پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

قواعد و اصول تبدیل پایان نامه به کتاب چیست؟

نویسنده: سارا اخلاقی تبدیل پایان نامه به کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/16 ساعت 09:00:00 بازدید: 335 امتیاز 4 از 1 نظر

همانطور که پیش‌تر گفته شد، برای تبدیل پایان نامه به کتاب باید پیرو یک سری اصول و قواعد عمل کرد؛ در واقع افراد برای انجام چنین کاری باید به اصول تعیین شده تسلط داشته باشند تا بتوانند نسخه کتابی پایان نامه را به بهترین شکل تهیه کنند. اما این اصول کدام‌اند؟ مسلما ابتدایی‌ترین گام این است که مطالب پایان نامه به صورت تایپ شده باشند که در این صورت مهم‌ترین عمل انجام شده است. البته در صورتی که حجم مطالب پایان نامه برای تبدیل ان به یک کتاب کامل و تخصصی کم باشد، لازم است برای تکمیل نکات و مطالب ذکر شده در آن اقدام کرده و در واقع مطالب کتاب کامل شوند. اصل مهم دیگر به ظاهر و صفحه آرایی کتاب مربوط می‌شود؛ در واقع لازم است که نکاتی همچون استفاده درست از تصاویر، علائم نگارشی، اندازه و فونت کلمات، هرگونه جدول و نمودار و سایر نکات مربوط به ساختار ظاهری کتاب برای جذب هر چه بیشتر مخاطبان و تاثیرگذاری بیشتر کتاب بر روی آن‌ها مد نظر قرار گیرند. مسلما در صورتی که یک کتاب به بهترین شکل صفحه آرایی شود، فروش آن بیشتر شده و تعداد افراد بیشتری برای استفاده از مطالب آن علاقه نشان می‌دهند.

در قدم بعد لازم است برای دریافت کد شابک که یک کد 13 رقمی می‌باشد اقدام کرده و در واقع اقدامات لازم برای چاپ رسمی کتاب انجام داده شود؛ در حقیقت با دریافت این کد، حق مالکیت کتاب به طور رسمی به صاحب آن تعلق خواهد گرفت. در صورتی که قصد دارید کتاب خود را به شکل همگانی در کتاب فروشی‌ها عرضه کنید، باید یک جلد مناسب و با کیفیت برای آن تهیه کنید؛ در صورتی که جلد کتاب به درستی تهیه شود، علاوه بر این که می‌توانید نمره بیشتری از اساتید خود دریافت کنید بلکه موفقیت شما در عرضه و فروش آن در بازارها و فروشگاه‌های کتاب نیز بسیار بیشتر می‌شود. پس از انجام اقدامات لازم برای تبدیل پایان نامه به کتاب، لازم است جهت دریافت مجوزهای لازم برای کتاب اقدام کرد؛ اخذ مجوز ارشاد و فهرست نویسی پیش از انتشار جهت تکمیل اطلاعات مرتبط با کتاب مثل نام نویسنده، قیمت کتاب، نام ناشر، تعداد صفحات و... بسیار ضروری است که لازم است این مجوزها را از اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی دریافت کرد.

قواعد و اصول تبدیل پایان نامه به کتاب چیست؟

قواعد و اصول تبدیل پایان نامه به کتاب

 

سوالات متداول

بله، رعایت اصول برای تبدیل کردن پایان نامه به کتاب ضروری است.

تایپ مطالب پایان نامه، دریافت مجوزهای لازم برای تولید کتاب، صفحه آرایی و طراحی جلد برای کتاب و چاپ آن.

تهیه کتاب کاری اصولی است. برای آماده کردن کتابی با کیفیت و پرتیراژ، باید این اصول را در نظر داشت.

کسب نمره‌ای بالا و دست یافتن به منافع اقتصادی هر چه بیشتر با انتشار و عرضه کتابی با کیفیت.


نویسنده: سارا اخلاقی تبدیل پایان نامه به کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/16 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 335 امتیاز 4 از 1 نظر

کلمات کلیدی: اصول تبدیل پایان نامه به کتاب قواعد تبدیل پایان نامه به کتاب روشهای تبدیل پایان نامه به کتاب متد تبدیل پایان نامه به کتاب تکنیک های تبدیل پایان نامه به کتاب

دیدگاه کاربران

حسین زمانی | 1400-6-24 ساعت 09:24:37 امتیاز :

ممنون بابت توضیحات خوبتون?

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :