کد مترجم 233

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  233 برای ترجمه زمینه  حسابداری را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 233 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها  

ترجمه از انگلیسی به فارسی :

زمینه: حسابداری

موضوع نمونه ترجمه:عملکرد مدیریت زنجیره­ی تامین سبز در صنعت خودرو

متن اصلی به انگلیسی:

Increasing pressures and challenges to improve economic and environmental performance have caused developing countries in general and automobile manufacturing firms in particular to consider and start implementing green supply chain management. It is emerging as an important approach which not only reduces environmental issues but also brings economic benefit to manufacturers. Recently, there are intensive studies on the issues, which have been dealt with extensively by practitioners and academicians. However, studies on performance evaluations are few. In responses this study explores the criteria that influence the Performance of the automobile manufacturing industry, using the fuzzy set theory and Decision Making Trial and Evaluation Laboratory. The hybrid method evaluates its performance to find key criteria in improving the manufacturers’ green performance. Findings show that the increase of cost for purchasing environmentally friendly material is the most influential and significant criterion, while the pollution control initiatives is the most effective criterion.

متن ترجمه شده به فارسی:

فشارها و چالش­ها برای توسعه و بهبود عملکرد اقتصادی و زیست محیطی باعث شده است که به طور کلی کشورهای در حال توسعه و مخصوصا شرکت­های خودروسازی مدیریت زنجیره تامین سبز را در نظر داشته و آن را پیاده سازی نمایند. این مساله به عنوان یک رویکرد در حال ظهور شناخته شده که نه تنها مسائل مربوطه­ی زیست محیطی را کاهش داده، بلکه باعث سودآوری تولیدکنندگان نیز می­شود. اخیرا، تحقیقات و مطالعات فشرده­ای به صورت گسترده توسط متخصصین و دانشگاهیان انجام شده. با این حال تحقیقات در مورد ارزیابی عملکرد این رویکرد بسیار اندک هستند. در پاسخ به این مساله، این مقاله در نظر دارد معیارهایی که باعث تاثیر بر عملکرد صنعت خودروسازی شده را با استفاده از تئوری مجموعه­های فازی و تصمیم­گیری آزمایشی و ارزیابی آزمایشگاهی  مورد بررسی قرار دهد. این شیوه ترکیبی عملکرد خود را برای یافتن معیارهای اصلی در توسعه عملکرد سبز تولیدکنندگان، مورد ارزیابی قرار می­دهد. یافته­ها نشان می­دهند که بالا رفتن هزینه خرید لوازم و مواد سازگار با محیط زیست با نفوذترین و مهم­ترین معیار بوده، در حالی که کنترل آلودگی تأثیرگذارترین معیار می­باشد.