• کد مترجم 922

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  922 ترجمه زمینه  مدیریت و حسابداری را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 922 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 

سخن مترجم:

بیان مفاهیم علمی به صورت ساده و روان به گونه ای که خواننده به راحتی بتواند به مقصود اصلی متن پی ببرد، در رشته مدیریت بسیار مهم است چرا که این علم، علم تحلیل و تصمیم گیری است؛ بنابراین یک مترجم کارآمد مستقیماً می تواند کمک یار یک مدیر کارآمد باشد.بنده سابقه ترجمه در این رشته از جمله کتاب در زمینه مدیریت دانش را دارا می باشم و ارائه ترجمه ساده و روان و در عین حال دقیق، از موکدات بنده در فن ترجمه است.

 

ترجمه از انگلیسی به فارسی:

زمینه: مدیریت و حسابداری

موضوع نمونه ترجمه: مدیریت

متن اصلی به  انگلیسی:

Decision-making style is defined as the degrees to  which managers are willing to allow participation by subordinates in decision-making processes. Decision-making processes include two basic issues: first, who is involved in the decision-making process? Secondly, are decisions made formally by the boss or jointly with subordinates? The second issue involves the degree to which subordinates are able to influence decisions and how well their interests are reflected in the outcomes through participation in the decision-making process. Employee participation in decision making has  been widely advocated as a means of increasing organizational effectiveness. On the one hand, it increases productivity, ability, and the development of employee motivation and commitment. On the  other hand, it allows management to benefit from subordinates’ knowledge, expertise, and experience.

متن ترجمه شده به فارسی:

سبک تصمیم گیری به صورت میزان تمایل مدیران به مشارکت زیردستان در فرایندهای تصمیم گیری، تعریف می­شود. فرایندهای تصمیم گیری شامل دو مسئله عمده است: اول اینکه، چه کسی در فرایند تصمیم گیری دخیل است؟ دوم اینکه، تصمیمات صریحاً توسط رئیس گرفته می­شود و یا به طور مشترک با مشارکت زیردستان؟ در مسئله دوم مجدداً این بحث به وجود می آید که زیردستان چه میزان می توانند در تصمیمات نفوذ داشته باشند و پس از مشارکت در فرایند تصمیم گیری، چقدر علایق آن­ها در نتیجه نهایی منعکس شده است. مشارکت کارکنان در تصمیم گیری به عنوان عاملی برای افزایش اثربخشی سازمانی، به طور گسترده­ای مورد توجه قرار گرفته است. این عامل از یک سو، میزان بهره وری، توانایی، انگیزه و تعهد کارکنان را افزایش می دهد و از سوی دیگر، سبب می شود مدیران بتوانند از دانش، تخصص و تجربه ی زیردستان بهره مند شوند.