دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

سازی به نام گیتار الکتریک، یاد بگیرید، بنوازید و لذت ببرید

موسیقی؛ همان  چیزی که در هر شرایطی (شادی یا غم) میتواند به روح و روان آدم نفوذ کرده و از شنیدن آن لذت برد. اما این لذت زمانی دو چندان میشود که تنها شنونده موسیقی نباشیم، بلکه نوازنده ساز نیز باشیم. اگرچه یادگیری نواختن ساز به علاقه هر فرد بستگی دارد، اما نوع ساز مورد آموزش نیز میتواند به علاقه و گاهی شرایط روحی هر فرد نیز بستگی داشته باشد. خوشبختانه امروزه برخلاف چندین سال قبل یادگیری هر سازی چه داخلی، و چه خارجی برای هر کسی راحت و در دسترس شده است. اما با اینهمه هنوز هم وجود دارند کسانی که تنها نواختن سازی را بلد هستند و برخلاف میل و علاقه درونی اشان بنا به شرایطی قادر نیستند در حضور استاد آموزش ببینند و اصول اصلی آن ساز را نمیدانند.

در اینگونه موارد مطالعه کتابهایی که در زمینه آموزش ساز نگاشته شده اند میتوانند کمک کننده باشند. یکی از آن سازها گیتار الکتریک و یکی از آن کتابهای کمک کننده «گیتار الکتریک، از الگو تا آنالیز» است که مولف و گرد آورنده ی آن «امیرحسین منصوری» میباشد و «انتشارات ارشدان» نیز آن را به چاپ رسانده است.  

گیتار الکتریک، از الگو تا آنالیز

امیرحسین منصوری برای نگاشتن این کتاب بنا بر تجارب خود از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۳ وقت گذاشته است و همین نشان دهنده این است که یادگیری یک ساز هیچوقت تمام شدنی نیست و در هر دوره ای میتوان به تجربه ای تازه دست یافت. مولف، هدف خود را برای چاپ این کتاب انتقال تجربه و پیشرفت و رسیدن به نگاهی واحد برای علاقه مندان به یادگیری گیتار الکتریک عنوان میکند. کتاب حاضر میتواند برای یادگیری اصولی تر گیتار الکتریک توسط هنرجوها استفاده شود. در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

«این کتاب به شما کمک میکند که از لحاظ تجربی، ساختار و صدابندی اصول بنیادین آهنگ را یاد بگیرید. هر بخشی تصویر و مفهوم ضروری و اصلی تعبیر کردن را برای پی بردن به مفهوم به شما نشان میدهد. قبل از شروع کتاب، توصیه میگردد توانایی الزمی در نواختن گیتار الکتریک داشته باشید».

 امیرحسین منصوری

درباره مولف:

امیرحسین منصوری در تاریخ هجده تیر هزار و سیصد و شصت و سه در شهرستان خرم آباد متولد شد و تا سن هجده سالگی در آنجا بوده و اکنون ساکن شهرستان کرج میباشد. امیرحسین منصوری زمانی تصمیم به یادگیری ساز گرفت که به گفته خودش در شهرستان خرم آباد نه استاد ساز و نه حتی جایی که بتوان از آنجا ساز تهیه کرد، وجود نداشت و او برای یادگیری، با ساز در دست و سوار بر اتوبوس از خرم آباد به تهران میرفت، ساعتی در حضور استاد تمرین میکرد و سپس به خرم آباد برمیگشت. امیرحسین منصوری یادگیری ساز در آن زمان را در جمله ای کوتاه خلاصه میکند: «من و هم سالانم در دوره ی سختی، ساز را یاد گرفتیم.»  او معتقد است تنها دلیل وجودی هر انسانی برای یادگیری و پیشرفت، «عشق و تنها عشق» است.

علاوه بر کتاب حاضر، کتاب دیگری نیز از او در زمینه گیتار الکتریک با نام «گیتار الکتریک آناتومی تنظیم و توضیحات» به چاپ رسیده است، که هر دو آنها را برای تمام کسانی که نواختن میدانند و به سطح قابل قبولی از نوازندگی رسیده اند، مناسب میداند.

امیرحسین منصوری در مقطع لیسانس و در رشته زبان انگلیسی تحصیل کرده است و اکنون به حرفه فیلمسازی مشغول میباشد. ورزش مورد علاقه او فوتبال بوده و سرگرمی مورد علاقه اش نیز مطالعه است و به علاقه مندان به مطالعه نیز خواندن کتابهای هنری را پیشنهاد میدهد.


نویسنده: تیم تولید محتوا تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰:۳۴ چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ تعداد بازدید: 1614

کلمات کلیدی: گیتار الکتریک، از الگو تا آنالیز امیرحسین منصوری انتشارات ارشدان

Link: /news/سازی-به-نام-گیتار-الکتریک،-یاد-بگیرید،-بنوازید-و-لذت-ببرید0.html

دیدگاه کاربران

شایان ضیایی دوست :

علاقه به موسیقی

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.