چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟

نویسنده: دنیا ذاکری ویراستاری تاریخ انتشار: 1400/12/28 ساعت 09:00:00 بازدید: 1569 امتیاز 0 از 0 نظر

شما هم می توانید تبدیل به یک ویراستار شوید. اما ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟ این سوالی است که در ذهن هر یک از ما وجود دارد. ما که می خواهیم برای ویراستار شدن از یک نقطه ای شروع کنیم. اما به درستی نمی دانیم که باید ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟ به همین منظور با ما همراه باشید تا شما را در این زمینه یاری نماییم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

برای یادگیری ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟

ما به عنوان دانشجو، ممکن است این سوال را داشته باشیم که ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟ چرا که برای یادگیری و آموزش ویراستاری، باید از یک نقطه ای شروع کرد. اولین گام این است که باید دارای مدرک دانشگاهی و رزومه کاری خوبی باشید. به واقع می بایست شما در خود توانایی و مهارتی داشته باشید تا بتوانید سفارش های مشتریان را به خوبی ویرایش کنید. در این صورت، شما می توانید دست کم در خصوص سفارش های مربوط به رشته خود، اظهار نظر کنید. اما این پایان کار نیست. در پاسخ به این سوال که ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟ می توان اظهار داشت که ویراستاری را می توان با یادگیری علائم نگارشی آغاز کرد. به این صورت که شما می توانید در گام نخست، علائم نگارشی و نحوه قرارگیری آن ها را در جملات مختلف، یاد بگیرید. در این صورت می توانید هر یک از علامت های نگارشی را به درستی در سر جای اصلی خود قرار دهید.

ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟

اصول ویراستاری

بهتر است به منظور یادگیری اولیه اصول ویراستاری و اینکه ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟ از ویراستاری سفارش های ساده و سبک شروع کنید. به این صورت که می توانید سفارش های دوستان خود را در ابتدا، ویراستاری کنید. در این صورت می توانید رفته رفته با اصول ویراستاری به شکل عملی آشنا شوید. ویراستاری نوشته هایی که خیلی ساده و پیش پا افتاده نوشته باشند؛ سبب می شود تا اعتماد به نفس شما را بیشتر سازد. بنابراین در گام اول برای یادگیری ویراستاری، نباید به سراغ مقاله های علمی – پژوهشی و پایان نامه مقاطع تحصیلی کارشناسی و دکتری بروید. اینجاست که می توانید ویراستاری را با اعتماد به نفس بالا شروع کنید. پس در صورتی که به ذهن شما خطور کرده است که ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟ باید اذعان داشت که هر چقدر دست به ویراستاری های سطح پایین تر بزنید؛ رفته رفته می توانید به تجربه خود در این راستا بیفزایید. ویراستارهای ایران تایپیست نیز ابتدا از متون ساده شروع به کار کرده اند.

برای ویراستاری پایان نامه ارشد را از کجا شروع کنیم؟

حتما به ذهنتان خطور کرده که ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟ ویراستارهای نوظهور طبیعتا نمی توانند در همان ابتدا، سفارش های پایان نامه را ویراستاری کنند. اما در صورتی که شما به حدی از توانمندی رسیده باشید؛ می توانید حتی پایان نامه های ارشد را هم ویراستاری کنید. بعد از یک مدتی کار و تلاش در این زمینه، می توانید تبدیل به یک ویراستار حرفه ای و توانمند شوید. اما پس از آنکه به این درک رسیدیم که ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟ می توانیم کم کم سفارش های سطح بالاتر را ویراستاری کنیم. سفارش های پایان نامه ارشد، می تواند یکی از همین سفارش ها باشد. برای ویراستاری متون مربوط به پایان نامه های ارشد، باید به رشته نویسنده مورد نظر با رشته خود، توجه کنید. چرا که در این صورت می توانید بهتر دست به ویراستاری متن درج شده در پایان نامه مربوطه بزنید. برای ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟ برای ویراستاری پایان نامه های ارشد، می بایست دقت نظر زیادی به خرج دهید.

مهمترین ایرادی که در پایان نامه ها گرفته می شود؛ مربوط به سطح زبانی و سپس علمی مربوط به تحلیل داده هاست. بنابراین می بایست در گام اول، آنقدر از نظر سطح ادبی، شم ادبی داشته باشید که بتوانید جملات دانشجویان را ویراستاری نمایید. به این صورت که باید از تک تک جملات پایان نامه های ارشد شروع کنید. تمامی نگاشته شده توسط دانشجو در پایان نامه، می بایست مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. به این صورت که هیچ گونه مشکلی را نتوان در این خصوص یافت. پس اولین گام در خصوص سوال شما مبنی بر اینکه ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟ تغییر جملات از نظر ادبی و مفهومی است. به این صورت که هم بایستی مفهوم جملات را قابل فهم تر کرد. هم از واژگان و عبارات رساتر و ادبی تری استفاده کرد. در گام های بعدی ویراستار، می بایست به سراغ بررسی تحلیل های نویسنده برود. این بخش نیاز به تخصص بالایی دارد. بنابراین می بایست حتما نسبت به متن نگاشته شده، اطلاع داشته باشید.

ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟

ویراستاری پایان نامه ارشد


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری را از کجا و چگونه برای چاپ کتاب شروع کنیم؟

ویراستاری را از کجا شروع کنیم تا رفته رفته به جایی پیش رویم که بتوانیم کتابی را به چاپ برسانیم؟ به این صورت که شما می توانید به حدی از توانمندی برسید که خود به شخصه می توانید کتاب، چاپ کنید. اما برای این منظور ابتدا می بایست کسب تجربه کنید. هر چقدر بیشتر مطالعه داشته باشید؛ می توانید شرایط را برای خود بیشتر مهیا سازید. شاید اگر از بهترین ویراستارها در این زمینه بپرسید که ویراستاری را از کجا شروع کنیم تا به این مرحله برسیم؟ آن ها در جواب شما خواهند گفت که بایستی خود را به دست زمان بسپارید. چرا که ما نیز ویراستاری را از صفر شروع کرده ایم تا امروز به این نقطه رسیده ایم. برای ویراستاری کتاب ها، ابتدا از کتاب های ساده و کم حجم شروع کرده ایم تا به سطح بالاتری رسیده ایم. بنابراین شما نیز می توانید تبدیل به یک ویراستارهای قدر و توانمندی شوید.

ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟

شروع لذت بخش کار ویراستاری

ویراستاری را از کجا شروع کنیم و آیا امکان دارد که ما نیز کتاب هایی را به شخصه به چاپ برسانیم؟ برای پاسخ به این سوال باید یادآور شد که بله؛ شما می توانید به چنین جایگاهی هم دست یابید. به این صورت که بهتر است اصول ویراستاری را از پایه به قدری خوب و عالی کار کنید که به سطوح بالایی دست یابید. هر چقدر در این کار خبره شوید؛ می توانید خود نیز به شخصه کتاب هایی را به چاپ برسانید. به گونه ای که بدون هیچ گونه ایرادی به راحتی به مرحله چاپ برسند. چون با چم و خم کار ویراستاری آشنا خواهید شد. ویراستاری را از کجا شروع کنیم که بتوانیم کتاب ها را تا پیش از چاپ، ویراستاری نماییم؟ در این خصوص می توانید از تجربیات ویراستارهای ایران تایپیست بهره مند شوید. ویراستارهایی که به این سطح از تجربه و تخصص دست یافته اند. شما نیز می توانید کتاب های مختلف را هم ویراستاری کنید تا کار آن ها برای چاپ تسهیل بخشیده شود.

ویراستاری را از کجا شروع کنیم تا به درآمد برسیم؟

شغل ویراستاری چیست و ویراستاری را از کجا شروع کنیم تا بتوانیم به درآمد برسیم؟ این سوالی است که بسیاری از افراد در ذهن دارند. چرا که معمولا دانشجویان درصدد آن هستند تا بتوانند پس از تخصص لازم در رشته تحصیلی خویش به درآمد برسند. آن ها خود پس از انجام پژوهش های تحقیقاتی، در رشته تخصصی خود، با اصول ویراستاری و مشکلات نگارشی، آشنا خواهند شد. بنابراین می توانند از تمامی این پژوهش ها برای خود، تجربه کسب کنند. شاید برای شما جالب باشد که ویراستارهای حرفه ای هم این سوال را داشته اند که ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟ اما آن ها توانسته اند هم اکنون ویراستاری را تبدیل به یک منبع درآمد برای خود کنند. برای دستیابی به چنین جایگاهی، باید در کار ویراستاری به تسلط بسیار بالایی دست یافت. در این صورت است که نویسندگان و دانشجویان مختلف، می توانند به آن ها اعتماد کنند و سفارش های خود را به آن ها بسپارند.

ویراستاری را از کجا شروع کنیم تا بتوانیم از این راه کسب درآمد کنیم؟ همان طور که می دانید؛ امروزه ایران تایپیست، ویراستارهای مختلفی را به استخدام خود در می آورد. بنابراین شما می توانید روز به روز به تعداد رزومه های خود بیفزایید. تجربه و تخصص در این راستا و ویراستاری متون مختلف، می تواند شما را تبدیل به یک ویراستار حرفه ای نماید. در صورتی که این توانایی را در خود دیدید که می توانید با خیال راحت، شروع به ویراستاری کنید؛ می توانید در این راه کسب درآمد کنید. ایران تایپیست به عنوان یکی از بهترین موسسه ها در این زمینه، ویراستارهای بسیار زیادی را استخدام کرده است. ویراستارهایی که ابتدا از خود می پرسیدند: ویراستاری را از کجا شروع کنیم و آیا ممکن است ما هم ویراستار حرفه ای شویم. آن ها هم اکنون بهترین ویراستارها هستند.

ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟

شروع به کار ویراستاری

ویراستاری را از کجا شروع کنیم تا استخدام شویم؟

اینکه ما ویراستاری را از کجا شروع کنیم؛ می تواند در ادامه روند کاری ما بسیار موثر باشد. چرا که چگونگی شروع کردن و میزان تجربه کسب کردن در این راستا بسیار حائز اهمیت است. بهتر است در صورت علاقه به ویراستاری، در انواع مختلف آن خبره شوید. حتی به منظور جامعیت خدمات خود، از آشنایی و یادگیری زبان انگلیسی هم غافل نشوید. چرا که زبان اصلی بسیاری از متون، به زبان انگلیسی هستند. بنابراین یک ویراستار در کنار اصول ویراستاری، می بایست مسلط به زبان انگلیسی هم باشد. پس باید دانست که ویراستاری را از کجا شروع کنیم تا بتوانیم به مرحله استخدام در شرکت های معتبر دست یابیم. چرا که در این صورت شما می توانید با استفاده از استعداد خود، درآمدزایی کنید. بسیاری از دانشجویان درصدد آن هستند که سفارش های ویراستاری خود را به افراد توانمند بسپارند. بنابراین یک ویراستار، می بایست به آن حد از مهارت و کارایی دست یابد تا بتواند در موسسه های معتبر استخدام شود.

موسسه ایران تایپیست، یکی از بهترین موسسه هایی است که ویراستارهای توانمندی در آن وجود دارد. پس با این اوصاف ویراستاری را از کجا شروع کنیم تا بتوانیم در این شرکت معتبر، استخدام شویم. ویراستارهایی هم که در ایران تایپیست وجود دارند؛ تمامی این پله های ترقی را پشت سر گذاشته اند. آن ها به خوبی می دانند که بایستی ویراستاری را از کجا شروع کنیم تا بتوانیم به موفقیت در این راستا دست یابیم. به طور کلی کلید موفقیت هر ویراستاری، تجربه و تخصص در این راستاست. یعنی هر چقدر آن ها در این کار، تجربه بیشتری داشته باشند؛ می توانند سفارش های خود را با کیفیت بالاتری به سرانجام برسانند. اگر بدون هیچ گونه پشتوانه و بدون اینکه بدانید باید ویراستاری را از کجا شروع کنیم بخواهید استخدام شوید؛ سخت در اشتباه هستید. چرا که ایران تایپیست از شما امتحان می گیرد و بایستی در امتحان دست به توفیق بزنید تا استخدام شوید.

ویراستاری را از کجا شروع کنیم؟

استخدام در شرکت ها به منظور ویراستار


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریویرایش فنیویراستاری-قرارداد با سازمان دولتیویراستاری-قرارداد با شرکت خصوصی

سوالات متداول

بهتر است از علائم نگارشی و ویراستاری متون ساده و سبک کار خود را شروع کنید. 

بایستی ابتدای امر از نظر تجربه کاری به سطحی از تجربه و تخصص دست یابید که بتوانید ویراستاری پایان نامه را برگزینید. 

تبدیل شدن به ویراستارهایی همچون ویراستارهای ایران تایپیست، نیاز به زمان دارد. با رزومه موفق و کسب تجربه زیاد در این راستا می توان به این مهم دست یافت.

خیر؛ مهم این است که در این کار خبره شده باشید و توانایی بالایی را کسب کنید. 


نویسنده: دنیا ذاکری ویراستاری تاریخ انتشار: 1400/12/28 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 1569 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستار برتر ویراستار حرفه ای سفارش ویراستاری ویراستاری ویرایش متن

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :