سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

کنترل نور صفحه نمایش

از آنجایی که کارکرد صحیح صفحه نمایش (مانیتور) بر سلامت چشمان کاربر تاثیر مستقیمی دارد، تمامی افرادی که از کامپیوتر استفاده می­کنند باید به تنظیم آن دقت کافی داشته باشند.
تنظیم­هایی مانند میزان نور، رنگ، درخشندگی و مواردی از این دست، مشخصه­هایی هستند که باید با توجه به محیط و کاری که می­خواهید با کامپیوتر انجام دهید به بهترین نحو انجام شوند.
نگاه کردن به صفحه نمایش به مدت طولانی و مستمر باعث خستگی و خشکی چشم­ها می­شود، هنگامی­که به مدتی نسبتا طولانی به صفحه نمایش نگاه می­کنید، کمتر پلک می­زنید و این ممکن است باعث خشکی سطح چشم­ها شود.
با توجه به این موضوع بهتر است پس از مدت زمان معینی که با کامپیوتر کار کردید چشم­های خود را ببندید و پس از استراحت چشم ­ها، نگاه خود را به نقطه دورتری بیندازید.
 نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید این است که، درست است انجام موارد بالا باعث بهتر شدن وضعیت فیزیکی می­شود، اما به هر مدتی که شما به صفحه کلید نگاه می­کنید، نور صفحه نمایش ممکن است شما را اذیت کند.
در نتیجه باید نور صفحه نمایش را کم کنید. این کار به روش­هایی انجام می­پذیرد که دو روش آن به صورت زیر است:
1- با تنظیم خود صفحه نمایش، این کار را انجام دهید. یعنی توسط دکمه­هایی که برای این منظور بر روی صفحه نمایش قرار داده شده است (این روش روی همه رنگ­ها تاثیر می­گذارد).
2- با تغییر رنگ­های روشن به رنگ­های تیره، نور کمتری به چشم­هایتان می­رسد (تاثیر این روش فقط روی رنگ­های روشن یا رنگ­های انتخابی است و تاثیری در بقیه رنگ­ها ندارد). در ویندور XP، روی Desktop راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید.از پنجره موجود گزینه Appearance و از آنجا گزینه Advanced را انتخاب نمایید. سپس از پنجره جدید در قسمت Item آخرین گزینه که Window است را انتخاب نمایید.در کنار آن، رنگ­هایی که در صفحات به کار می­روند آمده است. شما در قسمت Color1 یکی از رنگ­ها را می­توانید انتخاب نمایید. سپس Apply و Ok کنید و از این به بعد همه پنجره­های انتخابی شما به آن رنگ در می­آید.با این کار صفحات WORD نیز به آن رنگ تغییر می­یابند و نور کمتری خواهند داشت. ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که آیا این تغییر رنگ در هنگام چاپ (پرینت) متون نیز تاثیرگذار است یا نه؟ باید گفت که این تنظیم­ها هیچ تاثیری در چاپ ندارد و لازم نیست موقع چاپ دوباره همه این تنظیم ها را به حالت اول بازگردانید.

کنترل نور صفحه نمایش

 


نویسنده: روزبه تهرانسری تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷:۳۶ یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۲۱ تعداد بازدید: 1102

کلمات کلیدی: کنترل نور صفحه نمایش کنترل نور کنترل نور صفحه نور صفحه نمایش

Link: /news/کنترل-نور-صفحه-نمایش5.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.