سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

علائم ویراستاری

نویسنده: دنیا ذاکری ویراستاری تاریخ انتشار: 1402/3/14 ساعت 09:00:00 بازدید: 1310 امتیاز 0 از 0 نظر

رعایت کردن علائم ویراستاری، می تواند در رساندن مفهوم نویسنده به مخاطب، کمک بسزایی کنند. به همین جهت هر یک از نویسندگان، می بایست به این مسئله، توجه ویژه ای داشته باشند. در صورتی که نویسنده نسبت به آن ها و کاربردشان مطلع نباشد؛ این علائم نگارشی را در جای درست و استاندارد خود به کار نمی برد. در نتیجه باعث سردرگمی مخاطب به غرض در ذهن نویسنده می گردد. ویراستارهای ایران تایپیست به خوبی به این علائم ویراستاری، آگاه هستند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

علائم ویراستاری را نام ببرید!

علائم ویراستاری بسیار زیادی وجود دارند که هر یک از آن ها را می بایست در جای درست خود به کار برد. اگر می خواهید محتواهای مفهوم ذهن خویش را به درستی به مخاطب خود برسانید؛ بایستی از این علائم نگارشی، به خوبی استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است حتی جمله شما را مخاطب اشتباه متوجه شود. به این دو جمله توجه کنید: «بخشش لازم نیست، اعدامش کنید.» «بخشش، لازم نیست اعدامش کنید». به علائم نگارشی نقطه و ویرگول و جایگاه آن ها در این دو جمله و تفاوت معنایی آن ها دقت کنید. در جمله اول: گفته شده است: بخشش لازم نیست. آن را اعدام کنید. اما در جمله دوم کاملا برعکس آن فهمیده می شود. به این صورت که گفته شده است: آن را بخشیدم. نیازی به اعدام کردنش نیست. اینجاست که بایستی به درستی علائم ویراستاری را به کار گرفت تا مخاطب دچار اشتباه نگردد. ویراستارها بر خود لازم می دانند که این علائم نگارشی  و کاربرد آن را به درستی بشناسند.

از جمله مهمترین علائم ویراستاری که ویراستارها می بایست آن ها و چگونگی کاربردشان را در جمله بدانند؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقطه (.)
  • ویرگول (،)
  • نقطه ویرگول (؛)
  • دو نقطه (:)
  • سه نقطه (...)
  • خط تیره (-)
  • پرانتز ( () )
  • کروشه ([])
  • آکولاد ({})
  • گیومه ( «...........» )
  • علامت سوال(؟)
  • علامت تعجب (!)
  • و...

هر یک از این علائم ویراستاری در بخش های مختلفی در جمله به کار گرفته می شوند. هر چند که علائم دیگری هم وجود دارند. اما موارد یاد شده نسبت به سایر علائم دیگر، کاربرد بیشتری در متون مختلف دارند. عدم رعایت این علائم نگارشی در جای اصلی خود، مشکلاتی را به وجود می آورد که نیاز به ویراستاری دارند. به همین علت شما می توانید ویراستاری حرفه ای سفارش های علائم ویراستاری خود را به موسسه ایران تایپیست بفرستید. چرا که در این موسسه، ویراستارهای توانمندی در این زمینه وجود دارند.

علائم ویراستاری

علائم ویراستاری

علائم ویراستاری کتاب چیست؟

بخشی از ویراستاری های کتاب، مربوط به علائم ویراستاری و نگارشی موجود در آن هاست. چون کتاب هایی که به مرحله چاپ می رسند؛ می بایست حتما از هر گونه عیب و ایرادی به دور باشند. رعایت کردن کلیه علائم نگارشی موجود در کتاب ها، وظیفه یک نویسنده است. اما گاهی اوقات به علل و عوامل مختلف از جمله سهل انگاری نویسنده یا عدم اطلاع دقیق آن از علائم نگارشی و کاربرد آن ها در جمله، این نکات به خوبی رعایت نمی شوند. به همین جهت بایستی علائم ویراستاری کتاب ها را به جهت ویراستاری به دست ویراستارها سپرد. ویراستارهایی که در این زمینه به قدری خبره و توانمند شده اند که می توانند با دقت نظر فوق العاده بالای خود، تمامی نکات لازم را در این راستا مورد وارسی قرار دهند. بدین ترتیب شما می توانید کتاب های نگاشته شده خود را بدون کمترین عیب و ایراد به چاپ برسانید. هر چقدر کیفیت کار شما بالا باشد؛ سبب جذب بیشتر مخاطب به آن هم می شود.

در صورت نیاز به رعایت سازی علائم ویراستاری موجود در کتاب های خود، می توانید با ایران تایپیست همراه باشید. در این موسسه، شما می توانید با خیال راحت سفارش های ویراستاری خود را به ثبت برسانید. ویراستارهای ایران تایپیست، از جمله بهترین و مجرب ترین ویراستارها به شمار می آیند. به همین جهت شما می توانید سفارش های خود را به صورت حضوری و حتی غیر حضوری هم به ایران تایپیست بسپارید. چرا که خدمات این موسسه از جمله: رعایت کردن و اصلاح علائم نگارشی موجود در کتاب های شما، به صورت اینترنتی و آنلاین هم ارائه می گردد. برای ثبت سفارش های خود کافیست وارد وب سایت اینترنتی ایران تایپیست شوید. سپس در هر زمان و مکانی به همین راحتی سفارش های خود را به ثبت برسانید. ویراستارهای مسلط به علائم ویراستاری در ایران تایپیست، به خوبی سفارش ویراستاری علائم نگارشی موجود در کتاب شما را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهند. به گونه ای که می توانید به راحتی آن را چاپ کنید.

علائم ویراستاری

علائم ویراستاری کتاب


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

علائم استاندارد ویراستاری متن

یک نویسنده و پژوهشگر، در کنار نگارش دقیق متن خود، می بایست به علائم ویراستاری آن هم به شکل استانداردی، توجه کند. چرا که رعایت کردن هر یک از این علائم به صورت استاندارد، نشان دهنده تسلط شما روی این علائم می باشد. از طرفی باعث می شود تا کیفیت متن شما را به مراتب به حد بسیار زیادی ارتقاء دهد. به همین جهت رعایت کردن هر یک از این علائم ویراستاری، بسیار لازم و ضروری می باشد. البته در همین حوزه، ویراستارهای بسیار توانمندی ظهور یافته اند تا ویراستاری متون شما را به شکل استانداردی انجام دهند. آن ها با توجه به تجربه و دانش بالای خود در این زمینه، به خوبی می توانند ویراستاری متون مختلف شما را بر عهده بگیرند. بدین ترتیب دیگر هیچ گونه نگرانی در خصوص وجود ایرادهای نگارشی در دل متن خود نخواهید داشت. در همین راستا مراکز و موسسه های بسیار زیادی وجود دارند که بهتر است درخواست خود را به بهترین آن ها بسپارید.

موسسه ایران تایپیست، یکی از بهترین این مراکز است. این موسسه در زمینه علائم ویراستاری ویراستارهای بسیار ماهر و زبده ای را به استخدام خود درآورده است. شما می توانید با خیال راحت و بدون هیچ گونه نگرانی در خصوص سفارش های خود، درخواست ویراستاری را در ایران تایپیست به ثبت برسانید. همچنین این امکان برای شما میسر گشته تا بتوانید سفارش های خود را به صورت اینترنتی و غیر حضوری هم به ثبت برسانید. با توجه به مهارت بالای ویراستارهای ایران تایپیست و نیز سرعت عمل آن ها، بهتر است درخواست علائم ویراستاری سفارش های خود را در ایران تایپیست ثبت کنید. این موسسه در راستای اصل مشتری مداری و به جا آوردن رضایت شما، علائم نگارشی متون شما را به صورت استانداردی رعایت می سازد. بنابراین دیگر جایی برای نگرانی شما باقی نخواهد ماند. چرا که سفارش علائم ویراستاری متن خود را به صورت استاندارد به دست کسانی سپرده اید که خبره این کار هستند. آن ها به خوبی به سفارش های ما رسیدگی می کنند.

علائم ویراستاری

علائم ویراستاری متن

اهمیت به کارگیری علائم ویراستاری و نگارشی

استفاده از علائم ویراستاری  نگارشی را در هر متنی نباید دست کم گرفت. چرا که گاهی ممکن است سبب کج فهمی و اشتباه منظور و مقصود شما توسط مخاطب و خواننده گردد. مثال: (بخشش لازم نیست، اعدامش کنید.) را به یاد آورید. در این متن در صورتی که نویسنده نتواند به خوبی ویرگول و نقطه را در کجا قرار دهد. یا اصلا هیچ یک از این علامت ها را نگذارد. مخاطب را حسابی سردرگم و غرق در اشتباه می کند. اهمیت بکارگیری علائم ویراستاری در این گونه از جملات به قدری بالاست که ممکن است حکمی برای یک فرد به اشتباه صادر شود. بنابراین نبایستی به همین سادگی از اهمیت بالای علائم نگارشی و ویراستاری غافل ماند. چرا که گاهی اوقات نویسنده، متون خود را به گونه ای به نگارش در می آورد که خواننده آن متن را به اشتباه می اندازد. به همین جهت است که اهمیت بکارگیری درست و اصولی علائم نگارشی در نزد نویسندگان کمتر از بکارگیری متون نوشته شده آن ها نیست.

به جهت اهمیت فوق العاده بالای علائم ویراستاری و نگارشی، بهتر است سفارش های خود را در نزد بهترین مراکز بسپارید. در همین راستا موسسه های مختلف سعی کرده اند تا با ارتقای سطح کیفی سفارش های خود، رضایت مشتری را به سمت و سوی خود جلب کنند. موسسه ایران تایپیست، یکی از بهترین همین مراکز می باشد. شما می توانید به جهت دستیابی به بهترین نتایج برای ویراستاری متون خود، ویرایش و اصلاح علائم ویراستاری خود را به ایران تایپیست بسپارید. چرا که سابقه فعالیت و تجربه ویراستارهای این موسسه، نسبت به سایر موسسه های دیگر بسیار بیشتر و قابل توجه تر است. به همین جهت است که آن ها نهایت دقت نظر و سرعت عمل خود را در زمینه ویراستاری علائم نگارشی مبذول می دارند. شما می توانید به صورت اینترنتی سفارش های خود را به آن ها بسپارید و از خدمات ویراستارهای آن ها بهره مند شوید. ویرایش علائم ویراستاری و نگارشی در ایران تایپیست، با کیفیت بالا و هزینه های پایین قابل انجام است.

علائم ویراستاری

اهمیت به کارگیری علائم ویراستاری

علائم ویراستاری و نگارشی در جدول چیست؟

برای جدول های مختلف نیز می بایست به علائم ویراستاری و نگارشی، توجه ویژه ای داشت. شما می بایست به خوبی در هر جمله و متنی، علامت های ویرایشی را به درستی رعایت کنید. فرقی نمی کند شما متن خود را در کجا به نگارش در می آورید؛ در هر صورت می بایست به تمامی این علائم ویراستاری و کاربرد هر یک از آن ها آشنا باشید. اینکه فلان علامت در کجا بکار گرفته می شود و چه تأثیری در فهم متن دارد؟ در هر یک از متون، از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. به همین علت در صورتی که می خواهید متون موجود در جدول های مختلف را نیز مورد ویراستاری قرار دهید؛ بهتر است به این نکته هم اشاره شود. در این صورت است که می توان پی به مطالب نوشته شده در هر متن و جدولی برد. تمامی علامت های نگارشی و ویراستاری که در کتاب های مختلف، می بایست به درستی رعایت شوند؛ بایستی در جدول نیز رعایت شوند.

برای اینکه شما متون موجود در جدول خود را با رعایت سازی علائم ویراستاری، به نگارش درآورید؛ می بایست دقت نظر زیادی را در این زمینه مبذول دارید. چرا که گاهی اوقات به جهت عدم ذکر علامت های نگارشی و ویراستاری در جدول ها، ممکن است مخاطب، دچار سوءتفاهم و مشکل گردد. به همین جهت بهتر است همواره به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که درج و بکارگیری درست و استاندارد علائم ویراستاری، تا چه میزان می تواند در جدول ها مهم باشد. البته در صورتی که به درستی هر یک از آن ها را در جدول های خود، رعایت نکرده باشید؛ باز هم جای نگرانی نیست. چرا که امروزه ویراستارها می توانند نیاز شما را به خوبی برطرف سازند. شما می توانید در همین راستا سفارش های خود را به موسسه ایران تایپیست بسپارید. این موسسه با وجود ویراستارهای مسلط به علائم ویراستاری در جدول ها و متن های مختلف، به خوبی دست به ویراستاری متن جدول های مختلف شما می زنند.

علائم ویراستاری

علائم ویراستاری و نگارشی در جدول


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریویراستاری قرارداد با انتشاراتهزینه ویراستاریهزینه ویرایش گرامری مقاله

سوالات متداول

علامت های نگارشی کتاب ها و سایر متون مختلف دیگر را نیز می بایست در جدول ها به کار گرفت. 

بله؛ فرقی نمی کند که متون مختلف در کجا به رشته نگارش درآمده باشند؛ در هر صورت می بایست آن ها را به درستی به کار بست. 

برای این منظور، می بایست حتما علامت های نگارشی مختلف را بشناسید و در خصوص جای قراردهی آن ها در متون جداول خود، دقت نظر داشته باشید. 

تحت چنین شرایطی، بهتر است هر چه سریعتر سفارش خود را به مراکز و موسسه های معتبر در این زمینه از جمله: ایران تایپیست بسپاریم. آن ها به ویراستاری متون ما می پردازند. 


نویسنده: دنیا ذاکری ویراستاری تاریخ انتشار: 1402/3/14 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 1310 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری کتاب ویراستاری متن رعایت علائم ویراستاری ویراستاری جدول اصول ویراستاری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :