاب های نجوم می باشد. بسیاری از پژوهشگران و دانشجویان، وقتی می خواهند مقاله یا پایان نامه ای را بنویسند؛ با این منابع مواجه می شوند. به همین علت آن ها می توانند سفارش های ترجمه تخصصی نجوم خود را به موسسه های معتبر در این زمینه بسپارند. موسسه ایران تایپیست، سال هاست که خدمات جالب توجهی را در زمینه ترجمه متون مختلف از جمله: متون مندرج در کتاب ها و منابع رشته نجوم، ارائه نموده است. کلیه کتاب ها و منابع اصلی رشته نجوم نه تنها برای دانشجویان این رشته، بلکه برای تمامی علاقه مندان به نجوم، در این موسسه، قابل ترجمه به فارسی است.

آیا قیمت ترجمه تخصصی نجوم در ایران تایپیست، به صرفه است؟

هزینه مربوط به ترجمه تخصصی نجوم، بستگی به عوامل ریز و درشت زیادی دارد. با در نظر گرفتن این عوامل است که می توان در نهایت هزینه یک سفارش را به مشتری اعلام کرد. تعداد کلمات و صفحات متن مورد نظر، زبان رایج در آن، سطح کیفی و... بخشی از این عوامل به شمار می آیند. ایران تایپیست، به عنوان یکی از موسسه های فعال در زمینه ترجمه تخصصی نجوم، هزینه های به صرفه تری را نسبت به سایر مراکز دیگر به شما ارائه می سازد. شما می توانید سفارش های خود را با قیمت های پایین و کیفیت بالا در ایران تایپیست، به ثبت برسانید. دلیل این مدعی نیز به میزان توجه شرکت مذکور به اصل مشتری مداری بر می گردد. به این صورت که قصد مسئولان این موسسه، جلب رضایت مشتری می باشد. به همین علت بهتر است به جای گشت و گذار در مراکز مختلف، سفارش های خود را به این موسسه بسپارید. ضمن اینکه می توانید سفارش خود را آنلاین، ثبت کنید.

ترجمه تخصصی نجوم

تضمین کیفی سفارش ترجمه تخصصی نجوم

آیا هزینه سفارش های ترجمه تخصصی نجوم قابل استرداد می باشد؟

به جهت تضمین کیفیت ترجمه تخصصی نجوم، تمامی سفارش های شما در مراکز معتبری همچون: ایران تایپیست، همراه با گارانتی می باشد. به این صورت که خیال مشتری را به طور کامل آسوده خاطر می سازند. در صورتی که شما به عنوان مشتری پس از دریافت فایل ترجمه تخصصی خویش، متوجه کیفیت پایین ترجمه شدید. یا اینکه در ترجمه مذکور، ایرادهای بسیار زیادی وجود داشت؛ امکان استرداد هزینه برای شما محقق می گردد. البته شما می توانید ابتدا پس از دریافت فایل سفارش ترجمه تخصصی نجوم خود در این موسسه، از مترجم آن درخواست ویرایش و اصلاح فایل ترجمه خود کنید. در صورتی که ایرادهای کمی در فایل سفارش شما وجود داشته باشد؛ مترجم یاد شده، اقدام به ویرایش و اصلاح فایل ترجمه شده می کند. اما در صورتی که به هیچ عنوان فایل شما پذیرفته شده نیست؛ امکان استرداد هزینه و سپردن فایل سفارش به مترجم دیگر وجود دارد. مجموع این عوامل، نشان دهنده گارانتی سفارش های شما در ایران تایپیست، می باشد.

بارگذاری فایل سفارش های شما به صورت آنلاین در بستر اینترنت

امروزه امکان بارگذاری فایل سفارش ترجمه تخصصی نجوم برای شما در بستر اینترنت، فراهم آمده است. به این صورت که شما می توانید سفارش های خود را آنلاین در هر زمان و مکانی به ثبت برسانید. بدین ترتیب جدا از ارسال فایل های نوشتاری، شما می توانید انواع فایل های صوتی و تصویری خود را نیز در این موسسه، آنلاین بارگذاری کنید. بدین ترتیب هیچ گونه محدودیتی در برابر شما وجود نخواهد داشت. در هر صورت شما می توانید سفارش ترجمه تخصصی نجوم خود را به ایران تایپیست به صورت آنلاین و اینترنتی، به ثبت برسانید. مترجمان بسیار زیادی در این موسسه، سال هاست که به صورت دورکاری، مشغول به ترجمه انواع متون هستند. شما می توانید با ثبت سفارش های خود در ایران تایپیست، از مهارت بالای ترجمه آن ها بهره مند شوید.

ترجمه تخصصی نجوم

ترجمه تخصصی نجوم


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

دریافت نمونه ترجمه رایگانترجمه ی رشته هاترجمه تخصصی مقالهترجمه کتاب

سوالات متداول

ترجمه تخصصی نجوم به صورت باکیفیت و سلیس در ایران تایپیست هر زمان که کاربر سفارش دهد تحویل داده می شود. 

خیر، در ایران تایپیست ترجمه تخصصی مقالات فیزیک نجومی همگی با کیفیت بسیار بالا انجام میشود .

هزینه ترجمه تخصصی نجوم برای دانش آموزان در ایران تایپیست نسبت به ترجمه تخصصی برای متخصصین ارزانتر است.

خیر، در ایران تایپیست ترجمه تمامی مقالات تخصصی تنها توسط مترجمین متخصص انجام می شود تا کیفیت ترجمه بالا باشد.


نویسنده: ندا احمدی فر ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1401/3/30 ساعت 17:23:17 تعداد بازدید: 1329 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ترجمه تخصصی متون نجوم ترجمه تخصصی نجوم آنلاین بهترین سایت ترجمه تخصصی نجوم ترجمه تخصصی مقالات نجوم ترجمه تخصصی فایل آموزشی نجوم

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :