دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

دانش مهندسان ایرانی به دنبال نرم افزارهای کاربردی

امروزه برخلاف گذشته به منظور تحلیل و بررسی مفاهیمی مانند توسعه؛ تحقیق و پژوهش در بسیاری از زمینه های فنی و مهندسی از نرم افزارهای گوناگونی استفاده میشود. یکی از این نرم افزارهای کاربردی در این زمینه انسیس میباشد که جهت مدل سازی و تحلیل در اقدامات تحقیقاتی و توسعه مورد استفاده قرار میگیرد. از آنجا که استفاده از این نرم افزار مستلزم یادگیری در مورد آن و تسلط بر چگونگی استفاده از ان میباشد؛ لذا یکی از بهترین راهها برای دست یافتن به این منظور مطالعه ی کتابهایی است که در باب این موضوع به چاپ رسیده اند.

یکی از این کتب آموزشی؛ کتاب «طراحی و شبیه سازی مغناطیسی و حرارتی با نرم افزار Ansys Workbench» میباشد که توسط مهندسان «حامد طاهری» و «محمد دهقانی» که معتقدند این کتاب برای دانش آموزان و دانشجویان رشته های برق، مکانیک، الکترونیک، مخابرات، مکاترونیک و... مناسب میباشد؛ به رشته تالیف در آمده است.

حامد طاهری

این کتاب که توسط «انتشارات ارشدان» به چاپ رسیده است؛ در پنج فصل تالیف شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. فصول کتاب حاضر به این صورت سازماندهی شده اند.

فصل اول کتاب به نصب نرم افزار مذکور و آشنایی با محیط اولیه آن اختصاص دارد. از جمله مطالب فصل اول تعریف نرم افزار انسیس و ویژگیهای آن میباشد. مولف در فصل دوم به طراحی مدل و ابزار میپردازد. فصل سوم کتاب که تحلیل مغناطیسی نام دارد؛ در مورد این نوع تحلیل؛ انتخاب شبیه سازی و نوع راه حل؛ عایق کردن سیم پیچ و تعیین تحریک و پارامتر؛ محدوده محاسبه و آنالیز و استخراج ... صحبت میکند. از جمله بحثهای مطرح شده در فصل چهارم تحلیل حرارتی ماندگار؛ انتخاب و ساخت مواد مورد نیاز؛ تعیین منبع تولید و مسیر انتقال و روشهای مشاهده نتایج و ... میباشد. در فصل پنجم نیز حرارتی گذرا مورد تحلیل قرار میگیرد. در پایان کتاب به منظور رفع مشکلات به وجود آمده و یادگیری کامل در مورد کل مباحث عرضه شده در کتاب؛ تمارینی برای خواننده آورده شده است که میتوانند بسیار کمک کننده باشند.

درباره مولف:

آقای «حامد طاهری» یکی از مولفان کتاب «طراحی و شبیه سازی مغناطیسی و حرارتی با نرم افزار Ansys Workbench» در ماه اردیبهشت سال ۱۳۷۸ در شهر اصفهان متولد شد. تحصیلات وی در مقطع کارشناسی و در زمینه برق قدرت بوده و در حال حاضر کارشناس تعمیرات نگهداری میباشد. ایشان در زمان دبیرستان به دلیل علاقه به دروس فنی از دبیرستان نمونه دولتی به هنرستان رفته و در دانشگاه دولتی شهید مهاجر در مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل کرد. وی برای انجام کارهای تحقیقاتی در دانشگاه؛ در زمینه یادگیری نرم افزار ANSYS اقدام کرد و از آنجایی که منابع فارسی کمتری در این زمینه در دسترس میباشد؛ لذا مولف را بر آن داشت که در این زمینه و برای یادگیری علاقه مندان به کار با نرم افزار مربوطه کتابی را چاپ کرده و در اختیار عموم قرار دهد. وی هدف خود را از چاپ این کتاب عدم تجربه مشکلات خود توسط علاقه مندان اعلام میدارد.

از مقالات و  اختراعات مطرح شده از او میتوان به Optimum design and manufacturing of the lifting cylindrical electromagnets considering magnetic, thermal, and mechanical limitationshttps://doi.org/10.1007/s12008-023-01491-6

 اشاره کرد؛ همچنین در آینده باید منتظر آثار جدیدی از ایشان باشیم. او در مورد سرگرمیها و روزشهای مورد علاقه خود از کتاب خواندن، ورزش و تماشای فیلم و بیلیارد و فوتبال نام میبرد.     


نویسنده: تیم تولید محتوا تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵:۲۱ دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۳ تعداد بازدید: 419

کلمات کلیدی: حامد طاهری Ansys Workbench طراحی و شبیه سازی مغناطیسی و حرارتی ارشدان

Link: /news/دانش-مهندسان-ایرانی-به-دنبال-نرم-افزارهای-کاربردی---1.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.