چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری خبر

نویسنده: ساره بیات ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/16 ساعت 12:00:00 بازدید: 600 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری خبر را افرادی در ایران تایپیست انجام می دهند که در آن تخصص لازم را به دست آورده باشند. ویراستارها به طور معمول سعی می کنند که در یک شاخه مهارت کسب کنند. با این که اصول و قواعد کلی ویرایش یکی است، اما هر متنی برای ویرایش اولویت های خودش را دارد. این تفاوت ها و شناخت ها به سادگی به دست نمی آیند. برای کسب مهارت در این زمینه به زمان زیادی نیاز است.

ویراستاری خبر

ویراستاری خبر


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

منظور از ویراستاری خبر چیست؟

ویراستاری خبر را می توان ویرایش اخباری که در خبرگزاری ها منتشر می شود دانست. برای ویرایش هر نوع خبری می توانید به ایران تایپیست مراجعه کنید. البته ویرایش اخبار به وب سایت های خبرگزار محدود نمی شود. هر نوع خبری پیش از این که در هر رسانه و بستری انتشار یابد به ویرایش نیاز دارد. خبر ویراستاری نشده ممکن است حامل اشتباهاتی باشد. در این صورت اعتبار رسانه زیر سؤال خواهد رفت. یک ویژگی مهم اخبار این است که بسیار با سرعت تهیه می شوند.

ویراستاری خبر به علت سرعتی که در تهیه آن صرف می شود، می تواند کار را دشوار کند. هر ویراستاری قادر نیست که خود را با سرعت ویرایش به این شکل تطبیق دهد. بسیاری از آنها ترجیح می دهند که با فراغ بال متن را بخوانند و اصلاح کنند. اما از آنجا که اخبار باید در سریع ترین زمان ممکن به گوش مخاطبان برسند، باید در کمترین زمان ممکن ویرایش شوند. در زمان ویرایش اخبار ویراستار باید تشخیص دهد که چه چیزهایی از بقیه اهمیت دارند.  

ویراستاری در خبر در زمان کم را می توانید از مجموعه ای درخواست کنید که مجهز به ویراستارهای متخصص زیادی است. در این مجموعه کار ویرایش اخبار را تنها کسانی می پذیرند که پیش از این اخبار زیادی را ویرایش کرده اند. اخباری که اگر به موقع به دست مخاطب نرسند کارایی خود را به طور کامل از دست می دهند. به خصوص این که در انتشار اخبار در رسانه ها نیز رقابت سختی وجود دارد.

ویراستاری خبر حتی برای اخباری که گوینده ها می گویند نیز لازم است. در این اخبار نیز با توجه به فوریتی که برای انجام دادن آنها وجود دارد هر کسی قادر به ویرایش و اصلاح آنها نخواهد بود. سفارش دهنده در زمان ثبت سفارش ویراستاری باید اشاره کند که متن خبری است و اگر برای تحویل آن عجله دارد باید فوریت آن را نیز به ثبت برساند. هزینه های کارهای فوری دو برابر باید پرداخت شود.

ویراستاری خبر

ویرایش خبر

ویراستاری خبر را به کجا بسپاریم؟

ویراستاری خبر را می توانید به ایران تایپیست بسپارید. این مرکز مدت ها است که در زمینه ویرایش انواع متون خدمات ارائه می دهد. به همین دلیل هم توانسته است ویراستارانی از همه کشور را به استخدام خود در آورد. ویراستارهایی که پیش از شروع کار باید آزمون های سختی را پشت سر بگذارند. این ویراستارها با همه اصول ویرایش آشنا هستند و دوره های آموزشی را گذرانده اند. در دوره های ویرایش به طور معمول درباره مواردی که باید در ویرایش متن مد نظر قرار گیرند صحبت می شود.  

ویراستاری خبر را باید به ویراستارهایی واگذار کرد که اصول ویرایش را می دانند و در حوزه خبر کار ویرایش انجام داده اند. ویراستارها به طور معمول هر کدام در یک زمینه متخصص می شوند. ویراستاری که مقاله ویرایش می کند، ممکن است دیگر به سراغ ویرایش کتاب نرود. ویراستارانی که کتاب ویرایش می کنند در زمینه پایان نامه کمتر فعالیت دارند. ویراستارهایی که خبر ویرایش می کنند با فراز و نشیب های آن به طور کامل آشنایی دارند.    

ویراستاری خبر هم تخصص های خود را نیاز دارد. ویراستار متن های خبری می داند که مهم است در تیترهای خبر به هیچ عنوان اشتباهات تایپی و املایی و نگارشی نباشد. اولین و مهم ترین عنصری که در خبر به چشم مخاطب می آید، تیتر آن است. ویراستار با درک اهمیت این موضوع ویرایش خبر را شروع می کند. ضمن این که مهم است متن نیز عاری از اشتباهات خیلی مهم باشد. در واقع، ویراستار باید با فیلترهایی که برای ویرایش خبر استفاده می شوند آشنا باشد.    

ویراستاری خبر دارای اهمیت زیادی است. به همین دلیل هم نباید به افراد غیر حرفه ای سپرده شود. افراد غیر حرفه ای نمی دانند که اولویت های ویرایش خبر چه مسائلی هستند. ممکن است ندانند در فرصت خیلی کمی که برای ویرایش متن به آنها داده می شود چه تغییراتی را باید در متن اعمال کنند. شاید برای یک ویراستار بی تجربه سخت باشد که بتواند این موارد را تشخیص دهد.  

ویراستاری خبر

ویراستاری اخبار


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری خبر شامل چه خدماتی است؟

ویراستاری خبر در ایران تایپیست به بهترین شکل ممکن انجام می شود. مهم ترین بخش ویرایش خبر روی تیترها انجام می شود. تیترهای خبری را می توان اصلی بخش خبر دانست. اگر در متن خبر اشتباهی به دلیل سرعت انجام کار باقی بماند به اندازه اشتباهی که در تیتر دیده شود مشکل ساز نخواهد بود. تیترها هستند که به چشم می آیند و خبرساز می شوند. در روزنامه ها و حتی در خبرگزاری ها تیترها درشت تر هستند و به همین علت بودن اشتباه در آنها به اعتبار نشر کننده آن آسیب خواهد زد.

ویراستاری خبر می تواند در سطوح مختلفی انجام شود. در ویرایش فنی اشتباهات تایپی و املایی و پاراگراف بندی ها و نشانه گذاری ها باید اصلاح شوند. زیرتیترها مانند تیتر نباید هیچ اشتباهی داشته باشند. اسامی باید بررسی شوند تا از درست بودن آنها اطمینان حاصل شود. در اخبار و گزارش ها مهم است که شغل و منصب اسامی به درستی آورده شده باشد. این نوع ویرایش اصلی ترین و مهم ترین نوع ویرایشی است که خبر به آن نیاز دارد.   

ویراستاری خبر می تواند به شکل زبانی و ادبی باشد. البته این در صورتی است که زمان کافی برای اعمال آن روی متن وجود داشته باشد. در این صورت خوب است که جملات از نظر اصول و قواعد زبان فارسی نیز اصلاح شوند. این نوع ویرایش باید با دقت روی خبر انجام گیرد. زیرا اصلاحات بدون دقت ممکن است منجر به تغییر معنای جملات شود و مخاطب را به اشتباه بیندازد.  

ویراستاری خبر می تواند به شکل محتوایی نیز باشد. البته این نوع ویرایش را تنها افراد متخصص می توانند انجام دهند. افرادی که درباره خبر اطلاعات کامل داشته باشند و بتوانند درباره صحت و سقم آن تحقیق کنند. برای ویرایش خبر به شکل محتوایی نمی توان از ویراستارهای معمولی کمک گرفت. در واقع، هیچ ویراستاری که تجربه کار در این زمینه را نداشته باشد نباید محتوای خبر را تغییر دهد.  

ویراستاری خبر

ویراستاری گزارش

ویراستاری گزارش های خبری

ویراستاری خبر و گزارش های خبری را می توانید به ویراستارهای با تجربه ایران تایپیست بدهید. ویراستارهایی که در حوزه خبر فعالیت دارند و توانسته اند در آن تجربه کسب کنند با همه فراز و نشیب های متن های خبری آشنایی کامل دارند. برای آنها تفاوتی نمی کند که متن گزارش یا خبر باشد. ویراستار می داند که در یک متن گزارشی به چه اصلاحاتی نیاز است. اسامی که در گزارش ها استفاده می شوند باید بدون غلط باشند. ممکن است در زمان تایپ یا پیاده کردن یک گزارش یک اسم به درستی نوشته نشود. یا یک اسم به شکل های مختلف در طی گزارش آورده شود. چنین اشتباهاتی بعد از ویرایش دیگر نباید در متن باقی بمانند.  

ویراستاری خبر و گزارش باید در کمترین زمان ممکن صورت گیرد. زمان در نشر خبر و گزارش بسیار اهمیت دارد. هر روزنامه یا خبرگزاری که بتواند یک خبر را زودتر از بقیه نشر کند، می تواند مخاطبان بیشتری را جلب کند. خبر وقتی برای مخاطبان مهم است که دست اول باشد. خبری که تازگی نداشته باشد اهمیت کافی برای جلب مخاطب نخواهد داشت.

ویراستاری خبر را نمی توان به هر کسی سپرد. ویرایش اخبار و گزارش ها را حتماً باید به کسانی واگذار کرد که با اصول این کار به خوبی آشنا باشند. هر ویراستاری به طور معمول در یک زمینه متخصص می شود. ویراستاری که در ویرایش کتاب تخصص به دست آورده است ترجیح می دهد در همان مسیر به کار ویرایش ادامه دهد. ویراستارهایی که کار خبری انجام می دهند به خوبی با همه مشکلاتی که ویرایش چنین متونی دارند آشنا هستند.

ویراستاری خبر سختی های خود را دارد. گزارش ها و خبرها باید در زمان خودشان منتشر شوند. مهم است که خبر به موقع به دست مخاطب برسد. البته بیشتر از آن اهمیت دارد که خبر بدون هیچ اشتباهی به مخاطب رسانده شود. اگر متن خبر و گزارش به موقع منتشر شود، اما در آن اشتباهی دیده شود به شدت اعتبار منتشر کننده خبر را به خطر خواهد انداخت. زیرا در همان ساعات اولیه انتشار خبر تعداد زیادی از افراد آن را می بینند و این مسئله می تواند مشکل ساز باشد. شاید بهتر باشد خبر کمی دیرتر به انتشار برسد، اما اشتباهی در آن وجود نداشته باشد.

ویراستاری خبر

هزینه ویراستاری خبر

هزینه ویراستاری خبر برای رسانه ها

هزینه ویراستاری خبر در ایران تایپیست با توجه به چند عامل تعیین می شود. یکی از مهم ترین عواملی که می توان از روی آن برای ویرایش خبر استفاد کرد حجم کار است. هر چه حجم بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری هم برای آن پرداخت شود. منظور از حجم نیز تعداد کلمات موجود در متن خبر است. برای اطلاع دقیق از کلمات متن می توان از کلمه شمار نرم افزار ورد کمک گرفت. ممکن است تعداد کلمه های متن خبر بعد از ویرایش تغییر کند. در صورتی که خبر باید در زمانی سریع تر از معمول ویرایش شود، در زمان ثبت سفارش باید به این مورد اشاره شود. هزینه ویرایش در زمان کمتر بیشتر محاسبه خواهد شد.   

ویراستاری خبر حساسیت های زیادی دارد. مهم است که این کار فقط به دست افراد حرفه ای واگذار شود. برای تهیه خبر به طور معمول زحمات فراوانی کشیده می شود. یک اشتباه در متن خبری به طور حتم از ارزش آن خواهد کاست. یکی از مهم ترین مواردی که در انتشار خبر مورد توجه است عکس و تصویری است که برای آن استفاده می شود. عکس اشتباهی یا بی ربط به متن نیز ممکن است مخاطبان را گیج کند. اگر متن با عکس برای ویراستار ارسال شده است، باید در زمان ویرایش به آن توجه ویژه داشته باشد.  

ویراستاری خبر در گذشته های دور تنها محدود به اخباری می شد که در روزنامه ها به چاپ می رسیدند. اخبار به طور روزانه برای انتشار در روزنامه های صبح باید ویرایش و بررسی می شدند. تلاش های شبانه روز عده ای منجر می شد که اخبار بدون هیچ اشتباهی و به موقع به دست مخاطب برسند. اما امروزه اخبار به شکل های مختلف به دست مخاطب می رسد. یکی از مهم ترین این رسانه ها وب سایت های خبری و خبرگزاری ها هستند که تعدادشان رو به افزایش است. کمتر کسی است که برای آگاهی از اخبار روز خواندن روزنامه ها را به مراجعه به وب سایت ها ترجیح دهد.  

ویراستاری خبر برای افراد غیر حرفه ای کار ساده ای نیست. یک ویراستار نابلد ممکن است به جای بهتر کردن متن خبر در آن تغییراتی را ایجاد کند که به آن آسیب بزند. اگر ویراستار آخرین نفری باشد که متن را می بیند، مسئولیت محتوای متن بر عهده او خواهد بود. ویراستار باید برای هر نوع تغییری که در متن خبر ایجاد می کند دلیل موجهی داشته باشد. هیچ تغییر بدون دلیلی در متن جایز نیست. اعمال سلیقه نیز کار یک ویراستار حرفه ای نیست.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه ویراستاریویراستاریهزینه ویرایش علمیتایپ

سوالات متداول

در ویرایش چنین متنی مهم است که ویراستار با سرعت عمل کند و بتواند مهم ترین اشکالات متن را تصحیح کند.

بله. در ایران تایپیست ویرایش اخبار به شکل فوری انجام می شود.

بله. محتوای خبر در ویرایش اهمیتی ندارد.

بله. همه ویراستارها امانت دار تمام متونی که برای ویرایش به آنها سپرده می شود هستند


نویسنده: ساره بیات ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/16 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 600 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: قیمت ویراستاری خبر سفارش ویراستاری خبر خدمات ویراستاری خبر انجام ویراستاری اخبار ویراستاری گزارش های خبری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :