یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ترجمه مقاله پزشکی

نویسنده: زهرا خلف زاده ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1401/6/16 ساعت 17:25:03 بازدید: 734 امتیاز 0 از 0 نظر

ترجمه مقاله پزشکی، ویژگی ها، باید ها و نباید ها و اصول خاص خودش را دارد. ترجمه مقاله پزشکی عموما توسط دانشجویان یا فارغ التحصیلانی انجام می شود که در این شاخه تحصیل کرده اند و با دنیای پزشکی و اصطلاحات مخصوص به آن آشنایی دارند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

ترجمه مقاله پزشکی

ترجمه مقاله پزشکی

مشاوره رایگان برای ترجمه مقاله پزشکی  در ایران تایپیست

ترجمه مقاله پزشکی یک عامل حیاتی در انتشار دانش و کشفیات جدید در زمینه پزشکی است. ترجمه مقالات پزشکی همچنین می‌تواند یک عامل حیاتی در ارائه خدمات درمانی به کل جهان، به حساب بیاید. اما چطور؟

وقتی دانش مخصوص یک مسئله یا موضوع در پزشکی در دسترس همگان قرار بگیرد، رشد و پیشرفت در این زمینه بیشتر خواهد شد و خدمت رسانی از جنبه پزشکی ارتقا پیدا خواهد کرد. مترجمان متون پزشکی اصولا با چالش‌هایی مواجه هستند که بیشتر به موضوع مقالات مربوط می شوند. ویژگی‌های مشخصه خاص زبان پزشکی از زبان های انگلیسی و عربی  و فرانسوی و غیره جداست. تمام مترجمان ایران تایپیست بر این مسئله واقف هستند. اما منظور از این جمله چیست؟

در واقع اصطلاحاتی از جمله واژه‌های معانی کلمات مشابه اما از نظر مفهومی کاملا متفاوت، واژه‌های اختصاری، ایجاد ارتباط بین مفاهیمی که در ادبیات زبان مقصد ارتباط شان دشوار است، ترکیب کلمات، تضاد ها در زبان پزشکی، هم معنی ها و غیره اگر به درستی ترجمه شوند، به آن ترجمه، ترجمه مقاله پزشکی موثر گفته می شود.

مترجمین در چه سطح علمی و تجربی برای ترجمه مقاله پزشکی هستند؟

مسئله ای که در ابتدا باید بدانید این است که ترجمه مقاله پزشکی مربوط به تعدادی از حوزه‌های موضوعی ِ مختلف از جمله: داروشناسی، امداد پزشکی، جراحی، زایمان، پزشکی داخلی، کاردیولوژی، و دیگر رشته‌های تخصصی است. هر یک از زیر رشته های ذکر شده (و نشده) نیاز به دانش لازم و کافی جهت ترجمه دارند.

پس آگاهی از مفاهیم وسیع موجود در هر یک از این زیر رشته ها که رشته های دیگر را در بر میگیرد، از جمله عواملی است که یک مترجم را برای انجام ترجمه مقاله پزشکی واجد شرایط می کند. در کنار این، داشتن توان و تخصص کافی در یک زمینه خاص، یک مترجم را برای انجام ترجمه توانمند می کند. پس داشتن مدرک پزشکی یا فعالیت در این رابطه، از پایه ترین سطح های ممکن برای کار ترجمه تخصصی است. ایران تایپیست این مقوله را جهت انتخاب و گلچین کردن مترجمان خود، در نظر گرفته است.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

راهکارهای ترجمه فوری مقاله پزشکی در  ایران تایپیست

اول باید بدانیم که چه نیازی به ترجمه مقاله پزشکی داریم؟ بعد از آن، به این نتیجه میرسیم که هر ترجمه با توجه به اولویت و نیازی مبرمی که به آن وجود دارد، طی زمان کوتاه یا بلند مدت، می تواند ترجمه شود یا خیر. ترجمه های پزشکی، مانند دیگر رشته ها، انواع مختلفی دارند و نمی توان برای آنها یک مدت زمان خاص و یکسری اولویت دیگر را در نظر گرفت و به همه، تعمیم داد.

برخی اوقات، هدف از ترجمه مقاله پزشکی ارائه الزامات جدید پزشکی، محصولات پزشکی جدید و وسایل پزشکی و یا اطلاعات جدید درباره یک موضوع خاص و مهم است که در دنیا مانند یک معضل با آن برخورد می شود. گاهی هم ترجمه مقاله پزشکی اولویت به خصوصی از این نظر ندارد و برای انجام امور دانشجویی و پژوهشی بلند مدت به آن نیاز داریم. مقصود هر چه که باشد، نیاز برای ترجمه تخصصی پزشکی براساس ماهیت متن و هدف از ترجمه، متفاوت است. براساس همین تفاوت ها و درک شرایط مشتریان، ایران تایپیست ترجمه فوری مقالات پزشکی را در راس اهداف خود قرار داده است، تا به این واسطه برای بهبود روند ترجمه و سرعت بخشیدن به آن، گامی برداشته باشد.

ترجمه مقاله پزشکی

ترجمه مقاله

روش انتخاب بهترین مترجم برای ترجمه مقاله پزشکی

بهترین مترجمان هم، همواره با چالش های متعدد ترجمه مقاله پزشکی روبرو هستند؛ اما مترجمانی موفق ترند که می توانند از پس سختی ها و معضلات مربوط به هر ترجمه برآیند و یک مقاله را طوری ترجمه کنند که اثری ترجمه شده به حساب نیاید. و گویی متن مورد نظر از ابتدا هم به زبان مبدا، نوشته شده است! تعجبی ندارد. مترجمان ایران تایپیست با توجه به همین روانی در ترجمه و توانایی برای انتقال مفاهیم به شیوه درست انتخاب شده اند. شما می توانید بر اساس نمونه کارهای سابق ترجمه یک مترجم را انتخاب کنید، یا بر اساس پیشنهاد مشاوران ایران تایپیست برای انتخاب مترجم مورد نظر خود، اقدام کنید. امکان انتخاب مترجم از هر نظر و براساس پیشنهاد شما نیز میسر خواهد شد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

 انواع گرایش پزشکی که ترجمه مقاله این گرایش ها در ایران تایپیست  انجام می گردد؟

گرایش های پزشکی در یک یا چند دسته ی خاص جا نمی شوند و نمی توان از همه ی آنها نام برد. اما چند مورد از گرایش هایی که ترجمه مقالات آنها در ایران تایپیست انجام می شود شامل موارد زیر هستند:

  • علوم هوشبری
  • بیماری‌های عفونی
  • گوش و حنجره شناسی
  • قلب
  • میکروبیولوژی
  • آسیب‌شناسی
  • امراض پوستی
  • کلیه شناسی
  • امراض کودکان
  • طب اورژانسی
  • عصب‌شناسی
  • روان‌پزشکی
  • علوم غدد درون ریز
  • فیزیولوژی عصب
  • گوارش
  • رادیولوژی
  • ژنتیک
  • زنان و زایمان
  • روماتیسم شناسی
  • پیرپزشکی
  • غدد
  • جراحی
  • خون شناسی
  • چشم پزشکی
  • ایمن شناسی
  • استخوانپزشکی
  • اورولوژی
  • و بسیاری از گرایش های دیگر.

ایران تایپیست با حضور بیشتر از هزاران مترجم در حوزه های مختلف تخصصی من جمله ترجمه مقاله پزشکی، به شما در روند ترجمه مقالات و ویرایش آنها کمک خواهد کرد. ترجمه مقاله برای تقویت رزومه، درج مقالات در ژورنال های علمی و غیره توسط ایران تایپیست میسر خواهد شد. تنها کافیست با شماره های داده شده تماس بگیرید.

ترجمه مقاله پزشکی

ترجمه مقالات پزشکی

ترجمه مقاله پزشکی با علم به معادل یابی واژگان و اصطلاحات پزشکی

ترجمه مقاله پزشکی با توجه به وجود اصطلاحات تخصصی موجود در آن روند پیچیده ای به خود گرفته است. البته اگر ترجمه این دست از موضوعات را به دست افراد ماهر و متبحر بسپاریم؛ آن ها می توانند ترجمه های بهتری را از خود ارائه دهند. در هر صورت باید به خاطر داشت که ترجمه های تخصصی را می بایست به افراد متخصص سپرد. مترجمانی که در یکی از زیرمجموعه های مختلف پزشکی، سال ها درس خوانده اند و با واژگان این رشته کاملا آشنا هستند. آن ها می توانند با علم به معادل یابی این واژه ها، سفارش های ترجمه مقاله پزشکی شما را بر عهده بگیرند. بنابراین بهتر است کار را به کاردان سپرده و سفارش ترجمه های تخصصی خود را در نزد بهترین و مجرب ترین مترجمین این حوزه بسپارید. چرا که سپردن ترجمه مقاله های پزشکی به دست هر مترجمی، نمی تواند نشان دهنده کیفیت بالایی باشد.

ترجمه مقاله پزشکی

ترجمه مقاله پزشکی

در ترجمه مقاله پزشکی واژگان و اصطلاحات تخصصی زیادی وجود دارند که بایستی معادل آن ها را دانست. امروزه دانش آموختگان زیادی در رشته پزشکی هستند که توانایی ترجمه متون مربوط به رشته خود را دارند. شما می توانید سفارش های ترجمه خود را به دست آن ها بسپارید. تعداد بسیار زیادی از این مترجمان در موسسه ایران تایپیست به استخدام این شرکت درآمده اند. بدین ترتیب اگر شما سفارش ترجمه مقاله پزشکی خود را در ایران تایپیست به ثبت برسانید؛ سفارش شما به دست این افراد متخصص سپرده می شود. آن ها می توانند با بهترین و بالاترین کیفیت ممکن سفارش های شما را ترجمه نموده و آن را در اسرع وقت به شما تحویل دهند. البته می توان در ترجمه مقاله پزشکی از یک فرهنگ اصطلاحات تخصصی پزشکی هم بهره جست. این فرهنگ ها به خوبی می توانند هر مترجمی را در ترجمه متون یاری نمایند.

آیا ترجمه مقاله پزشکی نیاز به زمان زیادی دارد؟

با توجه به این مسئله که سفارش های ترجمه مقاله پزشکی جزو ترجمه های تخصصی به شمار می رود؛ انجام آن کار ساده ای نیست. به همین علت معمولا ترجمه متون تخصصی به علل و عوامل زیاد برای هر مترجمی زمان بر خواهد بود. زمانی که یک مترجم برای ترجمه این مقاله ها می گذارد؛ بیشتر از سفارش های عادی است. اما تجربه مترجم در این راستا می تواند بسیار موثر باشد. به گونه ای که مترجمان با تجربه تر می توانند سفارش های ترجمه مقاله پزشکی را خیلی سریعتر از سایر مترجمین به سرانجام برسانند. به همین علت هم هست که اگر می خواهید خیلی سریع به فایل ترجمه خود دسترسی داشته باشید؛ بهتر است از مترجمان با تجربه تر بهره مند شوید. آن ها می توانند سریعتر شما را به مقصود خویش برسانند.

ترجمه مقاله پزشکی

زمان تحویل سفارش ترجمه

مدت زمانی که یک مترجم برای ترجمه مقاله پزشکی اتلاف می کند؛ به علت پیچیده بودن ترجمه این متون تخصصی است. چرا که در هر جمله به جمله یک متن پزشکی، کلمات و اصطلاحات تخصصی پزشکی بسیار زیادی وجود دارند. اصطلاحاتی که برای ترجمه آن ها بایستی به فکر معادل های درست و دقیق بود. بدین ترتیب کار ترجمه این مقاله ها در نزد مترجمین دائما با وقفه برای همین معادل یابی همراه می گردد. اینجاست که تجربه یک مترجم حرفه ای به سایر مترجمین می چربد. چون چنین مترجمانی کمتر وقت خود را برای دستیابی به معادل های مختلف هدر می دهند و از حافظه و مهارت خویش بهره می برند. مترجمان موسسه ایران تایپیست درست در همین راستا با بهره گیری از تجربه خود سفارش های ترجمه مقاله پزشکی مشتریان خود را با سرعت بیشتری به پیش می برند.

ترجمه مقاله های ISI پزشکی به تمامی زبان های زنده دنیا

ترجمه مقاله پزشکی مربوط به تمامی مقاله ها و سطوح مختلف آن توسط مترجم های حرفه ای انجام می گیرد. مقاله هایی که شامل مقاله های همایشی تا علمی – پژوهشی یا همان ISI می گردد. اما هر چقدر سطح مقاله بالاتر باشد؛ ترجمه آن نیز به مراتب سخت تر خواهد شد. اما در کنار سطح بندی میان مقالات مختلف، بایستی به زبان مقاله هم توجه داشت. زبان متن مقاله و زبان درخواستی کاربر که بایستی متن اولیه به آن زبان تبدیل شود؛ در ترجمه مقالات بسیار حائز اهمیت می باشد. از میان این زبان ها، ترجمه مقاله پزشکی از زبان انگلیسی به فارسی، ساده ترین نوع ترجمه مقالات پزشکی از نظر زبان متن می باشد. اما هر چقدر زبان متن سخت تر و زبان مقصد به زبان مادری مترجم دورتر باشد؛ روال کار ترجمه برای وی سخت تر خواهد شد.

ترجمه مقاله پزشکی

ترجمه مقاله پزشکی

موسسه های معتبر سفارش های ترجمه مقاله پزشکی مشتریان خود را با پشتیبانی تمامی زبان های دنیا ارائه می دهند. بدین ترتیب شما می توانید هر یک از سفارش های خود را در هر زبانی هم که باشد به این موسسه ها بسپارید. از جمله این موسسه های معتبر با چنین قابلیتی، موسسه با سابقه ایران تایپیست می باشد. در این موسسه، شما می توانید از وجود مهارت و توانایی های مترجمان این موسسه بهره مند شوید. مترجمان هر یک از 32 زبان زنده دنیا در این موسسه به وفور حضور دارند تا هر یک از آن ها پاسخ گوی نیازهای شما باشند. پس با این اوصاف این موسسه تمامی زبان های دنیا را پشتیبانی می کند تا شما با یک منبع جامع و کاملی مواجه گردید. چرا که برخی موسسه ها در زمینه ترجمه مقاله پزشکی، همه زبان ها را پشتیبانی نمی کنند. در نتیجه ممکن است شما نتوانید سفارش خود را در برخی از زبان ها در این موسسه ها ثبت نمایید.

راهنمای ثبت سفارش اینترنتی ترجمه مقاله پزشکی در موسسه ایران تایپیست

امروزه موسسه های مختلفی هستند که خدمات ترجمه مقاله پزشکی خود را به شکل آنلاین و اینترنتی هم ارائه می دهند. شما می توانید از وجود خدمات آن ها به خوبی استفاده به عمل آورید. شاید متداول ترین حالت ممکن ثبت سفارش ترجمه مقالات به شکل حضوری در مراکز و موسسه های موجود در سطح شهر باشد. اما این نوع شیوه ثبت سفارش، برای همگان میسر نیست. چرا که دانشجویان و کلیه کسانی که در شهرستان ها و حتی روستاهای دوردست زندگی می کنند؛ نمی توانند به موسسه های معتبر دسترسی داشته باشند. حتی اگر بتوانند ترجمه مقاله پزشکی خود را به موسسه های حضوری هم برسانند؛ می بایست از وقت و انرژی خود دل کند و هزینه هایی را هم پرداخت کنند. در حالی که ثبت سفارش اینترنتی دربردارنده مزایایی بیشتری است و هیچ یک از این محدودیت ها و معایب را نیز ندارد.

ترجمه مقاله پزشکی

ترجمه مقاله پزشکی آنلاین

با توجه به مزایای ثبت سفارش اینترنتی ترجمه مقاله پزشکی، بایستی به دنبال بهترین و مورد اعتمادترین موسسه آنلاین بود. موسسه ایران تایپیست از جمله شناخته شده ترین این مراکز است که دفتر مرکزی آن در میدان انقلاب تهران واقع شده است. این موسسه با طراحی وب سایت برای شرکت خود، دایره خدمات خود را در سراسر کشور گسترانیده است. برای اینکه شما نیز در هر شهر و روستایی از این خدمات بهره مند شوید؛ می بایست در وب سایت ایران تایپیست، ثبت نام کنید. پس از آن می توانید در کسری از ثانیه سفارش ترجمه مقاله پزشکی خود را اینترنتی و آنلاین به ثبت برسانید. روال کار بدین شکل است که ابتدا با جستجوی نام ایران تایپیست وارد این موسسه می شوید. سپس با ورود به سایت این موسسه، می توانید از طریق پنل کاربری خود، نوع سفارش خود را انتخاب کرده و درخواست خود را به همین راحتی به ثبت نهایی برسانید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ترجمه مقالهترجمه مقاله ISIترجمه تخصصیلیست هزینه ترجمه

سوالات متداول

هزینه ترجمه مقاله پزشکی در ایران تایپیست بر اساس حجم ترجمه، تعداد کلمات موجود در هر صفحه و مدت زمان به پایان رساندن ترجمه (در صورت ترجمه فوری هزینه بیشتر می شود) محاسبه می شود.

خیر، در ایران تایپیست، روند ترجمه زبان های مبدا و مقصد بر اساس انواع و اقسام زبان های زنده صورت می گیرد و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

در ایران تایپیست طرح ها و پلن های رایج وجود ندارد. این کار برای احترام به حقوق مشتری و در نظر گرفتن محدودیت های هر مشتری با توجه به نیاز های وی برای ترجمه مقاله در نظر گرفته شده است. و مشتریان را به این اطمینان می رساند که هزینه مضاعفی در این رابطه نمی پردازند.

شما می توانید همین الان با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. هیچ محدودیتی در ایران تایپیست مطرح نیست

.


نویسنده: زهرا خلف زاده ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1401/6/16 ساعت 17:25:03 تعداد بازدید: 734 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ترجمه مقاله رشته پزشکی ترجمه مقالات پزشکی سایت ترجمه مقاله پزشکی سفارش ترجمه مقاله پزشکی ترجمه آنلاین مقالات پزشکی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :