• کد مترجم 221

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  221 ترجمه زمینه  محیط زیست را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 221 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 

سخن مترجم:

متون رشته محیط زیست دارای وجوه تخصصی و کاربرد اختصاصی فراوانی می باشند و از آنجا که این متون غالبا به مسائل پیرامون ما اشاره دارند، درک صحیح و مناسب از محتوا و کاربرد این اطلاعات می تواند به هرچه بهترشدن کیفیت مقالات و کتب ترجمه شده این رشته و همچنین درک عمومی نسبت به محیط زیست ایران کمک شایانی نماید. بنده دارای تجربه مفید 7 ساله در زمینه ترجمه تخصصی متون و مربوط به محیط زیست، دارای اشراف کامل به مباحث و مسائل این رشته می باشم و در صورت اعتماد جنابعالی و سایر همکاران و هم رشته ای های شما، این اطمینان را به شما خواهم داد که متون شما در نهایت دقت و دلسوزی ترجمه و در کمترین زمان خدمتتان ارسال می شود.

 

ترجمه از انگلیسی به فارسی:

زمینه: محیط زیست

موضوع نمونه ترجمه: افعی زنجانی

متن اصلی به  انگلیسی:

This selected study region is one of the best and most important habitats of Zanjani viper and this region has been chosen in order to study and examine the habitat of this species. The district, with an area of 65000 hectares and a minimum height of 453 meters and a maximum altitude of 2700 meters above sea level, is a very mountainous area in North of Zanjan. This area is along of Zanjan-Tarom Road and at 36 degrees North latitude, 36 minutes and 36 degrees, 52 minutes and between 48 degrees East longitude, 36 minutes to 49 degrees and zero minutes. This area is limited to the village of Zaker in South, Imam Kandy in East, from the West to Tazeh kand and in the northern part to part of the Tarom city (figure1-1).This study area is of mountainous ecosystems, with very cold winters and abundant snowfall. For this reason, the region has cool summers and a lot of water resources and springs.

متن ترجمه شده به فارسی:

منطقه مورد مطالعه یکی از بهترین و مهمترین زیستگاه­های افعی زنجانی می­باشد و به همین دلیل برای مطالعه و بررسی زیستگاه این گونه اتنخاب شده است. این منطقه با وسعت 65 هزار هکتار و با حداقل ارتفاع 453متر و حداکثر ارتفاع 2700متر از سطح دریا منطقه­ای بسیار کوهستانی در شمال زنجان و در مسیر جاده زنجان–طارم و در عرض شمالی 36 درجه 38 دقیقه تا 36 درجه 52 دقیه و طول شرقی آن بین 48 درجه 36 دقیقه تا 49 درجه و صفر دقیقه واقع شده است. این منطقه حدودا از جنوب به روستای ذاکر، از شرق به روستای امام کندی، از غرب به تازه کند و از شمال به بخشی از شهرستان طارم محدود می گردد(شکل1-1).محدوده مطالعاتی از اکوسیستم­های کوهستانی با زمستان­های بسیار سرد و بارش برف فراوان می­باشد و به همین دلیل دارای تابستان­های خنک و دارای منابع آبی و چشمه­های زیادی است.