سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری رمان

نویسنده: دنیا ذاکری ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/25 ساعت 11:00:00 بازدید: 956 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری رمان در مقایسه با ویرایش متن های تخصصی کار ساده تری است. البته این کار خیلی هم آن طور که به نظر می رسد ساده نیست. به خصوص این که متن رمان ترجمه شده از یک زبان دیگر به زبان فارسی باشد. برای ویرایش چنین متنی لازم است که ویراستار هم اصول و قواعد ویرایش را از پیش آموخته باشد و هم بر زبان مبدأ و مقصد تسلط کامل داشته باشد. اگر مترجم در جایی به اشتباه متن را به زبان فارسی برگردانده باشد، این وظیفه ویراستار است که آن را اصلاح کند. همه ویراستارها توان این کار را ندارند. اما می توانید برای پیدا کردن ویراستار مورد نظر خود به وب سایت ایران تایپیست مراجعه کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری رمان را به کجا بسپارم؟

ویراستاری رمان را باید در وب سایت های تخصصی مانند ایران تایپیست ثبت کرد. این مرکز سال های زیادی است که در حوزه ویرایش فعالیت گسترده دارد. به همین دلیل هم افراد متخصص زیادی به عنوان ویراستار در این وب سایت مشغول کار هستند. ویراستارهایی که آزمون های سخت این وب سایت را پشت سر گذاشته اند و تجربه زیادی در این کار دارند. برای ویرایش هر نوع متنی می توان روی آنها حساب کرد و آنها دوره های آموزش قواعد و اصول ویرایش را در آموزشگاه های معتبر گذرانده اند.

ویراستاری رمان را نباید به افراد تازه کاری که در کار ویرایش تخصص زیادی ندارد واگذار کرد. ویرایش رمان به نظر ساده می رسد و خیلی از نویسنده ها و مترجم ها ممکن است به بهانه نداشتن زمان و کاهش هزینه های پیش از چاپ مرحله ویرایش را حذف کنند. اما یک نویسنده و مترجم حرفه ای و با تجربه هرگز چنین خطری را متحمل نمی شود و بدون ویرایش متن خود را منتشر نمی کند. هر ویراستاری به طور معمول در یک حوزه تخصص دارد و برخی از آنها ترجیح می دهند که در زمینه ویرایش رمان متخصص شوند و برای ویرایش هر رمانی می توان از آنها کمک گرفت.  

ویراستاری رمان را می توان در این وب سایت ثبت کرد که همه امکانات لازم برای پذیرش هر نوع سفارشی را دارد. به دلیل این که این وب سایت سال های زیادی است که خدمات آنلاین ارائه می دهد، توانسته است هر آنچه سفارش دهندگان نیاز دارند به سادگی مرتفع کند. آنها می توانند به راحتی در کمترین زمان ممکن در وب سایت ثبت نام کنند و بعد سفارش خود را در پنل کاربری شان ثبت کنند. اطلاعاتی که در زمان ثبت سفارش وارد می شود اهمیت زیادی دارد، زیرا قیمت و هزینه بر اساس همین اطلاعات به سفارش دهنده اعلام خواهد شد. البته امکان ایجاد تغییرات پیش از قبول سفارش وجود دارد.  

ویراستاری رمان در این مرکز با مشاوره رایگان انجام می شود. اگر نویسنده، مترجم یا دانشجویی از ویرایش اطلاعات کافی نداشته باشد، می تواند با مشاوران مجموعه در این باره صحبت کند و  از آنها اطلاعات به دست آورد. با بارگذاری متن به او کمک خواهد شد که متن به چه نوع ویرایشی نیاز دارد، چقدر برای آن باید زمان گذاشته شود و چقدر باید برای این کار هزینه کند. پیش فاکتور در کمترین زمان ممکن برای سفارش دهنده ارسال می شود و به محض تأیید کار ویرایش آغاز می شود.  

ویراستاری رمان

ویراستاری رمان

آیا در ویراستاری رمان خدمات ویراستاری ادبی نیز ارائه می شود؟

ویراستاری رمان شاید بیش از هر تغییر دیگری شامل ویرایش ادبی شود. ایران تایپیست ویراستارهایی دارد که می توانید برای هر نوع ویرایشی روی متن رمان خود به آنها اعتماد کنید. ویرایش دارای انواع مختلفی است که عبارت اند از ویرایش صوری و زبانی، ویرایش فنی  و ادبی و ویرایش محتوایی و علمی. ویرایش صوری و فنی مرسوم ترین نوع ویرایش است که روی هر متنی قابل اجرا است. زمانی که سفارش دهنده انواع ویرایش را بشناسد، در زمان ثبت سفارش می تواند درخواست ویرایش فنی روی متن خود را بدهد.

ویراستاری رمان می تواند شامل ویرایش ادبی و زبانی هم بشود. این نوع ویرایش از ویرایش فنی و صوری در عمق بیشتری از متن رمان اتفاق می افتد. در این نوع ویرایش ویراستار تک تک جملات را می خواند و ساختار آنها را مطابق با ساختار صحیح زبان فارسی مطابقت می دهد. همه چیز باید سر جای درست خودش قرار گرفته باشد، ضمن این که لازم است جملات از معنای قابل فهمی برخوردار باشند. این مشکل در زمان ترجمه رمان ها بیشتر از رمان های تألیفی پیش می آید.  

ویراستاری رمان و اعمال ویرایش ادبی روی آن به طور قطع در نهایت منجر به ارزشمندتر شدن متن آن خواهد شد. این نوع ویرایش به خصوص برای متن رمان های افراد تازه کار ضروری تر به نظر می رسد. کسانی که سابقه و تجربه زیادی در کار نوشتن رمان ندارند، ممکن است اشتباهات رایجی را مرتکب شوند که ویراستار در زمان خواندن متن می تواند آنها را ببیند و به اصلاح آنها دست بزند. اما این کار باید با دقت صورت بگیرد تا معنای جملات تغییر نکند.  

در زمان ثبت ویراستاری رمان می توانید بخشی از رمان خود را برای ویرایش به ویراستارها بدهید تا به عنوان نمونه انجام دهند. در صورتی که نمونه مورد تأیید قرار گرفت، ویراستار می تواند کار خود را ادامه دهد. اگر کار ویرایش او پسندیده نشود، امکان تغییر وجود دارد. ابتدا می توانید بعد از ارسال نمونه از او بخواهید که تغییرات مد نظر شما را اعمال کند و در صورتی که در نهایت رضایت جلب نشد می توانید با یک ویراستار دیگر کار را شروع کنید.

ویراستاری رمان

ویرایش رمان پیش از چاپ


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری رمان چه ویژگی هایی دارد؟

ویراستاری رمان شامل همه انواع ویرایش می شود. بعد از ثبت سفارش ویرایش رمان در ایران تایپیست فایل بارگذاری شده در پنل کاربری مورد بررسی قرار می گیرد. البته اگر خود سفارش دهنده مشخص کرده باشد که به چه نوع ویرایشی برای کارش نیاز دارد، کار در اسرع وقت آغاز می شود. اما در صورتی که او تخصصی در این زمینه نداشته باشد، می تواند برای تعیین نوع ویرایش لازم برای رمانش از مشاوران کمک بگیرد.

ویراستاری رمان یک تخصص است که تنها افرادی می توانند از پس آن بر بیایند که با همه سبک های رمان نویسی آشنا باشند. آنها باید علاقه مند به رمان باشند و بتوانند با خواندن متن در زمان ویرایش آن متوجه شوند که رمان به چه سبکی نوشته شده است. این مسئله کمک زیادی به ویرایش رمان می کند. رمان های ایرانی با غیر ایرانی تفاوت های زیادی دارند و ویراستار باید این تفاوت ها را بشناسد.  

ویراستاری رمان ترجمه شده با تألیفی فرق دارد. در زمان ویرایش رمان های ترجمه شده مهم است که از چه زبانی ترجمه شده و نویسنده اصلی آن چه کسی بوده است. البته مسئله مهم دیگر زمان است و بهتر است که درباره کتاب، نویسنده و زمان انتشار آن در کشور نویسنده اطلاعات کافی داشته باشد. مهم است که از آن نویسنده پیش از این کتاب دیگری به فارسی ترجمه شده است یا خیر.  

ویراستاری رمان فارسی برای نویسنده های معروف با نویسنده های تازه کار هم متفاوت است. بیشتر نویسنده های حرفه ای با اصول و قواعد نوشتن و زبان فارسی آشنایی کامل دارند. در نوشته های این نویسنده اشکالات نگارشی کمتری یافت می شود. اما در نهایت لازم است که یک ویراستار متن آنها را از نظر بگذراند. متن رمان نویسنده های تازه کار ممکن است به تغییرات عمیق تری نیاز داشته باشد. تغییرات ویرایش منجر به تغییر سبک نوشتار متن رمان نخواهد شد.  

ویراستاری رمان

هزینه ویراستاری رمان

آیا هزینه ویراستاری رمان بر اساس تعداد صفحات است؟

ویراستاری رمان در ایران تایپیست و استعلام هزینه آن تنها بر اساس تعداد صفحات محاسبه نمی شود. به طور معمول چند عامل هستند که در هزینه ویرستاری اثرگذارند که یکی از مهم ترین این عوامل تعداد صفحات متن است. البته به جای تعداد صفحات متن بهتر است تعداد کلمات متن استفاده شود. زیرا تعداد کلمات متن است که تعیین می کند حجم متن چقدر است و ویراستار چقدر باید برای ویرایش آن زمان بگذارد. تعداد کلمه هایی که در متن به کار برده شده اند به سادگی با استفاده از کلمه شمار نرم افزار ورد قابل محاسبه هستند.

ویراستاری رمان و تعیین هزینه آن نه تنها به تعداد کلماتی که در متن به کار برده شده است، بلکه به زبان متن نیز وابسته است. برای ویرایش متن هایی که به زبان فارسی هستند عددی که بابت ویرایش گرفته می شود متفاوت از متن هایی است که به زبان های دیگر ترجمه یا تألیف شده اند. برای ویرایش متن به زبان هایی غیر از انگلیسی هم مبالغ بالاتری دریافت می شود. هر زبانی ساختار خودش را دارد و تنها کسانی می توانند این متن ها را ویرایش کنند بر آنها تسلط کافی داشته باشند.

ویراستاری رمان و برآورد هزینه آن به زمانی که برای آن صرف می شود هم بستگی دارد. زمانی که ویراستار برای یک کار می گذارد در تعیین هزینه آن مؤثر واقع می شود. گاهی لازم است ویراستار برای ویرایش یک متن تخصصی به کتاب ها و منابع دیگر مراجعه کند و این کار وقت زیادی را از او می گیرد. به همین دلیل است که زمان ویراستار برای ویرایش و تعیین هزینه آن اهمیت دارد.  

ویراستاری رمان و هزینه آن به نوع ویرایشی که روی آن صورت می گیرد هم بستگی دارد. زیرا اگر یک رمان تنها به ویرایش صوری و فنی نیاز داشته باشد، لازم نیست ویراستار زمان زیادی را برای آن صرف کند. اما اگر لازم باشد که ویرایش زبانی و ادبی روی آن انجام شود به زمان بیشتری نیاز است. ویرایش محتوایی هم وقت بیشتری لازم دارد که هزینه آن باید پرداخت شود.

ویراستاری رمان

ویرایش رمان

ویراستاری رمان با کمترین هزینه

ویراستاری رمان با کمترین هزینه را می توانید از وب سایت تخصصی ایران تایپیست درخواست کنید. این وب سایت نه تنها برای ویرایش بلکه برای همه انواع خدماتی که ارائه می دهد هزینه کمی در مقایسه با رقبا دریافت می کند. هزینه ها در این وب سایت با توجه به سیاست های تعیین شده بسیار پایین تر از حد معمول در نظر گرفته شده اند. تمام ویراستارهایی که با این مرکز کار می کنند همگی متخصص هستند، اما دستمزد زیادی بابت کاری که در این وب سایت انجام می دهند طلب نمی کنند.

ویراستاری رمان کار ساده ای نیست، اما این ویراستارها می دانند که همیشه کار برای انجام دادن دارند و هیچ وقت دستشان از کار خالی نخواهد شد. آنها همیشه می توانند کار داشته باشند و به همین دلیل هم حاضر شده اند که با قیمت های پایین تر از جاهای دیگر با این وب سایت همکاری داشته باشند. برای این که مطمئن شوید قیمت ها در این مرکز از بقیه وب سایت ها کمتر است، می توانید بعد از ارسال پیش فاکتور این فرصت را به خودتان بدهید که از مراکز دیگر هم قیمت بگیرید.  

ویراستاری رمان خود را نباید به افراد غیر حرفه ای بدهید. زیرا در این مرکز نه تنها می توانید یک کار با کیفیت تحویل بگیرید، بلکه هزینه کمی هم بابت آن پرداخت می کنید و دیگر نیازی نیست که از افراد غیر متخصص برای ویرایش کمک بخواهید. برای این که از کیفیت کار این مجموعه اطمینان حاصل کنید می توانید پیش از هر اقدامی از ویراستار درخواست نمونه کار بکنید. حتی این امکان وجود دارد که از او بخواهید بخشی از رمان شما را برای نمونه ویراستاری کند.

ویراستاری رمان به دلیل این که متن تخصصی نیست نیازی به ویرایش تخصصی ندارد. اما اگر لازم باشد ویراستار می تواند در محتوای آن دست ببرد. حتی اگر رمان تألیف شده باشد و ویراستار احساس کند که بین روابط علی و معلولی رمان منطقی وجود ندارد، می تواند آن را اصلاح کند. البته برای ویرایش محتوایی هزینه بیشتر دریافت می شود. در زمان ثبت سفارش باید عنوان شود که سفارش دهنده انتظار چه نوع ویرایشی را دارد.  

ویراستاری رمان

ویراستاری کتاب رمان


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریویرایش فنیویراستاری قرارداد با انتشاراتهزینه ویرایش علمی

سوالات متداول

امکان ثبت سفارش به صورت حضوری هم وجود دارد.

متن رمان در هر نرم افزاری که تایپ شده در همان نرم افزار هم ویرایش روی آن انجام خواهد شد.

همه افراد در هر جایی از کشور یا حتی در خارج از کشور می توانند برای ثبت سفارش ویرایش در این وب سایت اقدام کنند.

بله. برای ویرایش فنی و صوری متن رمان می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.


نویسنده: دنیا ذاکری ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/25 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 956 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری رمان و داستان ویراستاری رمان عاشفانه ویراستاری رمان تاریخی ویراستاری ادبی رمان ویراستاری فنی رمان

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :