یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

منظور از حفظ ویژگی های کلی متن در تعریف بازنویسی چیست؟

نویسنده: نازنین بیات بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/16 ساعت 20:00:00 بازدید: 922 امتیاز 5 از 1 نظر

در تعریف بازنویسی حفظ ویژگی‌های کلی متن از مهم‌ترین مواردی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد. بدون توجه به ویژگی‌های متن اصلی تعریف بازنویسی کلا مختل می‌شود. اگر بخواهیم مفهوم و معنی حفظ ویژگی‌های متن در قالب تعریف بازنویسی را بیشتر جا بیندازیم می‌توان به این جمله بسنده نمود:

« بازنویسی متن باید به نحوی باشد که متن بازنویسی شده بتواند به خوبی جایگزین متن اصلی شود.»

در صورتی که متن بازنویسی شده بسیار از متن اصلی دور شده باشد، متن بازنویسی شده وارد فاز مقاله نویسی می‌شود. با ذکر یک مثال بهتر می‌توان مفهوم این قانون جا انداخت.

مثال:

"وقتی برای یکی از دوستان خود خبری را تعریف می‌کنید همیشه آن را به زبانی دیگر بازگو می‌کنید. در بازگو‌کردن خبر شما سخنان فرد دیگر و یا خبر را عیناً بیان نمی‌کنید و در عین حال سعی می‌کنید مفهوم کلی را دقیقا به دوست خود انتقال می‌دهید."

تعریف بازنویسی نیز چنین است. شخص بازنویسنده متن را به خوبی مطالعه می‌کند و در حالی که ویژگی‌های اصلی متن را در خاطرش نگه می‌دارد شروع به بازنویسی متن اصلی می‌کند. در مسیر بازنویسی شخص بازنویسنده می‌بایستی تمام ویژگی‌های بنیادین متن اصلی را حفظ کند و آنچه که متن اصلی قصد دارد به خواننده منتقل کند را به متن بازنویسی شده انتقال دهد. در حین بازنویسی اگر با مواردی مواجه شدید که تعاریف کلی محسوب می‌شوند بهتر است از بازنویسی آنها پرهیز کنید. برای مثال تعریف اصلی نفت بدین شکل است: نفت مایعی غلیظ به ‌رنگ قهوه‌ای سوخته است که در لایه‌های بالایی پوسته کره زمین یافت می‌شود. در این تعریف اگر به جای کلمه "مایعی" واژه "ماده ای" را قرار دهیم تعریف این مفهوم علمی کلا به هم می‌خورد. ایران تایپیست از معدود مجموعه هایی است که به تعریف بازنویسی واقف است و آن را کاملا روی مقالات بازنویسی شده پیاده می‌کند.

منظور از حفظ ویژگی های کلی متن در تعریف بازنویسی چیست؟

تعریف بازنویسی

سوالات متداول

در تعریف بازنویسی حفظ ویژگی‌های متن به سلسله مراتبی گفته می‌شود که در آن متن همچنان که از لحاظ ساختاری تغییر می‌کند بلکه کاملا مفهوم و معنی متن اصلی را حفظ کرده و با خود حمل می‌کند.

زمانی که شخص بازنویسنده شروع به بازنویسی مقاله می‌کند می‌بایستی در گوشه‌ای از ذهن خود مفهوم کلی متن مبدا را به یاد داشته باشد، در غیر این صورت متن بازنویسی شده عملا به متن بازگردانی شده تبدیل می‌شود.

ایران تایپیست از متخصص‌ترین تیم ایران برای بازنویسی انواع مقالات و منابع متنی بهره می‌برد که این تیم تماما به تکنیک‌های بازنویسی اشراف دارد و به خوبی آنها روی پروژه مورد نظر پیاده می‌کند.

تعریف بازنویسی به کلیت پروسه بازنویسی و  طرح اینکه بازنویسی به چیزی گفته می‌شود اشاره دارد.


نویسنده: نازنین بیات بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/16 ساعت 20:00:00 تعداد بازدید: 922 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: معنی بازنویسی اصول بازنویسی قواعد بازنویسی متد بازنویسی تکنیک بازنویسی

دیدگاه کاربران

ملیحه بقایی | 1400-6-24 ساعت 08:23:55 امتیاز :

تو کار بازنویسیم همه نکات ظریف و مهم متنم گنجونده شده بود. پرفکت بود

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :