یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

آیا بین خلاصه نویسی و بازنویسی فرقی وجود دارد؟

نویسنده: دنیا ذاکری بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/9/7 ساعت 14:00:00 بازدید: 832 امتیاز 0 از 0 نظر

اگر قرار است تلخیص و بازنویسی هیچ فرقی با یکدیگر نداشته باشند باید به جای هر دو آنها از یک کلمه استفاده می‌شد. از این رو می‌توان چنین ادعا نمود که این سوال یک سوال اشتباه است و یک جواب قطعی دارد: بله! تفاوت تلخیص و بازنویسی زیاد است و نمی‌توان آنها را به یکدیگر ربط دارد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

اما دلیل به اشتباه انداختن تلخیص و بازنویسی با یکدیگر چیست؟ در ابتدا بهتر است به بررسی تعریف هر یک از آنها بپردازیم. پس از بررسی تعاریف آنها می‌توانیم با روش‌های مقایسه‌ای به نقاط تفاوت و یا شباهت آنها دست پیدا کنیم. تلخیص عبارت است از عملی که روی متن پیاده می‌شود تا آن را با همان مفهوم خلاصه کند. در این روش متن خلاصه‌شده نسبت به متن اصلی بسیار کوتاه‌تر است. به عبارت دیگر در خلاصه نویسی متن کش پیدا نمی‌کند و بلند‌تر نمی‌شود. اما بازنویسی حالت‌های مختلفی دارد.

یعنی در بازنویسی متن بازنویسی‌شده هم متن بسط پیدا کند و هم می‌تواند کوتاه‌تر شود. در بازنویسی قانون خاصی برای مقدار متن بازنویسی شده وجود ندارد. اما نقاط شباهت این دو مبحث چه می‌تواند باشد؟ شباهت آنها جزئی است اما نمی‌توان آنها را انکار کرد. مهم‌ترین شباهت تلخیص و بازنویسی مربوط‌بودن آنها به حوزه نگارش است. هر دو آنها زیر شاخه نگارش هستند. دومین شباهت آنها انتقال مفهوم متن اصلی است. یعنی هم در بازنویسی و هم در خلاصه نویسی مفهوم متن اصلی به متن مبدا منتقل می‌شود. برای درک بهتر تفاوت تلخیص و بازنویسی می‌توانید به گوگل سری بزنید. البته لازم به ذکر است که تلخیص و بازنویسی می‌تواند مکمل هم باشند و در آماده‌سازی متنی خاص به یکدیگر کمک کنند. ایران تایپیست نیز در مسیر تلخیص و بازنویسی در کنار مشتریان عزیز است. این مرکز از تمام توان مالی و فردی خود بهره می‌برد تا متون خاص به مشتری ارائه دهد.

آیا بین خلاصه نویسی و بازنویسی فرقی وجود دارد؟

تلخیص و بازنویسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

بازنویسیخلاصه نویسیهزینه خلاصه نویسیهزینه بازنویسی متن

سوالات متداول

زمانی که متن نگارش شده کوتاه‌تر شده باشد اغلب خلاصه نویسی صورت گرفته است. اما این مورد نمی‌تواند به عنوان قانون کلی مطرح شود چرا که در برخی از بازنویسی‌ها نیز متن کوتاه‌تر می‌شود.

محاسبه هزینه تلخیص و بازنویسی به عوامل بسیاری بستگی دارد و تنها به شمردن چند مورد ختم نمی‌شود. در چنین شرایطی فقط عوامل ایران تایپیست قادر به محاسبه هزینه پروژه نسبت به شرایط آن هستند.

مدت زمانی که برای آماده‌سازی پروژه‌های تلخیص و بازنویسی در نظر گرفته می‌شوند تقریبی است و مدت زمان دقیقی نمی‌توان برای آن تعیین نمود. اما اکثراً اتمام پروژه طبق آن زمانبندی صورت میگیرد که در ابتدا اعلام شده است.

برای سفارش پروژه‌های مختلف از جمله پروژه‌های تلخیص و بازنویسی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود با ایران تایپیست در ارتباط باشید و نسبتا به نحوه ثبت سفارش اطلاع پیدا کنید.


نویسنده: دنیا ذاکری بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/9/7 ساعت 14:00:00 تعداد بازدید: 832 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: فرق خلاصه نویسی و بازنویسی فرق تلخیص و بازنویسی تفاوت تلخیص و بازنویسی تفاوت خلاصه نویسی و بازنویسی سفارش تلخیص و بازنویسی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :