شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه متن عمومی/ دین یونان /A379

کد مترجم  1276

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم 1276 برای ترجمه زمینه عمومی استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 1276 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

 نمونه ترجمه ها

درخواست نمونه ترجمه رایگان 

ترجمه از انگلیسی به فارسی

 زمینه: عمومی

 موضوع نمونه ترجمه : دین یونان

 متن اصلی به انگلیسی :

Greek religion is not a subject that the Greeks themselves would have recognized. Religion was not an abstract category, and the language had no generic term to identify it. Action was more important than ideas. Ritual acts accompanied almost every human activity, but piety could be measured only by being visibly

displayed action. Men and women performed rituals to demonstrate expectation of divine response, but people did not have to enter a sanctuary or visit a temple to recognize the power of the gods. Because attention to the divine was a constant concern, and because ritual was almost always a social event, evidence can be found in any ancient source. Information is embedded in the works of ancient poets, philosophers, dramatists and orators, as well as in the works of artists and the architectural remains, inscriptions and the debris of daily life turned up by the archaeologist’s spade. We often find important information where we least expect it.

متن ترجمه شده به فارسی :

دین یونانی موضوع و مسئله ای نیست که یونانیان خود آن رابه  رسمیت شناخته باشند. دین و مذهب یک مقوله انتزاعی نبود ، و زبان هیچ منبع ذاتی جهت  شناخت آن نداشت. رفتارها و اقدامات  از ایده ها مهم تر بودند. اعمال آیینی  تقریبا  شامل هر فعالیت انسانی می شد، اما تقوا و پاکدامنی ، تنها با رفتارهای در معرض بروز ، مشخص می شد. مردان و زنان به پریایی آیین های مذهبی می پرداختند تا انتظارات خود را از پاسخ های الهی نشان دهند  اما مردم مجبور نبودند تا وارد مکان های مقدس و یا از معبد ها بازدید کنند تا به قدرت خدایان پی ببرند. از آن جایی که توجه به خدایان یک مقوله دائمی بود و آیین های مذهبی رویدادی اجتماعی محسوب می شد شواهد و مدارک را می توان در هر منبع باستانی  یافت  کرد . اطلاعات ،  در آثار باستانی شاعران ، فیلسوفان، نمایشنامه نویسان و سخنوران ، هم چونان که در آثار هنرمندان و بقایای معماری، سنگ نوشته ها و آثار باقی مانده از زندگی روزمره  که  توسط ابزارهای   باستان شناس دگرگون شده است ، نقش بسته شده است . ما اغلب اطلاعات مهم  را در جاهایی  یافت می کنیم که انتظار آن را نداریم.

نمونه ترجمه متن عمومی


نویسنده: آیدا وحدت تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶:۳۸ سه شنبه ۱۳۹۳/۰۳/۲۷ تعداد بازدید: 560

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه عمومی نمونه ترجمه متن عمومی ترجمه متن عمومی رایگان نمونه رایگان متن عمومی

Link: /news/نمونه-ترجمه-متن-عمومی/--دین-یونان-/A379--4.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.