جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

قالب استاندارد تایپ

نویسنده: سهیل آریانپور تایپ متن تاریخ انتشار: 1400/6/21 ساعت 11:55:19 بازدید: 35974 امتیاز 0 از 0 نظر

قالب استاندارد تایپ در بسیاری از نشریه ها و مجلات مختلف یکی از نکات ضروری می باشد که نویسنده باید حتما آن را در نظر داشته باشد. چرا که پیش از به چاپ رساندن هر کتاب یا مقاله یا نگارش پایان نامه از سوی مرکز چاپ به نویسندگان، قالب استانداردی را می طلبند که حتما باید طبق همان قالب، تایپ پژوهش های خویش را ارائه سازند. به همین جهت است که انتخاب قالب مناسب برای تایپ از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. هر چند که به طور کلی قالب استاندارد تایپ را خود مجلات و نشریه ها تعیین می کنند؛ ولی یک تایپیست حرفه ای و کاربلد می تواند بر حسب قالب های مختلف تایپ، بهتر است چه نوع قالبی را برای متن فارسی، عربی یا انگلیسی مورد نظر انتخاب کنند تا جلوه بهتر و زیبنده تری به متن ببخشند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

قالب استاندارد تایپ

قالب استاندارد تایپ

قالب استاندارد تایپ در ورد

معمولا به جهت زیباتر جلوه دادن متون مختلف از قالب استاندارد ورد استفاده می شود. یک قالب استاندارد تایپ در ورد بستگی به نوع متن مورد نظر دارد تا بر حسب نوع متن نگارش شده بتوان بهترین قالب را برای متن تایپ شده در نظر گرفت. به طور کلی بهترین قالب استاندارد تایپ در ورد، در ابعاد A4 می باشد که ابعاد ورد را باید روی 100درصد تعیین کرد تا متن نوشته شده به صورت برگه آچار قابل چاپ و مورد استفاده باشد. اما در صورتی که متن تایپ شده، یک رمان یا داستان باشد؛ می تواند قالب دیگری را برای ورد برگزید تا متن تایپ شده را بتوان در برگه های A5 به چاپ رساند. هلدینگ ایران تایپیست در این راستا با وجود کادر مجرب خود به خوبی می دانند که برای هر متنی بهتر است از چه قالبی برای تایپ استفاده کنند. پس بنابراین در صورتی که نیاز به قالب استاندارد متون مختلف خود داشته باشید؛ می توانید سفارش خود را در این موسسه معتبر و مورد اطمینان ثبت کنید تا از وجود قالب های استاندارد به کار گرفته شده در متن خود بهره مند گردید.

قالب استاندارد تایپ

رعایت قالب استاندارد تایپ به شکل دقیق

قالب استاندارد تایپ چه مشخصاتی دارد؟

برای اینکه شما یک قالب استاندارد تایپ در اختیار داشته باشید تا به وسیله آن بتوانید متن های مختلف فارسی و عربی و انگلیسی مختلفی را در هر زبان در ورد طبق قالب استاندارد تعریف شده خود تایپ کنید؛ می توانید از استایل های از پیش آماده شده در ورد در پنجره Home قسمت Styles هر یک از آن ها را انتخاب کنید تا متناسب با نوع متن از وجود آن ها استفاده کنید. یک قالب استاندارد تایپ به طور کلی مشخصاتی همچون: فونت، اندازه فونت، فاصله خطوط از همدیگر، اندازه کاغذ( به صورت A4، A5 و...)، حاشیه صفحه و... دارد که شما بر حسب متون زبان های مختلف می بایست قالب استاندارد ورد را برای فایل مورد نظر انتخاب کنید.

انواع قالب استاندارد برای تایپ متون فارسی

به طور کلی شما برای هر نوع متنی، نیاز به یک قالب استاندارد تایپ دارید که نوع متن مورد نظر قالب آن را تعیین می کند. به عنوان مثال: قالب استاندارد تایپ یک کتاب داستان بچگانه، با یک کتاب دانشگاهی یا کتاب مدرسه برای دانش آموزان سطوح مختلف، با یک مقاله علمی و پژوهشی فرق می کند و هر یک از آن ها قالب خاص خود را می طلبد. ولی به طور کلی بهترین قالب استاندارد برای تایپ یک متن فارسی، استفاده از فونت بی نازنین، اندازه فونت 16، فاصله خطوط 1.5 اندازه A4 و حاشیه نرمال ورد برای حاشیه صفحه می باشد که می توان بیشتر متون فارسی را در این قالب ریخت.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

نحوه تهیه یک فایل استاندارد word برای تایپ

برای تهیه یک فایل استاندارد تایپ و استفاده از آن ها شما می توانید در بخش استایل از وجود پیش فرض های تعبیه شده در ورد خود استفاده کنید. علاوه بر آن شما می توانید قالب های استاندارد را به راحتی دانلود کنید و آن ها را در بخش هایی جداگانه ذخیره کنید تا هر سری مجبور به تغییر قالب استاندارد برای تایپ متون مختلف نشوید و به راحتی و در کسری از ثانیه بتوانید با انتخاب قالب مورد نظر، تایپ خود را شروع کنید و مطابق با استانداردهای تعریف شده برای هر متنی، قالب استاندارد خود آن متن را مورد استفاده قرار دهید.

قالب استاندارد تایپ

انجام کارهای مربوط به تایپ به شیوه استاندارد در ایران تایپیست

قالب استاندارد تایپ را  باید از کجا تهیه کنیم؟

شما می توانید قالب استاندارد تایپ را یک بار ذخیره کنید تا برای استفاده های بعدی مجبور نشوید تا دوباره تنظیمات مربوط به قالب را برای هر سری تغییر دهید. برای این منظور شما می توانید در همان بخش استایل از پیش فرض های ورد خود استفاده کنید یا می توانید قالب های استاندارد ورد را یک بار برای همیشه دانلود کنید تا با ذخیره آن ها هر سری بتوانید از وجود این قالب ها برای تایپ متون مختلف استفاده نمایید. در صورتی که تایپ متون مختلف خود را به دست تایپیست های حرفه ای ایران تایپیست بسپارید؛ آن ها به خوبی می دانند که برای هر نوع متنی می بایست به چه شیوه ای و از چه قالبی استفاده کنند که قالب استاندارد متن مورد نظر پیش از فرآیند چاپ آن به شمار آید. پس در هر صورت اگر نیاز به تایپ دارید؛ بهتر است نام ایران تایپیست را به خاطر داشته باشید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

تایپزمان تحویل تایپلیست هزینه تایپ فوری ترین تایپ

سوالات متداول

بله؛ قالب استاندارد تایپ در انواع کتب و مقالات و پایان نامه ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

بله؛ فونت و اندازه آن، فاصله خطوط، اندازه کاغذ و حاشیه صفحه جزء مسائل مهم در قالب استاندارد تایپ می باشند.

شما می توانید در قسمت استایل های پیش فرض قالب استاندارد تایپ متن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بله؛ در صورتی که متن مورد نظر خود را برای تایپ به هلدینگ ایران تایپیست بفرستید؛ می توانید از قالب استاندارد تایپ متن مورد نظر بهره مند شوید.


نویسنده: سهیل آریانپور تایپ متن تاریخ انتشار: 1400/6/21 ساعت 11:55:19 تعداد بازدید: 35974 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تهیه قالب استاندارد تایپ قالب استاندارد تایپ متن فرمت استاندارد تایپ قالب استاندارد برای تایپ قالب استاندارد تایپ در ورد

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :