پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه کتاب برق و الکترونیک / برق/ کد نمونه ترجمه A420

کاربر گرامی:  

شما می توانید از کد مترجم  1979  ترجمه زمینه برق و الکترونیک را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 1979  را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 


ترجمه: انگلیسی به فارسی

زمینه:  برق و الکترونیک

موضوع نمونه ترجمه: برق

سخن مترجم:

از آنجا که برق یکی از ابزارهای مهم و حیاتی دست بشر به شمار می رود و در عین سودمندی می تواند خطرآفرین نیز به شمار رود، لذا بالا بردن اطلاعات افرادی که در این زمینه مشغول به کار می باشند و علی الخصوص متخصصین برق یکی از مهمترین و اساسی ترین مسائل امروز کشور ماست.  لذا با پیشرفت فن آوری های صورت گرفته در زمینه ی برق و استانداردهایی که در زمینه ی ایمن سازی در تمام نقاط جهان به کار گرفته می شود، لازم می دانم تا در این حوزه به همکارانم کمکی بنمایم.  باشد که مهندسین برق بتوانند با بالا بردن اطلاعات خود در راستای ایمن سازی مقرون به صرفه و هرچه بهتر کشور گام بردارند.  با آرزوی توفیق برای همه ی شما مهندسین عزیز کشورمان. 

متن اصلی به  انگلیسی :

Faults on underground cable networks are sometimes the result of careless workmanship by cable jointers or by cable laying contractors, etc., but are more commonly due to damage from tools such as pick-axes, pneumatic drills and trench excavating machines, and so on, used by other utilities.

Insulation failures sometimes occur in cable terminating boxes due to overvoltage, particularly at points in a MV system where an overhead line is connected to an underground cable. The overvoltage  in such a case is generally  of atmospheric origin, and electromagnetic-wave reflection effects at the joint box (where the natural impedance of the circuit changes abruptly)  can result in overstressing of the cable box insulation to the point of failure. Overvoltage protection  devices, such as lightning arresters, are frequently installed at these locations.

Faults occurring in cable networks are less frequent than those on overhead (0/H) line systems, but are almost  invariably permanent faults, which require more time for localization and repair than those on 0/H lines.

Where a cable fault occurs on a ring, supply can be quickly restored to all consumers when the faulty section of cable has been determined.

If, however, the fault occurs on a radial feeder, the delay in locating the fault and carrying out repair work can amount to several hours, and will affect all consumers downstream of the fault position. In any case, if supply continuity is essential on all, or part of, an installation, a standby source must be provided

متن ترجمه شده به  فارسی :

 

عیوب شبکه های کابلی زیرزمینی گاهاً نتیجه ی بی دقتی کارگران هنگام بندکشی یا خواباندن کابل و غیره می باشد، ولی معمولاً بیشتر به علت آسیب رسیدن از طرف ابزارهایی مثل کلنگ و تبر، مته های بادی و ماشین آلات گود برداری و غیره که در دیگر تسهیلات استفاده می شود به وجود می آید.

خطاهای عایق کاری گاهاً در کابل متصل به جعبه ها و به ویژه در نقاطی از یک سیستم ولتاژ متوسط که سر کابل به کابل زیر زمینی متصل می شود به علت اضافه ولتاژ اتفاق می افتند.  اضافه ولتاژ در چنین مواردی معمولاً به خاطر شرایط جوی است و اثرات انعکاس موج الکترومغناطیسی در جعبه فیوز ( جایی که امپدانس واقعی مدار به طور ناگهانی تغییر می کند) می تواند سبب ایجاد تنش های اضافی عایق جعبه کابل به محل دستگاه های محافظت از خطای اضافه ولتاژ ازقبیل صاعقه گیرها گردد که این نوع برقگیرها به طور مکرر در این محل ها نصب می شوند.

عیوبی که در شبکه های کابلی رخ می دهد کمتر از آن هایی است که در سر خط (O/H) سیستم ها اتفاق می افتد، ولی عیوب دائمی تقریباً ثابت می باشند که نسبت به سر خطوط به زمان بیشتری برای تمرکز و تعمیر نیاز دارند.

جاییکه خطای کابل در یک حلقه اتفاق می افتد، تغذیه می تواند تا وقتی که قسمت معیوب کابل مشخص می شود برای تمام مصرف کنندگان به سرعت ذخیره گردد.

در صورتی که این حالت خطا بر روی تغذیه ی شعاعی رخ دهد،  قطع محلی فاز معیوب و انجام تعمیرات می تواند چند ساعت طول بکشد و تمام مصرف کنندگان بی برق خواهند بود.  در هر صورت، اگر برق به طور مداوم برای همه یا بخشی از یک تأسیسات ضروری باشد یک منبع جانشین می بایست فراهم شده باشد.

 

نمونه ترجمه کتاب برق و الکترونیک


نویسنده: کیهان فدایی تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸:۱۰ دوشنبه ۱۳۹۳/۰۴/۲۳ تعداد بازدید: 1547

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه کتاب برق و الکترونیک ترجمه کتاب برق و الکترونیک ترجمه رایگان کتاب برق و الکترونیک کتاب برق و الکترونیک

Link: /news/نمونه-ترجمه-کتاب-برق-و-الکترونیک-/-برق/-کد-نمونه-ترجمه-A4202.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.