کد مترجم 700
کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم 700 برای ترجمه زمینه حسابداری استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 700 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید



ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها


سخن مترجم: همواره ارائه ی ترجمه ای اصیل و native در حوزه ی علم حسابداری، نیازمند تخصص و تبحر در این علم و آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات در علم حسابداری میباشد. یک مترجم زبده، علاوه بر این پیش نیاز، باید دارای مهارت در واژه سازی برای لغاتی باشد که ممکن است معادل آنها در زبان فارسی وجود نداشته باشد و در صورت روبرو شدن با چالشی در مورد معنی یک لغت، بهتر است منابع اینترنتی را برای یافتن معادل دقیق کلمه بررسی کرده  و یا به  دیکشنری تخصصی علم حسابداری رجوع کند  تا بتواند ترجمه ای روان، کاملاً تخصصی و قابل فهم ارائه دهد. بنده با توجه به سابقه ی درخشان در  ترجمه ی مقالات ISI  و متون در زمینه ی حسابداری ، این اطمینان را به شما مشتری گرامی میدهم که ترجمه ای دقیق، روان و رسا را برای شما عزیزان فراهم آورم.

موضوع نمونه ترجمه: سیستم های اطلاعات حسابداری
ترجمه از انگلیسی به فارسی

متن انگلیسی:

In automated accounting systems, information technology (IT) serves as a platform upon which, other system components rely. The purpose of this chapter is to discuss IT subjects in detail, especially as they relate to AISs. Because most students in AIS courses have already taken a survey computer class, the discussion here are brief. This chapter may nonetheless be useful as a review of computer hardware and software concept, or as a study of how IT helps organizations accomplish strategic accounting goals.

 

It is helpful to view an accounting information system as a set of five interaction components: 1: hardware2:software3:data4: people and 4: procedures. Computer hardware is probably the most tangible element in this set, but hardware is only one piece of the pie and not necessarily the most important piece. For example, most organizations spend more money on people(in wages and salaries) than they do on computer hardware and software combined….

 

ترجمه فارسی:

در سیستم های اتوماسیون حسابداری، تکنولوژی اطلاعات(IT) به عنوان چارچوبی در نظر گرفته میشود که سایر مولفه های سیستم بدان تکیه میکنند. هدف این بخش، تشریح اهداف IT با جزئیات کامل و مخصوصاً  اهمیت آن در AIS ها میباشد. از آنجایی که اغلب دانشجویان در دوره های آموزشی AIS، کلاس های آموزشی کامپیوتر را گذرانده اند، مباحث ارائه شده در اینجا به صورت خلاصه میباشد. با این حال، این بخش به عنوان رویکردی در معرفی مفاهیم سخت افزار و نرم افزار مفید خواهد بود و مطالبی را در مورد اینکه چطور IT به سازماندهی اهداف حسابداری استراتژیک کمک میکند، بیان خواهد کرد.

همواره بهتر است که سیستم اطلاعات حسابداری را به عنوان یک مجموعه از مولفه های تراکنشی در نظر بگیریم: 1. سخت افزار 2.نرم افزار 3.داده ها 4. افراد و 5. رویه ها.

سخت افزار کامپیوتر شاید محسوس ترین اِلمان در این مجموعه باشد،ولی شاید مهمترین اِلمان در این مجموعه نباشد. برای مثال، بسیاری از سازمانها، پول بیشتری را برای افراد سازمان خرج میکنند(حقوق و دستمزد) تا اینکه آنرا به سخت افزار و نرم افزار تخصیص دهند. به طور مشابه، سخت افزار سیستم باید به منظور ایفای وظایف پردازش داده ها، با سایر مولفه های سیستم کار کند. بدون نرم افزار کامپیوتر، برای مثال، سخت افزار هیچ ارزشی ندارد. بدون وجود داده ای برای پردازش، هر دوی سخت افزار و نرم افزار بلااستفاده هستند. بدون رویه ها، داده های حسابداری را نمیتوان به درستی جمع آوری یا توزیع کرد. و در نهایت، بدون افراد، مابقی سیستم نمیتواند برای مدت زیادی مورد استفاده قرار گیرد و یا استفاده ای داشته باشد.