سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری نامه اداری

نویسنده: زهرا خلف زاده ویراستاری تاریخ انتشار: 1402/4/5 ساعت 09:00:00 بازدید: 3982 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری نامه اداری برای آنها است که به دنبال اثرگذاری بیشتر نامه های اداری خود هستند. باید یک ویراستار باشید تا بدانید که نامه های اداری هم به تصحیح نیاز دارند. اهمیت این مسئله را می شود از نامه هایی که گاه و بی گاه دوستان و آشنایان برای ویرایش می فرستند متوجه شد. هر نامه ای هدف خاصی را دنبال می کند و زمانی این هدف محقق می شود که متن نامه بدون غلط و روان و پاکیزه باشد. برای نوشتن چنین نامه هایی می توانید از ویراستارهای ایران تایپیست کمک بگیرید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

در ویراستاری نامه اداری از چه فونتی استفاده کنیم؟

ویراستاری نامه اداری باید شکیل و منظم باشد. در بهترین حال باید آن را در سربرگ نوشت. اندازه صفحه نامه بسته به اندازه متن دارد. اگر نامه کوتاه است A5 برای آن کافی خواهد بود. در نامه هایی که متن طولانی تری دارد، بهتر است از اندازه A4 استفاده شود. اندازه فونت نوشته به اندازه کاغذ نامه وابسته است. هر چه اندازه صفحه بزرگ تر باشد، متناسب با آن باید از اندازه فونت بزرگ تر هم استفاده کرد. نامه هایی که در برگه های کوچک تر نوشته می شوند برای ایجاد تناسب بیشتر باید با فونت کوچک تر باشند.

انتخاب فونت هم خودش نیاز به دقت دارد. در حال حاضر نامه های اداری در نرم افزار ورد تایپ می شوند. رایج ترین فونت های این نرم افزار در حال حاضر BNazanin و BLotus و BMitra هستند. برای تیتر نامه ها هم می توان از BTitr و Bzar و Bbadr استفاده کرد. انتخاب فونت کاملاً سلیقه ای است، اما به نکاتی مانند شکل حروف باید دقت شود. در ویراستاری نامه اداری فونت های فانتزی و ناخوانا به فونت های رسمی و خوانا تغییر می یابند. فونت هایی که خواننده را دچار چالش برای خواندن نمی کنند. پیچیدگی حروف فانتزی برای نامه های اداری مناسب نیستند. در انتخاب فونت مناسب به شکل حروف «ی» و «ک» باید دقت بیشتری شود. مهم است که بخش های صحیحی از حروف روی خط کرسی قرار گیرند و بخش های دیگر آن زیر خط کرسی باشند.  

در ویراستاری نامه اداری برای نوشته های انگلیسی که در میان نوشته های فارسی آمده است نیز باید به دنبال فونت مناسب بود. بهترین فونتی که در حال حاضر می توان در نرم افزار ورد برای حروف انگلیسی انتخاب کرد Times New Roman است. نوشته های انگلیسی این فونت خوانا و واضح هستند. برای نوشتن نامه های اداری به زبان انگلیسی هم همین فونت پیشنهاد می شود. فونت های فانتزی و ناخوانا برای طراحی های دیگر باید استفاده شوند و در نامه های اداری جایی ندارند. فونت پاکیزه به خواندن روان متن کمک می کند. ویراستارها در ایران تایپیست توجه ویژه ای به انتخاب فونت مناسب برای نامه های اداری دارند.

اطلاعاتی درباره ویراستاری نامه اداری

ویراستاری نامه اداری

ویراستاری نامه های اداری و رسمی

ویراستاری نامه اداری و رسمی را می توانید از ویراستاران ایران تایپیست بخواهید. نوشتن برای خیلی ها امری خطیر است. کلمات در ذهن به راحتی می چرخند، اما به همان سادگی روی کاغذ کنار هم چیده نمی شوند. ممکن است هر کسی در طول زندگی به نوشتن نیاز نداشته باشد. برخی افراد بلندترین نوشته هایشان به همان چند خط انشایی که در مدرسه می نوشتند محدود می شود. اینها همان هایی هستند که وقتی به نوشتن نامه اداری و رسمی نیاز دارند، نمی دانند چه کار باید بکنند. مهم نیست چه سمتی دارند. ممکن است کارمند بخشی کوچک از یک سازمان یا رئیس یک شرکت باشند. هیچ اشکالی ندارد که این افراد توانایی در نوشتن ندارند. به طور حتم توانایی آنها در مدیریت یا بخش های دیگر سازمان به اثبات رسیده است.

این افراد می توانند برای نوشتن و ویراستاری نامه اداری از افراد متخصص کمک بگیرند. افرادی که کارشان نوشتن است. کافی است شما محتوای کلی نامه را بنویسید و بقیه مسائل را به ویراستارها واگذار کنید. اگر زمانی برای تایپ کردن نامه ندارید، می توانید آن را در قالب یک فایل صوتی ارسال کنید. ابتدا فایل صوتی تایپ می شود. هزینه تایپ باید به طور جداگانه پرداخت شود. بعد از تایپ برای اصلاح به دست ویراستارها سپرده خواهد شد. چیدمان جمله ها مطابق با قوانین و قواعد زبان فارسی انجام خواهد گرفت.

استفاده از واژه های مناسب در نامه های اداری بسیار مهم است. هر واژه ای یک باری دارد. درست است که گاهی کلمه ها را مترادف همدیگر می نامیم، اما در خیلی متن ها نمی توان کلمه ها را به جای همدیگر استفاده کرد. مثلاً نمی توان عبارت «دانشکده هنرهای زیبا» را به «دانشکده هنرهای قشنگ» تغییر داد. با اینکه ما همیشه و همه جا شنیده ایم که کلمه های «زیبا» و «قشنگ» مترادف هم هستند.

ویراستاری نامه اداری دارای ظرافت خاص خودش است. کسی می تواند در نوشتن نامه های رسمی از عبارت ها و کلمه های مناسب استفاده کند که با فنون نوشتن آشنایی داشته باشد. قواعد و اصول نگارش و ویرایش را بداند و بر زبان فارسی مسلط باشد.

اطلاعاتی درباره ویراستاری نامه اداری

ویراستاری نامه های اداری و رسمی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

آیا در سفارش ویراستاری نامه اداری امانتداری رعایت می شود؟

ممکن است در سفارش ویراستاری نامه اداری افراد دچار این شک و تردید شوند که چطور می توان اسرار اداری یک شرکت را با دیگران مطرح کرد. نه تنها درباره نامه های اداری بلکه در تمام نوشته ها رسم امانتداری از طرف ویراستار مهم است. در نامه های اداری این حساسیت ممکن است بیشتر باشد. زیرا در یک نامه اداری مسائل مهمی مطرح می شوند که هر کسی نباید از آنها اطلاع پیدا کند. ویراستارهایی که با ایران تایپیست همکاری می کنند به طور کامل با این مسئله آشنا هستند. هر ویراستاری می داند که نامه اداری که حاوی مطالب بسیار مهم باشد، باید در امانتداری کامل حفظ شود. به هیچ وجه این اسرار اداری در جایی منتشر نخواهند شد. ضمن این که مجموعه با ویراستارهایی که در امانت خیانت کنند برخورد جدی خواهد کرد.

پیش از این که ویراستاری نامه اداری خود را به افرادی خارج از شرکت واگذار کنید، باید درباره آنها اطمینان حاصل کنید. برای کسب این اطمینان می توانید از مشتری های پیشین مجموعه پرس و جو کنید. این سؤال و جواب ها می توانند منجر به آرامش خاطر شما شوند تا با خیال راحت نامه های رسمی و اداری مهم خود را به این افراد بسپرید. امانتداری بخشی از شغل ویراستاری است. هر ویراستاری می داند که هر متنی که برای ویرایش به او سپرده می شود، باید مثل یک امانت گرانبها از آن محافظت کند. این جمله برای ویراستارها آشنا است که در زمان سفارش کار به آنها گفته می شود که مطالب نباید هرگز جای دیگری منتشر شوند. آنها می دانند که به نوعی محرم اسرار نویسنده متن هایی هستند که زیر دست آنها می آید.

نه تنها ویراستاری نامه اداری و رسمی بلکه نوشتن آنها را هم می توانید برون سپاری کنید. می توانید هر آنچه نیاز دارید در نامه درج شود در سفارش خود ثبت کنید و نامه ای تر و تمیز و روان تحویل بگیرید. هزینه های ویرایش و نوشتن و تایپ در وب سایت مشخص شده اند. مهم ترین ویرایشی که روی نامه های اداری انجام می گیرد، ویرایش فنی و زبانی است. ویرایشی که جمله ها را از نظر نگارش زبان فارسی اصلاح می کند. اصطلاحات غلط رایج بسیاری هستند که در نامه ها مورد استفاده قرار می گیرند که یک ویراستار حرفه ای می تواند آنها را به بهترین شکل ممکن اصلاح کند.

اطلاعاتی درباره ویراستاری نامه اداری

سفارش ویراستاری نامه اداری

دریافت نمونه ویراستاری نامه اداری در word

برای اطمینان از کار ویراستاری نامه اداری در ایران تایپیست می توانید نمونه کار از این مجموعه بخواهید. برای شروع کار باید در وب سایت ثبت نام کنید. بعد از ثبت سفارش در بخش تایپ برای شما فاکتور به صورت رایگان ارسال خواهد شد. بعد از تأیید فاکتور می توانید درخواست نمونه کار بدهید. بعد از دیدن نمونه کارها می توانید نقطه نظرهای خود را با ویراستار در میان بگذارید. در طی کار امکان بحث و گفت و گو با ویراستار برای شما فراهم شده است. می توانید از او بخواهید که در صورت زیاد بودن حجم کار بخشی از آن را برایتان انجام دهد و برای نمونه بفرستد. در صورت تأیید شما می تواند کار را ادامه دهد.

در صورت نداشتن رضایت از کار یک ویراستار امکان تعویض ویراستار وجود دارد. می توانید با گفت و گو درباره درخواست خود از ویرایش نامه را با او در میان بگذارید. حتی می توانید بگویید که از نوشتن نامه چه هدفی دارید و چه چیزی برای شما اهمیت بیشتری دارد. می توانید او را در پیدا کردن کلمات مناسب برای نوشتن درخواست شما یاری کنید. ویراستاری نامه اداری هیچ محدودیتی در حجم و تعداد کلمه ها ندارد. باز گذاشتن دست ویراستار برای اعمال تغییرات مزایای زیادی را به دنبال دارد. ممکن است در صورت نا آشنا بودن با این فرایند از این کار ترس داشته باشید. اما بعد از مدتی متوجه می شوید که می توانید با تغییرات اساسی تر در متن نوشته شده اثرگذاری آن را بیشتر کنید.  

دریافت نمونه ویراستاری نامه اداری برای تازه کارها مهم است. می تواند آنها را با کلیت کاری که در ویرایش انجام می شود آشنا کند. نامه های اداری سبک و سیاق خود را دارند. هر نامه اداری باید با ادای احترام به مخاطبش شروع شود. در وسط نامه مطلبی که نامه به خاطر آن نوشته می شود باید ذکر شود. در انتها هم نیاز است که درخواست نویسنده به بهترین شکل عنوان شود. انتخاب کلمه ها می تواند در اثرگذاری نامه مهم تلقی شود.

اطلاعاتی درباره ویراستاری نامه اداری

نمونه ویراستاری نامه اداری

هزینه طراحی و ویراستاری نامه اداری در ورد چقدر است؟

هزینه ویراستاری نامه اداری بر اساس حجم متن تعیین می شود. معیار اصلی تعیین کننده مبلغ ویرایش حجم کار و تعداد کلمه های متن است. زبانی که نامه به آن نوشته شده است نیز مهم است. اگر نامه به زبانی غیر فارسی نوشته شده باشد، هزینه ای متفاوت از نامه های فارسی برای آن دریافت خواهد شد. در زمان ثبت سفارش در ایران تایپیست باید به این مسئله اشاره کنید که زبان نامه شما انگلیسی است تا ویراستار مخصوص ویرایش کار شما را دست بگیرد. ویراستاری که به زبان انگلیسی و دستورات گرامری آن آشنایی کامل دارد.

مسئله مهم دیگر که در هزینه اثرگذار است، زمان تحویل کار است. اگر برای تحویل عجله ای در کار نباشد، هزینه ویراستاری معمولی حساب می شود. اما اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن و بسیار فوری به شما تحویل داده شود، باید در زمان ثبت ویراستاری نامه اداری قید کنید. به این ترتیب هزینه برای شما دوبرابر در نظر گرفته خواهد شد. در کل شما هستید که تعیین می کنید چه زمانی کار به شما تحویل داده شود.

تعیین نوع ویرایش هم می تواند در هزینه تأثیر داشته باشد. هزینه ویرایش محتوایی با ویرایش فنی متفاوت است. برای شروع کار می توانید از مشاورها کمک بگیرید. اگر حجم کار شما زیاد است می توانید برای مدت مشخص با این مجموعه قرارداد داشته باشید. به این ترتیب، خیالتان راحت است که همیشه یک ویراستار برای انجام کار در دسترس شما خواهد بود.

اطلاعاتی درباره ویراستاری نامه اداری

طراحی و ویراستاری نامه اداری


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریویرایش فنیهزینه ویرایش گرامری مقالههزینه ویراستاری

سوالات متداول

بله. هر درخواستی که شما داشته باشید می توانید در زمان ثبت سفارش وارد کنید. در صورت اجرایی بودن حتماً ویراستارها برایتان انجام خواهند داد.

بله. ممکن است ویراستار شما کسی باشد که کتاب هم ویرایش کرده باشد.

می توانید درخواست تغییر ویراستار بدهید.

بله. در کل ویرایش دارای چارچوب های مشخصی است. اما کار اصلی ویراستار ترکیب این قواعد با ذوق و هنر ویراستاری است.


نویسنده: زهرا خلف زاده ویراستاری تاریخ انتشار: 1402/4/5 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 3982 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویرایش کردن نامه ادیت نامه اداری ویرایش نامه اداری ویراستاری نامه های اداری ویراستاری فوری نامه اداری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :