یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تحلیل آماری چند متغیره یعنی چه؟

نویسنده: آیدا وحدت تحلیل آماری تاریخ انتشار: 1400/4/15 ساعت 11:00:00 بازدید: 1212 امتیاز 5 از 1 نظر

تحلیل آماری چند متغیره زمانی وارد کار می‌شود؛ که نتوان متغیرها را یک فاکتور مستقل در نظر گرفت و می‌بایست آزمایش‌های خود را بسط داده؛ وارد دنیای روابط میان این متغیرها شد. این متغیرها اغلب تصادفی هستند و برای این‌که بتوان عمل تحلیل آماری را بهتر بر روی چنین روابطی اعمال کرد؛ می‌بایست دست به دامان تجزیه و تحلیل آماری چند متغیره شد؛ تا بتوان به مدل‌سازی (Modelling)، استنباط و تحلیل داده‌های آماری پرداخت. این عمل عموما به نام اختصاریِ MVA معروف است و از نام انگلیسی Multivariate Analysis گرفته شده است. در زیر سایه‌ی این تحلیل آماری، آمارشناس می‌تواند با آزمایش بر روی متغیرها و اندازه‌گیری آن‌ها پرداخته و به تفسیر روابط بین آن‌ها بپردازد. تجزیه و تحلیل چند متغیره، برای مطالعه‌ی مجموعه‌های پیچیده‌ای از داده‌ها می‌پردازد و در ایران تایپیست، برای انجام این فرایند از روش‌ها و کدگذاری‌های مختلفی با کمک نرم‌افزارهای پیشرفته و بروز آماری استفاده می‌شود. در این روش از تحلیل آماری، حتی کوچک‌ترین مجموعه‌ی داده‌ها ممکن است گسترده و بسیار بزرگ باشد.

ایران تایپیست، به منظور کاهش خطاهای زمینه‌ی پژوهشی شما، به تحلیل آماری چند متغیره می‌پردازد. به دلیل خطای پایین این نوع تحلیل آماری، ایران تایپیست برای کسب بهترین نتایج در روند پژوهش‌های آماری شما از این روش بهره می‌جوید. با توجه به این‌که بهره‌گیری از این روش ممکن است موجب اشکال در تفسیر داده‌ها گردد یا متغیرهای گسترده استنباط را برای شما سخت و یا حتی غیر ممکن سازد؛ می‌بایست از آمارشناسان خبره و کارشناسی استفاده کنید که به خوبی با پستی و بلندی‌های این روش آماری آشنا هستند و به خوبی می‌توانند آن را عملی نمایند. متخصصان آمار و احتمال ایران تایپیست، به منظور گرفتن علمی‌ترین و مناسب‌ترین نتیجه از پژوهش‌هایی با متغیرهای زیاد، به این روش تکیه می‌کنند. دقت کنید که آمار چند متغیره را نمی‌توان بر عهده‌ی کسانی سپرد که تجربه‌ی سطحی و اندک از لایه‌های عمیق علم آمار دارند. به همین دلیل است که اساتید و پژوهش‌گرانی که در این زمینه پیراهن بیشتری پاره کرده‌اند؛ عمدتا توصیه می‌کنند به متخصصانی مراجعه کنید که در کار خود مثال‌زدنی و بهترین باشند؛ که در این زمینه می‌توانید روی ایران تایپیست حساب کنید.

تحلیل آماری چند متغیره یعنی چه؟ 

 تحلیل و تجزیه‌ی داده‌های آماری چند متغییره

سوالات متداول

اگر متغیرهایی که در حین جمع‌آوری داده‌ها بسیار زیاد باشند، تصادفی باشند و نیاز باشد که روابط میان این متغیرها را بسنجیم؛ ایران تایپیست استفاده تحلیل آماری چند متغیره را به شما پیشنهاد می‌کند.

در صورتی که مجموعه‌ی متغیرها کوچک و محدود است، ایران تایپیست عموما تحلیل آماری چند متغیره را پیشنهاد نمی‌کند.

می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ایران تایپیست تماس حاصل فرمایید تا به طور کاملا رایگان شما را راهنمایی کرده و به شما مشاوره دهند.

تحلیل و استنباط آماری بر اساس روابط میان متغیرهای تصادفی صورت می‌پذیرد. در این نوع تحلیل آماری، عموما متغیرها مستقل در نظر گرفته نمی‌شوند.


نویسنده: آیدا وحدت تحلیل آماری تاریخ انتشار: 1400/4/15 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 1212 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: تحلیل آماری چند متغیره چیست تحلیل آماری چند متغیره یعنی چی معنای تحلیل آماری چند متغیره تحلیل آماری چند متغیره حرفه ای سایت تحلیل آماری چند متغیره

دیدگاه کاربران

مهراب جلالیان | 1400-8-9 ساعت 09:32:44 امتیاز :

بابت اعتمادم به سایت شما خیلی خوشحالم. تحلیل آماریتون حرف نداشت

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :