سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

فاصله خطوط در تایپ کتاب

نویسنده: ندا احمدی فر صفحه آرایی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/21 ساعت 12:01:15 بازدید: 12992 امتیاز 0 از 0 نظر

فاصله خطوط در تایپ کتاب یکی از نکات مهمی است که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. چرا که در غیر این صورت ممکن است فاصله خطوط یا خیلی به همدیگر نزدیک باشند که چشم مخاطب را آزار دهد و یا خیلی از هم فاصله داشته باشند که جلوه زیبایی به خود نمی دهند. بنابراین به طور کلی فاصله خطوط می بایست به صورت کاملا استاندارد بوده که هم در صفحه آرایی کتاب ها بتواند جزء یکی از نکات مهم و قابل توجه به حساب آید و هم به بهترین نحو ممکن بتوان از آن ها استفاده کرد تا مخاطب نیز از  خواندن آن بدون ایجاد خستگی لذت ببرد. در صورتی که تایپ کتب خود را به هلدینگ ایران تایپیست سپرده اید؛ مطمئن باشید که تایپیست های این موسسه به خوبی به این مسئله واقف هستند و نکات مربوط به آن را با ظرافت خاصی به پیش می برند تا رضایت حال مشتری را لحاظ کرده باشند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ کتاب خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

فاصله خطوط در تایپ کتاب

فاصله خطوط در تایپ کتاب های انگلیسی

انتخاب فاصله خطوط متناسب در تایپ متن کتاب

استانداردترین فاصله خطوط در تایپ کتاب معمولا اندازه 1.5 می باشد که بهتر است به خوبی رعایت شود تا در صفحه آرایی کتاب ها هم یک امتیاز برای شما محسوب شود. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که فاصله خطوط به طور کلی ممکن است بر حسب نوع متن متغیر باشد و اندازه استاندارد یک متن خیلی بیشتر از 1.5 باشد که متن بر اساس نوع مخاطب خود چنین اقتضایی می کند تا متناسب و هماهنگ با مخاطب متن مورد نظر طرح ریزی شده باشد. بنابراین به طور کلی توجه به مخاطب مورد نظر به عنوان خوانندگان متن نگارش شده شما بسیار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد تا بر اساس آن ها بتوان از فاصله خطوط مناسبی در متن استفاده کرد.

فاصله خطوط در تایپ کتاب

نرم افزار ورد برای فاصله خطوط در تایپ کتاب

بهترین نرم افزار برای فاصله خطوط در تایپ کتاب

برای رعایت کردن فاصله خطوط در تایپ کتاب برنامه ورد یکی از برنامه های ساده و در دسترس وجود همین برنامه ورد می باشد که به راحت می توان در آن فاصله خطوط را در تایپ کتب و مقالات رعایت نمود. هر چند که در سایر برنامه های دیگر نیز می تواند فاصله خطوط را مدنظر قرار دارد؛ ولی برنامه ورد را می توان یکی از بهترین و در دسترس ترین برنامه های موجودی دانست که می توان با استفاده از آن دست به این عامل تأثیرگذار در صفحه آرایی کتب و مقالات زد.

ارتباط بین فاصله خطوط در تایپ کتاب با صفحه آرایی

همان طور که اشاره شد؛ فاصله خطوط در تایپ کتاب ارتباط مستقیمی با صفحه آرایی کتاب ها دارند. به این صورت که اگر فاصله خطوط را در کتاب های مختلف رعایت کنیم؛ توانسته ایم بخشی از صفحه آرایی کتاب ها را مدنظر قرار دهیم. بنابراین با توجه به این مسئله که در صفحه آرایی کتاب ها تا پیش از  چاپ کردن کتاب می بایست به منظور زیباسازی فضای نوشته و  بسیاری از امور دیگر توجه داشت؛ یکی از این نکات مهم قابل توجه در این راستا هم به فاصله خطوط می باشد که بهتر است در نظر گرفته شود تا بر حسب متون مختلف نوشته شده، بتوان فاصله خط ها را بر اساس آن در نظر گرفت تا بدین ترتیب صفحه تایپ شده خود را زیباتر از قبل نشان دهد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ کتاب خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

روش تنظیم فاصله خطوط تایپ شده کتاب در ورد

اگر بخواهید فاصله خطوط در تایپ کتاب را در برنامه ورد تنظیم کنید تا به هنگام تایپ با در نظر گرفتن این فاصله بتوانید متن را به صورت یکپارچه و منظم به پیش ببرید؛ برای این منظور در همان پنجره ابتدایی Home در قسمت Paragraph موارد بسیار زیادی وجود دارد که مربوط به نوع چیدمان عبارات مختلف در متن است که یکی از آن ها رعایت کردن فاصله خطوط مناسب در ورد می باشد که به صورت پیش فرض از 1 تا 3 سانت در نظر گرفته شده است که با توجه به نوع متن شما می توانید از فاصله های خطوط مختلفی استفاده کنید که مورد دوم همان فاصله 1.5 استانداردی است که شما می توانید در قالب متن های نوشته شده و تایپ کتاب های تألیفی خود آن را اختیار کنید.

فاصله خطوط در تایپ کتاب

رعایت فاصله خطوط در تایپ کتاب در هلدینگ ایران تایپیست

نکات افتراقی فاصله خطوط و فاصله پاراگراف ها در تایپ کتاب

فاصله خطوط در تایپ کتاب ها و مقالات مختلف می بایست بر اساس نوع متن به درستی انجام شود. با توجه به این مسئله که در نظر گرفتن نکات لازم و توجه به صفحه آرایی کتاب ها می تواند در جلب نگاه های مشتری تأثیر بسیار  زیادی بگذارد؛ بهتر است همواره با توجه به متن مورد نظر بهترین و مناسب ترین فاصله خطوط را در نظر داشته باشید تا بدین ترتیب صفحه آرایی متن به درستی انجام گیرد که در جذب نگاه مشتری و فروش بیشتر آن تأثیر به مراتب بیشتری بگذارد. در صورتی که تایپ کتاب ها و مقالات خود را به دست گروه ایران تایپیست بسپارید؛ این گروه از تایپیست ها با توجه به تجربه و تخصصی که خود در این زمینه کسب کرده اند؛ به خوبی می دانند که چه فاصله ای را برای چه متنی باید در نظر گیرند که بیشترین بازدهی لازم را داشته باشد و در جذب نگاه های مشتری و به ویژه مخاطب کتاب مورد نظر بتواند تأثیر شایان توجهی داشته باشد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ کتاب خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

تایپ کتابصفحه بندی کتاب در wordصفحه بندی کتاب در ایندزاینهزینه صفحه آرایی و ویراستاری

سوالات متداول

فاصله 1.5 سانت را معمولا استانداردترین فاصله خطوط در تایپ کتاب می دانند.

بله؛ با توجه به نوع مخاطب کتاب ممکن است فاصله خطوط در تایپ کتاب تغییر کند.

چون فاصله خطوط در تایپ کتاب یکی از نکات لازم در صفحه آرایی کتاب ها به شمار می آید. 

بله؛ در صورتی که شما سفارش تایپ خود را به گروه ایران تایپیست بسپارید؛ آن ها بر اساس تجربه خود می دانند که باید فاصله خطوط در تایپ کتاب را در نظر داشته باشند.


نویسنده: ندا احمدی فر صفحه آرایی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/21 ساعت 12:01:15 تعداد بازدید: 12992 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: فاصله مناسب بین خطوط در تایپ کتاب فاصله خطوط در تایپ کردن کتاب استاندارد فاصله خطوط در کتاب فاصله استاندارد خطوط در تایپ کتاب فواصل بین خطوط در تایپ کتاب

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :